Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen paikka Lohja on asua?

Vierailija
13.07.2022 |

Työt pk-seudulla. Harkinnassa erityisesti Muijala/Perttilä/Lempola. Miten lapsiperheille palveluita? Päiväkodit? Koulut?

Tuoreet kokemukset kiinnostaa.

Kommentit (125)

Vierailija
101/125 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa, täällä yksi Lohjalla syntynyt +40v. Mun mielestä tää on ihan peruspikkukaupunki. Asuinkokemusta löytyy routiosta, ojamosta, keskustasta, nummentakaa, sekä gunnarlasta.

Joka paikassa olen viihtynyt.

Palvelut on täällä ihan ok. Lääkäriin olen päässyt suht nopeasti ja muihin terveyspalveluihin.

Mopoja liikkuu, mutta eipä ne mua ole koskaan haitannut, kesän ääniä. Täällä joukkoliikenne on suht huonoa joten onhan se nuoriso niitä tarvinnut. En onneksi ole asunut minkään koulun tms vieressä, joten kokemusta ei ole mopokokoontumisista. Ja siis omia mopojonnejakin on jo aikuisiksi kasvanut. Luonto on upea. Ja jos tykkää pyöräillä, hiihtää, lenkkeillä niin metsää ja latuja riittää.

Huumeita liikkuu, mutta missäpä ei ja se on se tietty poppoo missä niitä on.

Meille ei ole ikinä murtauduttu tai viety pyöriä tai muutakaan ilkivaltaa tapahtunut.

Sisäänpäinkääntyneisyydestä en osaa sanoa, koska itse tykkään olla itsekseni. Ystävät on löytyneet muinoin koulusta tai töistä.

Mun mielestä tämä on ihan tavallinen pikkukaupunki. Lapset ovat päässeet joskus muinoin lähelle hoitoon ja koulut ovat olleet ihan tavallisia. Täällä ei ole mitään erikoista.

Tämä, minusta kuvaa Lohjaa hienosti 👍

Vierailija
102/125 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni autojen liikennekulttuuri on aika aggressiivinen. Olen käynyt siellä kerran ja ajanut läpi muutaman kerran.

Olen ajanut lähemmäs 20v melkein päivittäin Helsingissä ja Lohjalla, sekä tietenkin Helsinki-Lohja väliä eikä Lohjalla ole läheskään agressiivinen ajokulttuuri kuin pääkaupunkiseudulla. Itse kuulun tosin tuohon agressiivisenkin ajokulttuurin omaaviin lohjalaisiin, mutta se ei ole Lohjan vaan Helsingin peruja. Lohjalla on tyypillistä jättää vähän pidempiäkin välimatkoja ja ei ole niin kiire, mutta minuun tuo kiire ja perässäajo on tarttunut jo pääkaupunkiseudulta automaatioksi ja huomaan sen järjettömyyden sitten aika-ajoin Lohjalla ajaessani. Olet ilmeisesti törmännyt Lohjalla ajaessasi minuun.

Lohjalla on vähän outo liikennekulttuuri. Siellä ei välttämöttä noudateta mm kolmion takaa tulemisia ja myös liikenneympyrät tuottaa vaikeuksia. Pahin oli Tynninharju ennen remonttia. Liikenne seisoi Virkkalaan asti neljän maissa.

Liikenne ei ole aggressiivista vaan ehkä vähän semmosta eitäällänyniinskarppinatartteolla.

Seurasin aikoinani Laurinkadulla peräänajon jossa kumpikin ajoi max 20 ja perässä tullut papparainen hitaasti silti kolautti perään.

Ei Lohjalla ole ongelmana niinkään ylinopeus, vaan huono liikennesääntöjen noudattaminen kuten joku yllä sanoi. Autot ajaa miten sattuu, tullaan kolmion takaa eteen, ajetaan silloin kun pitäisi väistää toista jne. Jalankulkijat oikaisevat autotien poikki, vaikka lähistöllä olisi suojatie. Eniten pelottaa nuo jalankulkijat, sillä en haluaisi ajaa kenenkään tielle äkisti hyppäävän yli. Kerran puskasta hyppäsi eteeni ajotielle koiranulkoiluttaja ja soitin hänelle torvea, koiranulkoiluttaja näytti keskaria.😁

Lohjalla annetaan tosiaan jalankulkijoiden mennä ensin. Ja jalankulkijat eivät pelkää auton alle jäämistä. Jonkun yksittäisen esimerkin perusteella, eli sen keskaria näyttäneen kouran ulkoiluttajan, en vetäisi koko kaupungin liikennekulttuurista.

Helsinkiläisenä Lohjalla melko paljon asioivana tämä on kiinnittänyt huomioni: Lohjalla todellakin annetaan jalankulkijoiden mennä ensin. Jos jalankulkija on astumassa suojatielle, autot pysähtyvät. Tämä vaati aluksi totuttelua, mutta liikenne on sujuvaa. Olenkin yrittänyt käyttäytyä tällä tavalla lohjalaisittain ihan joka paikassa, missä autoilen. Liikenteen sujuvuutta se ei yhtään haittaa.

En kuitenkaan anna tietä jalankulkijalle, joka on ylittämässä ajoradan mielivaltaisesta kohdasta, jossa ei ole suojatietä. En ole kokenut, että lohjalaiset jalankulkijat auton alle hyppisivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/125 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mist mää mittää tierä?Miss eres se Lohja o ???

Vierailija
104/125 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohjalla aikanaan asuneena: huonointa paikassa oli rikollisuus ja tolkuttoman aggressiiviset parkkipirkot. Meille yritettiin murtautua yöllä kotona ollessamme, fillari vietiin ja autoon mentiin ikkuna rikkoen - nämä eri keisejä. Paikallisen juottolan exitistä tuotiin joka viikonloppu pahoinpideltyjä sairaalaan (nimim siellä töissä). Tuttavat kertoili huumeluukuista ja mölyapinoista kerrostalonaapureissaan yms.

Ja ne smurffit sitten kyttää sitten ihan kaikkea, aikanaan yksi rysä oli paikallinen cm (vai oliko se prisma, en muista enää), jonka pihalla sai sakot jos käytti sitä normi sinistä parkkikiekkoa eikä cittarin omaa vihreää. Ja muuta just vastaavaa. Omg.

Muuten ihan ok. Joten jos tonne muuttaa niin kannattaa valita joku hyvä omakotitaloasuinalue, ja ostaa yksityiseltä vartiointifirmalta hälyttimet vartijapäivystyksellä.

Siis tämänkö takia tosi monilla on vartiointiliikkeen tarrat ikkunoissa? Ihmettelin asiaa, kun muutettiin Lohjalle. Jokaisessa omakotitalossa näytti olevan tarrat, vaikka talot olisivat näkyvällä paikalla tien vieressä. Espoossa en muista, että näin laajasti olisi ollut. Onko murtoja sitten usein?

Ei vaan sen takia kun täällä ramppaa vartiointiliikkeiden edustajat jatkuvasti ovella ja tekevät "katutarjouksia" eli siis jos useampi ottaa niin saa (muka) halvemmalla. Meillä käynyt tänä vuonna jo kolmen eri paikan edustajat. Ja ihan rauhallinen pikkukatu on.

Vierailija
105/125 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viihtynyt jopa niin hyvin, että juuri paluumuutin tänne. Töiden perässä tosin, mutta asuimme hetken toisella paikkakunnalla, jossa emme Lohjan veroisesti viihtyneet.

Lohjalla on pikkukaupunkitunnelma, hyvällä tavalla mielestäni. Välitöntä. Kaikki tarpeelliset palvelut löytyy ja itse tykkään, että Lohjan CM on ketjunsa edustajien parhaimmistoa ehdottomasti. Keskustakin on elävä, putiikkia ja ravintolaa löytyy näin pienelle kaupungille yllättävänkin paljon. Kaupungin historia on elävänä läsnä, keskiaikainen kirkko on upea ja teollisuusperintö näkyy katukuvassa.

Luonto on ihan ehdoton plussa. Liessaari, Lahokallio, Aurlahti (uimaranta, jossa on tosi monipuoliset palvelut etenkin lapsiperheille), harjun maastot. Karnainen ja Karkali hienoja. Toki maastoa ja pöpelikköä riittää muuallakin kuin näillä "merkityillä" reiteillä.

X:nnen polven lohjalaiset ovat ylpeitä kaupungistaan ja olen kokenut, että osa heistä ottaa kontaktia oikein mielelläänkin. Minulla toki on koira, eli varmaan keskimääräistä enemmän juttukavereita lenkkien varrella siksi. Kuitenkin harjulla aamulenkkeillessä useampi vastaantulija tervehtii spontaanisti ja jotkut vanhat herrat ovat minut pysäyttäneet pitkäksikin ajaksi kuuntelemaan vanhoja juttuja paikkakunnalta. Töissä on paljon paljasjalkaisia, jotka ovat käyneet kouluttautumassa muualla ja palanneet sitten kotiseudulle - sekin kertoo ehkä, että jokin täällä vetää ihmisiä puoleensa. Omalla työpaikallani on lähinnä korkeakoulutettuja, mutta olen kyllä paikallisesta "junttikulttuuristakin" kuullut. Ei se kuitenkaan ole sen ihmeemmin näkynyt mielestäni kuin muillakaan paikkakunnilla.

Huonoina puolina jo mainitut mopojonnet sekä huumehommat. Huumeet eivät kyllä (minulle) ole näkyneet katukuvassa, eli pysynevät aikalailla omissa porukoissaan. Tämän lisäksi sanoisin, että jos on menoa muualle kuin Turun tai Helsingin suuntaan, ovat yhteydet olemattomat ja omalla autollakin matkaan tulee lisäpituutta omaan makuuni aika paljon pikkuteillä. Tunnin junastahan on ollut toki puhetta, mutta saa nähdä tapahtuuko sitä koskaan (eräs paikallinen kerran sanoi, että junayhteyttä on puuhattu jo vuosikymmenet, mutta koskaan ei ole aiemmin vielä näin pitkällä oltu suunnittelussa kuin nyt).

Vierailija
106/125 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös harkitsen muuttoa Espoosta Lohjalle. Monen vuoden mökkiläisenä olen tutustunut kaupunkiin ja sen palveluihin, ja pidän paikasta kovasti. Tässä omia positiivisia huomioitani:

+ Kaunis luonto, harjumaisemat, iso järvi, jalopuumetsät

+ Lohja on juuri sopivan kokoinen, ei liian iso eikä silti mikään pikkukaupunki

+ Etäisyys pääkaupunkiseudusta, ei liian kaukana

+ Hyvät terveyspalvelut, löytyy sairaala ja siellä myös erinomainen synnytysosasto.

+ Lohja on muuttovoittokaupunki, mikä ennustaa että palvelut pysyvät. (Uskon myös, että uuden Sote-uudistuksen myötä lähikuntien palveluita tullaan jossain vaiheessa keskittämään Lohjalle, mutta tämä on toki omaa mutuilua)

+ Lohja on suosittu mökkikunta, joten erityisesti kesällä kaupunki on tosi vilkas.

+ Keskustassa hyvät ruokakaupat, ravintoloita ja pikkuputiikkeja. Lohjalla on myös hyviä kirppareita. Keskusta myös yleisilmeeltään hyvin siisti, ja kokenut ison muodonmuutoksen viimeisten 15 vuoden aikana.

+ Kivat joulumarkkinat

+ Edullisempi asumisen hintataso

+ Tulevaisuudessa tunnin juna

Lisäksi oman kokemuksen mukaan lohjalaiset ovat ystävällistä, ja äänekästä mopoilua ei ole yhtään enempää verrattuna muihin pääkaupunkiseudun kehyskuntiin

Vierailija
107/125 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpaikallani Vantaalla on kaksi jotka asuu Lohjalla. Ovat ihan tavallisia ihmisiä, molemmat asuvat vähän syrjemmällä okt:ssa. Koira- ja luontoihmisiä. Tykkäävät kovasti. Kaikki tarpeellinen palvelu löytyy. Ei kait siellä viihdy, jos odottaa ateneumtasoisia taidenäyttelyjä, oopperaa ja viinibaareja.

Vierailija
108/125 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä alueet Lohjalla selvästi sellaisia joita kannattaa välttää asuntoa hankkiessa? Moni mainitsee huumeporukat.

Vierailija
109/125 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä alueet Lohjalla selvästi sellaisia joita kannattaa välttää asuntoa hankkiessa? Moni mainitsee huumeporukat.

Ainakin Virkkalan keskustan kerrostalot. Tai no ei siellä ole mitään myynnissäkään kun ovat vuokrakämppiä.

Vierailija
110/125 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virkkalan keskustan alue, Ojamon liikekeskuksen alue sekä Routiolta liikekeskuksen alapuolinen osa jossa on paljon kerrostaloja. Routionmäellä eniten häiriötä aiheuttaa vieressä oleva ravintola.

Vierailija
111/125 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet fiksu ihminen, todennäköisesti haluat muuttaa Lohjalta pois hyvin pian. Jos viihdyt erakkona, pärjäät Lohjalla mahdollisesti ihan hyvin jossain omakotitalossa tai mökillä.

Vierailija
112/125 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohjalla aikanaan asuneena: huonointa paikassa oli rikollisuus ja tolkuttoman aggressiiviset parkkipirkot. Meille yritettiin murtautua yöllä kotona ollessamme, fillari vietiin ja autoon mentiin ikkuna rikkoen - nämä eri keisejä. Paikallisen juottolan exitistä tuotiin joka viikonloppu pahoinpideltyjä sairaalaan (nimim siellä töissä). Tuttavat kertoili huumeluukuista ja mölyapinoista kerrostalonaapureissaan yms.

Ja ne smurffit sitten kyttää sitten ihan kaikkea, aikanaan yksi rysä oli paikallinen cm (vai oliko se prisma, en muista enää), jonka pihalla sai sakot jos käytti sitä normi sinistä parkkikiekkoa eikä cittarin omaa vihreää. Ja muuta just vastaavaa. Omg.

Muuten ihan ok. Joten jos tonne muuttaa niin kannattaa valita joku hyvä omakotitaloasuinalue, ja ostaa yksityiseltä vartiointifirmalta hälyttimet vartijapäivystyksellä.

Siis tämänkö takia tosi monilla on vartiointiliikkeen tarrat ikkunoissa? Ihmettelin asiaa, kun muutettiin Lohjalle. Jokaisessa omakotitalossa näytti olevan tarrat, vaikka talot olisivat näkyvällä paikalla tien vieressä. Espoossa en muista, että näin laajasti olisi ollut. Onko murtoja sitten usein?

Vastaan kun kerta minulta kysyt: toki vain henk koht kokemuksiin perustuen Lohjalla-oloaikana omaisuuteeni kohdistuvia rikoksia moninkertaisesti per aikamäärä kuin muualla. Hyytävin oli tosiaan se murtoyritys kun oltiin sisällä nukkumassa.

Suosittelen erittäin lämpimästi vartiointiliikkeen palveluita, tosin kyllä muuallekin kuin Lohjalle.

Joku kyseli vältettäviä asuinalueita. Tosiaan Virkkalan vuokrakerrostalot, mutta myös keskustassa se legendaarinen Laurinkatu 24. Virkkalan okt-alue sen sijaan ihan kelvollista, mutta toki sitten hintavaa. Kandee katsoa vähän minkälaista autoa on kerrostalon pihalla, se kertoo aika paljon.

Vierailija
113/125 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä aika jännä et joku kohdannut noin paljon rikoksia Lohjalla asuessa.

Mulle ei oo tullut vastaan yhtään, ei ensin sen 5:n vuoden aikana minkä opiskelujen takia täällä asuin, eikä myöhemmin koko tämän 22:n vuoden aikana.

Autot on olleet välillä lukitsematta pihalla (alueella Asema ja Asemanpelto), lasten pyörät lojuneet pitkin pihaa lukitsematta, edes koristekukkia portin pielestä ei oo sotkettu tai varastettu vaikka siitä paljon näissä paikallisissa keskusteluryhmissä valitetaan.

Varmaan paljon kiinni siitä minkä tyyppisellä alueella asuu. Ja käsittääkseni nuo vauraan oloiset omakotitaloalueet on ulkomaalaisten rikolliskoplien suosikkeja, ihan joka puolella Suomea eikä vaan pelkästään Lohjalla.

Vierailija
114/125 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ Kaunis järviluonto.

+ Hyvät ja helposti saavutettavat terveyspalvelut

+ Asumisen maltillinen hintataso ( Helsinkiläisen yksiön hinnalla omakotitalo), vuokrat tosin ovat kohoamaan päin.

+ Hyvät liikenneyhteydet Espoo, Hki, Turku.Hki - tku moottoritien varrella.

+ Useita liikekeskuksia.

+ Hyvä ja laadukas kahvilatarjonta, oman lisänsä tuonut torille karjalohjalainen Unkan baari kahvilavaununsa kanssa, Unkat omena-possot<3

- Tietty sisäänpäinlämpiäväisyys, toisaalta, missäpä ei olisi.

- Ruma keskusta, jos olet arkkitehtuurin ystävä:), toisaalta myös kivoja asuinalueita.

- Vakava huumeongelma, ei ehkä näy ulkopuolisille kuin i.p lehtien lööpeissä.

- Vältettäviä vuokra- alueita ovat Virkkalan ja Roution vuokratalot, samoin osa Ojamosta.

- Varokaa niitä jalankulkijoita, täällä ei katsella sivuille, kun lähdetään ylittämään suojatietä! Monella tuntuu olevan myös hakusessa se vilkun käyttö, kun liikenneympyrästä poistutaan.

Vierailija
115/125 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on kyllä aika jännä et joku kohdannut noin paljon rikoksia Lohjalla asuessa.

Mulle ei oo tullut vastaan yhtään, ei ensin sen 5:n vuoden aikana minkä opiskelujen takia täällä asuin, eikä myöhemmin koko tämän 22:n vuoden aikana.

Autot on olleet välillä lukitsematta pihalla (alueella Asema ja Asemanpelto), lasten pyörät lojuneet pitkin pihaa lukitsematta, edes koristekukkia portin pielestä ei oo sotkettu tai varastettu vaikka siitä paljon näissä paikallisissa keskusteluryhmissä valitetaan.

Varmaan paljon kiinni siitä minkä tyyppisellä alueella asuu. Ja käsittääkseni nuo vauraan oloiset omakotitaloalueet on ulkomaalaisten rikolliskoplien suosikkeja, ihan joka puolella Suomea eikä vaan pelkästään Lohjalla.

Meillä sama, ei mitään ongelmia koskaan ole ollut. Asutaan suht uudella asuinalueella ja jos näillä kaduilla joku random auto ajelee (päättyvät kadut) niin kyllä niitä jää ihmettelemään. Mutta taas virkkalan keskustaan en jättäisi edes pyörääkään pihalle.

Vierailija
116/125 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohja on kiva kesäkaupunki, mutta tosiaan olen kuullut, että lohjalla on vähän outo käyttäytymiskoodi: ei moikkailla, ollaan yrmeitä yms.

Kirkkonummen keskusta on tosi pieni, mutta sinne pääsee Helsingistä junalla. Turun motarin varrella Veikkola on ainoa kirkkonummen kaupunginosista, joka on lähes kokonaan suomenkielinen. Veikkolassa on kaksi peruskoulua, ja pari päiväkotia, mutta ei toisen asteen oppilaitoksia. Palveluita on vähän, isommilla kaupoilla käydään Nummelassa. Aika urheiluhenkistä porukkaa ja aktiivinen kyläyhdistys.

Vihdin kirkonkylä on idyllinen, mutta sieltä on pitkä matka vähän joka paikkaan. Vihdin peräkylille voi uskaltautua, jos ei haittaa, ettei koulukyydit toimi, eikä oikein muutkaan palvelut. Vihdin Nummela on kiva, löytyy sekä kerrostalo- että omakotitaloalueita. Todella monipuoliset harrastusmahdollisuudet sekä lapsille että aikuisille (mm. budo-lajit, taitoluistelu, lätkä, jalkapallohalli, useita kuntosaleja, tanssiliikunta, kuvataide, on uimahalli ja kirjasto). Muutama peruskoulu, yksi lukio, Luksian amis. Vuoropäiväkoti Nummelan keskustassa. Julkinen liikenne surkea, mutta suunnitteilla on tunnin juna Hki-Nla-Turku. Lapset on aina päässeet hyvin Vihdin kunnan lääkäriin, mutta aikuiset ei niinkään. Nummelassa on myös Mehiläinen ja Terveystalo sekä yksityisiä hammalääkäreitä.

Joku tuossa aiemmin mainitsi ratsastuksen rikkaiden harrastuksena. Helsingissä ratsastustunti maksaa n. 45€, Vihti/Karkkila-akselilla pääsee tallille jopa alle 30€/h. Talliharrastus tuli meillä maksamaan saman minkä toisen lapsen jalkapallo.

Kun suunnittelee muuttoa pois Helsingistä, niin kannattaa valita sellainen paikka, johon ei jää jumiin. Halvemmat asuinkustannukset kyllä, mutta työmatkakulut on aika kovat. Itse ainakin ajattelen niin, että periferia on silloin hyvä valinta, jos on mahdollisuus vaihtaa töihin kotikylälle tai tehdä etätöitä. Olen asunut poissa Helsingistä jo 20v, mutta silti napanuora tiukasti kiinni siellä. Onnea sulle ap uuden etsintään!

En kovasti laskisi junan varaan, jos Nummelaan haluaa muuttaa. Koko hanke on aika epävarma ja jos toteutuu, on valmis ehkä 2040-luvulla. Kaukojunien asemapaikasta ei ole vielä sopua ja luultavammin se tulee Lohjan Lempolaan.

Vierailija
117/125 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama, ei mitään ongelmia koskaan ole ollut. Asutaan suht uudella asuinalueella ja jos näillä kaduilla joku random auto ajelee (päättyvät kadut) niin kyllä niitä jää ihmettelemään. Mutta taas virkkalan keskustaan en jättäisi edes pyörääkään pihalle.

Virkkalalla on mystinen maine.

Me ostettiin mökki Lohjan saaristosta ja ajellaan nyt sitten Virkkalan läpi usein. Se on ihan lintukoto!

T helsinkiläinen

Vierailija
118/125 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ostettiin mökki Lohjan saaristosta ja ajellaan nyt sitten Virkkalan läpi usein. Se on ihan lintukoto!

T helsinkiläinen

Virkkalan keskusta voi näyttää lintukodolta, mutta kerrostaloissa sattuu ja tapahtuu. Jokunen aika nuori jannu m.u.rhattiin siellä, toisessa kämpässä rakenneltiin pommia. Ja nämä siis päätyivät uutisiin asti. Ne pienemmät pahoinpitelyt ja varkaudet eivät pääty. Kerrostaloissa on jopa kalterit ovissa.

Mutta siellä on tosi halpoja vuokrakämppiä, joten sinne nyt kertyy sitä tiettyä sakkia.

Virkkalassa on myös kivaa seutua.

Vierailija
119/125 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T helsinkiläinen

Virkkalan keskusta voi näyttää lintukodolta, mutta kerrostaloissa sattuu ja tapahtuu. Jokunen aika nuori jannu m.u.rhattiin siellä, toisessa kämpässä rakenneltiin pommia. Ja nämä siis päätyivät uutisiin asti. Ne pienemmät pahoinpitelyt ja varkaudet eivät pääty. Kerrostaloissa on jopa kalterit ovissa.

Mutta siellä on tosi halpoja vuokrakämppiä, joten sinne nyt kertyy sitä tiettyä sakkia.

Virkkalassa on myös kivaa seutua.

Ei siinä Virkkalan keskustassa ole niitä vuokrataloja. Ne on siellä Lähdehaan alueella, kirkon lähellä. Kävellään siell koirien kanssa tämän tästä koska siellä pääsee helteelläkin hiekkapolulle varjoon.

Vierailija
120/125 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä oon varkauksia seurannut niin pyöriä tuntuu lähteneen eniten keskustan Prismalta ja omakotitalojen pihoista.

Mökkialueilla kiertää myös niitä tiedustelijoita ja keväällä oli varkauksiakin.

Mutta sitähän se on kaikkialla. Ei meillä ole Helsingissäkään pyörät ikinä ulkona edes päivällä eikä pihalla mitään arvokasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi