Voiko kissa olla yön yksin kotona?
Kommentit (21)
Riippuu kissasta. Ja irtaimistosta.
:DDDDDDDDDD No totta kai voi, haloo. Kahta yötä putkeen ei voi.
Kyllä voi, kun on ruokaa, vettä ja hiekkavati.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kissasta. Ja irtaimistosta.
:) Tapettivakuutus ois varmaan hyvä!
Voi ja on ollut meillä viikon
Tosin joka päivä käy hoitaja 1-2 kertaa päivässä
Kyllä. Noin vuorokausi maksimissaan. Me vasta oltiin muutama päivä vanhempieni tyhjässä talossa parinkymmenen kilsan päässä ja kissa jäi omaan kotiin, kerran päivässä käytiin putsaamassa laatikko, antamassa märkäruokaa, täyttämässä raksukupit ja vähän silittelemässä. Hyvin pärjäsi kassi omillaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi ja on ollut meillä viikon
Tosin joka päivä käy hoitaja 1-2 kertaa päivässä
Ei silloin voi sanoa että se on yksin.
Vasta oli tasan vuorokauden ulkona minun kissa. Missä lie käynyt. Näin käy muutaman kerran vuodessa. Leikattu kissa ensimmäistä kertaa tämä tapaus. Aikaisemmat leikkaamattomat oli useita päiviä aina kesällä reissussa. Ennätys pari vuotta. Löytyi 5 km päästä taajamasta mutta karkasi silloinkin. Tuli itsekseen kotiin syksymmällä myöhemmin.
Minä olin kerran yön pois kotoa niin että kissa jäi yksin.
Lähdin iltapuolella ja palasin seuraavana päivänä ennen puoltapäivää.
Kissa oli niin suuttunut ja loukkaantunut minulle ettei tullut ovelle vastaan kuten tavallisesti, käyn vaikka vain kaupassa niin vastassa ollaan.
Kääntyi kokonaan pois kun yritin lähestyä, näytti koko olemuksellaan suurta närkästystä. Oli kai tarkoitus rankaista minua kunnolla ja onnistuikin todella siinä! Leppyi sitten vähitellen ja kaikki oli taas hyvin.
Yhden kerran kun lähdin reissuun minulla oli hoitaja kotona sen kanssa. Silloin ei ollut suuttunut minulle kun tuttu ihminen josta kovasti pitää oli sen kanssa. En uskalla ajatellakaan mitä seuraisi jos veisin sen esim. johonkin kissahoitolaan pitemmäksi aikaa! Ottaisi varmasti minusta eron ja pakkaisi kuppinsa ja kipponsa ja lelunsa ja hiekkalaatikkonsa yms. ja lähtisi siitä missä on viis hirttä poikki.
En viitsi edes kokeilla.
Voi olla viikonlopun yksin jos itsenäinen tapaus. Ruokaa vettä ja puhdas laatikko oltava.
Vierailija kirjoitti:
Kissa oli niin suuttunut ja loukkaantunut minulle ettei tullut ovelle vastaan kuten tavallisesti, käyn vaikka vain kaupassa niin vastassa ollaan.
Kääntyi kokonaan pois kun yritin lähestyä, näytti koko olemuksellaan suurta närkästystä. Oli kai tarkoitus rankaista minua kunnolla ja onnistuikin todella siinä! Leppyi sitten vähitellen ja kaikki oli taas hyvin.
Yhden kerran kun lähdin reissuun minulla oli hoitaja kotona sen kanssa. Silloin ei ollut suuttunut minulle kun tuttu ihminen josta kovasti pitää oli sen kanssa. En uskalla ajatellakaan mitä seuraisi jos veisin sen esim. johonkin kissahoitolaan pitemmäksi aikaa! Ottaisi varmasti minusta eron ja pakkaisi kuppinsa ja kipponsa ja lelunsa ja hiekkalaatikkonsa yms. ja lähtisi siitä missä on viis hirttä poikki.
En viitsi edes kokeilla.
:D Juuri näin. Toista se on koirien kanssa :)
Onko kukaan videoinnut mitä kissa tekee kotona, kun sinä olet pois.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan videoinnut mitä kissa tekee kotona, kun sinä olet pois.
Vierailija kirjoitti:
En viitsi edes kokeilla.
Ei kissat osaa ajatella noin, että ne rankaisisi ihmistä. Todennäköisesti kissa on ollut hämmentynyt/ikävissään/ahdistunut yksin olemisesta, mikä on näkynyt käytöksessä takaisin tullessasi.
Jos kummittelee, ei voi, paitsi jos on kiltit henget. Jos kissa viihtyy kotona ja on ruokaa, juomaa, leluja, ikkunanäkymä ehkä sitten. Mitä jos kääntää hellan päälle? Joku kamera kotiin josta näet onko kaikki hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Voi olla viikonlopun yksin jos itsenäinen tapaus. Ruokaa vettä ja puhdas laatikko oltava.
Ei voi olla. Eläinsuojelulaki tulee vastaan. Vuorokauden saa kissa sen mukaan olla itsekseen. Sitten on käytävä jonkun ihmisen tarkastamassa tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi, kun on ruokaa, vettä ja hiekkavati.
Kun hankit kissan hanki myös henkilö ystäväpiiristä käy nostaa kissanhiekka laatikosta ne kakka kekäleet ja pissa paakuut.Kuin vaihtamassa raikkaan veden, antamassa tuore ravinnon. Et sinäkään juo 1 vuorokauden seissyttä vettä,etkä kakkaa omien kakkojen pälle ja pissaa omien pissojen pälle vuorokauden aikana..Se pissan eli kusen haju tulee keskusilmastoinnin kautta muihin asuntoihin,juuri sieltä kylpyhuonesta ja toisinaan läpi postilukkusi rapuun.
Meillä lapsuudenkissani odotti ovella perjantaisin noin tuntia ennen kuin tulin kotiin. Opiskelin siis muualla ja olin viikot pois kotoa. Kun tulin kotiin niin ei tullutkaan vastaan vaan kääntyi pois. Kesto jonkin aikaa kun suostui tulemaan syliin. Tämä vähän ohi aiheen, mutta vuorokausi on raja. Kissalle voi vaikka sattua jotakin. Hoitajan kanssa pärjää vaikka viikon-kaksi. Itse en kyllä jättäisi kissoja pitkäksi aikaa vain ruokkijan varaan vaan pyytäisin jotain sukulaista/tuttua asumaan meillä poissaoloaikamme ajan.
Aivan hyvin, kunhan on ruokaa ja potta