Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi whatsapissa et avaa viestiä vaan jätät sen avaamatta?

Vierailija
14.07.2022 |

Ei tule lukukuittausta tummaksi, kun et viestiä avaa. En ymmärrä miks ihmiset ei avaa viestejä!

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jotenkin ihmetyttää tää nykyaika. Ihmisten ei ole ollut ikinä näin helppo ottaa yhteyttä toiseen ja ollaan esillä joka kanavalla sosiaalisessa mediassa kommentteja kerjäten.

Ja sit valitaan mihin viesteihin vastaillaan ja koska.

Miksi niitä sovelluksia käytetään, jos ei kuitenkaan haluta että kukaan häiritsee? Minkälainen asia on niin tärkeä, että siihen reagoidaan?

En mä kyllä missään mediassa ole jatkuvasti esillä, yleensä päivittelen jotain ehkä kerran kuussa. Ehkä. En jaksa enkä halua olla jatkuvasti muiden saatavilla, tarvitsen omaa aikaa, rauhaa ja tilaa omille ajatuksille ja jutuille. Oma perhe menee viestipalveluiden ja sosiaalisen median edelle. Se että on viestimissovelluksia tai sosiaalisen median appeja ei tarkoita silti sitä, että haluaa olla 24/7 vastailemassa ja roikkumassa puhelin kourassa oikean elämän elämisen sijasta. Olen myös sulkenut kaikki hälytysäänet, myös puheluiden ja tekstiviestien hälytykset ovat äänettömällä.

Vierailija
22/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jotenkin ihmetyttää tää nykyaika. Ihmisten ei ole ollut ikinä näin helppo ottaa yhteyttä toiseen ja ollaan esillä joka kanavalla sosiaalisessa mediassa kommentteja kerjäten.

Miksi niitä sovelluksia käytetään, jos ei kuitenkaan haluta että kukaan häiritsee? Minkälainen asia on niin tärkeä, että siihen reagoidaan?

Niin minuakin ihmetyttää. Sinun viestisi on malliesimerkki siitä, miksi minua ihmetyttää. Osa ihmisistä elää pelottavassa harhassa, että sovellus=pakko olla koko ajan vastaamassa. Sitten itketään, kun pomo sanookin, että omaa puhelinta ei saa käyttää työajalla. Minulla ei ainakaan viestit minnekään karkaa, vaikka en niihin samantien reagoi. Ehtii sitä myöhemminkin. Jos ihmisellä on TODELLA akuuttia asiaa, hän soittaa, eikä laita viestiä. Ja soittaa siihen työnumeroon, jonka olen lähimmilleni antanut hätätapauksia varten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua vastata siihen viestiin, sisällön arvaan jo alkusanoista eikä se kiinnosta minua.

Vierailija
24/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän sovelluksia ollakseni yhteydessä läheisiini ja esim. sopiakseni opiskeluun, lapsen harrastuksiin jne. liittyviä asioita. Minä EN käytä sovelluksia kerjätäkseni kommentteja tai ollakseni esillä joka kanavalla. Whatsapp ja Face ovat ainoat somekanavat, joita käytän. Niitäkin tasan silloin kun itse haluan enkä minään pakkomielteenä koko aikaa. 

Vierailija
25/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan viesteihin tai luen facebookin ja instagramin vain kerran päivässä. No facebookin tai instagramin katson ehkä kaksi kertaa viikossa. 

Vierailija
26/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna joskus en vaan jaksa tai viitsi vastata viesteihin. Näen kyllä näytöltä, että mitä asia koskee, mutta saatan ajatella, että kyllä tuo vastaus nyt voi odottaa. Ihan laiskuuttani en joskus vastaa, kun ei voi vähempää kiinnostaa. 

Vierailija
27/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisikohan syynä että tyosähköpostiin tulee monta kymmentä viestiä päivässä, omaan sähköpostiin suunnilleen sata viikossa, whatsapissa monia kymmeniä päivittäin, ja näiden päälle kaikki linkedinit, facebookit ja mitä nyt sattuu käyttämääkään.

Loppumaton informaatio- ja viestitulva ja miljoona kiljukaulaa haluamassa kuka mitäkin. Tee veroilmoitus! Osta verhot! Tuletko grillaamaan perjantaina! Tykkäys! Deadline! Unohtunut salasana! Paketti saapui! mummo kuoli! Osta lapsen luistimet! Tuhat informaatiokanavaa uuvutta ja puuduttaa, eli suurin osa viesteistä jää joko lukematta, avaamatta, tai ainakin reagoimatta.

Vierailija
28/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule, kun kaikilla se puhelin ei ole kasvanut kiinni käteen eikä koko elämä ole siellä puhelimessa. Näin lähes kaikilla aikuisilla ihmisillä. Silloin pitää priorisoida asioita eikä jättää esim. vauvaa huutamaan nälkäänsä, koska "pakko vastata heti kaikkeen, kun olen wa:n ladannut ja sitä käytän". 

Toivottavasti alapeukuttaja osaa huolehtia ehkäisystä. Muuten tulee vauvalle kurja elämä, kun äidille puhelin on tärkeämpi kuin vauva. 

Vierailija
29/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole viestien orja vaan kerran päivässä käyn viestit läpi. 

Vierailija
30/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan pitää oikeuden täysin itselläni lukea viestejä, miten minua huvittaa ja tehdä muutenkin mitä minua huvittaa. Tuo viestin avaamattomuus on esimerkiksi yksi keino olla indikoimatta toiselle, että olen jo lukenut viestin, koska pahimmassa tapauksessa se toinen alkaa heti odottaa tai jopa vaatia vastausta.

Vierailija
31/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh,huh, tulisin hulluksi, jos pitäisi jokaiseen viestiin sekunnissa olla vastaamassa. Eikä aika sitten riittäisikään muuhun kuin jatkuvaan puhelimen kyttäämiseen. 

Vierailija
32/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kaverit soittaa, kun vastaa niin myöhässä viesteihin. 

Vierailija
33/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 24/7 puhelin liimattuna käteen. En koe asian vaativat vastausta saman tien, se voi vaatia minulta jotain "taustatyötä".

Vierailija
34/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks ei ole moista sovellusta. Ihme kyttäämistä

Vierailija
35/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille tulee varmaan paljon viestejä. Mulle tulee niin vähän että ei tosiaan rasita lukea heti kun huomaan ja vastata saman tien. Joinain päivinä ei tule yhtään.

Vierailija
36/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille tulee varmaan paljon viestejä. Mulle tulee niin vähän että ei tosiaan rasita lukea heti kun huomaan ja vastata saman tien. Joinain päivinä ei tule yhtään.

Ei minullekaan paljoa viestejä tule. Mutta en silti aina niitä heti lue. Olen huomannut, että jos viestin avaa heti (kuittauksen kera), vastapuoli olettaa, että olen samantien valmis pitkään viestittelyyn. Tästä oppineena olen ottanut tavaksi viivytellä vastaamista siiheksi, kunnes minulla on mielenkiintoa viestitellä pidemmän aikaa. Näin en myöskään viesti malttamattomille hätähousuille, että minut tavoittaa koska vaan millä tahansa hölpötyksellä ja olen aina valmis jaarittelemaan. Tärkeäksi kokemiini viesteihin vastaan asap. 

Vierailija
37/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä on monia.

Joskus on helpotus, että toinen osapuoli ei vastaa pitkään aikaan. Silloin ei tarvitse vastata hänellekään...

Vierailija
38/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran päivässä tsekkaan viestit. 

Vierailija
39/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen kellostani kaikki viestit.

Ehkä olet sellainen maanvaiva, joka alkaa tauottoman viestipommituksen heti, kun huomaa toisen olevan linjoilla ja siksi ystäväsi tekevät sinulle näin. Ihan vain looginen arvaus...

Vierailija
40/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on poistanut koko whatsappin ja silti näkyy tiedot

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan