Puoliso ei halua käyttää perintöään yhteiseen hyvään
Uskallan tämän tänne kirjoittaa, koska tiedän, ettei mies tätä palstaa lue. Homman nimi on se, että mies sai huomattavan perinnön viime keväänä, kun hänen toinenkin vanhemmistaan kuoli. Me voisimme niillä perintörahoilla maksaa mm. asuntolainamme kokonaan pois, jota on jäljellä noin 145 000 euroa. Olen miehelle yrittänyt sanoa, että elämämme muuttuisi kertarysäyksellä helpommaksi, kun ei tarvitsisi joka kuukausi laittaa tuloista huomattavaa osaa asuntolainaan. Silti hän on asialle ollut nihkeä. Kiukuttaa, varsinkin kun itseltäni kuoli isä ja sain perintöä, niin silloin vaihdoimme autoa ja väliraha maksettiin kokonaan minun perinnöstäni ja siitä ei paljoa sen jälkeen enää jäänytkään. Tuntuu, että itse aikoinaan uhrauduin yhteisen hyvän eteen, mutta mies ei siihen tunnu olevan omalta osaltaan valmis.
Kommentit (121)
Nyt sulla on ongelma. Pakota maksaa ainakin sama mitä ite
Onkohan tämä sitten juuri sitä ahneutta, joka helposti iskee ihmisiin kun saavat vähä enemmän fyffeä.
Miksi puolison pitäisi maksaa sinun velkasi?
Aattelee et jos ero tulisi niin hän maksannu talon kokonaan mutta silti puoliksi sinun. Ehkä aattelee et puoliks talo maksettava
Eipä yllättänyt että nainen kitisee kuinka mies ei halua käyttää rahaa naista hyödyttävään asiaan. Jos mies maksaisi asunnon kokonaan velattomaksi niin hyväksyisitkö jos ero tulee että mies omistaa suurimman osan asunnosta vai alkaisitko vaatimaan omaa puolikasta omistuksesta?
Että sinä makaoit auton vaihdon välirahan, joka lienee ollut ehkä 10 000-20 000 euroa ja vertaat siihen, että tämän perusteella miehen pitäisi maksaa 145 000 euron yhteinen velka. Perus lokki-mamma :D
Mitähän muita suunnitelmia miehelläsi mahtaa olla tuon perinnön suhteen? Voisiko lainasta maksaa edes osan?
Kauheeta vaan valittaa siitä että ei käytä rahoja miten sinä haluat kun rahat ovat miehen kuitenkin.
Minä tulkitsisin tuon niin, että mies haluaa pitää itsellään pesämunan sitä aikaa varten kun lapset on hänen mielestään tarpeeksi isoja jotta voi ottaa susta eron. Ajattelee että talo menee avioerossa kuitenkin puoliksi, mutta perinnön voi pitää sitten kokonaan itsellään, ja hussata uuden akan kanssa, eipä jää lapsille siitä sitten juuri mitään.
Asuntolainojen korot on lähdössä nousuun, niin tässä tilanteessa olisi erittäin järkevä maksaa asuntolaina pois, ja sitten alkaa sijoittamaan säästyneet rahat kun palkasta ei mene enää asuntolainaa. Mutta miestä estää vain nyt se, että ei rakasta vaimoaan niin paljon, että jakaisi omaisuutensa hänen kanssaan.
Ehdota miehellesi, että maksaa asuntolainaanne saman verran pois kuin mitä sinä annoit välirahaa autonvaihdossa. Sen jälkeen olette tasoissa.
Millähän h e l v e t i n tavalla toisen saama perintö on sinun rahaasi? 😂😂😂😂 Kyllä voi ihminen olla ahne ja täysi i.d.i.o.o.t.t.i.
"Tuntuu, että itse aikoinaan uhrauduin yhteisen hyvän eteen..."
😂😂😂 Että olet typerä!!!! Mitäs menit jakelemaan rahojasi😂 Olisiko kannattanut käyttää järkeä?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämä sitten juuri sitä ahneutta, joka helposti iskee ihmisiin kun saavat vähä enemmän fyffeä.
Tarkoitatko tässä nyt vaimoa?
Tuota Mitä tulee autoon, niin kuka sen entisen maksoi ja onko se yhteyskäytössä oleva auto?
Ja hiukan nyt realismia myös peliin auton väliraha vs 145t euroa.
Meillä on samanlainen tilanne ja kyllähän se korpeaa. Itse sain pienen perinnön nuorena ja käytin sen kaiken asuntomme maksamiseen (noin 40 te). Nyt lainaa on jäljellä saman verran ja miehen vanhemmat iäkkäitä, mutta hän ei kuulemma perintöään lainan pois maksuun aio käyttää. Muutenkin on sitä mieltä, että eron mahdollisesti tullessa minulle ei kuulu tuo perintöni osuus yhteisestä asunnosta.
Avioehtoa tai testamentissa suljettu puoliso pois?
Tällöinkin voi tehdä paperin että x% asunnosta on perinnöllä hankittua omaisuutta eikä sitä oteta osituksessa huomioon. -> Erotessa mies saa pitää perintönsä verran enemmän.
Ap laittoi oman perintönsä kulutustavaraan, se on mennyttä.
Ihan perseestä aattella ees et se ois jotenkin uhrautuminen et maksoit.... Siis auto varmaa on siis sinun millä ajelet yms. Maksoit sen koska et halunnut ottaa osissa.
Miksi mies ei itse saa päättää mihin rahat käyttää?
Täytyy sanoa etten minäkään rupeaisi koko perintöä puolison kanssa jakamaan. Olemme sopineet että kun sopiva asunto löytyy niin molemmat laittaa 50000 euroa perintörahaa yhteiseen asuntoon. Loppurahoilla voi tehdä mitä itse haluaa.
Asunto voi olla yhteinen, mutta ei välttämättä hyvä.