Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ostaa teinille aivan kaiken mitä tämä keksiikään pyytää.

Vierailija
15.07.2022 |

Olemme keskituloisia. Lapsella on kallis harrastus johon menee useita satoja kuussa. Ei se minua haittaa, mutta se että hänelle ostetaan joka viikko uusia merkkivaatteita tai muita asioita. Lisäksi joka päivä karkkia, limsaa, mitä vain keksii pyytääkään. Mies ei osta itselleen juuri mitään. Emme myöskään pääse matkustamaan tai tekemään mitään mukavaa. Lisäksi minulle osunut nyt sitten ikävän ihmisen rooli kun vastustan jatkuvaa ostelua. Tämä lapsen nyt jo teinin ympärillä eläminen on jo vaikuttanut negatiivisesti koko parisuhteeseemme. Lapsi itsessään on ihana ja rakastan häntä. En vaan jaksa tätä sirkusta enää.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitten valitetaan siitä kun mies rakastaa lastaan. Naisille ei mikään riitä.

Kasvattaminen ja rajojen asettaminen on myös rakkautta. Eikä ole reilua jättää sitä kokonaan toisen vanhemman harteille. Ja turha tehdä tästä sukupuolikysymystä. Ihan sama, kumpi vanhempi on tuo shoppailija. Usein se on äiti.

Vierailija
22/77 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vanhemmista kitsaampi, toinen anteliaampi. Meillä toisinpäin. Minä (äiti) ostan reilummin, isä pänkättää ostoksista. Varaa ostoksiin on, minä tienaan enemmän kuin mies ja isällä ei ole ostoksiin minun mielestäni nokan koputtamista, kun itselleenkin saa ostaa, mitä haluaa. Toki jokin roti meillä on, pitää jonkin aikaa kalleimpia elektroniikkaostoksia odottaa ja ne hankitaan jouluksi, synttäriksi tai lukuvuoden lopuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilmoita että lähdet menemään

Vierailija
24/77 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun olet keskustellut asiasta miehesi kanssa, niin mitä hän sanoi?

Hän sanoo että joo ymmärrän ja sitten taas sama rumba alkaa heti uudestaan. On ihan mahdoton saada asiaan muutosta. Ostelee salaa asioita minulta ja sopivat keskenään että Ok viikon päästä ostetaan ne uudet jordanit

Kerroitko miehellesi, että hän opettaa lapsensa elintasoon, johon lapsella itsellään ei ole varaa. Sitten lapsi on lopulta pikavippikierteessä ja luottotiedottomana, kun kaikki impulssit hankitaan heti. Toki rahattomana ja asunnottomana näin ei tehdä.

Vierailija
25/77 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa joku summa jonka laitatte kuussa säästöön, just niitä hajoavia kodinkoneita ym. varten. Ja joku summa jonka laitatte yhteisiin menoihin. Ja sitten se loppuosa on omaa rahaa jolla mies voi ostella mitä haluaa, vaikka teinille vaatteita.

Vierailija
26/77 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi pyörittää kaikkea perheessä ja pyytää joka viikko merkkivaatteita = ihana nuori.

Joku tässä yhtälössä ei nyt täsmää.

Siis nuoreni on oikeasti symppis kodin ulkopuolella.hoitaa koulun ja on kavereita. Mutta pyörittää isäänsä mennen tullen eikä isä halua tähän mitään muutosta. On heidän suhteessaan paljon hyvääkin. Mutta tuo ostelu on mennyt aivan yli nyt kun on teini ja vaatimustaso kasvaa koko ajan.

Vierailija
27/77 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös mies osti tytölle kaiken mitä keksi pyytää. Mutta johtui siitä ettei mies itse saanut lapsena mitään ja häntä kiusattiin kun oli vanhat vaatteet sun muuta. Tavallaan korvasi tyttärelleen sitä ettei itse saanut haluamaansa pienenä. En puuttunut asiaan kun tiesin mistä on kyse.

Vierailija
28/77 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostellaan siis esim. 500e kenkiä ym. Kaikkia vaatteet on merkkivaatteita. Ja tietysti puhelimet ym.

Jos rahaa on, niin entä sitten?

Niin siis rahaa on sen verran mitä keskituloisilla ihmisillä:

Mutta rahaa ei jää mm. miehen omiin vaatteisiin

Säästöön ei jää penniäkään

Jos esim. Joku kodinkone hajoaisi se pitäisi ostaa velaksi

Ym.

Ketä varten sitä rahaa pitäisi säästää? Ja mikä synti on ostaa pesukone luotolla?

Vierailija
29/77 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopikaa joku summal jonka laitatte kuussa säästöön, just niitä hajoavia kodinkoneita ym. varten. Ja joku summa jonka laitatte yhteisiin menoihin. Ja sitten se loppuosa on omaa rahaa jolla mies voi ostella mitä haluaa, vaikka teinille vaatteita.

Kiitos. Tämä on hyvä idea! Luulen vaan että mies kokee ettei yhteisiä menoja tarvita vaan teinin menot ja harrastukset on nyt etusijalla. Mutta otan asian puheeksi.

Vierailija
30/77 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös mies osti tytölle kaiken mitä keksi pyytää. Mutta johtui siitä ettei mies itse saanut lapsena mitään ja häntä kiusattiin kun oli vanhat vaatteet sun muuta. Tavallaan korvasi tyttärelleen sitä ettei itse saanut haluamaansa pienenä. En puuttunut asiaan kun tiesin mistä on kyse.

Tää on varmaan aika yleistä ja ymmärrettävää, mutta ei se toiseen ääripäähän vetäminenkään ole teinille hyväksi. Ei pitäisi opettaa siihen että saa kaiken mitä haluaa, ei siitä seuraa mitään hyvää aikuisena.

Vierailija
31/77 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähän sama juttu. Rahaa kyllä on riittävästi, eli minä ja mies saamme kyllä myös kuluttaa niin paljon kuin haluamme. Mutta jotenkin minua tökkii tuo asia kasvatuksellisesti. Teinipojat ilmoittavat, mitä haluavat, ja isä ostaa. On sitten kyse vaatteista, ruuasta, kodinkoneista, mökin tarvikkeista, matkoista tai milloin mistäkin. Minä yritän puhua, että vähintään sitä vaatekaappia pitäisi sitten tyhjentää välillä, ja lahjoittaa vanhat pois. Mutta se on minun tylsän homma komentaa. Isä vie poikia kaupasta kauppaan, ja kysyy, tarvitsetko vielä jotain.

Kohtalotoveri! Kiitos tästä. Meillä on se että oikeasti tuo ostelu alkaa vaikuttaa jo ruokakaappin sisältöön. Myöskään mistään pikkureissusta kahdestaan on turha haaveilla. Se jäisi sitten aivan kokonaan minun maksettavaksi.

Oletettavasti sinun ei tarvitse ostaa teinillenne yhtään mitään joten miksipä et voisi maksaa kokonaan pikkureissua sinulle ja miehellesi? Harvemmalle teini ei maksa mitään. Minä en osta joka viikko merkkivaatteita mutta kyllä mullakin satasia menee teineihin kuussa.

Vierailija
32/77 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostellaan siis esim. 500e kenkiä ym. Kaikkia vaatteet on merkkivaatteita. Ja tietysti puhelimet ym.

Ym.

Ketä varten sitä rahaa pitäisi säästää? Ja mikä synti on ostaa pesukone luotolla?

Niin että ostetaan palkasta esim. 1500e merkkivaatteita ja sitten kodinkone luotolla?

Vierailija
33/77 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähän sama juttu. Rahaa kyllä on riittävästi, eli minä ja mies saamme kyllä myös kuluttaa niin paljon kuin haluamme. Mutta jotenkin minua tökkii tuo asia kasvatuksellisesti. Teinipojat ilmoittavat, mitä haluavat, ja isä ostaa. On sitten kyse vaatteista, ruuasta, kodinkoneista, mökin tarvikkeista, matkoista tai milloin mistäkin. Minä yritän puhua, että vähintään sitä vaatekaappia pitäisi sitten tyhjentää välillä, ja lahjoittaa vanhat pois. Mutta se on minun tylsän homma komentaa. Isä vie poikia kaupasta kauppaan, ja kysyy, tarvitsetko vielä jotain.

Kohtalotoveri! Kiitos tästä. Meillä on se että oikeasti tuo ostelu alkaa vaikuttaa jo ruokakaappin sisältöön. Myöskään mistään pikkureissusta kahdestaan on turha haaveilla. Se jäisi sitten aivan kokonaan minun maksettavaksi.

Oletettavasti sinun ei tarvitse ostaa teinillenne yhtään mitään joten miksipä et voisi maksaa kokonaan pikkureissua sinulle ja miehellesi? Harvemmalle teini ei maksa mitään. Minä en osta joka viikko merkkivaatteita mutta kyllä mullakin satasia menee teineihin kuussa.

No se on totta että en osta samaan tapaan kuin mieheni. Mutta tosiaan osaatteko teineille esim. 1000e vaatteita ym. Kuussa ja sitten vielä harrastusmaksut ym. päälle?

Vierailija
34/77 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kateellinen mamma, kun mies ei osta mammalle karkkia, limsaa ja merkkivaatteita[/quote

Mies ostaa kalliita vaatteita jotka sitten viedään jätesäkeittäin kierrätykseen ym. Myös leluja osti aikoinaan samaan tapaan. Meillä on mennyt hirveästi rahaa tuohon 😞

Erilliset rahat. Nyt. Mies tekee teinille karhunpalveluksen ostamalla kaiken jolloin teinille itselleen ei kehity mitään kykyä tajuta asioiden arvoa tai hintaa. Tarkoittaa sitä että joudutte tukemaan häntä taloudellisesti vielä kun hän on täysi-ikäinen koska hän ei osaa käyttää rahaa oikein.

Vierailija
35/77 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ym.

Niin että ostetaan palkasta esim. 1500e merkkivaatteita ja sitten kodinkone luotolla?

Jos on varaa ostaa 1500e merkkivaatteita, eikö sitten ole varaa ostaa pesukone, jos siihen tulee tarvetta, ilman että pitää vuosia säästää?

Vierailija
36/77 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä ole pelkästään raha-asia, vaan ennen kaikkea kyse on kasvatuksesta. Meidän perheessä on ollut tärkeää kasvattaa nuoria vastuullisiksi, ajattelemaan myös mm ympäristöarvoja ja myös sitä mitkä ovat oikeasti sellaisia asioita joihon haluaa satsata. Meillä kyse on enemmän henkisestä hyvinvoinnista kuin materiasta.

Vierailija
37/77 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on hyvä pointti. Se ettei mies osta itselleen mitään on hänen oma asiansa, ja jos sinun ei tarvitse ostaa teinille mitään niin voinet käyttää omat rahasi mihin haluat - vaikka siihen pikku reissuun sinulle ja miehellesi. Yritä silti sopia että laitatte molemmat jonkun summan sivuun joka kuukausi, että on puskuria jos jotain sattuu.

Vierailija
38/77 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tämä ole pelkästään raha-asia, vaan ennen kaikkea kyse on kasvatuksesta. Meidän perheessä on ollut tärkeää kasvattaa nuoria vastuullisiksi, ajattelemaan myös mm ympäristöarvoja ja myös sitä mitkä ovat oikeasti sellaisia asioita joihon haluaa satsata. Meillä kyse on enemmän henkisestä hyvinvoinnista kuin materiasta.

Ympäristöystävällisempää ja eettisenpää on ostaa laadukkaita merkkivaatteita, joita voi kierrättää eteenpäin, kuin halpoja kertamuotirytkyjä.

Vierailija
39/77 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla menolla teini on isukin kukkarolla vielä aikuisenakin... Puhu sinä teinille säästämisen tärkeydestä ja opetelkaa myymään ylimääräisiä vaatteita kirpparilla. Rahat teini voi laittaa säästöön opintoja varten. Jos siis järjen puhuminen miehelle ei auta.

Vierailija
40/77 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

po

Vierailija kirjoitti:

p

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ym.

Jos on varaa ostaa 1500e merkkivaatteita, eikö sitten ole varaa ostaa pesukone, jos siihen tulee tarvetta, ilman että pitää vuosia säästää?

En nyt ymmärrän pointtiasi jankkaaja