Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku eronnut kumppanin hullun lapsuudenperheen/suvun takia?

Vierailija
12.07.2022 |

Tilanne on se, että miehen perhekuviot alkaneet vaikuttaa meidän parisuhteeseen. Miehen äiti syyllistää tätä, roikkuu kiinni, ja koittaa vaikuttaa meidän elämään ja keksii minusta ilkeitä juttuja. Veli on vakavasti psyykkisesti sairas ja alkanut pommittaa miestä hulluilla viesteillä. Toinen sisar pitää muuten vaan vihanpitoa veljelleen. Isänsä on itsekäs ihminen, jolle mies ei uskalla sanoa vastaan.Mies sitten selvästi kärsii tästä ja ruvennut purkamaan minuun tätä patoutunutta vihaansa mikä kuuluisi selvästi muualle.

Tähän asti olen pystynyt rajaamaan näitä ihmisiä elämästäni ja pitämään tiettyä etäisyyttä. Nyt Mies kuitenkin alkanutta suuttua, jos minä en halua tavata hänen äitiään niin usein kun hän. Miksi ihmeessä haluaisin viettää aikaa ihmisen kanssa, joka puhuu minusta pahaa? Minusta miehen pitäisi katkaista napanuora ja lakata miellyttämästä äitiään.

Kysymys kuuluu, onko tuollaisesta sairaalloisesti lapsuudenperheessään kiinni olevassa miehestä suhteeseen?välillä tuntuu, että mahdoton paikka ja mies ei havahdu, että hän on aikuinen ja voisi irtautua elämään aikuisen elämää.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tänne tuli yht äkkiä alapeukutusta näin paljon..?Olisikin keksitty juttu, mutta totuus on tarua ihmeellisempää..Ap

Arvaa onko tuo vakiokommentti tällaisissa trolleissa?

Vierailija
22/55 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että alapeukuttajana toimii nyt yksi ihminen, joka on keksinyt tavan tehdä niin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikki miesvihapaska ei kuule mene läpi. Varsinkin kun aihe on palstalla sata kertaa loppuun kaluttu.

Vierailija
24/55 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä alapeukutusten määrää. 

Mutta kuulostaa ikävältä Ap. Olen itse elänyt lapsuuteni epävakaassa ja traumatisoivassa perheessä ja nämä on sellaisia asioita, jotka useimmiten tarvitsevat ulkopuolista apua. Miehesi käytös peilaa jossain kohtaa varmasti enemmän asioita, mitä hän on kokenut, jollei hän ala havahtumaan tilanteeseen. Nyt jo kerroitkin, että miehesi purkaa sinuun omia vihojaan - niin hän ei saa tehdä.

Mielestäni onkin nyt tärkeintä, että vedät rajasi etkä anna kenenkään kohdella itseäsi huonosti. Kuulostaa, että tässä perheessä kukaan ei ota vastuuta omasta itsestään, käytöksestään ja hyvinvoinnistaan. Pidä huolta nyt itsestäsi. Tsemppiä!

Hyvin kiteytit ongelman -kukaan ei ota vastuuta itsestään ja kaikki kuona heitetään muiden päälle. Joo meillä oli riita tästä jo, kun mies suuttui, kun en halunnut mennä kylään hänen äitinsä luo, kun äiti oli juuri arvostellut minua puhelimessa. Sanoin miehelle, että hän kohteli minua tosi huonosti enkä aio enää sietää sitä. Jos tämä siis toistuu niin minun täytyy tehdä omat ratkaisut. Tuota juuri mietin, että onko ongelma jo niin syvä ettei mies pysty itseään sieltä kampeamaan pois. Tuntuu vaikealta, että hän näkisi äitinsä todellisen osuuden tässä sopassa, joka näyttäisi tulevan meidänkin väliin valitettavasti. Ap

Vierailija
25/55 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että alapeukuttajana toimii nyt yksi ihminen, joka on keksinyt tavan tehdä niin. 

Näin minäkin luulen..Peukutuksia tuli hetkessä niin paljon.

Vierailija
26/55 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla tapana valittaa ihan kaikesta, ap?

Vierailija
27/55 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mies huokaisee helpotuksesta kun lähdet.

Vierailija
28/55 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaitavan sympaattinen ihminen, haukkuu hulluiksi ihmisiä..

Vierailija
29/55 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin luulen..Peukutuksia tuli hetkessä niin paljon.

Niin käy kun ketju saa liekin.

Vierailija
30/55 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta ihan samasta kuviosta. Miehesi tarvitsee terapiaa. Hänellä on vääristynyt käsitys ihmissuhteiden normaaliudesta. Suvun hulluudet ovat hänelle vain luokkaa "se nyt on aina ollut sellainen".

Oletko itse kokenut samaa?Auttoiko terapia?Ap

Olen kokenut samaa. Terapia on vasta slussa, joten en pysty sanomaan miten paljon se lopulta auttaa. Mutta pieniä muutoksia näkyy jo nyt. Vähän niitä vaaleanpunaisia laseja karisee.

Vierailija
31/55 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just noin kuin joku sanoi: Ratkaisevaa on miehen kyky ja halu tehdä rajat. Jos on elänyt hullujen kanssa lapsesta asti ja kasvanut tottumaan sairaisiin ihmissuhteisiin, terapiaakin yleensä tarvitaan.

Jos napanuora on kiinni, ero tulee kumminkin lopulta. Koska ei tuota vaan kestä eikä tarviikaan.

On hyvä ap että olet jo ymmärtänyt tämän tosiseikan.

Mitähän varten just miehet jää lapsellisiksi tossuiksi eivätkä halua aikuistua? Sitä ei välttämättä edes huomaa seurustelun alussa. Sen jälkeen toivoo että asia muuttuu kun yhteiselämän säännöt sovitaan.

Vierailija
32/55 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen parhaillaan mieheni kanssa eron partaalla ja uskon, että perimmäinen syy ongelmiimme on mieheni sairas äitisuhde. Mies katkaisi lopulta itse välit äitiinsä ja ajattelin, että no tämähän on varmaan uuden alku. Hyvä asia se oli, ei siinä mitään. Nyt mies vain purkaa minuun naisvihaansa, joka juontaa juurensa hänen narsistiseen, juoppoon äitiinsä.

Tästä kommentista paistaa kyllä NIIN läpi kaikkien muotitermien että kirjoittajalla ei ole ikinä miestä ollut mutta omia mt-ongelmia on puitu terapiassa tuloksetta vuosia.

Vierailija
33/55 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa paljon löytynyt tähän ketjuun noitä äitejä, jotka haluavat pitää napanuoran aikuiseen poikaansa kiinni ja haukkuisivat oman miniän mennen tullen, kuten tässä ketjussa tekevät.

Vierailija
34/55 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä alapeukutusta

Vierailija
35/55 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullujen kanssa on vaikea tulla toimeen, koska mikään normaali keskustelu ei heidän kanssaan onnistu.

Vierailija
36/55 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollainen lapsuudenperhe pystyy paljon kiilaa laittamaan parisuhteeseen. Mies kun on niin topakkana, että me ollaan samaa tiimiä ja meidän perhe menee ykköseksi.

Kunnes miehen äiti päättää haukkua minut jostain itse keksimästään syystä, ja mies päättääkin kauniista puheistaan huolimatta olla ottamatta asiassa puolia!

Vierailija
37/55 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/55 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te naiset olette kateellisia miehen hyvistä väleistä omaisiin. Harvassa on ne akat joilla ei ole välit poikki niin sisaruksiin kuin vähintään omaan äitiin.

Vierailija
39/55 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te naiset olette kateellisia miehen hyvistä väleistä omaisiin. Harvassa on ne akat joilla ei ole välit poikki niin sisaruksiin kuin vähintään omaan äitiin.

Ei pidä kyllä paikkaansa. Itselläni läheinen suhde sisaruksiin ja äitiini ja välit isääni olen saanut sinuiksi. Pystyn tarkastelemaan vanhempiani realistisesti. Heistä on sekä hyviä että ei niin hyviä puolia. Ap

Vierailija
40/55 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisia joilla on terve suhde äitiinsä EI OLE.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi