Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoit ovikellon soittoon?

Vierailija
13.07.2022 |

?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiljaa ettei oven takana oleva tajua että joku kotona.

Vierailija
42/60 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin samoin kun tuntematon numero soittaa. En reagoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan oven...?

Vierailija
44/60 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että kukahan siellä on ja menen avaamaan oven.

Vierailija
45/60 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huudan, että sisään vaan, se on auki.

Harva uskaltaa nykyään pitää ovea auki. Ne ajat ovat jääneet taa. Sata vuotta sitten se oli mahdollista ja ihan yleistäkin, mutta tänään ovet lukitaan turvalukoin ja laitetaan vielä kameravalvonta kaiken varalta.

Ihminen ei voi luottaa toiseen ihmiseen. Siitähän tämä kertoo. Eikä näköpiirissä ole muutosta.

Vierailija
46/60 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paranoideja ihmisiä tällä palstalla kun vastaksia katselee. Minä avaan oven kuten normaali ihminen ja katson mitä asiaa jollain on ja toimin sen mukaan. 

Ei ole turvallista yksinasuvana naisena mennä avaamaan ovea, jos ei tiedä tulijaa. Minä en ainakaan avaa ovea, jos en odota ketään. Siellä on kuitenkin vain jotain kerjääjiä ja kaupustelijoita, joten siinähän pimpottelevat.

Vierailija
47/60 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäpieru pääsee het

Vierailija
48/60 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän pakko kertoa tämänaamuinen outous. Klo 5.20 soi ovikello, minä tokkurassa ovelle( korona😞)

Ovella ei näy ketään, kaksi valkoista ruokakassia oveni edessä. Tuijotin mykkänä, löi ihan tyhjää..

Portaista hippaa ylöspäin kurkkimaan joku ukko, ilmeisesti ruokakuski , "tilasitko ruokaa"( asun luhtitalossa)

Totesin, että en ja vedin oven kiinni. Sängyssä mietin, että mitä tossa oikein tapahtui.

...ttu, klo 05.20😂

Vierailija
49/60 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn oven takana kuka ja mitä asiaa. En avaa ovea jos en halua.

Kunnon vanha täti talossa jossa kaikki kuuluu oven läpi 😁

Vierailija
50/60 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina v-tuttaa. Mutta tietysti avaan oven. En koskaan kyllästy Jehovan todistajien ajan tuhlaamiseen.

Minä puhuttelin ne muutamalla kuuluvasti lausutulla sanalla v. 2003, sen jälkeen eivät ole käyneet. Naapurustossa joskus kiertävät.

Sama omakotitalossani aiemmin, sinne hankin jehovavapauden 1984 kun valmiiseen taloomme muutimme, tarkalleen oli marraskuun 2. pvä, oli nimittäin kuopuksen synttäripvä. Tuli jehoville kerralla kaksi reissua meille, eka ja vika.

Vierailija
51/60 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on naapurin hullu kissatäti joka haluaisi taas valittaa jostain.

Nostan musiikin volaa.

Vierailija
52/60 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilasen työhuoneen ikkunasta, jos on naapuri (asun rivarissa) menen kysymään asian, jos joku muu poistan kieltävästi ikkunassa vain päätäni. Uskovat kyllä ja jatkavat matkaa, harvoin noin käy mutta joskus on jotain kaupustelijoita.

Vierailija
53/60 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maastoudun. En pidä yllätysvieraista.

Vierailija
54/60 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manna Sarin kirjoitti:

Pyydän jonkun palvelusväestä käväisemään avaamassa.

Oho, Sanna-hullu on tehnyt itselleen oikein profiilin.

Vierailija
55/60 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiloutumalla sängyn alle.

Vierailija
56/60 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomppaan soffalla metrin ilmaan, laitan telkkarin mutelle, sammutan valot ja vedän verhot ikkunoiden eteen. Hiivin tai konttaan makkarin nurkkaan piiloon tunkeilijaa.

Vierailija
57/60 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännän kylkeä ja vedän peittoa korviin.

Vierailija
58/60 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa ellen odota ketään.

Perustelu: Tähän asti ollut pelkkiä negatiivisia yllätyksiä jos täällä kerrostalossa kaupungissa avaan. Yleensä (kielletty sana) perheiden kakarat pilailee soittamalla ovikelloa. Kerran (kielletty sana) lehdenjakaja tuli minulle valittamaan kun olin tehnyt jakeluhäiriöilmoituksen, en kuulemma saisi valittaa siitä ettei hän hoida töitään.

Vierailija
59/60 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grrrrrrrrr räyh wuh wuh wuh räyh wuh grrrrrrrrr!

Vierailija
60/60 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ovikelloa.

Mutta jos joku koputtaa, huudan yleensä jonkun lapsen ovelle, ellen itse ole lähinnä ovea. Yleensä se on joku jonkun lapsen kaveri, harvemmin aikuisia kysellään. Suurin osa lasten kavereista kyllä osaa tulla sisään itsekin, eihän ovi ole edes lukossa.

Mutta, aina siis ovi avataan, ja ei se yhtään hämmennä, että siellä joku on. Meillä on monta lasta, joilla on paljon kavereita.

(Ja kyllä, nykypäivänäkin lapsia tullaan kysymään myös kotiovelta, ei pelkästään puhelimessa - vaikka jotkut aina väittää, ettei moista enää tapahdu.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi