Mies ostaa teinille aivan kaiken mitä tämä keksiikään pyytää.
Olemme keskituloisia. Lapsella on kallis harrastus johon menee useita satoja kuussa. Ei se minua haittaa, mutta se että hänelle ostetaan joka viikko uusia merkkivaatteita tai muita asioita. Lisäksi joka päivä karkkia, limsaa, mitä vain keksii pyytääkään. Mies ei osta itselleen juuri mitään. Emme myöskään pääse matkustamaan tai tekemään mitään mukavaa. Lisäksi minulle osunut nyt sitten ikävän ihmisen rooli kun vastustan jatkuvaa ostelua. Tämä lapsen nyt jo teinin ympärillä eläminen on jo vaikuttanut negatiivisesti koko parisuhteeseemme. Lapsi itsessään on ihana ja rakastan häntä. En vaan jaksa tätä sirkusta enää.
Kommentit (77)
kateellinen mamma, kun mies ei osta mammalle karkkia, limsaa ja merkkivaatteita
Nyt alkaa mammat jo estämään isän ostoksia lapselleen. Koskahan tulee raja vastaan?
Vierailija kirjoitti:
kateellinen mamma, kun mies ei osta mammalle karkkia, limsaa ja merkkivaatteita[/quote
Mies ostaa kalliita vaatteita jotka sitten viedään jätesäkeittäin kierrätykseen ym. Myös leluja osti aikoinaan samaan tapaan. Meillä on mennyt hirveästi rahaa tuohon 😞
Ymmärrän että ottaa päähän. Aikooko mies loppuelämänsä ostella teinille rojua? Miten lapsi oppii käyttämään rahaa, jos hän pyytää joka viikko ha saa kaiken? Miten aikuisuus?
Jotkut lapset toki saavat kaiken mitä haluavat koska haluavat niin vähän. Heille, joilla on maksavia toiveita joka viikko tai päivä pitäisi olla selkeät rajat.
Eikö teini halua itse matkustaa tai tehdä hauskoja maksullisia asioita?
Mitäs lapsen äiti tuumaa asiasta? Oletan että se et ole sinä.
Ja kun olet keskustellut asiasta miehesi kanssa, niin mitä hän sanoi?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs lapsen äiti tuumaa asiasta? Oletan että se et ole sinä.
Olen lapsen äiti ja rakastan lastani. Hän ei ole mikään ylimielinen vaan ihana kaikkien kanssa toimeen tuleva nuori. Mutta siis tämä ostelu ja muutenkin se että lapsi pyörittää kaikkea tässä perheessä vieläkin ahdistaa
Ap, ole ystävällinen ja pyydä miestä kertomaan tänne hänen versionsa asioista, jotta voimme keskustella tietäen molempien osapuolten tarinat.
Meillä on vähän sama juttu. Rahaa kyllä on riittävästi, eli minä ja mies saamme kyllä myös kuluttaa niin paljon kuin haluamme. Mutta jotenkin minua tökkii tuo asia kasvatuksellisesti. Teinipojat ilmoittavat, mitä haluavat, ja isä ostaa. On sitten kyse vaatteista, ruuasta, kodinkoneista, mökin tarvikkeista, matkoista tai milloin mistäkin. Minä yritän puhua, että vähintään sitä vaatekaappia pitäisi sitten tyhjentää välillä, ja lahjoittaa vanhat pois. Mutta se on minun tylsän homma komentaa. Isä vie poikia kaupasta kauppaan, ja kysyy, tarvitsetko vielä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun olet keskustellut asiasta miehesi kanssa, niin mitä hän sanoi?
Hän sanoo että joo ymmärrän ja sitten taas sama rumba alkaa heti uudestaan. On ihan mahdoton saada asiaan muutosta. Ostelee salaa asioita minulta ja sopivat keskenään että Ok viikon päästä ostetaan ne uudet jordanit
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkaa mammat jo estämään isän ostoksia lapselleen. Koskahan tulee raja vastaan?
Sinustako on oikeasti lapselle hyväksi saada aina kaikki, mitä haluaa?
Ostellaan siis esim. 500e kenkiä ym. Kaikkia vaatteet on merkkivaatteita. Ja tietysti puhelimet ym.
Lapsi pyörittää kaikkea perheessä ja pyytää joka viikko merkkivaatteita = ihana nuori.
Joku tässä yhtälössä ei nyt täsmää.
Vierailija kirjoitti:
Ostellaan siis esim. 500e kenkiä ym. Kaikkia vaatteet on merkkivaatteita. Ja tietysti puhelimet ym.
Jos rahaa on, niin entä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vähän sama juttu. Rahaa kyllä on riittävästi, eli minä ja mies saamme kyllä myös kuluttaa niin paljon kuin haluamme. Mutta jotenkin minua tökkii tuo asia kasvatuksellisesti. Teinipojat ilmoittavat, mitä haluavat, ja isä ostaa. On sitten kyse vaatteista, ruuasta, kodinkoneista, mökin tarvikkeista, matkoista tai milloin mistäkin. Minä yritän puhua, että vähintään sitä vaatekaappia pitäisi sitten tyhjentää välillä, ja lahjoittaa vanhat pois. Mutta se on minun tylsän homma komentaa. Isä vie poikia kaupasta kauppaan, ja kysyy, tarvitsetko vielä jotain.
Kohtalotoveri! Kiitos tästä. Meillä on se että oikeasti tuo ostelu alkaa vaikuttaa jo ruokakaappin sisältöön. Myöskään mistään pikkureissusta kahdestaan on turha haaveilla. Se jäisi sitten aivan kokonaan minun maksettavaksi.
Nyt sitten valitetaan siitä kun mies rakastaa lastaan. Naisille ei mikään riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kateellinen mamma, kun mies ei osta mammalle karkkia, limsaa ja merkkivaatteita[/quote
Mies ostaa kalliita vaatteita jotka sitten viedään jätesäkeittäin kierrätykseen ym. Myös leluja osti aikoinaan samaan tapaan. Meillä on mennyt hirveästi rahaa tuohon 😞
"mies ostaa" "meillä mennyt rahaa" niinhän se on, että miehen rahat on yhteisiä rahoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rahaa on, niin entä sitten?
Niin siis rahaa on sen verran mitä keskituloisilla ihmisillä:
Mutta rahaa ei jää mm. miehen omiin vaatteisiin
Säästöön ei jää penniäkään
Jos esim. Joku kodinkone hajoaisi se pitäisi ostaa velaksi
Ym.
No entäs jos yrittäisit puhua itse sille lapselle tuota kautta, että olisiko kiva päästä joskus reissuun? Ja että jos olisi, niin pitäisi säästää rahaa sitä varten eikä tuhlailla kaikkeen kivaan. Vai eikö mies sitten halua reissata? Onko teillä yhteiset rahat vai osteleeko mies teinille omistaan?
Joku roti tuohon nyt!