Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä sukupuolten välinen vihanpito ja katkeruus johtuu?

Vierailija
13.07.2022 |

Näitä av-palstan keskusteluja seuranneena ihmettelen, mistä kumpuaa tämä jatkuva sukupuolten välinen vihamielisyys? Naiset vastaan miehet ja toisin päin. Onko se omien turhautumien ja parisuhteissa koettujen pettymysten yleistämistä toiseen sukupuoleen, kannustaako kulttuurimme jotenkin vastakkainasetteluun vai mistä on kyse?

Kommentit (1643)

Vierailija
1401/1643 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ylikoulutetaan kalliisti kortistoon ja julkiselle sairaslomailemaan.

Osa pojista, joissa ei ole mitään vikaa syrjäytetään jo peruskoulussa kortistoon. Ohjataan tukien piiriin elämään kalja-mikropizza elämää. Niiltä ei vaadita mitään ja se kelpaa niille.

Ei tässä vaan ole mitään mieltä. Mut tälleen jokainen turvaa oman etunsa, viis siitä miten koko laiva uppoo.

Kröhöm. Miesten työttömyysaste on korkeampi kuin naisten.

Niin?

Typerintä politiikkaa ikinä. Töissä olevat miehet tuottaa silti moninverroin enemmän kuin naiset.

Enemmän miehiä töihin siis. Ja ne saadaan töihin, kun otetaan tuet pois.

Ja kannattaisi niitä vähän kouluttaakin ja naisten kouluttamista ihan vaan talouslukujen perusteella vähentää. Siihenkin on ratkaisu, joka ei syrji sukupuolen perusteella. Vaatimustason nostaminen. Liian moni nainen huomaa vasta tutkinnon saatuaan, että työelämän vaatimukset on liikaa heille. Heidät pitää saada huomaamaan se jo siellä koulussa.

Ei tälle sepustuksellesi voi muuta kuin nauraa. Naiset ovat menossa koulutuksessa ja työelämässä kovaa vauhtia miesten ohi. Niin se vain on. Ihan turha maalata heistä kuvaa joinain työhön kykenemättöminä ressukkoina.

Ei voi kuin nauraa tälle femmaritarinalle. Toistelette näitä asioita niin kauan, kun alatte itse uskoa, niinkö se menee? Lopulta te murrutte siihen työpaineeseen kuitenkin.

Meillä on älliä päästä niihin helppoihin käsienheilutteluhommiin, joissa vastuu ei paina. Älkää meistä huoliko 🙂.

Tutkimusten mukaan ei ole. Meidän keskiarvo on edelleen teidän keskiarvoa edellä. Hyvin niukasti, mutta kuitenkin. Ja edelleen me miehet otamme enemmän riskiä, ja saamme siitä riskistä enemmän tuottoa, ja te naiset ette kykene samaan. Mahtaa kahvituttaa?

Miksi minä ottaisin riskejä ja haluaisin lisää tuottoa? Pärjään oikein hyvin nykyisellä tulotasollani. Sopivasti rentoa työntekoa ja kivasti vapaa-aikaa. Mutta oravanpyörä toki sopii monille. Kukin tavallaan.

Niinpä. Kansantalouden kannattaminen sopii miehille ja he sen tekevät.

Useat kommenttisi oli ihan turhia. Et saanut sanotuksi mitään virhettä väitteissäni.

Minä sanoin jo siinä sepustuksessani, että ihan turhaa investoida sinunkaltaisiin eli naisiin, kallis koulutus-> pienempi tuotto.

Voisin toki sanoa myös minunkaltaisiin, jos se yhtään lohduttaa, sille itsehän olen myös pyörähtänyt yliopistossa ennen kotiäitiuraani.

Korkealla koulutuksellani pystyn peräti kirjoittamaan sepustuksia jonnekin mammapalstalle. Onneksi puoliso tienaa ja saan päteä ihan stressittömästi kotona kattiloiden ääressä.

Vaikutat hieman vihamieliseltä. Eikö kaikki valinnat omassa elämässäsi ole menneet ihan putkeen?

No kyllä mä suoraan sanottuna tunnen oloni aika huijatuksi tässä systeemissä. Mä olin aina kympin tyttö ja jokapuolelta pelkkää suitsutusta.

Jälkikäteen ymmärrän, että oikeasti paljon lahjakkaampia, mutta ei niin kilttejä ja miellyttämisenhaluisia kuin minä (erolapsi), ylenkatsottiin.

Yksi näistä ylenkatsotuista on oma puolisoni. Siinäkin meni pari vuotta, että itse tokenin siitä ihme huijauksesta, että olen muka älykkäämpi kuin hän ja jotenkin parempi ihminen, kun olen korkeakoulutettu nainen. Minulle oli oikeasti aika järkyttävää, kun ymmärsin, että puoliso on paljon älykkäämpi kuin minä.

En ole edes naiseksi mikään hirveän älykäs. Olen vain kielellisesti lahjakas ja koulussa ei millään asteella muuta tarvinnut, kuin osata kirjoittaa ja toistaa kirjoituksessaan mitä oli kotona kiltisti lukenut.

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että älykkäämmiksi naisista otetaan kaikki irti, jos he itse sen kestävät. Siksi kouluun pitäisi saada enemmän kilpailua ja motivaatio pojille.

Muhun tosiaan panostettiin, mutta loppujen lopuksi mikään ei tunnu yhtä vastenmieliseltä kuin kodin ulkopuolinen uramaailma. Jos mun joskus tarvitsisi vielä mennä töihin, niin unelmahomma olisi siivooja.

Ja vaikken hirveän empaattinen ihminen olekaan, niin kyllä mua säälittää nähdä oravanpyörään, niin kuin joku tässä sanoi, päätyneitä naisia, jotka kertoo olevansa ihan rikki. Ei tunnu olevan mitään poikkeuksia.

Ja mulla kun on tyttöjä ja poikia, niin siksikin kiinnostaa miten tukea heitä sillä tavalla, että he löytää oikean paikkansa.

Mä en oikeasti koe olevani mikään osallinen missään sukupuolisodassa. Meillä kotona on rauha ja liittolaisuus. Pystyn näkemään molempien sukupuolten vahvuudet ja heikkoudet ja merkityksen.

Kuulostaa kummalta. Omassa tuttavapiirissäni on korkeastikoulutettuja naisia, jotka ovat lähes poikkeuksetta ihan tyytyväisiä työssään. Kaikissa töissä on tietysti puolensa ja puolensa.

Jokaisella oma kokemuspiirinsä tietysti. Tilastot taitaa kuitenkin olla minun kokemustakin tukevia.

Linkitä näytteeksi muutama.

Tuli jo ketjussa.

Ja ne osoittivat mitä?

Naiset saikuttaa, masentuu, palaa loppuun.

Johtuen mistä?

Ei kestä elämän realiteetteja vaan kaiken pitäis tulla tarjottimella.

Vierailija
1402/1643 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatus, että sukupuolet olisivat toistensa vihollisia, ei vastaa todellisuutta. Olen täälläkin yrittänyt asiasta kertoa useaan otteeseen, mutta ilmeisesti jokin algoritmi poistaa viestini.

USA:ssa miehet voivat menettää avioerotilanteissa kaiken.  Asiaa tutki C a s s i e  J a y e, joka kertoo T E D -tapahtumassa omaksi lähtökohdakseen paljastaa haastatteluilla miesten kelvottomuus ja pahuus. Hän huomasikin, että miehet eivät ole pahoja.

Kirjoitin C:n nimen välilyönnein siksi, että algoritmi voi poistaa viestit, jotka sisältävät hänen etunimensä kirjaimet tiiviisti yhteenkirjoitettuina. Kannattaa tutkia asiaa. Videoita löytyy netistä.

No onpa uutinen - kaikki miehet eivät ole pahoja.

Ei heidän kanssaan silti välttämättä halua parisuhteeseen ryhtyä.

Kaikki naiset eivät tapa vauvojaan

Ei heidän kanssa silti välttämättä halua lapsia tehdä

#miesvihanäkyväksi

Ai se on taas tämä miesvihakiimamies täällä. Pillupuute on niin kova eikä saa naista eikä pillua että vihaksi pistää.

Joo olen mutta tuo on katkera palstamamma joka noita tägejä heittelee.

ps. en ole puutteessa, vaimoni on

No kai nyt kun ukkonsa on tuommoinen vihakiimainen mutta muuten kykenemätön kiukkuperse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/1643 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli jostain syystä mieleen että kun olen eronnut kaksi vuotta sitten 26 vuotta kestäneestä avioliitosta, niin olen tehnyt pari havaintoa, liittyen juuri noihin edellä mainittuihin kotitöihin ja taloudellisiin asioihin.

Ex vaimoni ilmeisesti kuvittelee että olen häntä kohtaan elatusvelvollinen lopun ikäni. Kultainen kädenpuristus ei riittänyt. Lapset ovat jo aikuisia ja asuvat omillaan.

Tais olla liian suuri virhe elättää häntä edelliset 27 vuotta, koska on jäänyt tuollainen käsitys?

Toiveet ja vaatimukset senkun vaan lisääntyi heti sen jälkeen kun minä aloitin uuden parisuhteen.

Niin että onko tuo miten tyypillistä laji- ja sukupuoli käyttääntymistä?

Mulle kävi niin, että eron jälkeen olin lähivanhempi ja kuvittelin olevani varsin höveli ex-miestäni kohtaan, kun en pyytänyt tai saanut elareita. Kun muutin uuden miehen kanssa yhteen, edelleen lähivanhempana ja pienituloisempana kuin ex, se tollo ehdotteli tosissaan, että minun olisi pitänyt maksaa sille elareita.😁🤸

Ei sinun olisi kuulunutkaan saada elareita. Lapsesi olisi kuulunut. Miksi ihmeessä et varmistanut niitä hänelle? En kykene ymmärtämään.

Siksi että pärjäsin lapsen kanssa ilmankin ja vietti se kersa aikaa siellä isälläänkin välillä.

Ja tästä syystä luovuit lapsesi puolesta hänen elatuksestaan? Naiset, olette uskomattomia.

Tämäpä oli mielenkiintoinen käänne, yleensä miehet itkevät kuorossa kuinka naiset kuppaavat heiltä viimeisetkin pennit elareissa.

Ai kuten se nainen joka teki lapsen vieraalle miehelle, tiesi asiasta, lattoi miehen maksamaan elarit ottaessaan eron ja yritti vielä korottaa summaa vaikka asui jo uuden miehen kanssa, sen lapsen oikean isän...

Mites se nyt menikään...ai niin, mies tiesi asiasta, mutta vätys kun oli, niin eipä määräryssä ajassa asiaa hoitanut. Hupsista.🤫 No mutta, tarinan opetus on se, että kannattaa pitää se giguli housuissa, käyttää kumia tai teettää vasektomia.

Lääkäri todisti stressiperäisen häiriön, mutta joo, ei kannata antaa munaa naisille, edes parisuhteessa naiseen ei voi todellakaan luottaa.

Hyvä opetus, kiitos.

Miesten mielentervys on niin heikko. Mutta eivät älyä hakea siihen apua ja lääkitystä.

Väitteesi on miesvihaa.

Vaimollani on mt-ongelmia. Avun saanti ei todellakaan ole helppoa, ja apua tarvitsevat eivät usein selviydy sääntöviidakosta ja terapeutin etsimisestä kovinkaan tehokkaasti, kas kun niillä on niitä mt-ongelmia jotka hankaloittavat sitä.

Vierailija
1404/1643 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli jostain syystä mieleen että kun olen eronnut kaksi vuotta sitten 26 vuotta kestäneestä avioliitosta, niin olen tehnyt pari havaintoa, liittyen juuri noihin edellä mainittuihin kotitöihin ja taloudellisiin asioihin.

Ex vaimoni ilmeisesti kuvittelee että olen häntä kohtaan elatusvelvollinen lopun ikäni. Kultainen kädenpuristus ei riittänyt. Lapset ovat jo aikuisia ja asuvat omillaan.

Tais olla liian suuri virhe elättää häntä edelliset 27 vuotta, koska on jäänyt tuollainen käsitys?

Toiveet ja vaatimukset senkun vaan lisääntyi heti sen jälkeen kun minä aloitin uuden parisuhteen.

Mulle kävi niin, että eron jälkeen olin lähivanhempi ja kuvittelin olevani varsin höveli ex-miestäni kohtaan, kun en pyytänyt tai saanut elareita. Kun muutin uuden miehen kanssa yhteen, edelleen lähivanhempana ja pienituloisempana kuin ex, se tollo ehdotteli tosissaan, että minun olisi pitänyt maksaa sille elareita.😁🤸

Ei sinun olisi kuulunutkaan saada elareita. Lapsesi olisi kuulunut. Miksi ihmeessä et varmistanut niitä hänelle? En kykene ymmärtämään.

Siksi että pärjäsin lapsen kanssa ilmankin ja vietti se kersa aikaa siellä isälläänkin välillä.

Ja tästä syystä luovuit lapsesi puolesta hänen elatuksestaan? Naiset, olette uskomattomia.

Tämäpä oli mielenkiintoinen käänne, yleensä miehet itkevät kuorossa kuinka naiset kuppaavat heiltä viimeisetkin pennit elareissa.

Joskus on niin vaikea ymmärtää miksi jotkut naiset niin halukkaasti sahaavat omaa oksaansa. Kun toimii noin, on turha valittaa yh-perheiden talousvaikeuksista. Naiset, pitäkää parempi huoli lastenne elatuksesta. Se on teidän velvollisuutenne.

Eihän tuon kirjoittaja valittanut talousvaikeuksiaan, ennemminkin kirjoitti pärjänneensä hyvin ilmankin. Lapsi oli välillä myös isällään, olisiko ollut yhteishuoltajuus ja 50/50 lapsi. Ei elatusmaksujen liikkuminen ole pakollista.

Sanoi kersan olevan isällään aina joskus. Ja olleensa pienituloisempi. Mutta ajoipa nyt ex-miehen taloudellista etua. Ehkä se toi hyvän mielen.

Vierailija
1405/1643 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatus, että sukupuolet olisivat toistensa vihollisia, ei vastaa todellisuutta. Olen täälläkin yrittänyt asiasta kertoa useaan otteeseen, mutta ilmeisesti jokin algoritmi poistaa viestini.

USA:ssa miehet voivat menettää avioerotilanteissa kaiken.  Asiaa tutki C a s s i e  J a y e, joka kertoo T E D -tapahtumassa omaksi lähtökohdakseen paljastaa haastatteluilla miesten kelvottomuus ja pahuus. Hän huomasikin, että miehet eivät ole pahoja.

Kirjoitin C:n nimen välilyönnein siksi, että algoritmi voi poistaa viestit, jotka sisältävät hänen etunimensä kirjaimet tiiviisti yhteenkirjoitettuina. Kannattaa tutkia asiaa. Videoita löytyy netistä.

No onpa uutinen - kaikki miehet eivät ole pahoja.

Ei heidän kanssaan silti välttämättä halua parisuhteeseen ryhtyä.

Kaikki naiset eivät tapa vauvojaan

Ei heidän kanssa silti välttämättä halua lapsia tehdä

#miesvihanäkyväksi

Ai se on taas tämä miesvihakiimamies täällä. Pillupuute on niin kova eikä saa naista eikä pillua että vihaksi pistää.

Joo olen mutta tuo on katkera palstamamma joka noita tägejä heittelee.

ps. en ole puutteessa, vaimoni on

No kai nyt kun ukkonsa on tuommoinen vihakiimainen mutta muuten kykenemätön kiukkuperse.

Kerron vain kun naiset yleistävät ja haukkuvat miehiä.

Se että sinä menet henkilökohtaisuuksiin osoittaa käytöstapojen puutetta. Yritä olla tekemättä sitä.

Vierailija
1406/1643 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kuten se nainen joka teki lapsen vieraalle miehelle, tiesi asiasta, lattoi miehen maksamaan elarit ottaessaan eron ja yritti vielä korottaa summaa vaikka asui jo uuden miehen kanssa, sen lapsen oikean isän...

Mites se nyt menikään...ai niin, mies tiesi asiasta, mutta vätys kun oli, niin eipä määräryssä ajassa asiaa hoitanut. Hupsista.🤫 No mutta, tarinan opetus on se, että kannattaa pitää se giguli housuissa, käyttää kumia tai teettää vasektomia.

Lääkäri todisti stressiperäisen häiriön, mutta joo, ei kannata antaa munaa naisille, edes parisuhteessa naiseen ei voi todellakaan luottaa.

Hyvä opetus, kiitos.

Miesten mielentervys on niin heikko. Mutta eivät älyä hakea siihen apua ja lääkitystä.

Väitteesi on miesvihaa.

Vaimollani on mt-ongelmia. Avun saanti ei todellakaan ole helppoa, ja apua tarvitsevat eivät usein selviydy sääntöviidakosta ja terapeutin etsimisestä kovinkaan tehokkaasti, kas kun niillä on niitä mt-ongelmia jotka hankaloittavat sitä.

Kellä vaan olis mt-ongelmia, jos puolisona olisi mievihakiimamies.

Vierailija
1407/1643 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista naisista noin 70% kannattaa sivuuttaa ihan ulkoisista syistä. Jäljelle jää 30%. Niistä on noin 95% pitää sivuuttaa käytös- ja luonnehäiriöiden takia. Siinä se on prosentti ja ne jäämät joita voisin edes ajatella. Ja yleensä hekin ovat jo varattuja.

Niin se on. Kannattaa vain jättää meidät rauhaan 🙂.

Totta, siksi MGTOW

Miksi et toteuta jo. Tulet tänne huomiohuòraamaan.

Sinun kohdalla tuo tarkoittaa sitä, että elämä jatkuu kuten tähänkin asti- ilman pillua ja ilman naisia.

Tietysti, mies tarvitsee naista vähemmän kuin nainen miestä.

Vierailija
1408/1643 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä opetus, kiitos.

Väitteesi on miesvihaa.

Kellä vaan olis mt-ongelmia, jos puolisona olisi mievihakiimamies.

ja taas aihe jäi kommentoimatta mutta henkilökohtaisuuksiin kyllä kykenet.

Miksi vihaat miehiä?

Vierailija
1409/1643 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei kysele esikuvien perään tai kysele voinko minä muuttaa maailmaa, vaan menevät ja tekevät. Jo se, että mielestäsi tytölle pitää kertoa, että maailma pyörii hänen ympärillään ja hänen pitää muuttaa sitä, on osoitus siitä, ettei tytöllä alun perin ollut halua. Naisia on puolet porukasta ja tässä on tulos, miehet on sankareita ja valloittajia; mitä tekisimme ilman heitä? Yleensäkin monet asiat on vain sitä, mitä ne näyttääkin olevan.

Näin se vaan on! Miehillä on superkyvykkyyttä, joihin naiset eivät vain yksinkertaisesti pysty. Kun mennään ihan huipputasolle, naisen suorituskyky loppuu kesken. Ei riitä vääntö koneessa. Kaikki ympärilläsi on suurin piirtein miehen suunnittelemaa, ja miehen rakentamaa.

Mutta naisella on supervoimia, joihin mies ei pysty! Jokainen ihminen ympärilläsi on naisen synnyttämä, jokainen! Naisella on täysin poikkeuksellisia kyvykkyyksiä, joihin mies ei kykene.

Jostain syystä feministit haluavat naisista miehiä. He rakentavat narratiivin, että "miehen katse on alistava", he värjäävät hiuksensa violetiksi, ja tekevät itsestään miehen silmissä mahdollisimman vastenmielisiä, kaikki konservatiivinen naisellinen pukeutuminen minimiin, ja hiukset kiinni nutturalle ja rahaa tekemään. Lopulta nainen ei kuitenkaan voi olla mies. Ei mies kiinnostu toisesta miehestä, vaan naisesta!

Ettekö näe tätä?

On olemassa myös naisinsinöörejä. Maailman älykkäin ihminen on nainen.

Naisen pitää olla monta kertaa pätevämpi kuin miehen, jotta saavuttaa saman aseman.

Miehet tekevät kaiken kampittaakseen erittäin älykkäät ja lahjakkaat naiset.

Näin se menee ihan todellisessa elämässä.

Luultavasti tiedät senkin, että nerokkaita naisia on paljon eri taiteiden alueella, samoin tieteessä jne. Noinko tietämätön olet?

Väitteesi ovat, jälleen kerran, miesvihaa.

Vierailija
1410/1643 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus on niin vaikea ymmärtää miksi jotkut naiset niin halukkaasti sahaavat omaa oksaansa. Kun toimii noin, on turha valittaa yh-perheiden talousvaikeuksista. Naiset, pitäkää parempi huoli lastenne elatuksesta. Se on teidän velvollisuutenne.

Eihän tuon kirjoittaja valittanut talousvaikeuksiaan, ennemminkin kirjoitti pärjänneensä hyvin ilmankin. Lapsi oli välillä myös isällään, olisiko ollut yhteishuoltajuus ja 50/50 lapsi. Ei elatusmaksujen liikkuminen ole pakollista.

Sanoi kersan olevan isällään aina joskus. Ja olleensa pienituloisempi. Mutta ajoipa nyt ex-miehen taloudellista etua. Ehkä se toi hyvän mielen.

Onko se niin ennenkuulumatonta, jos joku haluaa exälleen hyvää. Tosin tuo äijä oli kiittämätön.

Vierailija
1411/1643 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei kysele esikuvien perään tai kysele voinko minä muuttaa maailmaa, vaan menevät ja tekevät. Jo se, että mielestäsi tytölle pitää kertoa, että maailma pyörii hänen ympärillään ja hänen pitää muuttaa sitä, on osoitus siitä, ettei tytöllä alun perin ollut halua. Naisia on puolet porukasta ja tässä on tulos, miehet on sankareita ja valloittajia; mitä tekisimme ilman heitä? Yleensäkin monet asiat on vain sitä, mitä ne näyttääkin olevan.

Näin se vaan on! Miehillä on superkyvykkyyttä, joihin naiset eivät vain yksinkertaisesti pysty. Kun mennään ihan huipputasolle, naisen suorituskyky loppuu kesken. Ei riitä vääntö koneessa. Kaikki ympärilläsi on suurin piirtein miehen suunnittelemaa, ja miehen rakentamaa.

Mutta naisella on supervoimia, joihin mies ei pysty! Jokainen ihminen ympärilläsi on naisen synnyttämä, jokainen! Naisella on täysin poikkeuksellisia kyvykkyyksiä, joihin mies ei kykene.

Jostain syystä feministit haluavat naisista miehiä. He rakentavat narratiivin, että "miehen katse on alistava", he värjäävät hiuksensa violetiksi, ja tekevät itsestään miehen silmissä mahdollisimman vastenmielisiä, kaikki konservatiivinen naisellinen pukeutuminen minimiin, ja hiukset kiinni nutturalle ja rahaa tekemään. Lopulta nainen ei kuitenkaan voi olla mies. Ei mies kiinnostu toisesta miehestä, vaan naisesta!

Ettekö näe tätä?

Naisen pitää olla monta kertaa pätevämpi kuin miehen, jotta saavuttaa saman aseman.

Luultavasti tiedät senkin, että nerokkaita naisia on paljon eri taiteiden alueella, samoin tieteessä jne. Noinko tietämätön olet?

On miesvihaa kertoa, että naiset ovat älykkäitä ja lahjakkaita? Ooo, olet niitä, joista kaikki mikä on jollain toisella on pois itseltä ja siksi syy kadehtia ja vihata.

Vierailija
1412/1643 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se niin ennenkuulumatonta, jos joku haluaa exälleen hyvää. Tosin tuo äijä oli kiittämätön.

Parempituloiselle exälle on hyvä, ettei joudu osallistumaan lapsensa elatukseen? Oletteko aivan tosissanne?

Vierailija
1413/1643 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi esimerkki:

Säveltäjä Kaija Saariahoa suomalaiset miesopettajat aliarvioivat ja sanoivat hänelle, että mene kotiin tekemään lapsia.

Saariaho lähti Pariisiin.

Hän on jo legenda sävellystensä ansiosta.

Mitä voimme tästäkin päätellä?

Sen että Saariaho kuulut korvat auki yhdistykseen joka avoimesti halveksui oopperalaitosta, ja hänelle vttuiltiin takaisin.

Vai sanotko ettei Sibeliusakatemiassa ole ollut ennen Saariahoa yhtään naista?

Vierailija
1414/1643 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä opetus, kiitos.

Väitteesi on miesvihaa.

Mielettömän hienoa että pidät Kittyä vaimona. Johan tässä on käynyt selväksi ettet omaa oikeaa naista. Jankutat viikottain vaimosta ja ongelmistanne.

Vierailija
1415/1643 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö näe tätä?

On miesvihaa kertoa, että naiset ovat älykkäitä ja lahjakkaita? Ooo, olet niitä, joista kaikki mikä on jollain toisella on pois itseltä ja siksi syy kadehtia ja vihata.

Ei ole miesvihaa kertoa että naiset ovat älykkäitä ja lahjakkaita

Miesvihaa on väittää että naiset joutuvat tekemään töitä saavuttaakseen aseman (aivan kuin miehet eivät joutuisi) ja samaten on miesvihaa väittää että miehet tekevät kaiken kampittaakseen naiset.

Miesvihaa on myös tuo sinun lapsellinen tulkintasi viestistäni.

Vierailija
1416/1643 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että äijät vie teitä 6-0. Lasten hyvinvoinnin kustannuksella. No, jäipä äijälle enemmän kaljarahaa. Oli siitä varmaan kiitollinen. Huonommin se raha olisi tietty käytetty lapsen tarpeisiin

Vierailija
1417/1643 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista naisista noin 70% kannattaa sivuuttaa ihan ulkoisista syistä. Jäljelle jää 30%. Niistä on noin 95% pitää sivuuttaa käytös- ja luonnehäiriöiden takia. Siinä se on prosentti ja ne jäämät joita voisin edes ajatella. Ja yleensä hekin ovat jo varattuja.

Älä huoli, naisista 100% sivuuttaa sinut, kansalaisuudesta riippumatta.

Puhu vain omasta puolestasi. Etkä voi sitäkään luvata, kun tosielämässä kohtaatte..💗

Vierailija
1418/1643 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, puolikalju sissijuustoinen oksettava lerppakulli.

tämäkö on sitä asiallista keskustelua?

Vierailija
1419/1643 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ylikoulutetaan kalliisti kortistoon ja julkiselle sairaslomailemaan.

Osa pojista, joissa ei ole mitään vikaa syrjäytetään jo peruskoulussa kortistoon. Ohjataan tukien piiriin elämään kalja-mikropizza elämää. Niiltä ei vaadita mitään ja se kelpaa niille.

Ei tässä vaan ole mitään mieltä. Mut tälleen jokainen turvaa oman etunsa, viis siitä miten koko laiva uppoo.

Kröhöm. Miesten työttömyysaste on korkeampi kuin naisten.

Niin?

Typerintä politiikkaa ikinä. Töissä olevat miehet tuottaa silti moninverroin enemmän kuin naiset.

Enemmän miehiä töihin siis. Ja ne saadaan töihin, kun otetaan tuet pois.

Ja kannattaisi niitä vähän kouluttaakin ja naisten kouluttamista ihan vaan talouslukujen perusteella vähentää. Siihenkin on ratkaisu, joka ei syrji sukupuolen perusteella. Vaatimustason nostaminen. Liian moni nainen huomaa vasta tutkinnon saatuaan, että työelämän vaatimukset on liikaa heille. Heidät pitää saada huomaamaan se jo siellä koulussa.

Ei tälle sepustuksellesi voi muuta kuin nauraa. Naiset ovat menossa koulutuksessa ja työelämässä kovaa vauhtia miesten ohi. Niin se vain on. Ihan turha maalata heistä kuvaa joinain työhön kykenemättöminä ressukkoina.

Ei voi kuin nauraa tälle femmaritarinalle. Toistelette näitä asioita niin kauan, kun alatte itse uskoa, niinkö se menee? Lopulta te murrutte siihen työpaineeseen kuitenkin.

Meillä on älliä päästä niihin helppoihin käsienheilutteluhommiin, joissa vastuu ei paina. Älkää meistä huoliko 🙂.

Tutkimusten mukaan ei ole. Meidän keskiarvo on edelleen teidän keskiarvoa edellä. Hyvin niukasti, mutta kuitenkin. Ja edelleen me miehet otamme enemmän riskiä, ja saamme siitä riskistä enemmän tuottoa, ja te naiset ette kykene samaan. Mahtaa kahvituttaa?

Miksi minä ottaisin riskejä ja haluaisin lisää tuottoa? Pärjään oikein hyvin nykyisellä tulotasollani. Sopivasti rentoa työntekoa ja kivasti vapaa-aikaa. Mutta oravanpyörä toki sopii monille. Kukin tavallaan.

Niinpä. Kansantalouden kannattaminen sopii miehille ja he sen tekevät.

Useat kommenttisi oli ihan turhia. Et saanut sanotuksi mitään virhettä väitteissäni.

Minä sanoin jo siinä sepustuksessani, että ihan turhaa investoida sinunkaltaisiin eli naisiin, kallis koulutus-> pienempi tuotto.

Voisin toki sanoa myös minunkaltaisiin, jos se yhtään lohduttaa, sille itsehän olen myös pyörähtänyt yliopistossa ennen kotiäitiuraani.

Korkealla koulutuksellani pystyn peräti kirjoittamaan sepustuksia jonnekin mammapalstalle. Onneksi puoliso tienaa ja saan päteä ihan stressittömästi kotona kattiloiden ääressä.

Vaikutat hieman vihamieliseltä. Eikö kaikki valinnat omassa elämässäsi ole menneet ihan putkeen?

No kyllä mä suoraan sanottuna tunnen oloni aika huijatuksi tässä systeemissä. Mä olin aina kympin tyttö ja jokapuolelta pelkkää suitsutusta.

Jälkikäteen ymmärrän, että oikeasti paljon lahjakkaampia, mutta ei niin kilttejä ja miellyttämisenhaluisia kuin minä (erolapsi), ylenkatsottiin.

Yksi näistä ylenkatsotuista on oma puolisoni. Siinäkin meni pari vuotta, että itse tokenin siitä ihme huijauksesta, että olen muka älykkäämpi kuin hän ja jotenkin parempi ihminen, kun olen korkeakoulutettu nainen. Minulle oli oikeasti aika järkyttävää, kun ymmärsin, että puoliso on paljon älykkäämpi kuin minä.

En ole edes naiseksi mikään hirveän älykäs. Olen vain kielellisesti lahjakas ja koulussa ei millään asteella muuta tarvinnut, kuin osata kirjoittaa ja toistaa kirjoituksessaan mitä oli kotona kiltisti lukenut.

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että älykkäämmiksi naisista otetaan kaikki irti, jos he itse sen kestävät. Siksi kouluun pitäisi saada enemmän kilpailua ja motivaatio pojille.

Muhun tosiaan panostettiin, mutta loppujen lopuksi mikään ei tunnu yhtä vastenmieliseltä kuin kodin ulkopuolinen uramaailma. Jos mun joskus tarvitsisi vielä mennä töihin, niin unelmahomma olisi siivooja.

Ja vaikken hirveän empaattinen ihminen olekaan, niin kyllä mua säälittää nähdä oravanpyörään, niin kuin joku tässä sanoi, päätyneitä naisia, jotka kertoo olevansa ihan rikki. Ei tunnu olevan mitään poikkeuksia.

Ja mulla kun on tyttöjä ja poikia, niin siksikin kiinnostaa miten tukea heitä sillä tavalla, että he löytää oikean paikkansa.

Mä en oikeasti koe olevani mikään osallinen missään sukupuolisodassa. Meillä kotona on rauha ja liittolaisuus. Pystyn näkemään molempien sukupuolten vahvuudet ja heikkoudet ja merkityksen.

Kuulostaa kummalta. Omassa tuttavapiirissäni on korkeastikoulutettuja naisia, jotka ovat lähes poikkeuksetta ihan tyytyväisiä työssään. Kaikissa töissä on tietysti puolensa ja puolensa.

Jokaisella oma kokemuspiirinsä tietysti. Tilastot taitaa kuitenkin olla minun kokemustakin tukevia.

Linkitä näytteeksi muutama.

Tuli jo ketjussa.

Ja ne osoittivat mitä?

Naiset saikuttaa, masentuu, palaa loppuun.

Eivät suoriudu. Naiset palaa loppuun SARJASSA. On sellaisia keissejä, että nainen kokeilee jotain työtä ja luovuttaa viikossa, uusi sisään, luovuttaa viikossa, uusi sisään, luovuttaa.......sitten tulee paikalle mies, ja tekee kaiken uudella tapaa. Käyttää teknologiaa, vaiheistaa ja toteuttaa. Sitten paikalle hankitaan halvalla uusi nainen tekemään työtä, jonka mies suunnitteli, dokumentoi, toteutti helpoksi.

Ja seuraavaan paikkaan!

No eikun tekemään sama hoito- ja hoivatyöhön ja ratkaisemaan alan huutava työntekijäpula. Eikö onnistu. Kumma juttu, miestenhän piti olla niin ylivoimaisen älykkäitä.

Miksi luulet että suorittavan työn tekijäksi ryhtyminen auttaa pitkässä juoksussa ongelmaan?

Miehet keskittyvät tekemään töitä jotta naiset eivät kuormittuisi alalla. Robotiikkaa, digitalisaatiota (laitetaan tietokone laskemaan paljonko lääkettä pitää annostella koska ei nainen siihen kykene)

Olehan hiljempaa, pikkupoika. Jonain päivänä nainen puhdistaa ja hoitaa sun leikkaushaavat, valvoo sun vointia teholla, vaihtaa sun vaipat, pelastaa sun isän hengen kun sillä on sydänkohtaus, vaihtaa sun vaipat ja kylvettää sut, rauhoittaa sua kunnolet dementoitunut ja hädissäsi, pitää sua kädestä kiinni kun kuolet. Sulkee sun silmät. Voi vuodattaa pari kyyneltäkin sun puolesta. Lohduttelee sun läheiset. Siinä ei sun annostelurobotti kauheasti auta. Olisiko kaikki työ ihmisten hyväkdi arvokasta?

Vierailija
1420/1643 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman feminismiä kaikki toimisi ihan hyvin.

Miksiköhän se feminismi sitten keksittiin jos kaikki oli hyvin?

Kyllä se jossakin vaiheessa oli tarpeen, mutta naisilla meni yli. Nyt jokainen nainen voi kouluttautua ja pariutua tasa-arvoiseen suhteeseen, kenenkään ei tarvitse alkaa piiaksi. Kun kumpikin tienaa, kotiin voidaan hankkia koneita ja laitteita, palkata   siivooja, pyykit pesettää ulkona. Lapsukaisen toki nainen joutuu kantamaan 9 kk ja imettämään, siihen ei mies vielä kykene, isyysloma on keksitty. Ruanlaitto yhdessä voi olla jopa hauskaa.

Jostain syystä edelleen jotkut haluaa kumppaninsa olevan samalla piika. Isyyslomaakaan ei vietä lähimainkaan kaikki, puhumattakaan että käyttäisi niitä vapaasti vanhempien kesken jaettavia perhevapaita. Ei edes niistä joitten vaimot sitä toivoisi.

Yleisempää on, että nainen haluaa rengin. Isähahmon, joka passaa ja tuo lahjoja ja takaa naisen onnen ja menestyksen elämässä, eikä rouvan itse tarvitse ottaa vastuuta mistään perusasiasta, kuten maanpuolustuksesta. 

Ah aivan, tuo maanpuolustuksen raskas taakka, sehän se onkin kyllä kovaa työtä jokaiselle suomalaismiehelle 24/7/365. Eihän se ihme ole ettei jaksa ja ehdi hoitaa lapsia ja kotitöitä, kun pitää puolustaa maatamme. Mies on kuitenkin käynyt 6-12kk armeijaa ja ehkä kerran viidessä vuodessa viikon kertausharjoituksissa, ja kyllähän se vastuu maanpuolustuksesta jatkuvasti painaa harteilla. Vaikka sitten olisikin käynyt sivarin tai saanut vapautuksen terveyssyistä, niin silti.

Mitä lapsia? Suurin osa naisista on lapsettomia.

Naiset tosiaan ovat siirtyneet ulkomaisille deittailusaiteille. Samaan aikaan miehet tilailee vaimoja Euroescortilta. Jännä. Samaiset yksilöt mille kahvikupin tarjoaminen muodostuu kynnyskysymykseksi.

Vihaatteko siis vain suomalaisia miehiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän