Tiedätkö googlaamatta kuka D.B.Cooper on?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen piirre tapauksessa on se, ettei ole tiettävästi yhtään havaintoa hänestä ennen kuin vasta ostamassa lipun ja odottamassa koneeseen nousua. Mistä tuli kentälle ja miten? Miten tuota ei saatu selvitettyä aikoinaan?
Hyvin suunniteltu. Eikö saatu sormenjälkiiä koneesta? Oliko hanskat?
Ei tiedetä mitkä niistä ovat hänen.
Mäkin olisin sanonut että Twin Peaksin etsivä :D :D
Ai ai, twin peaks tekisi kyllä terää just nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedä, vaikka olen "pelkkä" amis, ja naisten mielestä täten sivistymätön.
Ehkä D. B. Cooperkin oli amis?!
Miehen koulutusta en tiedä. Jännä hahmo. Ja etenkin, kun tuollaisia on erittäin vähän.
Tietääkö kukaan, KUKA hän oli? Tiedetään todennäköinen valenimi ja mitä teki.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tiedä kukaan.
Minä tiesin!
Olen joskus kauemman aikaa sitten lukenut hänestä kertomuksen M. .u. .r. .h. .a. .infosta, muihin lähteisiin vievine linkkeineen.
Hän oli lentokonekaappari, herrasmiesrosvo ja rahan kiristäjä, joka hyppäsi laskuvarjolla epätavallisen hitaasti epätavallisen matalalla lentäneestä Boeing 727:stä rahareppu selässään jonnekin USA:n länsirannikon talviseen skugeen, eikä olla varmoja puoleen eikä toiseen, selvisikö hän hengissä vai ei. Selviämisen puolesta on olemassa joitain viitteitä: hänen saaliikseen saamiensa setelien numeroita ehdittiin kirjoittaa muistiin - ainakin osasta saalista - ennen hänelle luovuttamista ja näitä samoin "sarjanumeroin" (?) olleita - ja siten Cooperin saaliiksi tunnistettuja - seteleitä oli myöhemmin käytetty Meksikossa.
Ennen hyppyään hän joi lasinpohjallisen whisky'ä koneessa ja jätti henkilökunnalle reilun juomarahan ystävällisyydestä ja hyvästä palvelusta tyhjän lasinsa alle: Cooper oli myös mainio humoristi.
Tiedän koska katsoin elokuvan jossa ne etsi sen rahoja.
1980 Cooperin rahanippuja loydettiin Columbia joen rannalta.
Tämä minullekin tuli ensimmäisenä mieleen.