Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ikinä lähde vauvan kanssa kotoa jonnekin edes hetkeksi

Vierailija
15.07.2022 |

4 kk ikäinen vauva ja tilanne tämä. Olen monta kertaa tuonut esiin tarpeeni omasta ajasta täällä kotona. En imetä, joten lähteminen vauvan kanssa on helppoa ruoan puolesta, kun isäkin voi syöttää. Mutta ei, hän ei ole kertaakaan tämän 4 kuukauden aikana lähtenyt edes vaunulenkille vauvan kanssa. Sukuloimaankin voisi lähteä n. 45 min ajomatkan päähän, mutta viimeksi tänään tuli riita aikaiseksi kun halusi minut välttämättä mukaan ja itse olisin halunnut jäädä _ensimmäistä_ kertaa lapsen syntymän jälkeen yksin kotiin. Ei käynyt hänelle.
Yökylässä vauva ei ole ollut kertaakaan missään, äitini on käynyt pari kertaa vahtimassa hetken aikaa vauvaa. Mulla alkaa "kuuppa" sekoomaan, koska kaipaan ihan hemmetisti edes hetken rauhaa, vain omien ajatuksieni kanssa. Näen tilanteen toivottomana.

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitajan voi palkata ulkoiluttamaan vauvaa, hinta on jossain 38 e - 68 e/h riippuen siitä, mitä hoitajalta vaadit.

Vierailija
2/114 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lähdepä yllättäen ja nopeasti. Käytä mielikuvitusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama oli meillä. Lapsi on nyt viisi eikä mies vieläkään lähde sen kanssa kaksin minnekään.

Vierailija
4/114 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä miehesi sanoo asiasta, kun keskustelette siitä?

Vierailija
5/114 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, lähdepä yllättäen ja nopeasti. Käytä mielikuvitusta!

Minne? Haluan olla kotonani hetken rauhassa. En halua erityisesti pois täältä kotoa.

Vierailija
6/114 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella outoa... Mikä ongelma miehellä on miksi ei lähde vaikka vaunulenkille? Pelkääkö, että jotain tapahtuu lenkillä vai mitä häh!?

Vierailija
7/114 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama oli meillä. Lapsi on nyt viisi eikä mies vieläkään lähde sen kanssa kaksin minnekään.

Mitä mies on sanonut syyksi? Ei ole ihan normaalia.

Vierailija
8/114 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään vetosi tuon sukuloinnin kohdalla siihen että tulisin nyt ekaa kertaa mukaan yhdessä lapsen kanssa. Lupailee kovasti että "ens kerralla" sitten menee itse vauvan kanssa. P*skanmarjat, haaveeksi jää taas. Olen niin loppu.

Toisinaan käy mielessä jopa se miten eron myötä tulis käyttöön vuorosysteemi lapsen hoidossa. En ihmettele enää yhtään vauvavuoden erotilastoja. En yhtään.

Vierailija
9/114 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaako mies vauvaa noin muuten? Mietin vain, josko häntä jännittää lähteä yksin vauvan kanssa jonnekkin, jos pelkää ettei "pärjää"?

Tai pelkääkö muuten, että vauvalle voi sattua jotain? Siis ihan absurdeja juttuja, kuten että koira hyökkää kimppuun ulkona tms? Joskus tuoreille isillekin voi rulla tällaisia pelkotiloja vauvan synnyttyä. 4kk ikäinen on vielä tosi pieni.

Vierailija
10/114 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitajan voi palkata ulkoiluttamaan vauvaa, hinta on jossain 38 e - 68 e/h riippuen siitä, mitä hoitajalta vaadit.

Kyllä sen isän kuuluu näitä hommia tehdä eikä minkään lastenhoitajan.

Vierailija
11/114 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman paljon jotkut vihaa omia lapsiaan.

Vierailija
12/114 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaako mies vauvaa noin muuten? Mietin vain, josko häntä jännittää lähteä yksin vauvan kanssa jonnekkin, jos pelkää ettei "pärjää"?

Tai pelkääkö muuten, että vauvalle voi sattua jotain? Siis ihan absurdeja juttuja, kuten että koira hyökkää kimppuun ulkona tms? Joskus tuoreille isillekin voi rulla tällaisia pelkotiloja vauvan synnyttyä. 4kk ikäinen on vielä tosi pieni.

Omg. Ja tuollaiset ihmiset lisääntyy.

Vierailija
13/114 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies selvästi epävarma vauvan kanssa. Harjoitelkaa niin, että hän on vauvan kanssa kotona ja sinä lähdet jonnekin. Ehkä se sitten alkaa sujua vieraassakin ympäristössä.

Vierailija
14/114 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt halua vähätellä, itsekin olen yksilöllistä pitävä introvertti ja tarviin säännöllisesti "omaa aikaa", mutta eikö 4kk ole niin pikkuvauva kuitenkin, että se nukkuu suurimman osan vuorokaudesta, miksi vauva sinun kotonaoloa häiritsee?

Vierailija
15/114 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään vetosi tuon sukuloinnin kohdalla siihen että tulisin nyt ekaa kertaa mukaan yhdessä lapsen kanssa. Lupailee kovasti että "ens kerralla" sitten menee itse vauvan kanssa. P*skanmarjat, haaveeksi jää taas. Olen niin loppu.

Toisinaan käy mielessä jopa se miten eron myötä tulis käyttöön vuorosysteemi lapsen hoidossa. En ihmettele enää yhtään vauvavuoden erotilastoja. En yhtään.

Taisi tulla taas tehtyä lapsi sellaisen miehen kanssa, jota ei tunne kunnolla. Ette selvästi osaa edes keskustella asioista.

Vierailija
16/114 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen isän kuuluu näitä hommia tehdä eikä minkään lastenhoitajan.

Jotenkin ihan outoa, että ensin isä ei osaa vauvan kanssa mitään ja kun äidin kiinnostus lapseen lopahtaa, niin sitten äiti on onnellisin ilman vauvaa ja miestä.

Soita anopille ja kysy, voisiko ottaa vauvan ja poikansa sinne pariksi viikoksi. Kaikki voittavat.

Vierailija
17/114 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 3 ja 5 ja mies ei ole kertaakaan vienyt heitä mihinkään, että olisin saanut omaa aikaa. Minä reissaan lasten kanssa lyhyitä ja pidempiä aikoja, eikä ole ollut mitään ongelmaa, päinvastoin. Välillä tuntuu, että tekee näin vain minun kiusakseni. Jos joskus sanon asiasta, alkaa vain puolustella itseään, miten loistava isä on, kun tekee sitä ja tätä. Pesee joskus lasten hampaat, siinäpä se.

Vierailija
18/114 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies selvästi epävarma vauvan kanssa. Harjoitelkaa niin, että hän on vauvan kanssa kotona ja sinä lähdet jonnekin. Ehkä se sitten alkaa sujua vieraassakin ympäristössä.

Onko se äiti saanut jossain harjoitella ennen vauvan syntymää? Kyllä nyt jokainen järkevä aikuinen osaa omaa lastansa hoitaa.

Vierailija
19/114 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentään pääset itse vaunulenkille. Täällä vauva aloittaa jäätävän huudon heti kun tajuaa olevansa vaunuissa tai kaukalossa. Mihinkään ei pääse, tässä kotona kökötetään. Kävin eilen kerrankin kaupassa ja mies jäi vauvan kanssa autoon. Kuulemma oli huutanut koko sen ajan, vaikka olin lypsänyt vauvalle evästä. Ohikulkijat olivat katsoneet pitkään ja vihaisesti. Niin ihana kupla.

Vierailija
20/114 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en teidän tilannetta näe "toivottomana" . Tuli ajatus, että mies ehkä jännittää tai pelkää, että jotain tapahtuu, jos hän kahdestaan vauvan kanssa. Rohkaise ja kannusta häntä. Aloittakaa vaikka puolesta tunnista. Sekin olisi jo hyvä. Menkää seuraavan kerran neuvolaan yhdessä ja ota tämä asia esille siellä miehesi kuullen. Tsemppiä teille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi