Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua adhd diagnoosia

16.07.2022 |

Häpeän itseäni ja niitä oireita. Olen opetellut elämään oireiden kanssa ja jollain tavalla pärjännyt.
Nyt oma lv ensin alkoi vitsailemaan aiheella minulle ja nyt ruvennut ottamaan asian vakavammin ja uhannut lähettää tutkimuksiin. Onneksi koulu loppui ja koulu vaihtui toisenasteen opintoihin.😀
Toivon ettei ne tiedot mene sinne.
Se oli vissiin pistäny terkkarin tarkastukseen jonku nopeen adhd kyselyn mut vastasin vaa niihin et ei oo mitää ongelmia. Sitte se on vaa alkanu kettuilee asiasta mulle mut se sentää osaa tunneilla aittaa ja ottaa sellaset asiat huomioon. Se on semmonen 30-vuotta alalla ollut ihana opettaja. Tykkäsin hänen opetustavastaan sillä selitti asiat yleensä pari lertaa ensin vähä ripeämmällä tahdilla ja toisen kerran todella hitaasti jolloin antoi mahdollisuuden niille nopeammille oppia heti nopeammalla temmolla ja sitten taas minulle esimerkiksi saattoi yksilöllisesti opettaa jonkun asian joka meni ihan ohi. Siksi kai tiesi miksi suurimman salaisuuteni. Tsemppasi aina mutta patisti niihin tutkimuksiin ja oli vähän pettynyt kun lopulta en mennyt vaikka olin hänelle luvannut. ):
En vain halua sitä diagnoosia, mutta toivon että nyt seuraavissa opinnoissa opettajat olisivat samanlaisia.

Kommentit (154)

1/154 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku siirtyykö noi tiedpt jossain opettajien tietokannassa?

Vierailija
2/154 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat rämpiä koko elämäsi ja vaikuttaa ulospäin vaan vähän tyhmältä ja hitaalta? 

Ok, mikäs siinä. Pidetään sitten peukkuja että sulle osuu just sopivia opettajia, kun et itse suostu itsestäsi vastuuta ottamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/154 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluat rämpiä koko elämäsi ja vaikuttaa ulospäin vaan vähän tyhmältä ja hitaalta? 

Ok, mikäs siinä. Pidetään sitten peukkuja että sulle osuu just sopivia opettajia, kun et itse suostu itsestäsi vastuuta ottamaan.

4/154 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko siis että olen tyhmä ja hidas?

5/154 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan kyllä ottaa itsestäni vastuun.

Vierailija
6/154 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnooseja ei todellakaan kannata ottaa, jos pärjää ilmankin. Ne vaikuttavat koko elämään, työn saamiseen jopa vakuutuksen saamiseen...

Vierailija
7/154 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin minäkin ajattelen. Pitäisi vaan hyväksyä itsensä ja oppia toimimaan omien oireiden kanssa, ei ne lääkkeet oo mitään taikuutta, niilläkin on sivuvaikutuksia ei pelkästään positiivisia vaikutuksia.

Vierailija
8/154 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ADHD, olet ADHD. En ymmärrä miksei sitä saa sanoa.

Vierailija
9/154 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan työelämään. Siinä vaiheessa alat viimeistään rukoilla apua.

Vierailija
10/154 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alkaisi? Moni ADHD pärjää ilman lääkitystä. Diagnoosi on lähinnä tie reseptille.

Vierailija
11/154 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alkaisi? Moni ADHD pärjää ilman lääkitystä. Diagnoosi on lähinnä tie reseptille.

Työelämässä ei "selitellä hitaasti ja opeteta yksilöllisesti" asioita, mitä AP oman sanomansa mukaan tarvii. Ne on osattava, nopeasti, tehokkaasti, heti ja oikein.

Vierailija
12/154 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työelämässä ei "selitellä hitaasti ja opeteta yksilöllisesti" asioita, mitä AP oman sanomansa mukaan tarvii. Ne on osattava, nopeasti, tehokkaasti, heti ja oikein.

Adhd ei todellakaan aina ole hidas tai tyhmä. Adhd voi olla nopeasti oppiva ja ahkera.

Vierailija
13/154 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd tutkimukset ovat erittäin kalliit, taatusti kukaan ei sinua niihin pakota, ellet itse tahdo, yleensä ihmisillä, jotka tahtovat tutkimuksiin, on vaikeuksia niihin päästä, kun oireita vähätellään.

Suotta pelkäät.

Vierailija
14/154 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adhd tutkimukset ovat erittäin kalliit, taatusti kukaan ei sinua niihin pakota, ellet itse tahdo, yleensä ihmisillä, jotka tahtovat tutkimuksiin, on vaikeuksia niihin päästä, kun oireita vähätellään.

Suotta pelkäät.

Muutenkaan kukaan ei voi pakottaa sinua lääketieteellisiin, eikä neuropsykiatrisiin tutkimuksiin, ellet itse tahdo. Sanot vaan, että en mee, en tuu, ei kiinnosta, niin sehän on sillä selvä.

Vierailija
15/154 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diagnooseja ei todellakaan kannata ottaa, jos pärjää ilmankin. Ne vaikuttavat koko elämään, työn saamiseen jopa vakuutuksen saamiseen...

Ikinä ei ole työhaastattelussa kysytty onko minulla jotain diagnosoituja sairauksia tai häiriöitä. Eihän se olisi edes laillista!

Vierailija
16/154 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei ole työhaastattelussa kysytty onko minulla jotain diagnosoituja sairauksia tai häiriöitä. Eihän se olisi edes laillista!

Riippuu minkä alan työtä teet. Esim lentäjäksi ei pääse jos on ADHD

17/154 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu minkä alan työtä teet. Esim lentäjäksi ei pääse jos on ADHD

Lähäriksi opiskelen ja ensihoitajaksi haluan valmistua amksta

18/154 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en toedä jos opettajani eivät olisi ymmärtäneet ongelmiani tunnilla ja huomioineet niitä en olisi päässyt edes läpi. Ilman kavereideni apua esimerkiksi tekivät läksyni puolestani kun olin unohtanut. Meillä tuli aina istumisia jokaisesta unohduksesta ja ai että niitä tuli istuttua ihan muutama aamuisin lvn kanssa.

19/154 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suotta pelkäät.

No ei ne mulle maksa mitään koska olen alaikäinen ja koulu on edelleen pakollista jolloin perusterveydenhuoltokin on pakollista. Ja eikö se kuulu siihen jos saan vain koulusta lähetteen?

Vierailija
20/154 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulta mussukka nuo asiat selvitetäänkin katsos työterveyshuollossa työhöntulotarkastuksessa, ei työhaastattelussa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä