Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita kolmekymppisiä joiden on vaikea löytää sitoutumiskykyistä kumppania seurusteluun ja mahdolliseen perheen perustamiseen?

Vierailija
13.07.2022 |

Kaipaisin nyt vähän vertaistukea, en keljuilua. Löytyykö palstalta muita kolmekymppisiä joiden on vaikea löytää sitoutumiskykyistä kumppania seurusteluun ja mahdolliseen perheen perustamiseen? Tuntuu että nykypäivän deittimarkkinat on yhtä pikku kivan ja seksin hakemista, haaremin keräämistä ja multideittailua. Avoimet suhteet, polysuhteet ja yhdenillanjutut ovat pinnalla ja tulee välillä se olo että arvostaako kukaan enää monogaamista suhdetta. Tämä tuottaa surua koska itse toivoisin seurustella vain sen yhden kanssa, muuttaa ajan kanssa kenties yhteen ja perustaa sen perheenkin, mutta se on vaikeaa kun yksi jos toinenkin etsii vain pikkukivaa tai parin kk:n pikasuhdetta. Mikäli haluan saada lapsen ja perheen tässä elämässä, ei minulla ole loputtomasti aikaa etsiä kumppania saati pettyä kun joku ei sitten suurista sanoistaan huolimatta sitoudukaan tai luovuttaa heti kun tulee vastaan ensimmäinen pieni keskustelu/ongelma. Tuntuu että deittisovelluksia käyttävät ovat pahimpia: vastassa on sitoutumiskammoinen ihminen joka on saanut jo paljon takkiinsa tai ihminen joka nirsoaa ja etsii aina vain parempaa ja parempaa ja on selkeästi jäänyt koukkuun deittiappiin loputtomaan tarjontaan. Tuntuu että nykymaailmassa ei malteta tai edes viitsitä panostaa enää yhteen kerralla ja oikeasti näin rakentaa ja saada jotakin yhteistä aikaan. Kun on aina olemassa se seuraava ja seuraava.

Kommentit (1943)

Vierailija
1661/1943 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksisuhteet on se juttu nykyään.

M29

Ihminen on lopulta sama eilen, tänään ja huomenna. Tarve liittyä ja sitoutua ja rakastaa on yhtä lailla voimassa nytkin.

Ihmisten pahoinvointi johtuu juuri tästä kieltämisestä, eli et muka random-seksisuhteet riittäisi ihmiselle.

Vierailija
1662/1943 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mitä, tulin isäksi toisen kerran nelikymppisenä, enkä kadu ollenkaan!Näin vanhempana asioihin löytyy erittäin hyviä tulokulmia! Tenavat ovat elämän suola, älä heitä kirvestä kaivoon, kannattaa yrittää! Et takuulla kadu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1663/1943 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteet on niitä varten jotka jo alta kaksikymppisinä ovat menneet yhteen ja pysyneet yhdessä. Silloin luonteet ja arvot hitsautuvat yhteen ja yhteiselämästä tulee loppuelämän pituinen ja harmoninen. 

Kolmekymopisillä on jo ne mielipiteensä jotka harvoin sopii yhteen ja joita osapuolet eivät yleensä voi sietää. Tällaiset suhteet on tuomittu epäonnistumaan ja ne pysyvät yleensä koossa vain siihen asti kun niiden tavoitteet on saavutettu, esim. lapset on hankittu.

Minä olin 26 ja mieheni 28v kun tavattiin ja pian mentiin naimisiinkin. Ihan hyvin onnistui sopeutuminen, ja jatkuuhan se läpi elämän, kompromissien teko ja toisen erilaisuuden opettelu.

Meidän tavoite on pysyä yhdessä kunnes jompi kumpi kuolee. Ei toinen saa olla vain mikään välinearvo omissa itsekkäissä pyrkimyksissä. Rakkaus tekoja ja asennetta, välillä vaikeaa ja välillä helppoa. Kärsivällisyyttä, ei anneta heti periksi!

Vierailija
1664/1943 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mummisi tosiaankaan, mutta tämä kysymys vaivaa minua: teitä ihania,sitoutumiskykyisiä, kivoja ja kunnollisia kolmekymppisiä on paljon, mutta missä ovat ne vaimoihmiset? Kuten aloittaja toteaa; haluaa parisuhteen, lapsia ja perheen, mutta ei löydä siihen halukasta miestä. Mitä muuta vielä voi vaatia kuin mitä tuossa oman lapsenlapseni listassa kerroin? Pitääkö kaikilla olla se akateeminen tutkinto ja pituutta 180 cm ennen kuin kelpaa?

Akateeminen tutkinto ja pituutta löytyy. En vain tiedä mistä sopivia naisia voisi löytää.

Käytän kaikkia maksuttomia seuranhakupalveluita. Osaan niistä tein itse profiilini, ja osassa profiilin kuvat ja tekstin valitsivat kaverini, joista muutama on nainen. En saa juuri koskaan tykkäyksiä tai vastauksia viesteihini, joten tämä lähestymistapa on toivoton.

Käyn töissä, kuulun kahteen urheiluseuraan, ja teen vapaaehtoistyötä kahtena päivänä viikossa. Olen löytänyt näistä yhteyksistä kavereita, mutta sinkkunaisia en ole tavannut niiden kautta koskaan. Aktiiviset elämäntavat eivät siis auta.

Menen toisinaan tapahtumiin ja baareihin, mutta en osaa lähestyä niissä luontevasti ketään. Viimeksi kuntosalilla kaksi naista, joista toiselle menin juttelemaan, vastailivat yhdellä sanalla ja lähtivät kohteliaasti ensimmäisen tilaisuuden tullen pois. Menen joskus myös lenkkipolulla juttelemaan tuntemattomille, mutta se taidetaan kokea lähinnä ahdistavaksi tai vaivaannuttavaksi, paitsi yli keski-ikäisten mielestä. En voi kokeilla tätä kovin usein, jotta en pilaisi mainettani, joten tämä ei ole kovin tehokas tapa etsiä puolisoa.

Olen pyytänyt kavereiltani apua, mutta he tai heidän puolisonsa eivät kuulemma tunne yhtäkään sinkkunaista, johon voisin tutustua. Asiaa ei myöskään auta se, että yhteisiin ajanvietteisiimme harvoin osallistuu uusia ihmisiä, enkä ole tainnut koskaan tavata suurinta osaa kavereideni puolisoistakaan. Avun pyytäminenkin on näin ollen osoittautunt turhaksi.

Vierailija
1665/1943 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsisi tuo kaveririippuvuus. Nainen kirjoittanut deittiprofiilisi? En halua jakaa suhdetta, perhettä, synnytystäni ja lapsiani miehen lisäksi koko suomen kanssa. Se että on mukana noin geneerisissä jutuissa kertoo, että olet itsekin todella geneerinen. Keskiverto. Kaikki mikä tapahtuu keskikaistalla on arvosanaltaan 7+. En jaksaisi sellaista elämää päivää pidempään

Nykynaisia ei pysty myöskään enää huijaamaan seurusteluun ja avoliittoon. Liian moni on tullut hyväksikäytetyksi, poljetuksi ja hylätyksi. Suuri osa ei halua asua miehen kanssa, ellei ole perinteinen kotivaimo. Huomioitko profiilissasi tämän? Kumpaa haluat, erilliset elämät vai kotiäidin? Mitään välimuotoa, missä sitoumus on pelkkiä sanoja mutta hyväksikäyttö konkretiaa, ei ole enää saatavilla

Vierailija
1666/1943 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Akateeminen tutkinto ja pituutta löytyy."

Mitä arvelet itse syyksi, mikä "vika" sinussa on? Itse ihmettelin heti noita määreitä. Syvällinen ihminen ei pidä pituutta oleellisena seikkana, eikä ajattele, että duunarissa olisi joku vika. 

Et kai vain kuitenkin ole itsekin pinnallinen?

Vierailija
1667/1943 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite 28 vuotiaana törmäsin aivan ilman mitään sovelluksia 30 naiseen ja mentiin 3kk päästä kihloihin ja 6kk päästä naimisiin ilman sen kummemmin miettimättä. Joustaa on pitäny kummankin mutta ny on 3 tenavaa ja kohta 20v avioliittoa takana. Että kyllä se voi tapahtua aika nopsaakin jos on tapahtuakseen.

Vierailija
1668/1943 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+ 30 v nainen on osunut jo "seinään". 25- 40 v miehet valkkaavat alle 30v. naisia lastensa äideiksi. Ja jos vielä vanhemmat miehet ovat tikissä fyysis+taloudelliesti ja naisseura kiinnostaa niin nämäkin ottavat mielummin nuoremman kuin 30v. Näillä ei ole vielä painolastia ex suhteista + lapsista ja ovat vielä elämänmyönteisiä ilman katkeruutta. Ja kauneus kiinnostaa aina.....Tästähän voi loukkaantua, mutta se on faktaa ja sinun tunteesi epäreiluudesta yms. ei tätä muuta.

Miten tämä nuorempien valkkaaminen käytännössä tapahtuu, kun niillä alle kolmekymppisillä naisilla on kuitenkin tilastojen mukaan suunnilleen samanikäinen kumppani? Ja ensisynnyttäjän keski-ikä on jotain 30+

Vierailija
1669/1943 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä arvelet itse syyksi, mikä "vika" sinussa on? Itse ihmettelin heti noita määreitä. Syvällinen ihminen ei pidä pituutta oleellisena seikkana, eikä ajattele, että duunarissa olisi joku vika. 

Siis mitä nää alapeukut on :D ? Teistäkö vain pitkiä ja akateemisia voi rakastaa?

Ei kannata ihmetellä jos on vielä sinkku noilla arvoilla.

Vierailija
1670/1943 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
1671/1943 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite 28 vuotiaana törmäsin aivan ilman mitään sovelluksia 30 naiseen ja mentiin 3kk päästä kihloihin ja 6kk päästä naimisiin ilman sen kummemmin miettimättä. Joustaa on pitäny kummankin mutta ny on 3 tenavaa ja kohta 20v avioliittoa takana. Että kyllä se voi tapahtua aika nopsaakin jos on tapahtuakseen.

Ja mitä nää alapeukut on tässäkin? Katkerat ihmiset ei tykkää kun toiset on onnellisia, vai mikä ihme voi olla syynä?

Vierailija
1672/1943 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+ 30 v nainen on osunut jo "seinään". 25- 40 v miehet valkkaavat alle 30v. naisia lastensa äideiksi. Ja jos vielä vanhemmat miehet ovat tikissä fyysis+taloudelliesti ja naisseura kiinnostaa niin nämäkin ottavat mielummin nuoremman kuin 30v. Näillä ei ole vielä painolastia ex suhteista + lapsista ja ovat vielä elämänmyönteisiä ilman katkeruutta. Ja kauneus kiinnostaa aina.....Tästähän voi loukkaantua, mutta se on faktaa ja sinun tunteesi epäreiluudesta yms. ei tätä muuta.

Toisaalta kokonaan eri asia on se, kuinka suurella osalla miehistä on mahdollisuuksia kauheasti valkata.

Niin että 40-vuotiaatkin miehet huomaavat vain parikymppiset naiset? 

No ilmankos jäävät yksin. Mies, jolla ei ole 40-v täyttäessään vähintään esikoista hankittuna, tulee jäämään yksin. Tai kierrättää sitä samaa sugar babea kaikkien muiden sinkkujen nelikymppisten miesten kanssa. 

Vierailija
1673/1943 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemman kommentin kirjoittaja kysyi lopuksi "Pitääkö kaikilla olla se akateeminen tutkinto ja pituutta 180 cm ennen kuin kelpaa?" ja tähän vastattiin. Tällaista menettelyä sanotaan keskusteluksi.

Vierailija
1674/1943 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemman kommentin kirjoittaja kysyi lopuksi "Pitääkö kaikilla olla se akateeminen tutkinto ja pituutta 180 cm ennen kuin kelpaa?" ja tähän vastattiin. Tällaista menettelyä sanotaan keskusteluksi.

Ok, multa oli mennyt tuo ohi, sitten ymmärrän :)

Vierailija
1675/1943 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuo sama ongelma toistuu kerta toisen jälkeen eri ihmisissä niin kyllä sinunkin pitää osata laskea että ainoa yhdistävä tekijä on sinä niin miten sinä meinaat muuttua että sinuun kannattaa edes sitoutua vai oletko sitä mieltä että sinuun on sitouduttava välittämättä siittä miten sinä muita kohtelet?

Vierailija
1676/1943 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M29

Ihminen on lopulta sama eilen, tänään ja huomenna. Tarve liittyä ja sitoutua ja rakastaa on yhtä lailla voimassa nytkin.

Ihmisten pahoinvointi johtuu juuri tästä kieltämisestä, eli et muka random-seksisuhteet riittäisi ihmiselle.

Nuo tarpeet on vain naisilla ja eihän naiset halua kokea olevansa rakastaja vaan ihan jokainen nainen haluaa kokea olevansa rakastettu. Miehen pitää rakastaa naista ihmisenä ilman ehtoja mutta naiset rakastuvat vain miehen tarjoamiin etuihin ehtojen täyttyessä välittämättä ihmisestä. Nainen ei kykene rakastamaan miestä ihmisenä ilman ehtojen täyttymistä niin kuin miehet rakastavat naista ihmisenä ilman ehtoja

Vierailija
1677/1943 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsisi tuo kaveririippuvuus. Nainen kirjoittanut deittiprofiilisi? En halua jakaa suhdetta, perhettä, synnytystäni ja lapsiani miehen lisäksi koko suomen kanssa. Se että on mukana noin geneerisissä jutuissa kertoo, että olet itsekin todella geneerinen. Keskiverto. Kaikki mikä tapahtuu keskikaistalla on arvosanaltaan 7+. En jaksaisi sellaista elämää päivää pidempään

Nykynaisia ei pysty myöskään enää huijaamaan seurusteluun ja avoliittoon. Liian moni on tullut hyväksikäytetyksi, poljetuksi ja hylätyksi. Suuri osa ei halua asua miehen kanssa, ellei ole perinteinen kotivaimo. Huomioitko profiilissasi tämän? Kumpaa haluat, erilliset elämät vai kotiäidin? Mitään välimuotoa, missä sitoumus on pelkkiä sanoja mutta hyväksikäyttö konkretiaa, ei ole enää saatavilla

Kotivaimo = miehen taloudellinen ja henkinen hyväksikäyttäjä joka ei aijo tehdä ja maksaa omaa osuuttaan eikä edes omia laskujaan vaan haluaa siirtää ne miehen hoidettavaksi ja näin asettää itsenä lapsen tasolle huollettavaksi

Vierailija
1678/1943 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei uskalleta sitoutua kun ei tiedä jos nurkan takana on parempi vaihtoehto ..... some  ... tinder .. ulkonäköpaineet jne jne 

Vierailija
1679/1943 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella vaikeaa! Olen ikisinkkumies, toki oma ikisinkkuus johtuu lähinnä siitä että en ole kovinkaan aktiivinen naisten suhteen. Elämä on ihan hyvää näin, on työ josta saan ihan ok palkkaa ja asuntolaina pieneen asuntooni jonka olen kohta maksanut pois. Olen tähän mennessä osannu elää ilman parisuhdetta joten tuskin vieläkään tarvitsen parisuhdetta mihinkään. Joku neulominen on asia mitä en osaa mutta jos vaate hajoaa niin ostan uuden.

Lapsia tulee jos on tullakseen, en niin riemuin kiljuen lapsia kyllä tälläiseen yhteiskuntaan haluaisi ja en tiedä olisinko edes innoissaa siitä kun vaihtaisin kakkavaippoja ja olisin lukittuna ihmislapseen 18 vuodeksi. 

Niin ja se tärkein en ole katkera tai vihainen kenellekkään siitä että olen ikisinkku.

M33(pian34v)

Vierailija
1680/1943 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M29

Nuo tarpeet on vain naisilla ja eihän naiset halua kokea olevansa rakastaja vaan ihan jokainen nainen haluaa kokea olevansa rakastettu. Miehen pitää rakastaa naista ihmisenä ilman ehtoja mutta naiset rakastuvat vain miehen tarjoamiin etuihin ehtojen täyttyessä välittämättä ihmisestä. Nainen ei kykene rakastamaan miestä ihmisenä ilman ehtojen täyttymistä niin kuin miehet rakastavat naista ihmisenä ilman ehtoja

Höpön löpön. Olen lukenut lukuisia psykologian ja parisuhdekirjoja sekä käynyt useilla avioliittoleireillä mieheni kanssa. Perustarpeet on hyvin samat miehellä ja naisella, eli jokainen haluaa tulla hyväksytyksi ja rakastetuksi omana itsenään. Koska olemme epätäydellisiä, niin se ei ole täysin edes mahdollista, mutta sitä kohti on taisteltava. Virheensä tunnustaen ja anteeksipyytäen ja -antaen.

Naisen on yritettävä kyetä rakastaa miestä ilman ehtoja, ja toisin päin. Tuollainen katkera puhe toisesta sukupuolesta on valheellista yleistämistä, olen pahoillani jos itse olet törmännyt vain tällaisiin naisiin. Jos taas olet lukenut muiden kertomuksia, niin sanon: älä usko kaikkea. Viha, se ei tee kenellekään hyvää.

Rakastetaan, ei vihata!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi