Kaveri pani välit poikki - miten suhtautua?
Kaveri pani välit poikki. Ei kuulema halua minua valita elämäänsä. Olemme tunteneet 5v, juttu alkoi flirtillä (minä nainen, hän mies) ja tasaantui kaveruudeksi: olemme viestitelleet, soitelleet ja nähneet, osin työn merkeissä.
Nyt muutama viikko sitten yritin soittaa (en hirveästi ole soitellut, mutta nyt oli asiaa johon olisin mieluummin halunnut keskustella kuin viestitellä), ei vastannut. Laittoi viestiä ettei halua olla kuin työasioissa yhteydessä. Olin että Ok, mutta miksi ihmeessä, että mitä on tapahtunut? Sitten soitti ja antoi tulla täydeltä laidalta. Emme kuulema ole mitään, hän ei halua olla elämässäni, minun pitää kuulema hankkia uusia ystäviä. Emme koskaan ole olleet mitään muuta kuin työkavereita, ja jos olen mitään muuta kuvitellut niin vika on minun.
Kun ihmettelin miksi tekee näin ja puhelimessa vieläpä, sanoi että ei meillä ole edes välejä mitä laittaa poikki!
Kuka sanoo noin ja laskettelee noin tylysti olin aivan hämmentynyt ja toistelin vaan ahaa, okei, kuulen mitä sanot, olen hämmentynyt.
Puhelu loppui kun sanoi että asiakas soittaa. Siihen jäi. Olen edelleen aivan puulla päähän lyöty! Tähänkö loppui viiden vuoden kaveruus? Jätänkö asian vain näin, tähän?
Kommentit (45)
Rankka kokemus, otan osaa!
Mulla tulee heti mieleen, että mies olisi halunnut sinulta muutakin kuin kaveruutta, ja loukkaantui jouduttuaan friend zonelle. Ja sitten se pettymys lopulta purkautui noin. Miksi hän muuten olisi kokenut tarvetta toitottaa että te ette ole mitään, ellei hänellä olisi ollut jotain siihen liittyvää hampaankolossa?
Voit vain vastata ystävällisesti ja todeta, että jos joskus haluat jutella, niin täällä ollaan. Sitten sinun ei ainakaan tarvitse omaa käytöstäsi katua.
Rankka kokemus, otan osaa!
Komppaan edelisiä. Mullakin tuli heti mieleen, että mies olisi halunnut sinulta muutakin kuin kaveruutta, ja loukkaantui jouduttuaan friend zonelle. Ja sitten se pettymys lopulta purkautui noin. Miksi hän muuten olisi kokenut tarvetta toitottaa että te ette ole mitään, ellei hänellä olisi ollut jotain siihen liittyvää hampaankolossa?
Voit vain vastata ystävällisesti ja todeta, että jos joskus haluat jutella, niin täällä ollaan. Sitten sinun ei ainakaan tarvitse omaa käytöstäsi katua.
Ihmiset on välillä aika erikoisia ja varmasti tilanne harmittaa paljon. Kannattaa kuitenkin nyt vain antaa olla ja mennä eteenpäin. Se ei ole välttämättä helppoa eikä tapahdu nopeasti. Saa olla surullinen, epätoivo ja harmitus saa iskeä, ja niiden tunteiden kanssa täytyy vain mennä eteenpäin, päivä kerrallaan.
Aina välillä elämässä tulee vastaan ihan kummallisia juttuja ja erikoisia tapauksia täysin puskista, ja ne on otettava vastaan sellaisena ja käännettävä sivua ja mentävä eteenpäin. Keskity itsellesi tärkeisiin asioihin, tee jotain ihan muuta kuin mitä tuon henkilön kanssa teit ja keskity arjen pieniin asioihin. Viikon päästä on jo parempi fiilis tai kuukauden. Välillä voi tulla vuoden päästäkin sellainen fiilis että mitä ihmettä oikein tapahtui ja asia saattaa pyöriä mielessä tai unissa pitkänkin ajan päästä. Mutta kyllä se helpottaa pikkuhiljaa. Tsemppiä!
Luottaisin siihen, mitä hän sanoi. Eli hänestä olet kuvitellut teille kaverisuhteen, vaikka hän itse olisi halunnut vain olla asiallisissa väleissä henkilön kanssa, jota silloin tällöin tapaa työmerkeissä. Ja se on selvästi ahdistanut häntä. Eli anna hänelle tilaa, otat itse vähän etäisyyttä ja jatkossa sitten et enää avaudu henkilökohtaisista asioista vaan pysyttelet asiallisella ja neutraalilla linjalla.
Olen tehnyt noin myös, olen vain kyllästynyt johonkin naiseen.
Järkeen ei käy se että mies olisi halunnut enemmän (koska Ap tuossa kertoo että olisi itse halunnut enenmän aluksi, siis ennen nyk.miehen tapaamistaan, silloin kun sitä flirttiä oli). Jotenkin tulee mieleen että mies on tosi kuormittunut omassa elämässään eikä nyt pystynyt ottamaan vastaan Ap:n huolia / asiaa. Mutta tapa jolla hän välit pani poikki on törkeä: miten voikin mitätöidä yhteisen historian sanomalla ettei ollut muka välejä jotka laittaa poikki kertoo kaverista paljon.
Mies53v
Vierailija kirjoitti:
Luottaisin siihen, mitä hän sanoi. Eli hänestä olet kuvitellut teille kaverisuhteen, vaikka hän itse olisi halunnut vain olla asiallisissa väleissä henkilön kanssa, jota silloin tällöin tapaa työmerkeissä. Ja se on selvästi ahdistanut häntä. Eli anna hänelle tilaa, otat itse vähän etäisyyttä ja jatkossa sitten et enää avaudu henkilökohtaisista asioista vaan pysyttelet asiallisella ja neutraalilla linjalla.
Hmmm mies on itse laittanut viestiä matkoiltaan, kertomuksia mitä tekee ja kenen kanssa reissussa, ym. Joten en tiedä miten nämä olisivat liittyneet työhön. Siksi olenkin ihmeissäni, sillä kyseessä ei ole ollut yksipuolinen yhteydenpito.
Toki otan etäisyyttä. Koen jotenkin tilanteesta häpeääkin - miten minut tällä tavalla sysättiin syrjään, ja noloutta - eli miten olen jotain tehnyt näin väärin että tämä meni näin.
Ap
No onhan tollanen yhtäkkinen kilahdus ihan kummallista. Oli välit ystävyys tai romanssi.
Vierailija kirjoitti:
Tältäkin olisi vältytty, jos ap ymmärtäisi edes jotain miehistä - kuten sen, etteivät miehet halua naiskavereita, vaan hengailun takana on aina toive seksistä.
Vaikea ymmärtää niin tyhmiä ihmisiä, jotka tarjoavat itsensä miehelle pumpattavaksi. Ensinnäkin se vaimo: se vaihdetaan nuorempaan keski-iässä ja sitä ennen jo pumpataan muitakin. Sitten se sivupatja: tarjoaa lettunsa lypsettäväksi toisen miehelle vain koska mies toisti saman kuluneen selityksen.
Mies on naisen kanssa tasan yhdestä syystä eikä yhtään houkuta miehet jotka hyrräävät kimpussani ulkonäköni takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm mies on itse laittanut viestiä matkoiltaan, kertomuksia mitä tekee ja kenen kanssa reissussa, ym. Joten en tiedä miten nämä olisivat liittyneet työhön. Siksi olenkin ihmeissäni, sillä kyseessä ei ole ollut yksipuolinen yhteydenpito.
Toki otan etäisyyttä. Koen jotenkin tilanteesta häpeääkin - miten minut tällä tavalla sysättiin syrjään, ja noloutta - eli miten olen jotain tehnyt näin väärin että tämä meni näin.
Ap
Jos et todellakaan keksi mitä olisit mahdollisesti voinut tehdä väärin, kaveri vain jotenkin sekosi ja se on sen ongelma. Ikävää tietenkin ja ihan omituista. Ehkä joskus saat selville mitä tapahtui.
Tämän on PAKKO liittyä sukupuoliin, kuten kaikki yllä toitottavat!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Tältäkin olisi vältytty, jos ap ymmärtäisi edes jotain miehistä - kuten sen, etteivät miehet halua naiskavereita, vaan hengailun takana on aina toive seksistä.
Tämä. Nainen ei koskaan yllä ystävätasolle asti, ainoastaan patjana voi hyödyntää.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt noin myös, olen vain kyllästynyt johonkin naiseen.
No oletpa lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää niin tyhmiä ihmisiä, jotka tarjoavat itsensä miehelle pumpattavaksi. Ensinnäkin se vaimo: se vaihdetaan nuorempaan keski-iässä ja sitä ennen jo pumpataan muitakin. Sitten se sivupatja: tarjoaa lettunsa lypsettäväksi toisen miehelle vain koska mies toisti saman kuluneen selityksen.
Mies on naisen kanssa tasan yhdestä syystä eikä yhtään houkuta miehet jotka hyrräävät kimpussani ulkonäköni takia.
Omituista sun elämä.
Olen muutaman kerran itsekin kokenut sen, että läheinen ystävä on pistänyt välit poikki aivan yllättäen.
Totta kai se on siinä tilanteessa ihmetyttänyt ja vaivannut että mikä tuli.
Silti en tosiaan ajattele, että kukaan on tilivelvollinen toiselle tällaisessa tapauksessa. Minulle on riitettävä syyksi se, että ehtii toinen ei halua olla tekemisissä.
Jos ystävä ei halua olla enää tekemisissä, niin se on sitten selvä. Siitä huolimatta, että se tuntuu pahalta ja jää ihmetyttämään.
Niele tappiosi ja nokka kohti uutta elämää.
Olet kuvitellut miehestä liikaa. Hän on leikitellyt kanssasi ja kyllästyi. Ei harvinaista
Hän on loukkaantunut jostain, siksi yhtäkkinen suhtautumisen muutos? Joka tapauksessa ei kannata enää yrittää jatkaa ystävyyttä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Olette molemmat varattuja tahoillanne mutta sun on ihan pakko saada soittaa kesken työpäivän tälle miehelle? Olet ilmeisen raskas ihminen ja miestä on pitkään v* tuttanut ja sinä et oo huomannut mitään?
Kerrot, että "juttu alkoi flirtillä, mutta tasaantui kaveruudeksi".
Oletko sinä ollut varattu kaikki nämä vuodet?
Veikkaan, että mies oli rakastunut sinuun ja sinä pidit häntä kaikki nämä vuodet kuin koiranpentua narussa. Nyt kun mies on lopultakin löytänyt tyttöystävän, nykyiset taas narusta ja haluat häneltä huomiota.
Mitä asiaa sinulla muka oli hänelle, mitä ei voinut viestillä hoitaa?
Tuollainen yhtäkkinen raivokas räjähdys kertoo, että ihminen on vuosikaudet kokenut, ettei häntä ole kuultu ja hän ei ole esim. ujouden takia saanut sanottua, mitä oikeasti ajattelee.
Keskity ap omaan puolisoasi ja jätä tämä entinen kaveri rauhaan.