Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kesäloma pitää suorittaa?

Vierailija
12.07.2022 |

Onko ketään muuta, jonka mielestä kesäloman luonne on jotenkin aikojen saatossa muuttunut?

Ennen kesäloman sisällöksi riitti joku yksittäinen perheen kesken tehty reissu määränpäähän x, joku rantaretki, lukeminen ja jäätelö.

Nykyään pitäisi kiitää pää kolmantena jalkana paikasta toiseen maksimoiden käytössä oleva aika niin, että yksikään hetki ei valuisi hukkaan. Joka hetki ilon täytyy loistaa lasten kasvoilta ja muistoja täytyy tehdä niin helkkaristi.

Tuota se todella on, kun olen yhteyksissä ystäväpiirin kanssa. Tai jos kurkkaa someen, niin sama meininki sielläkin: yhtä suorittamista. Hypätään ulkomailla, vesipuistossa, huvipuistossa, tapahtumissa, shoppailemassa, rannalla, missä lie.

Myönnetään: ehkä olen samalla vähän kateellinenkin, kun itse en ole ton tyyppinen enkä oikein osaa hommaa. Töissäkin on kulunut iso osa kesästä, ja työpäivien jälkeen ei oikein tahdo jaksaa lähteä mihinkään.

Olenko ainut, josta tuntuu tältä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni nuo mainitsemasi asiat ei ole suorittamista vaan hauskanpitoa. Suorittamista olisi mielestäni esim. maratonille valmistautuminen tai mökin remppa.

Ajattelen samoin. Tiedän ihmisiä, jotka lomalle jäätyään ensitöikseen tekevät suursiivouksen ja se on minusta suorittamista. Samoin se, jos pitää vähän vasten tahtoaan kiertää kaikki sukulaiset (vähän kuten joulun alla osa tuntuu tekevän minuuttiaikataulun ehtiäkseen kaikille isovanhemmille ja mummunkumminkaimoille). Minulle loma tarkoittaa mukavien asioiden tekemistä. Matkustaminen on yksi niistä. Ennen koronaa teimme kesällä kaksi ulkomaanmatkaa, nyt ne ovat muuttuneet kotimaanmatkoiksi (tosin yksi ulkomaanmatka on tänä vuonna). Juuri nyt on reilu viikko siitä, kun tultiin edelliseltä matkalta ja huomaan jo, että ajatukset hiipivät helposti työasioihin. Siksi on hienoa päästä huomenna taas reissuun ja pois tietokoneen ja kotikuvioiden ääreltä. Ja varmaan kesään vielä kolmaskin reissu mahtuu, ainakin puoliso jo tänään kyseli, että minne seuraavaksi kun tulevalta reissulta palataan.

Minä teen lomalle jäätyäni ensimmäiseksi suursiivouksen. Ihan sen vuoksi että, työpäivän jälkeen olen niin väsynyt etten jaksa ja vapaapäivät menevät töistä palautumiseen. En pidä sitä suorittamisena, siihen menee aikaa pari päivää ikkunoineen ja kylppärin pesuineen. Oikeestaan se loman alku on ainut vaihtoehto tehdä tuo.

Vierailija
22/22 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loma on matkustamista.

Mies matkustaa työn puolesta ja lentopisteitä tulee.

Minä olen töissä kansainvälisessä firmassa.

Otimme lomarahat vapaiksi.

Työpaikalla voi vaihtaa asuntoa ja Suomi on in.

Olimme ensimmäiset 3 viikkoa Wienissä ja seuraavat 3 viikkoa ollaan Manchesterissä.

Mun äiti sanoo samaa. Miksi pitää matkustaa, miksei olla kotona.

Me tykätään tästä.

Ollaan arkena niin paljon kotona, lomalla lähdetään muualle.

Jouluna mennään Miamiin ja hiihtolomalla Lontooseen.

Kesälomalla Tuuri ja Linnanmäki. Miksi ? Ne voi tehdä ihan tavallisena viikonloppuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla