Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan kassat vaatii lisää liksaa

Vierailija
24.01.2023 |

Eipä ole yksikään itsepalveluautomaatti tietääkseni kysynyt palkankorotusta 🙄 Ei muuta kuin lisää automaatteja ja jengiä ulos, jotta ei ruokita inflaatiota🙂 t. Asiakas

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öyhön öyhön. Sehän on ollut arkipäivää jo kauan, että henkilökunta vedetään niin vähiin kuin mahdollista. Mitä sitten? Eipä tarvitse enää kuunnella vatipäitten huutoa.

Vierailija
2/18 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän kaupungissa ei ole yhtään kauppaa jossa on itsepalvelu kassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen vuoden myyjä saa pahimmillaan alle kymmenen euroa tunnilta...

Vierailija
4/18 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin, minä sain silloin 13.50€/h nyt 14.90€

Vierailija
5/18 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään että asioin elävän ihmisen kanssa. Se on ainoa aikuiskontaktini päivän aikana

Vierailija
6/18 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitsevat kyllä lisää palkkaa, asiakkaat on varmasti ihan hirveitä ja kaupan työntekijät ei saa ottaa edes roskiin menevää ruokaa itselleen vaikka tienaavat kaupalle rahaa :(

Vierailija
7/18 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen arvasi, että muutkin alkavat vaatia lisää palkkaa.

Olen kyllä yllättynyt, että mulla on parempi palkka kun kauppiaalla

Vierailija
8/18 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koulutukseltasi esimerkiksi merkonomi?

Ensimmäinen vuosi menee myyjällä "koulutuksena" tai "harjoitteluna" tessin mukaan. Eli siitä ensimmäisen vuoden taulukkopalkasta vähennetään joku prosenttisumma. Tarkka tuntipalkka on suurinpiirtein jotain 9.7-9.9 euron väliin. Tämän jälkeen edetään oikealle ensimmäisen vuoden palkalle, joka on muistaakseni jotain 10.5-12 euron väliin. Jos sinulla on koulutus, hyppäät suoraan palkkataulukon kolmanteen vuoteen, joka muistaakseni taisi olla tuon 13.5 euroa.

Ihan tarkkoja summia en enää muista, mutta olen siis ollut kesän yli myyjänä Lidlissä. Me saimme ensimmäiseltä vuodelta tuntipalkaksi 10.01 euroa, koska Lidl maksoi tessiä korkeampaa palkkaa jonkun 1.5 prosenttia.

Vierailija
9/18 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa nuo automaattien toimittajien lisenssimaksut tuntuvat korottuvan vuosi vuodelta,

(n.3-8% per vuosi) eli itseasiassa niiden "palkkakehitys" on kovempi kuin ihmisellä.

Vierailija
10/18 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassathan toimivat ilman ihmisen ohjausta. Ei kaupoissakaan tarvita työntekijöitä. Tavarat menevät hyllyyn itsekseen ja hinnoittelevat itse itsensä. Oikeastaan kaupoissa ei tarvita asiakkaitakaan. Tuovat vain turhaan hiekkaa tuulikaapista.

Vierailija
11/18 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10€ per tunti, ylipalkattuja jo muutenkin

Tiedän useita jotka tekee 4,45€ tunti

Vierailija
12/18 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen vuosi menee myyjällä "koulutuksena" tai "harjoitteluna" tessin mukaan. Eli siitä ensimmäisen vuoden taulukkopalkasta vähennetään joku prosenttisumma. Tarkka tuntipalkka on suurinpiirtein jotain 9.7-9.9 euron väliin. Tämän jälkeen edetään oikealle ensimmäisen vuoden palkalle, joka on muistaakseni jotain 10.5-12 euron väliin. Jos sinulla on koulutus, hyppäät suoraan palkkataulukon kolmanteen vuoteen, joka muistaakseni taisi olla tuon 13.5 euroa.

Ihan tarkkoja summia en enää muista, mutta olen siis ollut kesän yli myyjänä Lidlissä. Me saimme ensimmäiseltä vuodelta tuntipalkaksi 10.01 euroa, koska Lidl maksoi tessiä korkeampaa palkkaa jonkun 1.5 prosenttia.

Ja paljonko sitä palkkaa sitten pitäisi oikein saada, kun vaatijana on yksilö jolla ei ole kokemusta, osaamista, eikä koulutusta?

Vierailija
13/18 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassathan toimivat ilman ihmisen ohjausta. Ei kaupoissakaan tarvita työntekijöitä. Tavarat menevät hyllyyn itsekseen ja hinnoittelevat itse itsensä. Oikeastaan kaupoissa ei tarvita asiakkaitakaan. Tuovat vain turhaan hiekkaa tuulikaapista.

Jos tuulikaapista tulee hiekkaa myymälään, on siellä niin paljon hiekkaa että olisi pitänyt siivota puoli vuotta sitten

Vierailija
14/18 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ruokakaupoistahan on auki 24h nykyään. Kerran joku sitä juuri puhui, että aamuvuoroon ei tarvitse enää niin paljon hyllyttäjiä, kun yöllä myyjät tekevät sitä jo.

Näin on saatu vähennettyä myös henkilökuntaa.

Vierailija
15/18 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaketjut tuottaa ennätysvoittoja, mutta henkilöstölle tarjotaan vyönkiristystä.

Vierailija
16/18 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paljonko sitä palkkaa sitten pitäisi oikein saada, kun vaatijana on yksilö jolla ei ole kokemusta, osaamista, eikä koulutusta?

Voidaan aloittaa vaikka ihan vaan luopumalla tuosta ensimmäisestä "harjoitteluvuodesta", jonka varjolla tiputetaan palkkoja ja jonka takia kokemusvuodet verrattuna palkkataulukkoon eivät pidä paikkaansa. Tuon työn oppimisessa ei mene vuotta.

Vierailija
17/18 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ennalta arvattavissa mitä seuraa hoitajien palkankorotuksista. No, laitetaan tasapuolisesti kaikille vaikka tonni lisää, mutta sen jälkeen ei sitten itketä hintatasosta tai verotuksesta.

Vierailija
18/18 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myyjän palkalla hirveästi juhlita, siinä sitten kuuntelee asiakaiden oikut ja murinat, epäsäännöliset työajat, raskas työ, kyllä heille paremman palkan soisin.

Sitten vielä työtunteja rajoitetaan ettei saa tehdä ylitöitä vapaasti, niillä ei voi saada ylimääräistä, välillä pari tuntia aamusta ja parituntia iltapäivällä ruuhkahuipuissa, koko päivä ettei oikein pysty mitään tekemään, ainakin osa osuuskauppa on maksaa minuutti pohjalla, eli 3h 20min työvuorosta eli ei aina kokotunteja, yksi 15min tauko jos yli 6h, lyhyvempinä päivinä ei taukoa.

Et voi ottaa toista työtä rinnalle kun työajat vaihtelevat.

Viikkotyöaika monesti 30 takuutuntia viikossa, mutta se voidaan jakaa 3kk perioidin keskivertona, joten palkka voi joskus olla olematon, kun tunnit on teetetty toisen kk aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän