Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä kavereitani, jotka vinkuvat kahvilaan!

Vierailija
15.07.2022 |

Haluavat, että mentäisi kahvilaan. Itse en halua maksaa jostain kakun palasesta viittä euroa ja kahvista kolmea euroa, kun kaupasta saa syötävää ja juotavaa halvemmalla. Syynä ei edes ole se, että kahvila olisi paikka rupatella. Rupattelemme ennen tätä kahvilareissua luonani, jonne kaverini on tullut yökylään.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveri on tullut yökylään, niin silloin kyllä juodaan kahvit yleensä kotosalla. Muuten viihtyisissä kahviloissa on mukava silloin tällöin istuskella.

Vierailija
22/51 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kahvilassa säännöllisesti. Rahaa ei mene alkoholiin, tupakkaan tai tekoripsiin, mutta kahvila on pieni piristys arkeen. Samalla pääsee vessaan, voi ladata kännykän ja lukea lehden. Hyvällä tuurilla tapaa jonkun tutun. Tosin nyt ku hinnat nousseet, olen vähentänyt tätä pientä harrastusta. En ala yhdestä karjalanpiirakasta maksamaan lähes kolmea euroa ja toista tavallisesta suodatinkahvista. Joku raja siis tullut hinnassa vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä ostaa Prisman tarjouskorista kelmutetun eilisen pullanpalan ja keittää Saludot. Mutta jos joskus, vaikka juuri kavereita näkiessä, haluaa nauttia vähän tarjoilusta, kauniista astioista ja miljööstä, kahvila on siihen täydellinen paikka.

Vierailija
24/51 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kirjoitus on kuin tuulahdus lapsuudestani 80-luvulla. Reissuunkin otettiin kahvit termariin ja eväät mukaan.

Kahvilassa maksetaan myös tilasta, interiööristä, sijainnista, tunnelmasta. Kahvin hinta ei oo se pointti.

Vierailija
25/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse maksan mielelläni hyvästä kakusta muutaman euron enemmän kuin kaupassa. Mutta käynkin töissä :-)

Mä en käy töissä, mutta silti maksan mieluusti hyvästä kakusta tms. ylimääräistä. En kahviloissa kuitenkaan kovin usein ramppaa, joten talouteni ei kaadu jos esim. kerran-pari kuussa käyn kahvilassa. Kaikki niistä ei edes ole mitenkään erityisen kalliita, kun ottaa huomioon, että työntekijöille on palkat maksettavat jne. 

Itsekin työssäkäyvä,mutta en halua maksaa kakkupalasta yli 4-5 €...en en....tykkään käydä kahviloissa,mutta ökyhinnat ajaa pois...aina yleensä tulee valittua se kaikista halvin leivonnainen

Vierailija
26/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn samalla kahvilassa kun olen kaupungilla jonkin asian takia. Silloin tällöin tapaan myös kavereita kahvilassa ja/tai ruokaravintolassa.

Tienaan noin 5000e/kk, joten muutama kahvilakäynti ei tunnu missään, ja on mukavan vaivatonta kun saa kakkua ja erikoiskahvia suoraan tiskiltä eikä tarvitse itse valmistaa mitään.

No ei varmaan sulla tunnu mutta oletko miettinyt että suurin osa tienaa sen 1000-2000e/kk ja kaikki mahdollinen on kallistunut aivan jumalattomasti viime aikoina!

Vierailija
27/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni kahviloista maku, kun pääsin kaverini mukaan valitsemaan hänen kahvilaansa kakkuja tukusta.

Suurin osa kahviloista hakee omenapiirakkansa, suklaakakkunsa, ja kaikki muutkin pullansa ja konditoriotuotteensa ihan tukun pakastimesta.

Nämä kakkupalat mitä kaverini pakasteesta osti montaa eri sorttia, maksoivat noin euron per kakkupala. Siis ISO suklaakakkupala, mistä kahvilat nyhjäisevät 4-5€ kpl.

Olenkin ajatellut, että jos kahvioon menen, niin menen sellaiseen, missä on itse leivottu kakut. Muutoin voin pyytää kaveriani ostamaan minulle lavallisen suklaakakkua tukusta hintaan 17,90€, syön niitä 20 jättikokoista kakkupalaa melkein kuukauden kotonani.

Vierailija
28/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sanonut kavereillesi ettet haluaisi käydä kahvilassa, ja ehdottanut jotakin muuta tekemistä? Mitä he siihen ovat todenneet?

Vierailija
29/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en käy kahviloissa, mutta ei minulla ole mitään vaikeuksia ymmärtää, että eri ihmiset pitävät eri asioista. Itse esimerkiksi käyn baareissa ja yökerhoissa, vaikka alkoholi se vasta onkin halvempaa kaupassa.

Vierailija
30/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitte testaillaan kilpparia ja ferritiiniä  ku lihoo vaan, vaikkei mitään ylimäärästä syödä koskaan..

Vierailija
31/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei ole pakko mennä kahvilaan, jos ei halua. Eikä kenenkään ole pakko juoda kahvia toisen ihmisen kotona, jos ei halua. Helppoa, kun opettelee sanomaan "ei".

Vierailija
32/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kahvilat on niille, jotka maksavat miehen luottokortilla. ei kukaan noita hintoja omalla työllä ansaituilla rahoilla maksa

No ei se kyllä perus työssäkäyvälle tunnu missään, vaikka kävisi jatkuvasti kahviloissa.

Vierailija
33/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaveri on tullut yökylään, niin silloin kyllä juodaan kahvit yleensä kotosalla. Muuten viihtyisissä kahviloissa on mukava silloin tällöin istuskella.

Miksi pitäisi juoda kahvit kotosalla, jos kaveri on tullut yökylään?

Kun minulle tulee kaveri yökylään, lähdetään aina johonkin kaupungille pörräämään, museoon, rannalle, teatteriin, baariin, ravintolaan jne. Ja käydään myös jossain kivassa paikassa drinkillä/kahvilla.

Vierailija
34/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdotan aina kauppahallin kahvilaa sillä sieltä saa normikahvin ja pullan neljällä eurolla. Ikävää vain  kun  moni ikäiseni (olen 26) ei halua "mummomafian" sekaan. Täällä kauppahalli nimittäin on eläkeläisten kokoontumispaikka josta vaikea saada pöytää. 

Vierailija
35/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn samalla kahvilassa kun olen kaupungilla jonkin asian takia. Silloin tällöin tapaan myös kavereita kahvilassa ja/tai ruokaravintolassa.

Tienaan noin 5000e/kk, joten muutama kahvilakäynti ei tunnu missään, ja on mukavan vaivatonta kun saa kakkua ja erikoiskahvia suoraan tiskiltä eikä tarvitse itse valmistaa mitään.

No ei varmaan sulla tunnu mutta oletko miettinyt että suurin osa tienaa sen 1000-2000e/kk ja kaikki mahdollinen on kallistunut aivan jumalattomasti viime aikoina!

Olen eri mutta kommentoin silti. Ei, en ole miettinyt. Miksi minun pitäisi miettiä köyhien ongelmia? Eivät hekään uhraa ajatustakaan minun ongelmilleni.

Vierailija
36/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä ostaa Prisman tarjouskorista kelmutetun eilisen pullanpalan ja keittää Saludot. Mutta jos joskus, vaikka juuri kavereita näkiessä, haluaa nauttia vähän tarjoilusta, kauniista astioista ja miljööstä, kahvila on siihen täydellinen paikka.

😂😂😂 Just näin

Vierailija
37/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni kahviloista maku, kun pääsin kaverini mukaan valitsemaan hänen kahvilaansa kakkuja tukusta.

Suurin osa kahviloista hakee omenapiirakkansa, suklaakakkunsa, ja kaikki muutkin pullansa ja konditoriotuotteensa ihan tukun pakastimesta.

Nämä kakkupalat mitä kaverini pakasteesta osti montaa eri sorttia, maksoivat noin euron per kakkupala. Siis ISO suklaakakkupala, mistä kahvilat nyhjäisevät 4-5€ kpl.

Olenkin ajatellut, että jos kahvioon menen, niin menen sellaiseen, missä on itse leivottu kakut. Muutoin voin pyytää kaveriani ostamaan minulle lavallisen suklaakakkua tukusta hintaan 17,90€, syön niitä 20 jättikokoista kakkupalaa melkein kuukauden kotonani.

Ymmärrätkö sinä, että yrityksen pitää tehdä voittoa?

Vierailija
38/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun kaverin mielestä kahvilaan haluaminen silloin tällöin on vinkumista  niin olis nopeasti entinen kaveri. Meillä on selkeästi ihan erilainen maailmankuva ja eri kiinnostuksen ja arvostuksen kohteet, plus tyyppi ylimielisenä halveksii mun valintoja ja pieniä mielitekoja. Kokee että on se parempi ihminen koska ei halua sinne kahvilaan.

Istukoon ihan rauhassa kotona sitten, minä juon nyt kahvia. Ja syön kakkua.  Siellä kahvilassa. Hänkin on varmasti onnellisempi kun en ole enää pilaamassa hänen elämäänsä vinkumisellani.

Vierailija
39/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kahvilat on niille, jotka maksavat miehen luottokortilla. ei kukaan noita hintoja omalla työllä ansaituilla rahoilla maksa

P.ska provo mutta vastaan silti. Mulla ei ole miestä ja maksan käteiskortilla, en luotolla. Mitäs nyt?

Ja mitä tekevät ne heteromiehet, jotka käyvät kahviloissa? Ei niilläkään ole miestä, jonka luottokorttia vinguttaa.

Vierailija
40/51 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos useampi suomalainen kävisi kahviloissa, hinnat laskisivat Ruotsin tasolle. Siellä ulkona syöminen ja kahvilla käyminen on osa arkea.

Täällä vielä tasolla "en syö kalliita kakkujanne, ostan marketista ja katson Salkkareita"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan