Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaslääkäri väitti ettei harjauksen jälkeen tarvi purskuttaa vedellä. Mutta entäs suuhun jäävät ruuanmurut?

Vierailija
13.07.2022 |

Sylkäsee vain ylimääräset tahnat pois mutta vedellä ei tarvi huuhdella niin sitten hammastahnan fluori jää vaikuttamaan näin väitti. Mutta mites sitten ne viimeiset ruuantähteet lähtee suusta? Yleensä vasta kunnon vesipurskutuksella olen saanut loput moskat ja murut pois suusta. Sittenhän ne jäävät hampaisiin. En tajua.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka paljon sulla on niitä muruja suussa? Ei minulla ainakaan lähtökohtaisesti ole mitään muruja suu täynnä kun alan harjaamaan hampaita, välitkin olen puhdistanut ennen harjaamista, että harjalla saa sitten paremmin koko suun puhtaaksi. Jotenkin outoa, että alat harjaamaan vaikka suu on vielä täynnä jotain. Purskuta ensin ne murut pois ennen kuin laitat harjan suuhun.

Vierailija
2/33 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purskuttele ensin. Kyllä minulla on hampaanväleistä muruset pois, kunn menen hampaita peseen. Lähes päivittäin pesun jälkeen lankaankin hampaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murut lähtee kyllä sen vaahdon mukana minkä sylkäiset pois. Vai luulitko, että vaahtokin jätetään suuhun?

Vierailija
4/33 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purskuttele ensin vaikka suuvedellä ennen harjausta

Vierailija
5/33 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purskuttele ensin. Kyllä minulla on hampaanväleistä muruset pois, kunn menen hampaita peseen. Lähes päivittäin pesun jälkeen lankaankin hampaat.

Lankaus olisi hyvä tehdä ennen pesua. Lähtee sitten harjatessa ne lankauksen myötä väleistä pintaan nousseet sonnat pois. 

Vierailija
6/33 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käytä hammaslankaa ennen harjausta

Vierailija
7/33 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka paljon sulla on niitä muruja suussa? Ei minulla ainakaan lähtökohtaisesti ole mitään muruja suu täynnä kun alan harjaamaan hampaita, välitkin olen puhdistanut ennen harjaamista, että harjalla saa sitten paremmin koko suun puhtaaksi. Jotenkin outoa, että alat harjaamaan vaikka suu on vielä täynnä jotain. Purskuta ensin ne murut pois ennen kuin laitat harjan suuhun.

Tulee sitä moskaa tosi paljon. Minulla varmaan sitten jotenkin syväuurteiset hampaat joku lääkäri joskus sanoi niin. Muuta selitystä en keksi.

Ap

Vierailija
8/33 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purskuttele ensin vaikka suuvedellä ennen harjausta

Miksi käyttää kallista suuvettä, kun hanasta tuleva vesi ajaa ennen pesua saman asian. Suuvesi on lähinnä hengityksen raikastaja. Mitään puhdistavaa ainetta siinä ei ole. Näin on moni hammaslääkärikin todennut. 

Vierailija
9/33 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee sitä moskaa tosi paljon. Minulla varmaan sitten jotenkin syväuurteiset hampaat joku lääkäri joskus sanoi niin. Muuta selitystä en keksi.

Ap

Miksi et sylje moskaa pois pesun aikana?

Vierailija
10/33 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se hammaslääkäri sitä kertonut, että hampaat tulisi pestä ennen syömistä eikä sen jälkeen? Ei siellä silloin mitään muruja luulisi olevan. Ja muutenkin ne ainakin itseltäni lähtevät vedellä purskuttaen syömisen jälkeen.

Vierailija
11/33 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin purskutat kunnolla suun, juot vettä jos on vielä jano, sitten lankaat ja ihan viimeiseksi peset hampaat. Ei tarvitse purskuttaa lopuksi.

Vierailija
12/33 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi niin paljon vatsa- ja suolistosairauksia, kun fluorikin niellään.

13/33 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo purskuta eka, ei pidä purskuttaa hampaan pesun jälkeen enää, ku muuten on hanpaiden pesu yhtä tyhjän kanssa.

Itse varovasti käytän vettä kielen päällä pesun jälkeen, kun hammastahna jättää ns. Kalvoja, mutta en purskuta tai liikuta vettä. Imaisen sen varovasti suuhun ja sylkäisen ulos.

Vierailija
14/33 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja käytä hammaslankaa ennen harjausta

Tai hammastikkuharjaa.

Vierailija
15/33 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lankaus olisi hyvä tehdä ennen pesua. Lähtee sitten harjatessa ne lankauksen myötä väleistä pintaan nousseet sonnat pois. 

Noin tein ennen, mutta hammaslääkäri ohjeisti, että pitää tehdä pesun jälkeen, kun suussa on tahnaa ja lankaus vie sen tahnan väleihin.

Vierailija
16/33 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne murut purskutetaan pois ennen harjausta. 

Vierailija
17/33 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Ei voi olla hyväksi vatsalle niellä tahnaa. Sitä paitsi se kirvelee ja on pahan makuista.

Vierailija
18/33 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä lämmität talosi ensi talvena senkin TYÖLÄINEN

Vierailija
19/33 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla on sontaa suussa?

Vierailija
20/33 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä41985 kirjoitti:

Joo purskuta eka, ei pidä purskuttaa hampaan pesun jälkeen enää, ku muuten on hanpaiden pesu yhtä tyhjän kanssa.

Itse varovasti käytän vettä kielen päällä pesun jälkeen, kun hammastahna jättää ns. Kalvoja, mutta en purskuta tai liikuta vettä. Imaisen sen varovasti suuhun ja sylkäisen ulos.

No ei todellakaan ole pesu "yhtä tyhjän kanssa", vaikka huuhtoisikin suun sen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme