Miksi tupakointi on tupakoimattomalle niin suuri turn off?
Jos henkilö muuten on kiinnostava ja juttu luistaa? Toki ymmärrän, että moni haluaa sen "täydellisen kumppanin", mutta tuntuu, että tupakointi on usein ylitsepääsemätön juttu, vaikka muutoin henkilössä ei vikaa olisikaan. Paljon enemmän kait se nyt vaikuttaa yhteiseloa ajatellen, jos henkilöllä on esim talous retuperällä tai muutoin ollaan liian erilaisia ihmisiä, mutta usein tuntuu, että juuri tupakointi menee näidenkin kaikkien yli.
Kommentit (518)
Naapuri polttaa 24h, häiritsee tulee sydämen syke nousee yms. Oireita. Jos tykkää voi kokeilla ole nuotion edessä 24h, moni ei jaksa. Ihan täysi oikeus valita mitä sietää terveydelle, tulisi olla tupakoimaton talo ja kielto. Tuosta koituu suuret terveys maksutkin. Tupakoijat turtuu eivät haista tai huomaa. Keuhkot mustenee.
Tupakoitsija haisee kuin kuollut raato. Aika inhottavaa olla moisen haisunäädän lähellä. Kadullakin kierrä tupakoitsijan vähintään viiden metrin päästä.
Kaikki tuntemat himopolttajat periytyi adhd lapsille, myös naapurin lapsilla on savusta se.
Että silleen, todella terveellistä. Ilman saastetta voisi olla ilman tuota oiretta. Jos valitsee jatkuvan savuttajan puolisoksi täytyy olla valmis tuohon mitä lapset voi periä.
Nykyään on niin helppo lopettaa tupakointi kun on jos jonkinlaista valmistetta joten on vaikea ymmärtää miten joku viitsii jatkaa itsensä saastuttamista.
Jokaisessa tapaamissani tupakoitsijoissa ja ex-tupakoitsijoissa on ollut jokin muukin turn off kuin se tupakointi.
Tupakoitsijan on mahdotonta hyväksyä minun asennettani tupakointia kohtaan, joten meillä olisi liian suuri arvoristiriita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Astman takia?
No, lähinnä tarkoitin tässä aloituksessa fiksua tukakoitsijaa, joka polttaa pihalla sallitulla alueella. En mitään elämänkoululaista, joka vetää sätkää vuokraluukussaan sisällä.
ap
"Fiksu tupakoitsija"??? Fiksut ei tupakoi.
Kyllä narkit ja kukkaset haisee pahemmalle rappukäytävissä kuin tupakka!
Just joo, kun polttaa tupakkaa niin on maailman pahin roisto. Paljon parempi olisi juoda viinaa, käyttää huumeita, tatuoida naamansa ja tehdä rikoksia;)
Koska tupakointi on tyhmää enkä seurustele tyhmien kanssa.
Vai keksitkö älykkään perusteen sille, että joku maksaa isot rahat siitä, että voi tuhota oman terveytensä. Muutenkin vie aikaa ja rahaa eli on arvokysymys. Juon mieluummin aamukahvin sängyssä oman kullan kainalossa enkä yksin, kun hän on tupakalla.
Enemmän rahaa kuluu huumeisiin ja alkoholiin kuin tupakkaan. Elämän hallinnan karkaaminen on varmaa narkkareilla ja alkoholisteilla ja raunioituminen näkyy nopeasti. Tupakointi ei näy päällepäin ja yllättävätkin henkilöt tupakoivat, vaikka sitä ei uskoisi puheista päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän rahaa kuluu huumeisiin ja alkoholiin kuin tupakkaan. Elämän hallinnan karkaaminen on varmaa narkkareilla ja alkoholisteilla ja raunioituminen näkyy nopeasti. Tupakointi ei näy päällepäin ja yllättävätkin henkilöt tupakoivat, vaikka sitä ei uskoisi puheista päätellen.
Jankjankpuffpuff. Alkoholit, huumeet, liikenteet, lihavuudet, jne moniongelmat + TUPAKKA. Koskaan tupakoimaton haistaa ja vaistoaa entisen/nykyisen tupakkatampion kilometrien päähän (vaikka röökikallu ei toki itse haista savustamallaan savunenäkärsällään edes omaa pystyyn mätänevää röökiruhoaan tai mitään muutakaan). Turn-off = turn-off = turn-off.
Tupakka vie haju- ja makuaistin. Jos jossain kerrostaloasunnossa poltetaan niin se haju tulee rappukäytävään asti. Haisee koko päivän sama haju. Ei omaa ominaishajua haista.
Loukkaannuitko nyt siitä, etten tahdo tupakoivaa kumppania, jos olen aikeissa lopettaa tupakoinnin? Tuapakoimattomuss ei tarkoita ettei olisi koskaan tupakointu. En kuitenkaan sabotoisi savuttomuutta deittailemalla tupakoijaa ja tottakai tajuan ettei savuttomasta esimerkiksi tupakoivan suuteleminen todennäköisesti maistu miellyttävältä.
Sain aivan tarpeeksi kuittailuja, kun olin vuoden polttamatta ja asetin kriteeriksi savuttomuuden. Ilmeisesti minulle kaiken pitäisi olla okei vaikka kuka tahansa toinen saa asettaa ennakkokriteerejä. Parisuhde = KAHDET kriteerit, ei vain yhdet.
= itse loukkaannuit nyt aivan turhaan siitä tosiasian toteamisesta (joo voi olla poikkeuksia), että olet varsinkin koskaan tupakoimattomalle ja (yhä itse röyhyttelevänä "yritän lopettaa yhyy") enää tupakoimattomallekin sekundäärinen valinta.
Voit tietysti tulla valituksi toissijaisena turn-offina (jos ensisijaista vaihtoehtoa ei ole saatavilla), mutta niin se vain menee.
turn off? turn off? PAHEMPAA kuin tupakointi on anglismien viljeleminen arkipuheessa.
Sitä ollaan niiiiin amerikkalaista, niiiiin amerikkalaista että!
Mulla on jo ystäviä, jotka ovat kiinnostavia ja joiden kanssa juttu luistaa. Tietenkin kriteerit parisuhteelle ovat korkeammalla.
Vierailija kirjoitti:
turn off? turn off? PAHEMPAA kuin tupakointi on anglismien viljeleminen arkipuheessa.
Sitä ollaan niiiiin amerikkalaista, niiiiin amerikkalaista että!
Anglismit eivät kuitenkaan polta keuhkoissasi tupakoinnin veroisesti ja niillä ei tule osamaksulla velaksi itse omaa tyhmyyttään ostettua ja tupruteltua k u o l e m a a.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole tupakan hajuhaitat noin suuria mitä porukka täällä maalailee. Ei se mitään suudellessa maistu, jos ei sitten heti tupakan perään rupea kismailemaan. Jos on esim puoli tuntia väliä, niin ei huomaa mitään. Samaten vaatteissa sitä ei huomaa, paitsi yhdessä takissani jota käytän vakiona tupakilla käydessäni.
Niin, sinä tupakoitsijana olet tätä mieltä! Hajuaistisi on huomattavasti heikentynyt etkä itse sitä haista. Savuton kyllä haistaa, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Astman takia?
No, lähinnä tarkoitin tässä aloituksessa fiksua tukakoitsijaa, joka polttaa pihalla sallitulla alueella. En mitään elämänkoululaista, joka vetää sätkää vuokraluukussaan sisällä.
ap
"Fiksu tupakoitsija"??? Fiksut ei tupakoi.
"Fiksu tupakoitsija" ähhähhää:
"riippumaton päihderiippuvainen"
"vammaton vammainen"
"älytön älykkö"
"terve sairas"
"viisas tyhmä"
"järkevä järjetön"
"tervaton tervakeuhko"
"syöpävapaa syöpäkääryle"'
...
Vierailija kirjoitti:
Just joo, kun polttaa tupakkaa niin on maailman pahin roisto. Paljon parempi olisi juoda viinaa, käyttää huumeita, tatuoida naamansa ja tehdä rikoksia;)
Nuo kaikki ovat minun turn off listallani sen tupakoinnin lisäksi.
Koska tupakoitsija haisee aivan hirveälle, en voisi viettää aikaani sellaisen ihmisen lähellä. Se haju on imeytynyt koko ihmiseen. Mieluummin sitten kokonaan ilman kumppania, tuossa asiassa en voisi tehdä kompromissia.
Kaikella rakkaudella, minäkin olen elämässäni polttanut lähes viitisentoista vuotta ja silti sanon näin. Nyt ollut savuttomana viimeiset kymmenen vuotta eikä paluuta vanhaan enää ole.