Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäksi nuorena?

Fra
13.07.2022 |

Kuulin, että eräs kaveri, joka aloitti seurustelun saman tytön kanssa kai 19-vuotiaana ja muuttivat yhteen samantien, on nyt menossa naimisiin ja tulee isäksi 24-vuotiaana. Kaverin isä on mennyt nyt 4. kertaa naimisiin ja taas on syntynyt sisaruspuolikkaita. Onko 24-vuotias liian nuori?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Saattaa olla parempi isä lapsilleen kuin moni vanhempi mies.

Vierailija
2/29 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä ikä, jos itse on valmis sitoutumaan perhe-elämään. Enemmän näissä asioissa luonne vaikuttaa kuin ikä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhteenmuuttokaan niin vakavaa välttämättä ole jos ei ole lapsia. Alkuhuumassahan se yhteiselämisen kokeilu ja opettelu on kaikista kivointa. :D Mäkin tapasin mieheni ollessamme 19-vuotiaita ja saimme esikoisen vähän tuota nuorempana. On todella hyvä isä. Olisi varmasti vaikka olisi tullut isäksi vähän myöhemminkin, eipä siinä. 

Vierailija
4/29 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi isä jaksaa juosta lastensa kanssa paremmin kuin nelikymppinen.

Vierailija
5/29 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuon ikäinen kehittyy aivoistaan vielä itsekin. 

Vierailija
6/29 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on yleensä nuorempana henkisesti kehittyneempi ja älykkäämpi kuin vanhempana.

Vierailija
7/29 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on yleensä nuorempana henkisesti kehittyneempi ja älykkäämpi kuin vanhempana.

Tarkoitatko että itse taannuit? Ei silti pidä yleistää muihin.

Vierailija
8/29 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko emä vähintään 35v?

"Yli 35-vuotiaina äidiksi tulleiden lapset menestyvät elämässä muita paremmin"

https://www.terve.fi/artikkelit/yli-35-vuotiaina-aidiksi-tulleiden-laps…

Vierailija
9/29 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuon ikäinen kehittyy aivoistaan vielä itsekin. 

Ei ole sattumaa että ihminen on hedelmällisimmillään silloin kun on tyhmimmillään.

Vierailija
10/29 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon mielissään että tuli 28v saatua lapsi. Toinen tuli nelikymppisenä ja oon kyllä liian vanha fyysisesti enää jaksamaan työpäivän jälkeen samalla teholla.

Lapsi ei saa ihan täyttä huomiota multa kuin esikoinen sai.

Vierailija
11/29 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitti seurustelun saman tytön kanssa?

Vierailija
12/29 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon mielissään että tuli 28v saatua lapsi. Toinen tuli nelikymppisenä ja oon kyllä liian vanha fyysisesti enää jaksamaan työpäivän jälkeen samalla teholla.

Jaksatko kuitenkin nelikymppisenä valvoa paremmin opintojen parissa?

Vierailija
13/29 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vanha koira opi enää uusia temppuja.

Vierailija
14/29 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni isä oli 23, kun saimme esikoisen; 28 kun saimme pikkukakkosen. Erosimme kuopuksen ollessa 2-vuotias, mutta lapset ovat isällään joka toinen viikko ja lapset viettävät mielellään aikaa kummassakin kodissa.

Itse olen sisarussarjani esikoinen, oma isäni oli 22 kun synnyin. Isä kuskasi lapsia harrastuksiin, auttoi läksyissä ja osallistui aktiivisesti kaikkiin tekemisiin. Ei täysi itsestäänselvyys 90-luvulla.

Ikä itsessään ei kerro vielä mistään mitään, moni muukin asia vaikuttaa.

Vierailija
15/29 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottamasti liian nuori. Itse ole nyt 52-vuotias ja nyt vasta alkaa tuntua siltä, että olisin valmis isäksi.

Vierailija
16/29 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin isäksi 21 vuotiaana, nyt 43 vuotiaana voi taas elää vapaasti kun lapset on jo omillaan.

Vierailija
17/29 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasteni isä oli 23, kun saimme esikoisen; 28 kun saimme pikkukakkosen. Erosimme kuopuksen ollessa 2-vuotias, mutta lapset ovat isällään joka toinen viikko ja lapset viettävät mielellään aikaa kummassakin kodissa.

Itse olen sisarussarjani esikoinen, oma isäni oli 22 kun synnyin. Isä kuskasi lapsia harrastuksiin, auttoi läksyissä ja osallistui aktiivisesti kaikkiin tekemisiin. Ei täysi itsestäänselvyys 90-luvulla.

Ikä itsessään ei kerro vielä mistään mitään, moni muukin asia vaikuttaa.

Tämä. Teinivanhemmuus ja sosiaaliluokka periytyy.

Vierailija
18/29 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus suomalaisesta 28-vuotiaasta isoäidistä. Tämä on kehitysmaa. Tuskin hän mitään lentokoneita suunnittelee, vain sikiää.

Vierailija
19/29 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppisenä ei jaksa mitään enää.

Se on yli puolet tehoista pois, mitä nuorempana oli.

Nuorena oli supersankari ja nyt tosin on edelleen muita miehiä kovempi, mutta täysi varjo entisestä minästä.

Kyllä mä hakkaan muut mennen tullen ja nuoremmatkin, mutta kyse on nyt mun entisestä minuudesta. Supersankarin minuudesta.

En kyllä suosittele heikommalle ainekselle lisääntymistä myöhemmällä iällä, kun meikäläisenkin kunto on koetuksella.

Ei vanhojen vaan ole tarkoitettu lisääntyä. Lisääntyminen on luontaisesti parikymppisten puuhaa ja se pitäisi jo tajuta.

Vierailija
20/29 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottamasti liian nuori. Itse ole nyt 52-vuotias ja nyt vasta alkaa tuntua siltä, että olisin valmis isäksi.

Saa nähdä kuinka sun käy. Monen perusPertin kohdalla tuossa iässä on toteaminen sen junan mennneen jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi