Vuokralainen jätti vuokran maksamatta
Eilen oli vuokran maksu päivä. Maksaa samasta pankista kuin missä minulla tili jolle vuokra maksetaan.
Ei näy vuokraa. Otanko yhteyttä heti vai vasta maanantaina ja kysyn missä helvetissä vuokra viipyy.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat voi olla tulossa toisesta pankista. Jos ei ensi viikolla kuulu niin välittömästi huomautuskirje matkaan. Mikäli et ole asian suhteen aktiivinen voi käydä niin, että loisiva vuokralainen asuu monta kuukautta jättäen vuokrat maksamatta. Häätö ei onnistu nopeasti vaan se täytyy hoitaa jämptisti protokollan mukaan. Useampi varoitus, yms.
Nykyään tilisiirrot suomalaisten pankkien välillä toteutuu samana päivänä. Ei ole enää niitä päivän parin viiveitä mitä aiemmin on ollut.
"Maksu välitetään saajan pankille saman päivän aikana, jos maksu on tehty verkkopankissa tai automaatilla ennen kello 14.00 (EET). Tämän jälkeen tehdyt maksut välitetään saajan pankille seuraavana päivänä. Huomaathan, että maksuja muihin pankkeihin välitetään vain pankkipäivisin."
Eli periaatteessa jos perjantaina maksaa klo 14:01 niin rahat voi näkyä vastaanottajan tilillä vasta maanantaina illalla.
Turha vuokraa on maksaa, kestää puol vuotta ennenkuin aikaisintaan saavat häädön.
Olen asunut kymmmenissä kämpissä ja aina maksanut vaan takuuvuokran.
Se riittää hyvin vuokranantaja rasvamaha eliitille.
Vierailija kirjoitti:
Olet hiljaa ja jos sama toistuu ensi kuussa (14 vrk+vuokranmaksupäivä) laitat vuokran ulosottoon ja purat sopimuksen vedoten toistuvaan vuokranmaksun viivästymiseen.
Joo kannattaa tollasen pikkujutun vuoks potkia kenties muuten hyvä vuokralainen pois :D Seuraavaks tulee joku nisti joka pistää paikat paskaks hahaha
Yksi vuokranantaja taannoin soitteli ja haukkui pystyyn kun olin muka maksanut vuokrat aina pari viikkoa myöhässä. Todellisuudessa olin maksanut aina pari viikkoa etukäteen. Oli aika nolona.
Vierailija kirjoitti:
Turha vuokraa on maksaa, kestää puol vuotta ennenkuin aikaisintaan saavat häädön.
Olen asunut kymmmenissä kämpissä ja aina maksanut vaan takuuvuokran.
Se riittää hyvin vuokranantaja rasvamaha eliitille.
Häätöasian saa käräjäoikeuteen vireille yhdessä päivässä. Yleensä asia on alle kuukaudessa käsitelty. Sen jälkeen ulosottomies antaa vuokralaiselle vielä 2-3 viikkoa aikaa muuttaa asunnosta vapaaehtoisesti. Sitten lähtee asukki vaikka poliisin kantamana ulos kämpästä
Niin ja uutta asuntoa et saa mistään vuokralle maksuhäiriömerkinnän vuoksi. Ensin pakko maksaa entiset maksamattomat vuokrat kokonaisuudessaan.
Kun vuokrasopimuksen purkamisen syynä ovat maksamattomat vuokrat, varoituksia ei tarvita. Häätöprosessin voi aloittaa, kun 2 kuukauden vuokrat ovat rästissä.