Tänään sain tietää että pääsen kohdunpoistoon. Jee.
Kommentit (29)
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Saat rankat vaihdevuodet. Ihan hirveät tuskaa.
Ja millä perusteella?
Multa poistettiin kohtu synnytyksessä tulleiden repeämien ja niistä johtuneen massiivisen verenvuoden vuoksi 20 vuotta sitten. Yhä edelleen odottelen niitä hirveän rankkoja vaihdevuosia, vaikka olen jo 56 v.
Sori kun sanon, mutta av:lla on vallalla käsitys, että kaikilla raskaanaolleilla on kohdunlaskeuma ja pissivät housuun. Sitten kun koko kohtu poistetaan niin "ei siitä mitään seuraa, ei vaikuta seksiin". No ei varmaan sitten jos sitä ei muutenkaan ole??
Hienoa!
Minäkin saan tällä viikolla tietää, olisiko kohdunpoisto mahdollinen hoito itselleni. Vähän pelottaa se vaihtoehto, mutta sitten olisi ainakin ne vaivat lopullisesti ohi.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin sain kohdunpoiston alle nelikymppisenä myooman vuoksi. Oli ihanaa, sen jälkeen ei ollut kuukautisia eikä ehkäisyhuolia puhumattakaan raskaudenpelosta. Minulle ei tullut mitään haittavaikutuksia.
Et voi vielä tietää. Kohdun poiston jälkeiset laskeumavaivat ovat aika yleisiä, ilmenevät iän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Saat rankat vaihdevuodet. Ihan hirveät tuskaa.
Voi apua, mitä mä nyt sitten teen?!
Oikeesti joo. Tuo väite on ihan perätön, mistä lie hatusta vetäisty. Multa poistettiin kohtu 20vuotta sitten, ja vieläkin olen siitä kiitollinen. Vaihdevuosien kanssa kohdulla ei ole mitään tekoa, prosessit toimivat munasarjoissa, jotka eivät edes tiedä, onko kohtu paikallaan vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Aiheellinen vain kasvaimien tai endometrioosin takia. Muutoin vanhakantaista, barbaarista ja typerää silpomista, jota nimenomaan potilaat Suomessa vaativat tietämättömyyttään.
Runsaita vuotoja on turvallisempi hoitaa lämpöpallohoidolla.
Kun kohtu poistetaan, poistetaan myös kohdun napukka, jolla on merkitystä yhdynnässä. Se stimuloi penistä. Mutta ehket harrasta heteroseksiä niin samapa tuo, tunteeko mies mitään.
Niinp. Viis siitä, että nainen kärsii, kunhan mies vain nauttii seksistä. Urpo.
Kuka leuhkii jollain kohdunpoistolla, siis Ihkua, minäminä, Ihkua.
Vierailija kirjoitti:
Kuka leuhkii jollain kohdunpoistolla, siis Ihkua, minäminä, Ihkua.
Näytät olevan jostain syystä kateellinen.
Voi apua, mitä mä nyt sitten teen?!