Muita kolmekymppisiä joiden on vaikea löytää sitoutumiskykyistä kumppania seurusteluun ja mahdolliseen perheen perustamiseen?
Kaipaisin nyt vähän vertaistukea, en keljuilua. Löytyykö palstalta muita kolmekymppisiä joiden on vaikea löytää sitoutumiskykyistä kumppania seurusteluun ja mahdolliseen perheen perustamiseen? Tuntuu että nykypäivän deittimarkkinat on yhtä pikku kivan ja seksin hakemista, haaremin keräämistä ja multideittailua. Avoimet suhteet, polysuhteet ja yhdenillanjutut ovat pinnalla ja tulee välillä se olo että arvostaako kukaan enää monogaamista suhdetta. Tämä tuottaa surua koska itse toivoisin seurustella vain sen yhden kanssa, muuttaa ajan kanssa kenties yhteen ja perustaa sen perheenkin, mutta se on vaikeaa kun yksi jos toinenkin etsii vain pikkukivaa tai parin kk:n pikasuhdetta. Mikäli haluan saada lapsen ja perheen tässä elämässä, ei minulla ole loputtomasti aikaa etsiä kumppania saati pettyä kun joku ei sitten suurista sanoistaan huolimatta sitoudukaan tai luovuttaa heti kun tulee vastaan ensimmäinen pieni keskustelu/ongelma. Tuntuu että deittisovelluksia käyttävät ovat pahimpia: vastassa on sitoutumiskammoinen ihminen joka on saanut jo paljon takkiinsa tai ihminen joka nirsoaa ja etsii aina vain parempaa ja parempaa ja on selkeästi jäänyt koukkuun deittiappiin loputtomaan tarjontaan. Tuntuu että nykymaailmassa ei malteta tai edes viitsitä panostaa enää yhteen kerralla ja oikeasti näin rakentaa ja saada jotakin yhteistä aikaan. Kun on aina olemassa se seuraava ja seuraava.
Kommentit (1943)
Miten niin kurja asenne? Täysi fakta. Tässä maassa ei palkka riitä niin miksi kukaan haluaa itselleen stressiä ja hampaankiristystä jos on olemassa parempi vaihtoehto?
Siinä ei ole mitään itsekästä jos etsii pelkkiä seksisuhteita. Turhaa demonisoida näitä miehiä. Mitä jos suhteen sijaan etsisit ystäviä? Niistä suhteista saa enemmän
Tässä yksi hyvä esimerkki siitä miksi nainen ei kelpaa parisuhteeseen ja miten moni eronnut mies ajattelee kun menee eron jälkeen tinderiin etsimään pelkkää seksiseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, deittaile nuorempia. Ehkä löydät sitourumishaluiden parikymppisen, noissa kolmikymppisissä on vain jämät jäljellä.
Voihan tätäkin yrittää, ei siinä mitään.
Mutta ainakin itse kun olin parikymppinen kolli, niin yli 30 vuotiaat naiset nähtiin meidän kaveriporukassa ns. harjoittelunaisina, eli heidän kanssaan voitiin harrastaa seksiä ja ehkä harjoitella muutenkin naisten kanssa oloa, mutta sitä vakavaa kumppania haettiin kyllä oman ikäisistä. Itseään 10 vuotta vanhemman naisen ottaminen olisi ollut tietyllä tavalla noloa, tappion myöntäminen ("en pysty saamaa
Kyllä ja esim syntyvien lasten vanhemmillaon allw 2 vuotta ikäeroa.
Samoja ajatuksia täällä :( Oon toki itse tosi nuori, mutta tahtoisin lapsen ennen kun täytän 30v. Tuossa oli potentiaalinen kumppani joka halusi olla kanssani, mutta en tietenkään kokenut vetoa häneen. Harmitti paljon, koska en kokenut että hänessä olisi niin sanotusti vikaa ollut, mutta ei vaan kemiat kohdanneet sillä tavalla..
N22
Vierailija kirjoitti:
Seksisuhteet on se juttu nykyään.
M29
Tähän liittyen, tuttavanainen valitti, ettei löydä miestä, joka olisi valmis sitoutumaan. Vastasin tähän, että sitä saa, mitä tilaa. Itse olisin ollut valmis sitoutumaan,mutten kelvannut hänelle, kun en ollut varakas jännämies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M29
Itse elän ja haluan elää sinkkuna, mutta en lennä kukasta kukkaan enkä harrasta holtitonta seksisuhteesta toiseen liitelyä. Tosin olen nainen ja elämänarvoni ovat varmasti erilaiset kuin valtaosalla miehiä.
Mietin vain ovatko nämä pintaliitäjät ja holtittomat seksisuhteissa eläjät tulleet ajatelleeksi että elämää on vielä sitten sen kukkeimman nuoruuden jälkeenkin? Entä sitten? Ikää tulee, siitä ei kukaan välty, ja takuulla niitä irtosuhteita on yhä vaikeampi löytää ja hyvin moni mies löytää itsensä yksinäisenä ja ihmettelemästä että mitäs nyt?
Siellä baanalla liitää ne nuoremmat, vanhemmille ei enää markkinoita löydytkään, ja kun mitään pysyvää ei olla kyetty rakentamaan on se erittäin vaikeaa sitten enää kun ensin on oman "markkina-arvonsa" pilannut&
Miehillä markkina-arvo nousee, mikäli on naisia entuudestaan, ja se vähenee kyllä iän myötä, mutta yleensä rahallinen tilanne taas nousee iän myötä, niin pystyy kompensoimaan. Ymmärrät varmaan, että miehiä, jotka pystyvät tuollaiseen "adonis pyörittelyyn" on se 15-10% miehistä, eli ongelma on marginaalinen. Esim. Seksiä saamattomia miehiä on reilu 2x enemmän. Yleensä tuollaisia miehiä ei se lapsiperhearki ala vanhana yhtäkkiä kutsumaan, eli eiköhän ne jotka ole halunnut pariutua, valinnut haaremista sopivan kun oli siihen valmiita, ja ne jotka ei, jatkaa rahansa tuhlausta tähän elämäntyyliin, kun niitä ei tarvitse tulevalle polvelle säästellä.
Vierailija kirjoitti:
80 sivua nais-incelíen ulinaa.
Miksi ketjua ei ole poistettu vuodessa?
Sinulla lyhenteet hukassa? Incel on lyhennys siitä, ettei saa seksiä vaikka tahtoisi, vastentahtoinen selibaatti. Nainen valittaa, että seksiä saa ja seksisuhteita, muttei parisuhdetta. Eli luultavasti tähtää miehissä "liian korkealle", osaan jossa miehet saavat naisia valinnaksi asti, niin pääsee vuoronumerojonoon kokeiltavaksi. Tietysti siitä jonosta ei enää edetä, kun lapsentekoikä kolkuttaa jo, ja niitä pitäisi heti tehdä, ja jonossa on nuorempaa tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M29
Itse elän ja haluan elää sinkkuna, mutta en lennä kukasta kukkaan enkä harrasta holtitonta seksisuhteesta toiseen liitelyä. Tosin olen nainen ja elämänarvoni ovat varmasti erilaiset kuin valtaosalla miehiä.
Mietin vain ovatko nämä pintaliitäjät ja holtittomat seksisuhteissa eläjät tulleet ajatelleeksi että elämää on vielä sitten sen kukkeimman nuoruuden jälkeenkin? Entä sitten? Ikää tulee, siitä ei kukaan välty, ja takuulla niitä irtosuhteita on yhä vaikeampi löytää ja hyvin moni mies löytää itsensä yksinäisenä ja ihmettelemästä että mitäs nyt?
Siellä baanalla liitää ne nuoremmat, vanhemmille ei enää markkinoita löydytkään, ja kun mitään pysyvää ei olla kyetty rakentamaan on se erittäin vaikeaa sitten enää kun ensin on oman "markkina-arvonsa" pilannut eikä edes tiedä eikä osaa muuta.
Varsinkin miehille tuo yksin jääminen tuntuu olevan tuskallista. Naiset pärjää paljon paremmin ja hyvin usein valitsevat yksin elämisen. Moni mies kuvittelee olevansa ikinuoria Adoniksia joilla vientiä nuorten naisten keskuudessa hamaan hautaan mutta totuus on valitettavasti toinen. Kyllä siellä hallitsee nuoremmat Adonikset, vanhemmat jää auttamatta lehdellä soittelemaan. Mutta miten kukakin elämänsä haluaa elää..
ne naisia nuorena saavat miehet saa niitä helposti vanhempanakin. Yksinäiset miehet ovat aina olleet yksinäisiä ja ei ole saaneet mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tuon tinderin algoritmipelleilyn takia täytyy käyttää muitakin sovelluksia:
bumble/okcupid/badoo/FB dating
Badoo on täynnä ulkomaalaisia.
40.pisiä ainakin. No kuten itse totesin ajat muuttuivat, Suomen ja suomalaisten kantilta se on ohi.
Moni hakeekin nyr puolison kehitysmaasta..kaukoidästä tai Afrikasta, että sinne seuraavaksi
Nykykolmekymppiset on surullinen ikäpolvi.
Syitä sitoutumiskyvyttömyyteen on monta, mutta kaksi yli kaiken: pokea netissä on ollut entistä vapaammin ja enemmän, ja Tinder. Toki myös yleinen moraalittomuuden kasvu.
Mä olen todella ylpeä tutuista uskovaisnuorista. He ajattelevat, että seksi kuuluu avioliittoon, siispä menevät naimisiin paljon "normia" nuorempina. Eikä pelkän seksin takia, vaan uskaltavat sitoutua, koska uskovat Jumalan siunaavan liiton.
Tsemppiä puolisonetsintään <3
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kurja asenne? Täysi fakta. Tässä maassa ei palkka riitä niin miksi kukaan haluaa itselleen stressiä ja hampaankiristystä jos on olemassa parempi vaihtoehto?
Lähinnä koska kahden ihmisen palkka riittää paremmin kuin yhden.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kolmekymppinen mies, jonka on todellakin vaikeaa löytää sitoutumiskykyistä kumppania, tosin en halua omia lapsia, enkä perustaa perhettä. Olen pienellä palkalla kuitenkin hyvin toimeentuleva, en kaipaa elämääni mitään suurta maallista mammonaa tai mitään järjetöntä omaisuutta, eikä matkailukaan ole niin hirveän lähellä sydäntäni, että sentakia pitäisi taloudellisesti uhrautua. Haluaisin tervejärkisen kumppanin, jolla on terve itsetunto ja hyvä vuorovaikutustaito. Myöskään yleissivistys ja elämänkokemus olisi suurta plussaa.
Jollet halua perhettä ja lapsia, niin taidat olla väärä vastaamaan tähän ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin miehenä kierrän tämmöiset perheen perustaja naiset kaukaa. Kertokaa nyt edes yksi HYVÄ syy tehdä lapsia tähän maailmaan ja tilanteeseen??
Sama täällä. "Juoksut juostu ja nyt kello tikittää", heti pitäisi olla naiselle lapsia siittämässä.
Pitäisiköhän olla ensin aikaa tutustua siihen naiseen, että millainen se on.
Vierailija kirjoitti:
Samoja ajatuksia täällä :( Oon toki itse tosi nuori, mutta tahtoisin lapsen ennen kun täytän 30v. Tuossa oli potentiaalinen kumppani joka halusi olla kanssani, mutta en tietenkään kokenut vetoa häneen. Harmitti paljon, koska en kokenut että hänessä olisi niin sanotusti vikaa ollut, mutta ei vaan kemiat kohdanneet sillä tavalla..
N22
Todella yleinen vaiva naisilla. Kelvollinen normimies ei kerta kaikkiaan vain "kipinöi" tai ihan mitä tahansa muuta. Mutta jännämies, voi juma kun sellainen saa polvet veteläksi. Tai joku varattu. Ihanaa!
Kelvollinen ei kiihota. Naisilla ei vain kerta kaikkiaan toimi. Miehillä toimisi. Missä siis on vika, noin niin kuin omasta mielestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M29Tähän liittyen, tuttavanainen valitti, ettei löydä miestä, joka olisi valmis sitoutumaan. Vastasin tähän, että sitä saa, mitä tilaa. Itse olisin ollut valmis sitoutumaan,mutten kelvannut hänelle, kun en ollut varakas jännämies.
Katkeruus haisee kauas, ikävä kyllä, vaikka kuinka haluaisi niin tunteita ei voi pakottaa.
Itellä olis ollu muutamakin kaikin puolin "järkevä" kumppaniehdokas, järjellä kaikin puolin oivallisia kumppaneita, mutta ikävä kyllä romanttisia tunteita ei vain tullut... Turhauttaa itseäkin välillä. Sääli ettei sitä voi valita kehen ihastuu/rakastuu.
Vierailija kirjoitti:
40.pisiä ainakin. No kuten itse totesin ajat muuttuivat, Suomen ja suomalaisten kantilta se on ohi.
Moni hakeekin nyr puolison kehitysmaasta..kaukoidästä tai Afrikasta, että sinne seuraavaksi
Kehitysmaataustainen puoliso vasta kalliiksi tuleekin. Mukana tulee usein se kehitysmaassa asuva "loisperhe" jolle pitäisi rikkaana länsimaalaisena antaa rahaa koulutukseen, uuteen kalastusveneeseen, remontointiin tms. Itse en koskisi pitkällä tikullakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N22
Todella yleinen vaiva naisilla. Kelvollinen normimies ei kerta kaikkiaan vain "kipinöi" tai ihan mitä tahansa muuta. Mutta jännämies, voi juma kun sellainen saa polvet veteläksi. Tai joku varattu. Ihanaa!
Kelvollinen ei kiihota. Naisilla ei vain kerta kaikkiaan toimi. Miehillä toimisi. Missä siis on vika, noin niin kuin omasta mielestä?
Oletko oikeasti sitä mieltä, että pelkkä paperilla sopiva riittää avioliittoon? Ettei kemiaa tarvitse olla ollenkaan?
Ei kaikkien kanssa voisi mennä naimisiin, mut väärässä olet siinä, et jännämiehien kanssa haluttais naimisiin. Se ettei jokaisen kanssa kipinöi on aivan normaalia, ei automaattisesti nirppanokkaisuutta.
tavis joka on naimisissa taviksen kanssa, ja kipinöi edelleen
Tai joulupukilta.