Hoitajien keskiansio 3300€. Minulla 2500 € ja pätkätyö. T. Biologi akateeminen, opintoja 6 vuotta)
Eli hoitajien, joilla koulutukseen nähden loistava palkka eikä työttömyyttä ole, kitinä alkaa todella suututtaa.
Kommentit (153)
Hoitajien peruspalkka on huomattavasti vähemmän kuin 3300€. Tarkistakaa nyt jo ne saatanan faktat!
Sairaanhoitajan peruspalkka on 2500 ja yksityisellä puolella vielä vähemmän. Erikoissairaanhoidossa tehdään vaativinta alan työtä törkeän huonolla palkalla. Moni saa tonnin enemmän jossain korjaamossa renkaita vaihtamalla ja säännöllinen työaika.
Vierailija kirjoitti:
No oma valintasi oli opiskella huonosti työllistävää alaa.
Nämä hömppähumanistit ja muut helppojen alojen akateemiset ovat naurettavia.
Ei se yliopisto oikeuta parempaan palkkaan, palkka maksetaan työstä eikä opiskelusta.
T. Merkonomi
Hyvä merkonomi, kommenttisi oli huvittava.
Opiskelkaa sairaanhoitajaksi. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun olis pitänyt kouluttautua hoitajaksi😀
----
Ei anna aivoille tarpeeksi virikettä tuo hoitajan työ ja hoitajaksi opiskelu.. Biologiksi on erittäin vaikeaa päästä opiskelemaan.
Itse olisin päässyt suoraan todistuksella, koska kirjoitin biologiasta L:n.
Mutta opiskelin muuta alaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oma valintasi oli opiskella huonosti työllistävää alaa.
Nämä hömppähumanistit ja muut helppojen alojen akateemiset ovat naurettavia.
Ei se yliopisto oikeuta parempaan palkkaan, palkka maksetaan työstä eikä opiskelusta.
T. MerkonomiHyvä merkonomi, kommenttisi oli huvittava.
Mutta totuudenmukainen.
Älä biologi kitise, sulla sentään on töitä. Ja mikä estää sinua kouluttautumasta hoitajaksi, jos harmittaa?
Itse olen akateeminen koodari, työ on kivaa ja kiinnostavaa, enkä ymmärrä, miksi siitä maksetaan enemmän kuin hoitajille. Rasittava duuni, ihminen on sairaana paskamaisimmillaan, ja resurssipula näkyy työssä.
Niille pitää maksaa, joista on isoin pula, ja hoitajista alkaa olla. Ei koulutuksesta kuulu maksaa, vaan siitä, että teet jotain mitä tarvitaan. Itse en opiskellut rahankiilto silmissä vaan koska asiat kiinnostivat. Voit vielä korjata virheesi, jos oma ajatuksesi oli toinen. Opiskele hoitajaksi ja käy kokeilemassa alaa ja tule sitten kertomaan mitä ajattelet.
Eihän niillä ällillä enää ole merkitystä,kun on jo valmistunut joksikin.
Vaikka hoitajista onkin pulaa niin ei kai silti kaikille hoitajille kuitenkaan riitä niitä pyhäpäivätuurauksia joista saa niitä lisiä tonnikaupalla. Toivotaan kuitenkin että hoitoalalle myös lääkäreille olisi kunnolliset soveltuvuustestit. Ei ne ällät sitä soveltuvuutta takaa.
128 jatkaa:
Minua oikeasti huolettaa hoitoalan tulevaisuus. Ei niin itseni takia, sillä minulla ehkä on jatkossa varaa yksityiseenkin terveydenhoitoon, mutta pienituloisten. Jos ei alalla enää ole vetovoimaa, niin ollaan kyllä kohta pahemman kerran lirissä.
Ei voi olla oikein, että auton renkaita vaihtamalla tienaa paremmin kuin ihmisiä hoitamalla. Tekninen ala on ihan liian yliarvostettua meillä. Näkee sen kansainvälisistä palkkavertailuistakin. Ja huom. olen siis itse alalla, eikä se minusta mitään ihmeellisiä taitoja vaadi. Vaikeampi minun on tajuta, miten joku jaksaa hoitaa sairaita tai vanhoja ihmisiä.
Alalta kai sitä paitsi lähdetään ei niinkään huonon palkan takia, vaan kiireen ja sietämättömien työolojen. Ja ne taas tulee siitä, kun väkeä ei ole tarpeeksi. Ei ei vain ole haluttu aikanaan palkata niin paljon ihmisiä kuin olisi tarvittu.
Siihen on pakko pistää enemmän rahaa kuin nykyään. Mieluummin niin että palkataan enemmän väkeä. Jos työ ajaa loppuun, siitä lähtee, vaikka palkka olisi huikea. Ja kyllä, olen valmis puolestani maksamaan enemmän veroja, jotta asia hoituu. En valita, jos hoitajalle jää palkasta enemmän käteen kuin meikä-akateemiselle.
Kuvaan työkseni syöpäsairaita ihmisiä radioisotoopeilla. Palkka päivätyöstä alle 2700€, mutta onneksi lisäksi saa hieman alle satasen haittalisää per kk itsensä säteilyttämisestä.
T. Rönäri AMK
Vierailija kirjoitti:
Kuvaan työkseni syöpäsairaita ihmisiä radioisotoopeilla. Palkka päivätyöstä alle 2700€, mutta onneksi lisäksi saa hieman alle satasen haittalisää per kk itsensä säteilyttämisestä.
T. Rönäri AMK
Tuohan on oikein passeli palkka AMK-pohjaisesta päivätyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Rönäri AMK
Tuohan on oikein passeli palkka AMK-pohjaisesta päivätyöstä.
Olisitko itse kiinnostunut tekemään säteilytyötä näin pienellä palkalla? Työ on kuitenkin syöpäpotilaan kannalta sen verran tärkeää, että on suuri harmi, jos alalle ei riitä osaajia tulevaisuudessa.
Jos kerran 3300€ hoitajan 3-vuorotyöstä on niin hyvä palkka, niin miksi ette kaikki kitisijät vaihda alaa hoitotyöhön?
Lähihoitaja, kokemus 8 vuotta, tuntipalkka 13,50€/h brutto.
No kyllä tässä tapauksessa soisin hoitajille enemmän palkkaa kuin biologeille joilla työ ei todellakaan ole niin vastuullista ja kuormittavaa
"Ei anna aivoille tarpeeksi virikettä tuo hoitajan työ ja hoitajaksi opiskelu.. Biologiksi on erittäin vaikeaa päästä opiskelemaan"
Jos alallesi on näinkin vaikea päästä ja työpaikat tiukassa niin miksi pitäisi maksaa yhtään enempää? Tulijoita tuntuu olevan liikaakin. Hoitoalan tilanne on se että on jo pakko maksaa, muuten työt jää tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun olis pitänyt kouluttautua hoitajaksi😀
----
Ei anna aivoille tarpeeksi virikettä tuo hoitajan työ ja hoitajaksi opiskelu.. Biologiksi on erittäin vaikeaa päästä opiskelemaan.
-No onko sinun aivoilla nyt tarpeeksi virikettä?
"Minulla 2500 € ja pätkätyö. T. Biologi akateeminen, opintoja 6 vuotta)"
Mikseivät nämä, joiden mielestä hoitajat saavat liian hyvää palkkaa (tai ainakin niin hyvää, ettei ole tarvetta enempään), kouluttaudu hoitajiksi, niin pääsisivät osaksi tätä "auvoista asemaa" ja sitä niin hyvää palkkaa? :D
3300 € / kk on kyllä minustakin hyvä, mutta se vaatii kyllä sitä, että teet iltoja, viikonloppuja, öitä, juhlapyhiä, pitkiä vuoroja yms. JA ala on raskas. Joten noihin seikkoihin nähden se 3300 € ei olekaan niin kummoinen korvaus.
Ja jos olet vaikkapa lähihoitajana yksityisessä hoivakodissa, niin peruspalkka ilman ikälisiä on bruttona jotain 2000€, lisiä päälle 150-300€ / kk, eli ei lähellekään kolmea tonnia.
Ylioppilas, piirun vaille 5000 keskiarvo kk-ansio. Töitä teen muutaman tunnin viikossa max.