Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehillä ei ole kavereita, mistä johtuu?

Vierailija
15.07.2022 |

Monet miehet joita olen vuosien aikana tapaillut on yhdistänyt yksi erikoinen asia - he ovat joko täysin kaverittomia tai heillä on korkeintaan 1-2 kaveria.

Mistä johtuu? Miksi miehet ovat epäsosiaalisia?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri muuten The Economistissa oli juttu miten amerikkalaiset miehet ovat yksinäisempiä kuin koskaan

No se sitten selittääkin aika paljon mitä siinä maassa tällä hetkellä tapahtuu

Vierailija
22/55 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli jännä juttu mieleen. Tai jännä ja jännä mutta liittyy tähän asiaan. 1. maailmansodan jälkeen julkaistiin Saksassa kirja "Länsirintamalta ei mitään uutta" joka oli sodanvastaiseksi tarkoitettu ja varoittava esimerkki sodan kauhuista. Kirja sai kuitenkin aikaan päinvastaisen reaktion, saksalaiset miehet liittyivät itse sankoin joukoin armeijaan (sitten kun se oli sallittua) ja puolisotilaallisiin joukkoihin. Syyksi kertoivat sen, että vaikka sota ja vastaava toiminta on kamalaa niin he kokivat että se on ainoa tapa kokea yhteyttä ja toveriutta miesten kesken sen aikaisessa yhteiskunnassa. Ongelma ei liene siis ihan uusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli jännä juttu mieleen. Tai jännä ja jännä mutta liittyy tähän asiaan. 1. maailmansodan jälkeen julkaistiin Saksassa kirja "Länsirintamalta ei mitään uutta" joka oli sodanvastaiseksi tarkoitettu ja varoittava esimerkki sodan kauhuista. Kirja sai kuitenkin aikaan päinvastaisen reaktion, saksalaiset miehet liittyivät itse sankoin joukoin armeijaan (sitten kun se oli sallittua) ja puolisotilaallisiin joukkoihin. Syyksi kertoivat sen, että vaikka sota ja vastaava toiminta on kamalaa niin he kokivat että se on ainoa tapa kokea yhteyttä ja toveriutta miesten kesken sen aikaisessa yhteiskunnassa. Ongelma ei liene siis ihan uusi.

Miehille sotiminen ja väkivalta ovat huomattavasti luonnollisempia tapoja kokea toveriutta kuin seinäkiipeily, padel tai muut nykyajan trendikkäät harrastukset.

Vierailija
24/55 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei vaan tarvitse kavereita eivätkä tarvitse ketään kenen kanssa puida omia ongelmia. Mies pystyy järjestelemään asiat oman päänsä sisällä.

Vierailija
25/55 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu tästä hyvin yksinkertaisesta asiasta: kavereita oli nuorempana --> jouduin parisuhteeseen --> vanhat kaverit jäivät parisuhteen tieltä ja naisen kaverit tulivat tilalle --> tuli ero --> ei ollut ketään

Vierailija
26/55 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jaksaisin itse olla jonkun kanssa enemmänkin tekemisissä pitäisi jakaa samoja mielenkiinnon kohteita ja elää suunnilleen samankaltaista elämää. Näitä vaan ei nuorena tullut tavattua. Joitakin kavereita oli mutta ne katosivat maailman tuuliin. Nykyään olen hyvin yksinäinen, mutta kuitenkin perheellinen ja töissä käyvä nelikymppinen mies.

Vierailija
27/55 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu tästä hyvin yksinkertaisesta asiasta: kavereita oli nuorempana --> jouduin parisuhteeseen --> vanhat kaverit jäivät parisuhteen tieltä ja naisen kaverit tulivat tilalle --> tuli ero --> ei ollut ketään

Jouduit parisuhteeseen. Itse et siis sitä tietä valinnut?

Vierailija
28/55 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouduit parisuhteeseen. Itse et siis sitä tietä valinnut?

Käytin tuota ilmaisua, koska olin silloin nuori, enkä tajunnut, mitä parisuhde pitkässä juoksussa on. Ajattelen, että olin melko syyntakeeton tuolloin, kun olin kokematon. Jos nyt joutuisin parisuhteeseen, niin ihan omaa hölmöyttäni sen toista kertaa tekisin. Ensimmäinen kerta on vahinko, mutta toinen kerta on jo huono tapa.

Vierailija
29/55 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mies tarvitse kavereita kun itsekin pärjää. On työ ja omat tulot sekä nousujohteinen ura. Kotona lasten kanssa hääräävät naiset voivat kotona hengailla kavereidensa kanssa kun miehet ovat tekemässä töitä ja hankkimassa perheelle elantoa.

Et ehkä tarkoita tätä, mutta linkkaan tämän kevyehkön artikkelin tänne kuitenkin.

"Tohtori Robin Dunbar, johtava evoluutiotieteilijä, uskoo että on luontevaa että miehillä on vähemmän läheisiä ystävyyssuhteita kuin naisilla"

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2022/jul/09/when-it-comes-to-b…

Vierailija
30/55 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miehellä oli yksi hyvä kaveri. Minua vaan harmitti, kun ainut yhteinen tekeminen oli ryppääminen. Mitään muuta aktiviteettia eivät keksineet. No, meidän perheytymisen myötä tapaamiset harvenivat. Edelleen harmittaa, kun tämä kaveri ei halunnut sitten enää tulla edes hautajaisiin.

Vierailija
31/55 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun miehellä oli yksi hyvä kaveri. Minua vaan harmitti, kun ainut yhteinen tekeminen oli ryppääminen. Mitään muuta aktiviteettia eivät keksineet. No, meidän perheytymisen myötä tapaamiset harvenivat. Edelleen harmittaa, kun tämä kaveri ei halunnut sitten enää tulla edes hautajaisiin.

Ikävä juttu, mutta mitäpä sitä tuntemattomien hautajaisiin tulisi enää siinä vaiheessa.

Vierailija
32/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä ongelma tehdäänkin.

Minulla on todella ylisosiaalinen mies, itse olen aika introvertti ja tyytyväinen siihen.

Jokin aika sitten mieheni kysyi, että miksi haluan niin huonosti tutustua hänen ystäviinsä.. sanoin, etten halua ja koe tarvetta siihen, ystävällinen toki olen kaikille.

Sanoin miehelle, että herra on hyvä ja hommaa sosiaalisemman puolison. No, eipä ole vaihtanut.

Vierailija
33/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli jo lapsena selvää, että miehet ja naiset ovat erilaisia. miehillä ei ole kavereita, mutta naisilla on kymmeniä/satoja ystäviä. johtuu geeneistä

Vierailija
34/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli paljon kavereita nuorena ja opiskelijana. Nyt ei ole yhtään kaveria kun en ole jaksanut kenenkään pitää yhteyttä. Olen tehnyt paljon duunia ja tehnyt myös uraa ulkomailla. Prioriteettilistalla kaverit ovat olleet kaukana kärkisijoilta. Olen varakas, ihan menestynyt omalla alallani ja olen koulutukseltani DI + MBA.

LinkedIn verkostossa kyllä on monta pöhisijää, mutta en mä niitä kavereiksi laske.

M37

Tämä on yksi syy, mutta toisaalta, mitä mies tekee kavereilla, kun nainen suurimmassa osassa suhteista vaatii, ettei kavereihin saa pitää yhteyttä. Nainen haluaa, että miehellä olisi paljon kavereita, että olisi yksi riidan aihe enemmän. Eihän kaikilla naisillakin ole kavereita.

Vierailija
35/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minua ei kiinnosta mitkään "kaverit". Mieluummin 1-2 hyvää ystävää.

Vierailija
36/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mies tarvitse kavereita kun itsekin pärjää. On työ ja omat tulot sekä nousujohteinen ura. Kotona lasten kanssa hääräävät naiset voivat kotona hengailla kavereidensa kanssa kun miehet ovat tekemässä töitä ja hankkimassa perheelle elantoa.

Juuri näin ja sitten valittavat, kuinka yksinäisiä ovat, kun eivät tunne yhteyttä kehenkään.

ja sitten kun on kavereita niin vaimot valittaa miten miehet ovat mielummin kavereiden kanssa mökillä ja muissa poikien illoissa.

Vaimon mielestä mies tarvitsee kavereita siihen, että voi osoittaakseen perheen tai naisen tärkeyden olla olematta tekemisistä näiden kavereiden kanssa

Vierailija
37/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kavereita montakin, mutta oikeita ystäviä vaan 2, enkä mä näidenkään kanssa ole jatkuvasti tekemisissä.

m36

Vierailija
38/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille jotka kulkee omia teitään..Gamel boots

mies54v

Että ihan Gamel boots :D Kas kun ei Gameli boots!

Vierailija
39/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi moni mies jättänyt. Ei enää uskalleta yrittää. T mikko30

Vierailija
40/55 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy oikein mitään yhteistä suomalaisen perusmiehen kanssa ja toisekseen ajanpuute. Eikä kieltämättä ole suuremmin energiaakaan velvollisuuksien, parisuhteen ja harrastusten jälkeen. En todellakaan pode yksinäisyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi