Kaveri pani välit poikki - miten suhtautua?
Kaveri pani välit poikki. Ei kuulema halua minua valita elämäänsä. Olemme tunteneet 5v, juttu alkoi flirtillä (minä nainen, hän mies) ja tasaantui kaveruudeksi: olemme viestitelleet, soitelleet ja nähneet, osin työn merkeissä.
Nyt muutama viikko sitten yritin soittaa (en hirveästi ole soitellut, mutta nyt oli asiaa johon olisin mieluummin halunnut keskustella kuin viestitellä), ei vastannut. Laittoi viestiä ettei halua olla kuin työasioissa yhteydessä. Olin että Ok, mutta miksi ihmeessä, että mitä on tapahtunut? Sitten soitti ja antoi tulla täydeltä laidalta. Emme kuulema ole mitään, hän ei halua olla elämässäni, minun pitää kuulema hankkia uusia ystäviä. Emme koskaan ole olleet mitään muuta kuin työkavereita, ja jos olen mitään muuta kuvitellut niin vika on minun.
Kun ihmettelin miksi tekee näin ja puhelimessa vieläpä, sanoi että ei meillä ole edes välejä mitä laittaa poikki!
Kuka sanoo noin ja laskettelee noin tylysti olin aivan hämmentynyt ja toistelin vaan ahaa, okei, kuulen mitä sanot, olen hämmentynyt.
Puhelu loppui kun sanoi että asiakas soittaa. Siihen jäi. Olen edelleen aivan puulla päähän lyöty! Tähänkö loppui viiden vuoden kaveruus? Jätänkö asian vain näin, tähän?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Annapa hänen sitten olla vai pitääkö hakea lähestymiskielto?
Whaaaat???
Siksi kaverien väliset panot eivät koskaan ole fiksu idea, siinä menee helposti välit poikki.
Syön kalapuikkoja ja kohta menen kauppaan ostamaan jotain mukavaa pientä. Ja maitua tietysti myös :33.
Ikäviä kommentteja tuossa yllä. Yhtäkkinen välien poikki pistäminen voi olla todella kova kokemus, kun toiseen on ollut luottamussuhde.
Onko mitään mahdollisuutta keskustella asiasta, nythän on kulunut muutama viikko? Ehkei vielä, mutta myohemmin, kun aikaa on reilusti kulunut?
Tältäkin olisi vältytty, jos ap ymmärtäisi edes jotain miehistä - kuten sen, etteivät miehet halua naiskavereita, vaan hengailun takana on aina toive seksistä.
Mies ahdistunut: liian läheiset välit tai tavannut jonkun joka ei tykkää ystävyydestänne
Mies sanoo, että tämä oli tässä ja sinä et sitten hyväksy asiaa. Onko koko kaveruutenne ollut samanlaista eli sinä päätät ja mies kokee kaveruuden takia velvollisuudekseen totella?
Varmaan halusi enemmän ei saanut ja nyt tyttöystävä joten ri haluakkaan puhua sulle. Tai sit toosi mustasukkainen tyttöystävä joten pistää kaikki naiskaverit pihalle.
Teemu ja Sirpa opettivat jossain haastattelussa, että onnellisen parisuhteen salaisuus on se, että puolisot ovat toistensa parhaat ystävät ja vaimolla ei saa olla mieskavereita eikä miehellä naiskavereita.
Siis mitään intiimiä kanssakäymistä ei ole ollut, sillä olen itse ollut varattu koko ajan.
Ap
Eli alkoi flirtillä? No olisko niin, että hän oli kiinnostunut ainoastaan romanttisessa&seksuaaalisessa mielessä jaa kun siitä kerran ei tullut mitään, niin ei oikeastaan olisi halunnut sen jälkeen olla tekemisissä. Mutta kun töiden takia oli pakko tavata, niin on ajautunut tahtomattaan kaverilliseen suhteeseen, josta ei ole kiinnostunut tipan tippaa. Nyt vihdoin sitten saanut tarpeekseen ja kun se pinna on kiristynyt pitemmän aikaa siitä, että joutuu olemaan suhteessa, jossa ei halua, niin sitten se ryöpsähti tuolla tavalla ulos?
Niin kuin tuossa ylhäällä sanottiin, niin luultavasti löytänyt naisen seurustelutarkoitukseen. Pelkää ehkä naisen olevan mustasukkainen, jos pysytte kavereina.
Mies on itse saattanut pitää sinua jotenkin varalla kontakteissa, jos joskus olisi vielä saanut seksiä sinulta. Nyt saa seksiä jostain muualta, niin ei tarvitse enää ketään varalle.
Anna olla ja etsi uusia kavereita. Tämä mies ei selvästi ollut ystävyytesi arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Ikäviä kommentteja tuossa yllä. Yhtäkkinen välien poikki pistäminen voi olla todella kova kokemus, kun toiseen on ollut luottamussuhde.
Onko mitään mahdollisuutta keskustella asiasta, nythän on kulunut muutama viikko? Ehkei vielä, mutta myohemmin, kun aikaa on reilusti kulunut?
Se "luottamussuhde" on ehkä ollut vain toisen päässä.
Toinen osapuoli on kärvistellyt ja kuunnellut niitä ap:n juttuja, mutta nyt tuli mitta täyteen.
Mietipä vain ap, kumpi tässä suhteessa on ollut enemmän kuuntelijan osassa, kumpi on keskustellut "säästä", jos et ole huomannut suhteenne luonteen muuttumista edes viime aikoina.
Et todellakaan voi pakottaa ketään olemaan ystävänäsi.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitään intiimiä kanssakäymistä ei ole ollut, sillä olen itse ollut varattu koko ajan.
Ap
Ja tarkennan että tuon flirtin jälkeen kun tilanne tasaantui, löysin nykyisen miesystävän eli en samaan aikaan. Olisin hänestä varmaan tuolloin halunnut enemmän, mutta ei vaan jotenkin syttynyt se homma.
Hän myös nykyään varattu.
En usko, että olisi halunnut enemmän - tai ainakaan ei minulle sitä tuonut esille.
Kuitenkin koen että ihan kavereina on menty, siksi tämä yhtäkkinen purkaus tuntui ja tuntuu jotenkin järkyttävältä.
Ap
Annapa hänen sitten olla vai pitääkö hakea lähestymiskielto?