Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi whatsapissa et avaa viestiä vaan jätät sen avaamatta?

Vierailija
14.07.2022 |

Ei tule lukukuittausta tummaksi, kun et viestiä avaa. En ymmärrä miks ihmiset ei avaa viestejä!

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vastasin viestiin ja luin sen noin 6 tuntia viestin saapumisesta. Näin kyllä viestin sisällön ilmoituksessa, koska minulla oli puhelin kädessä tuolloin. En vastannut heti koska en yksinkertaisesti tiennyt mitä olisin vastannut. Mietiskelin asiaa ja ikäänkuin luin viestin vasta sitten kun tiesin mitä vastaan.

Muita mahdollisia syitä voi olla, että en jaksa, ei huvita, ei kiinnosta tai ei vain ehdi juuri sillä hetkellä lukea ja vastata kun viesti tulee.

Vierailija
42/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut ystävä ei vastaa pitkiin aikoihin.

Toinen kaveri, jolla on jotakin hampaankolossa, oikuttelee noin.

Syitä on monia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme stalkkaussovellus tuo Whatsap. Itse olen ottanut lukukuittaukset ja viimeksi paikalla-tiedot pois. Harmi, kun sitä paikalla-tilaa ei saa pois.

Ja ahdistavaa, pitäisi olla heti vastaamassa. Pari kaveria käyttää edelleen vain tekstiviestej ja on ihanaa, kun on ihan normaalia, että niihin voi vastata parin päivän, joskus parin viikonkin viiveellä ja se on ihan ok.

Whatsap lisää kaiken maailman ihme oletuksia siitä, että pitäisi koko ajan olla vastaamassa ym kommentoimassa. Eräs entinen harrastus porukan ryhmä, eräs henkilö saattaa laittaa esimerkiksi 20 viestiä päivän aikana, kaiken maailman juttuja jotka eivät ole mitenkään oleellisia. Joskus on tietysti kiva saada maisemakuvia ym, mutta joka päivä on jo hiukan liikaa. No, eihän siihen ryhmään olisi tietysti välttämätöntä minun kuulua, mutta silti.

Tuntuu, että tämä Whatsap on aika turha. Kuten moni onkin jo kommentoinut yllä, jos on tärkeää asiaa on parempi soittaa. Tai vailla ihan vanha kunnon tekstari. Onpa muuten vapauttavaa, kun toinen ei nää oletko "paikalla" lukemassa viestiä, tai stalkkaamassa oletko ylipäätään paikalla, (kuten Whatsapissa) viestin lähetyksen jälkeen saaden taas ihmettelyn aihetta mikset heti ole vastaamassa viestiinsä.

Vierailija
44/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentunut ystävä ei vastaa pitkiin aikoihin.

Toinen kaveri, jolla on jotakin hampaankolossa, oikuttelee noin.

Syitä on monia.

Niinpä.

On kyllä todella lapsellista oikutella, kannattaa aina sanoa suoraan.

Vierailija
45/52 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näen whatsappini antamista näyttöilmoituksista viestien sisällön. Jätän ne itse sovelluksessa lukematta, että muistan vastata niihin myöhemmin sopivalla ajalla.

Sama. Töissä joudun pitämään puhelinta esillä, mutta toisarvoiset viestit jätän lukemattomaksi juuri samasta syystä. Vastaan tauoilla jos ei ole tosi kiireellinen ja jos on täysin mitä kuuluu -tyyppinen, vastaan vasta kun on aikaa.  

46/52 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan vasta sitten, kun tiedän mitä vastaan. Niin hänkin tekee 😃

Vierailija
47/52 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulle esimerkki viestistä, joka on pakko lukea ja johon on pakko vastata jo autolla tai pyörällä ajaessa muun liikenteen vaarantaen. Sellaisesta, joka ei voi odottaa että pääsee kotiin vaikka kotona olisi tunnin tai kahden päästä, tai että ei ehdi pysähtyä turvalliseen paikkaan, kerrotte vielä minne on kiire.  

Vierailija
48/52 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jotenkin ihmetyttää tää nykyaika. Ihmisten ei ole ollut ikinä näin helppo ottaa yhteyttä toiseen ja ollaan esillä joka kanavalla sosiaalisessa mediassa kommentteja kerjäten.

Ja sit valitaan mihin viesteihin vastaillaan ja koska.

Miksi niitä sovelluksia käytetään, jos ei kuitenkaan haluta että kukaan häiritsee? Minkälainen asia on niin tärkeä, että siihen reagoidaan?

No juuri siksi niitä käytetään, että voi valita, koska häiritään ja millä asialla. Se on vähän vaikeampi lyödä luuri korvaan sille kaverille, kun se alkaa taas jaaritella jotain rasittavaa tai jankata samaa vanhaa asiaa tai vaatia mielipidettä just nyt johonkin täysin toissijaiseen juttuun. Sovelluksessa voit itse valita, koska sinulla on aikaa paneutua asiaan tai jopa sen, onko asia sellainen, johon edes haluat paneutua.

Vierailija
49/52 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiijätkö, ainakin me lankapuhelinaikaan eläneet (ja ehkä muutkin) tiedetään, että EI OLE PAKKO OLLA TAVOITETTAVISSA KOKO AJAN. Vai käytätkö sinä sitä helvatun älyluuriasi soittamiseenkin 24/7? Katos kun ihmisellä voi olla muutakin tekemistä kuin availla viestejä saati vastailla niihin.

Että siksi.

Vierailija
50/52 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun minulla ei älypuhelinta,en ottanut edes lahjana vastaan,toisen henkilön vanhaa! Haluan olla rauhassa!

Vierailija
51/52 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jotenkin ihmetyttää tää nykyaika. Ihmisten ei ole ollut ikinä näin helppo ottaa yhteyttä toiseen ja ollaan esillä joka kanavalla sosiaalisessa mediassa kommentteja kerjäten.

Miksi niitä sovelluksia käytetään, jos ei kuitenkaan haluta että kukaan häiritsee? Minkälainen asia on niin tärkeä, että siihen reagoidaan?

Sovelluksia käytetään siihen ettei tarvitse päivystää 24/7 vaan vastaa viesteihin silloin kun haluaa tai ei ikinä. Minkä ihmeen takia jotkut haluaa näiden sovellusten avulla kytätä muita ihmisiä?

Vierailija
52/52 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule, kun kaikilla se puhelin ei ole kasvanut kiinni käteen eikä koko elämä ole siellä puhelimessa. Näin lähes kaikilla aikuisilla ihmisillä. Silloin pitää priorisoida asioita eikä jättää esim. vauvaa huutamaan nälkäänsä, koska "pakko vastata heti kaikkeen, kun olen wa:n ladannut ja sitä käytän". 

Tämä. Itselläni ei edes välttämättä ole puhelin esillä vaan esim kassissa äänettömällä enkä vahtaa koko ajan onko joku yrittänyt tavoitella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi