Työviestien allekirjoituksena "ystävällisin terveisin" - mitä, tulkitaanko tämä ilkeilyksi?!
Minulla on aina ollut tapana kirjoittaa viestin loppuun suunnilleen jotain tällaista:
Mukavaa heinäkuuta/Mukavaa viikonloppua/Tsemppiä viimeisiin töihin ennen lomaa ja mukavia lomapäiviä!
Ystävällisin terveisin
Maija Meikäläinen
Minulle tultiin sanomaan asiasta, että tuo tulkitaan nykyisin suorastaan v*tt uiluksi, jos menee sanomaan ystävällisin terveisin. Mikä tuossa on ilkeää ja milloin ystävällisin terveisin -sanamuoto on muuttunut jotenkin huonoksi? Ja siis viestieni sävy on muutenkin ystävällinen ja asiallinen, jos joku siitä kysyy. Rupesin selaamaan työkaverien lähettämiä viestejä ja lähes kaikkien allekirjoitukset on luokkaa "T. Minna" tai "-Mikko" eli aika harva tuota ystävällisin terveisin käyttää.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Intialainen kollega allekirjoitti mailit: Have a great day, ei vittuilua. Suomessa tietysti joku voi niinkin tulkita.
Yhtä suomalaista kollegaa hieman yritin ohjeistaa, kun alotti saajasta riippumatta tervehdyksellä Moron, eli vähän kuin moro Tampereella. Joku jenkki ei ehkä täysin ymmärrä että häntä haukutaan ensimmäiseksi moroniksi. Ja tarina on tosi 201x lopulta.
Ennenwanhaan intialaiset kirjoittivat: Your humble servant. Jaannoksia brittien vallan alla olosta.
Meidän firmassa on kaikilla sama ja tulee automaattisesti. Ei tarvii miettiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä vielä:
Olen siis työyhteisössä nuorimmasta päästä, olen kolmekymppinen. Ystävällisin terveisin -kommentista on valittanut vanhempi henkilö. Viestini ovat yleensä tätä luokkaa, ei ole mielestäni ilkeää tekstiä:
"Hei Pirjo!
Ehdotuksesi yhteisen työtehtävän osalta sopii minulle oikein hyvin. Lisään nuo mainitsemasi ehdotukset tekstin joukkoon ja laitan eteenpäin.
Mukavaa loppuviikkoa!
Ystävällisin terveisin
Maija Meikäläinen"
Ap
Tässä ei ole mitään vikaa ja vittuilua en löydä.
Vähän ohis, mutta työpaikallani on puhelinnumero, johon voi soittaa, jos pahoittaa mielensä kollegan tai asiakkaan käytöksestä ja haluaa vähän ventiloida. Ehkä tällaisella palvelulla olisi laajemminkin kysyntää?
Tuohan olisi hyvä meilläkin, usein itsellä tunteet kuumenevat asiakaspalvelussa!
Live, love, laugh,
T. Peace
Tuosta viimeisesta tulee heti mieleen halpahallin seinataulut.
Mä laitan naisille give me your pussy madam ja miehille I wanna suck your dick sir.
Onko tungettelevaa vai ihan Ok? Yleensä olen saanut hymyjä tavatessa. Näitä laitan vaan työposteihin. Siviilipostehin saatan laittaa jotain pervoa