Isä yrittää saada 14-vuotiaan eroamaan lahjomalla, että ostaa koiranpennun hänelle jos eroaa
Onko millään tavalla hyväksyttävää? Tytölle sanoi, että saa kultaisennoutajan pennun, mistä tyttö on koko ikänsä haaveillut.
Meillä on vuoroviikko-järjestely. Poikaystävä on ihan kunnollinen tyyppi. Koira häiritsee koko elämää, kun se lykättäisiin varmasti minulle tytön mukana. Minulla ei ole varaa koiran kunnollisiin ruokiin, ei mitään tietoa hoidosta ja koulutuksesta.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein. 14 v on liian nuori seurustelemaan.
No ei ole.
On, jos seksi kuvioissa.
Ja tälle nuorelle sitten opetetaan terveiden ihmissuhteiden mallia kiristämällä vai?
Ei tuo ole kiristys, pälli. Tuo on lahjontaa.
On se juuri kiristystä, koska tarkoituksena on pakottaa nuori luopumaan poikaystävästä.
Suosittelen sinullekin käytöstapojen opettelua.
Ei ole kiristystä koska vaihtoehtona on lahja eli se koira.
Nykyisen koiran lopettamisella uhkaaminen olisi kiristys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.
On, jos seksi kuvioissa.
Ja tälle nuorelle sitten opetetaan terveiden ihmissuhteiden mallia kiristämällä vai?
Ei tuo ole kiristys, pälli. Tuo on lahjontaa.
On se juuri kiristystä, koska tarkoituksena on pakottaa nuori luopumaan poikaystävästä.
Suosittelen sinullekin käytöstapojen opettelua.
Ei ole kiristystä koska vaihtoehtona on lahja eli se koira.
Nykyisen koiran lopettamisella uhkaaminen olisi kiristys.
On, kun tavoitteena on painostaa nuorta luopumaan poikaystävästä, ja siihen painostetaan lupaamalla koiranpentu, jota nuori on aloittajan mukaan toivonut vuosia. Emotionaalista kiristystä.
Vierailija kirjoitti:
Poikaystävä on 18 v
Ei hyvä, jos näin on.
Jos ei ole trolli, ja jos koiran hankinta toteutuu, ja jos ap ei ota koiraa luokseen, 110% varmuudella koiran ensi viikkoina syntyy jokin ylitsepääsemätön hätätilanne, jonka varjolla koira olisi otettava hoitoon.
Jos silloin taivut, koira on teillä aina. Todennäköisesti kouluttamattomana tai puutteellisesti koulutettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.
On, jos seksi kuvioissa.
14-vuotiaiden seurustelu ei mitenkään välttämättä tarkoita seksiä. Etkö ole itse ollut koskaan nuori?
Todella moni on ollut kiusattu ja syrjitty yläasteella, eikä meillä ole mitään kokemusta millaista on seurustella ennen täysi-ikäisyyttä. Ainoastaan ne "kovistyttöjen" puheet, joilta ei voinut välttyä välitunnilla kuulemasta.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.
On, jos seksi kuvioissa.
14-vuotiaiden seurustelu ei mitenkään välttämättä tarkoita seksiä. Etkö ole itse ollut koskaan nuori?
Todella moni on ollut kiusattu ja syrjitty yläasteella, eikä meillä ole mitään kokemusta millaista on seurustella ennen täysi-ikäisyyttä. Ainoastaan ne "kovistyttöjen" puheet, joilta ei voinut välttyä välitunnilla kuulemasta.
- eri
Ei liity aiheeseen mitenkään. Perusta oma ketju ulinalle, jos entiset eivät kelpaa.
Myös eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.
On, jos seksi kuvioissa.
- eriEi liity aiheeseen mitenkään. Perusta oma ketju ulinalle, jos entiset eivät kelpaa.
Myös eri
Liittyy kyllä siten, että ihmetellään, eikö muista millaista on olla nuori, olettaen, että on ollut ns. "normaali" nuori normaaleilla ihmissuhteilla. Ja minä huomautin, että ei meillä kaikilla ole edes kokemusta siitä, millaista on ollut olla "normaali" 14-vuotias, joten ei voi myöskään olettaa, että tietäisimme millaista 14-vuotiaiden seurustelu todellisuudessa on.
Että sieppaa ihmiset, jotka pitävät eläintä esineenä, joka tuosta noin vain annetaan lahjaksi. Koiran ottaminen täytyisi aina olla koko perheen harkittu päätös ja SITOUTUMINEN 10-15 VUODEKSI. $&#@.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.
On, jos seksi kuvioissa.
- eriEi liity aiheeseen mitenkään. Perusta oma ketju ulinalle, jos entiset eivät kelpaa.
Myös eri
Liittyy kyllä siten, että ihmetellään, eikö muista millaista on olla nuori, olettaen, että on ollut ns. "normaali" nuori normaaleilla ihmissuhteilla. Ja minä huomautin, että ei meillä kaikilla ole edes kokemusta siitä, millaista on ollut olla "normaali" 14-vuotias, joten ei voi myöskään olettaa, että tietäisimme millaista 14-vuotiaiden seurustelu todellisuudessa on.
Silloin ei kannata kommentoida tehden typeriä oletuksia.
En minäkään seurustellut 14-vuotiaana, enkä silloin ollut mitenkään valmis seksiin. Siinä ei ole mitään epänormaalia, niin kuin ei nuorten seurustelussakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.
On, jos seksi kuvioissa.
"Iskä, osta mulle myös oma hevonen tai mä alan taas olee Kimmon kaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.
On, jos seksi kuvioissa.
"Iskä, osta mulle myös oma hevonen tai mä alan taas olee Kimmon kaa"
Tämä on hyvä. Neuvo tytölle tämä :)
Minulle isä maksoi 350 euron kampaajakäynnin erolahjaksi.
Poikaystävä oli väärässä puolueessa.
Isä halusi että käyttäisin huolitellumalta jotta saisin varakkaamman poikaystävän.
Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän siitä poikaystävästä.
Ettekö te kuva aloituksia ja ymmärrä mitä niissä kerrotaan?
Aloituksessa kerrottiin: "Poikaystävä on ihan kunnollinen tyyppi."
Ei mitään poikaystäviä tuossa iässä, koira on hyvä kaveri ja opettaa lapsen vastuuntuntoiseksi, siitä on hyötyä myös myöhemmässä parinvalinnassakin.
Kyllä isä tietää selvästi tarkkaan, mitä tekee ja mitä tytön kannattaisi tehdä, ja se ei ole poikien kanssa seurustelu.
Teini kyllä yleensä vaan seurustelee entistä tiiviimmin sen kaverin kanssa, josta hänet haluaisi eroon. Vaikka elämme ns. ydinperheenä niin silti isä on ihan pihalla teinityttöjen maailmasta, joten voisin hyvin kuvitella että hän turvautuisi tuollaiseen samanlaiseen lahjontaan.
Riippuen millaisissa väleissä olet exäsi kanssa, niin joko selittäisin ettei koiran hankinnalla kannata yrittää erottaa nuoria tai sitten jos on todennäköisestä että ei ymmärrä, tekisin ihan paperilla säännöt ettei sun tarvitse hoitaa koiraa. Ystävälläni kävi juuri niin, että lapset halusivat koiran, isä suostui (vuoroviikot vanhemmilla) ja ystäväni sopi, että koira saa olla hänen luonaan silloin kuin lapsetkin, mutta pää vastuu ja koti koiralla olisi isän luona. Eipäjuu toteutunut, kummasti koira olikin enemmän ystävälläni. Lopulta sai sovittua asian ja todellakin paperilla, mutta edelleen koira on ystävälläni toisinaan myös silloin kun lapset eivät ole kotona. Ja kohta lapset muuttavat omilleen, toinen on jo muuttanut, niin sitten taas tapellaan minne koira majoittuu. Tuo ei ole kivaa niin koiralle kuin ihmisilläkään.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha. Minusta tuossa on kyllä hälyttävintä, että manipuloidaan lahjoilla nuorta luopumaan ihmissuhteestaan. Todella häiriintynyttä. Joo, ehkä suhde ei sinänsä ole vakava, mutta se poikakin on silti ihminen eikä mikään vaihtotavara. Mitä tuollainen ehdotus opettaa lapselle? Ja miksi isää noin kovin ahdistaa normaali kehitysvaihe tytön elämässä?
Samoin isä tulee suhtautumaan kaikkiin tuleviinkin poikaystäviin.
Seuraavaksi ostaa skootterin ja kun tytön ikä riittää, saa auton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän siitä poikaystävästä.
Ettekö te kuva aloituksia ja ymmärrä mitä niissä kerrotaan?
Aloituksessa kerrottiin: "Poikaystävä on ihan kunnollinen tyyppi."
Tuohan on mielipideasia. Jos tuo 18 v. ikä pitää paikkaansa, niin ihan liian vanha 14 v. poikaystäväsi. Ihmettelen joidenkin vanhempien välinpitämättömyyttä.
Jos isä hankkii koiran tytölle, koira asuu pysyvässti isän luona eikä kulje tytön mukana kodista toiseen.
Mutta koiralla lahjominen on törkeää. Mikä seurustelussa on isän mielestä noin pielessä?