Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä kavereitani, jotka vinkuvat kahvilaan!

Vierailija
15.07.2022 |

Haluavat, että mentäisi kahvilaan. Itse en halua maksaa jostain kakun palasesta viittä euroa ja kahvista kolmea euroa, kun kaupasta saa syötävää ja juotavaa halvemmalla. Syynä ei edes ole se, että kahvila olisi paikka rupatella. Rupattelemme ennen tätä kahvilareissua luonani, jonne kaverini on tullut yökylään.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin tästä lähteä kakkukahville. Myin juuri äsken Tavexilla hyllyssä lojuneen kultalaatan.

Vierailija
42/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos useampi suomalainen kävisi kahviloissa, hinnat laskisivat Ruotsin tasolle. Siellä ulkona syöminen ja kahvilla käyminen on osa arkea.

Täällä vielä tasolla "en syö kalliita kakkujanne, ostan marketista ja katson Salkkareita"

Syön ennemmin rauhassa kotona youtubea katsellen, kuin ulkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kahvilat on niille, jotka maksavat miehen luottokortilla. ei kukaan noita hintoja omalla työllä ansaituilla rahoilla maksa

P.ska provo mutta vastaan silti. Mulla ei ole miestä ja maksan käteiskortilla, en luotolla. Mitäs nyt?

Ja mitä tekevät ne heteromiehet, jotka käyvät kahviloissa? Ei niilläkään ole miestä, jonka luottokorttia vinguttaa.

Heteromiehet ei juurikaan käy kahviloissa, paitsi itse käyn välillä tekemässä töitä. Yhden kahvikupin hinnalla siellä voi hyvin istua koko päivän ja santsikuppi euron niin paljon kuin jaksaa juoda.

Vierailija
44/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisen S-marketin kahvila on ihan ok. Automaattikahvin saa eurolla ja croissant paistopisteeltä jotain 50 senttiä.

Vierailija
45/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ystäväpiiri, tavataan vuoron perään jokaisen luona.

Yksi sitten ilmoitti, kun oli hänen vuoro, nähdään kahvilassa. Mä sitten laitoin ketjuun viestin sinä varmaan tarjoat kaikille. Vastasi henk koht mulle miksi noin kirjoitan, en tietenkään.

Kerroin jos minä tarjoan kaikille kiertoksen kotona, muut jatkaa ja sinä ilmoitat jokainen maksaa omansa, onhan se outoa. Hänen mielestä ei.

Poistin hänet ryhmästä ja jatkoimme tapaamisia ilman häntä.

Prk, kun jotkut ovat nuukia

Vierailija
46/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni kahviloista maku, kun pääsin kaverini mukaan valitsemaan hänen kahvilaansa kakkuja tukusta.

Suurin osa kahviloista hakee omenapiirakkansa, suklaakakkunsa, ja kaikki muutkin pullansa ja konditoriotuotteensa ihan tukun pakastimesta.

Nämä kakkupalat mitä kaverini pakasteesta osti montaa eri sorttia, maksoivat noin euron per kakkupala. Siis ISO suklaakakkupala, mistä kahvilat nyhjäisevät 4-5€ kpl.

Olenkin ajatellut, että jos kahvioon menen, niin menen sellaiseen, missä on itse leivottu kakut. Muutoin voin pyytää kaveriani ostamaan minulle lavallisen suklaakakkua tukusta hintaan 17,90€, syön niitä 20 jättikokoista kakkupalaa melkein kuukauden kotonani.

Itse en käy noissa pakastekakkua myyvissä kahviloissa, vaan ainoastaan niissä missä kondiittorit leipovat joka päivä pienen vitriinillisen ihania kakkuja. Myös ketjut kuten Espresso House myyvät pakastekakkuja. Samaan hintaan saa taivaallista kunnon kakkua konditoriakahvilasta.

Vierailija
47/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kahviloissa alati istuvat "aikuiset" ovat jääneet jotenkin lapsen asteelle. Vauvasuut.

Vierailija
48/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan, että itte tekemällä saa parempaa kakkua. Käyn silti joskus kahviloissa, ihan tunnelman vuoksi.

Vierailija
49/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä varta vasten kaffilaan lähtisi, mutta jossain asioilla ollessa voisin poiketa. Kisukaffila on ainoa, johon voisin lähteä ihan vain sen takia ilman muuta asiaa kaupungille.

Mutta en myöskään ottaisi tavaksi mitään jokaviikkoisia visiittejä kaffilaan.

Enkä maksaisi senttiäkään yksinyrittäjälle, jos hän olisi k u s i p ä ä .

Vierailija
50/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni kahviloista maku, kun pääsin kaverini mukaan valitsemaan hänen kahvilaansa kakkuja tukusta.

Suurin osa kahviloista hakee omenapiirakkansa, suklaakakkunsa, ja kaikki muutkin pullansa ja konditoriotuotteensa ihan tukun pakastimesta.

Nämä kakkupalat mitä kaverini pakasteesta osti montaa eri sorttia, maksoivat noin euron per kakkupala. Siis ISO suklaakakkupala, mistä kahvilat nyhjäisevät 4-5€ kpl.

Olenkin ajatellut, että jos kahvioon menen, niin menen sellaiseen, missä on itse leivottu kakut. Muutoin voin pyytää kaveriani ostamaan minulle lavallisen suklaakakkua tukusta hintaan 17,90€, syön niitä 20 jättikokoista kakkupalaa melkein kuukauden kotonani.

Ymmärrätkö sinä, että yrityksen pitää tehdä voittoa?

Jännä, miten toiset osaavat menestyä ja tehdä voittoa tarjoamalla vastaleivottuja konditoriakakkuja 4-5 euroa per pala, ja toinen myy tukusta raahattua teollista pakastekakkua sulatettuna 4-7 euroa pala ja kitisee vauvapalstalla.

Vierailija
51/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin jos ympärilläni olisi kymmenen eri ruokakauppaa ja pari kaffilaa, niin kyllä ne kaupat veisivät voiton. Kaffilan pitäisi olla aika syrjässä, silloin se houkuttelee enemmän, koska vaihtoehtoja ei ole.

Lähelläni on yksi kaffila, jossa olen työskennellyt ja siinä on nyt uusi omistaja. Eivät tainneet edelliset kertoa, että paikka on niin huono, ettei toiminta kannata ja siksi laittavat pillit pussiin... Näin siis itse kuinka vähän siellä kävi porukkaa päivän aikana. Lisäksi kassaan jäi merkki kaikista eli se ei ollut edes muistin varassa, vaan edelliset myynnit olivat siinä helposti tsekattavissa.

Siinä ihan tavallisen kaffilan vieressä on kauppaa ja ties mitä kaikkea palvelua eikä se ole millään tavalla erityisen houkutteleva paikka. Kun nyt yrittäjät tajuaisivat jo vihdoin, että kaffila siinä paikassa ei yksinkertaisesti kannata!! Olen aikani ratoksi mietiskellyt mikä liike/palvelu siinä toimisi, en tiedä. Hieroja ehkä?? On vähän syrjemmässä siinä.

Kun tuokin menee konkkaan ennemmin tai myöhemmin niin itken, jos joku kolmas tollo perustaa siihen kaffilan taas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi