Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työviestien allekirjoituksena "ystävällisin terveisin" - mitä, tulkitaanko tämä ilkeilyksi?!

Vierailija
13.07.2022 |

Minulla on aina ollut tapana kirjoittaa viestin loppuun suunnilleen jotain tällaista:

Mukavaa heinäkuuta/Mukavaa viikonloppua/Tsemppiä viimeisiin töihin ennen lomaa ja mukavia lomapäiviä!
Ystävällisin terveisin
Maija Meikäläinen

Minulle tultiin sanomaan asiasta, että tuo tulkitaan nykyisin suorastaan v*tt uiluksi, jos menee sanomaan ystävällisin terveisin. Mikä tuossa on ilkeää ja milloin ystävällisin terveisin -sanamuoto on muuttunut jotenkin huonoksi? Ja siis viestieni sävy on muutenkin ystävällinen ja asiallinen, jos joku siitä kysyy. Rupesin selaamaan työkaverien lähettämiä viestejä ja lähes kaikkien allekirjoitukset on luokkaa "T. Minna" tai "-Mikko" eli aika harva tuota ystävällisin terveisin käyttää.

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Br, ja nimi perään ainakin meillä

Vierailija
22/124 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivotan aina työmeilin lopussa Jumalan siunausta.

En ole vielä saanut potkuja tai edes huomautusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten kuulleet että myös viestit ilman hymiöitä ovat vittuilua. Ja viestit joissa tavis hymyhymiö tai itkunauruhumiö.

Vierailija
24/124 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti parikymppisten juttuja tämä. Ja pitävät itsestäänselvyytenä, että sen kaikki muutkin tajuavat ja pysyvät selvillä alati muuttuvasta nuorisokäytöskoodista.

On kyllä mennyt vaikeaksi kun normaalista kohteliaisuudesta on väännetty tällaista. Joskus olen ajatellut, että tietyllä tavalla olisi helpompaa toimia vanhanaikaisessa erittäin tarkan etiketin kulttuurissa, kun siinä on ainakin selvät kohteliaisuussäännöt joita kaikki noudattavat, mahdoton on tämä tilanne jossa ei enää tiedä mikä ennen kohtelias tapa onkin missäkin piireissä jotain ihan ihmeellistä.

Vierailija
25/124 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka noita edes lukee?

Vierailija
26/124 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

käytän aina työviesteissä "live love laugh"

Asiaa!

Vierailija
27/124 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ilmastointikorjaaja,

Voisitko tulla pikaisesti korjaamaan ilmastoinnin.

Toimistossa on jääkylmä.

BR

Vierailija
28/124 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko seurakunnassa töissä? Nimimerkillä osa porukasta harrastaa meillä tuota.

T. Seurakunnassa töissä

Vierailija
29/124 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ilmastointikorjaaja,

Voisitko tulla pikaisesti korjaamaan ilmastoinnin.

Toimistossa on jääkylmä.

BR

Hihi olitpa hauska. Not.

Vierailija
30/124 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistyöterveisin on vittuilua, ystävällisin terveisin ei.

Vierailija
31/124 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti parikymppisten juttuja tämä. Ja pitävät itsestäänselvyytenä, että sen kaikki muutkin tajuavat ja pysyvät selvillä alati muuttuvasta nuorisokäytöskoodista.

On kyllä mennyt vaikeaksi kun normaalista kohteliaisuudesta on väännetty tällaista. Joskus olen ajatellut, että tietyllä tavalla olisi helpompaa toimia vanhanaikaisessa erittäin tarkan etiketin kulttuurissa, kun siinä on ainakin selvät kohteliaisuussäännöt joita kaikki noudattavat, mahdoton on tämä tilanne jossa ei enää tiedä mikä ennen kohtelias tapa onkin missäkin piireissä jotain ihan ihmeellistä.

No ei sitä ennenkään uusi nuori työkaveri ole tullut firmaan opettamaan muita, vaan oppii talon tavoille ja siinä vaiheessa, kun on vuorostaan ikäluokkansa kanssa enemmistönä, voivat käyttää keskenään omia tervehdyksiään. Aina joku jostain ulisee, mutta kun jättää kaikenlaisten lianderssoneiden twiitit lukematta, on elämä paljon mukavampaa.

Vierailija
32/124 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bitch reception?

Vierailija
33/124 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa erikoista. Tuo taitaa kyllä kertoa enemmän työpaikkasi yleisestä ilmapiiristä kuin sinusta. Minulla on sähköpostissa automaattisena allekirjoituksena "Ystävällisin terveisin Oma Nimi, ammattinimike, yhteystiedot".

Vierailija
34/124 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ärsytti kun työkaveri, joka istui melkein vieressä laittoi viestiin yst.terv. Anna. Tuo yst.terv. tuntui sellaiselta allekirjoitukselta, jonka joku tuntemattomampi laittaisi, ei suht läheinen työkaveri. Eli v*ttuilulta tässä tapauksessa.

Vierailija
35/124 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saa toivottaa hyvää työpäivää tai vastaavaa, kun se tulkitaan vittuiluksi. Tämä on ihan ääneen sanottu. Juu, ihmiset eivät viihdy työpaikallani (en minäkään). Osa edes vähän yrittää kannatella käytöstapoja työyhteisössä, jossa juuri kukaan ei pidä kenestäkään, osa on taitavampi sen vain peittämään, toiset eivät edes yritä.

Vierailija
36/124 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko seurakunnassa töissä? Nimimerkillä osa porukasta harrastaa meillä tuota.

T. Seurakunnassa töissä

Olen töissä hotellissa ja sain idean seurakunnan työntekijän meilistä.

Vierailija
37/124 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali tapa lopettaa sähköposti, tosin työkavereiden kesken vivahtaa vähän viralliselta. Ilkeilynä pidän sitä, että tuollaisesta tullaan mainitsemaan oikein erityisesti.

Vierailija
38/124 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan noita automaattisia terveisiä asiakaspalvelussa.

Olemme saaneet palautuksesi. Tuotteesi on selvästi rikki ja se on postin, meidän ja tehtaan syy, mutta emme viitsi korvata.

Ihkupihkupöhkymussukan kaunista ah päivänjatkoa, pusi pusi

Se on vittuilua.

Vierailija
39/124 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työilmapiiri on äärimmäisen myrkyllinen ja siellä ystävällisin terveisin on kettuilua, samoin jos laitat Hei etkä moi tai moikka. Jos tehtäväsi on laittaa tiimille x viesti että tässä työtehtävä ja viesti ei sisällä sanaa kiitos se on veetua ja kyykyttämistä. Jos viesti alkaa sanoilla hei ja vastaanottajan nimi, se on jo anteeksiantamatonta henkilökohtaisuuksiin menoa. 

Tämä ei ole vitsi, haen koko ajan uutta paikkaa. 

Vierailija
40/124 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua ärsytti kun työkaveri, joka istui melkein vieressä laittoi viestiin yst.terv. Anna. Tuo yst.terv. tuntui sellaiselta allekirjoitukselta, jonka joku tuntemattomampi laittaisi, ei suht läheinen työkaveri. Eli v*ttuilulta tässä tapauksessa.

Jotain rakkaudentunnustuksiako sitten olisit odottanut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi