Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä lapsi edellisestä suhteesta eikä ehkä halua toista

Vierailija
12.07.2022 |

Olen 35 v. nainen ja seurustellut reilun vuoden ihanan, itseni ikäisen miehen kanssa. Suhde on elämäni onnellisin, meillä on hyvä olla yhdessä. Miehellä on aiemmasta suhteesta lapsi, joka asuu hänen luonaan osan viikosta. Minä olen lapseton. Haasteeksi on muodostumassa erilaiset ajatuksemme yhteisen lapsen hankkimisesta. Mies on epävarma siitä haluaako toisen lapsen tai ainakin haluaa odottaa, että suhteemme on kestänyt vähintään pari vuotta ennen mahdollista lapsen yrittämistä. Kyse ei miehen mukaan ole siitä, että hän olisi epävarma minun suhteeni, vaan sanoo rakastavansa minua ja haluavansa olla kanssani. Itse en tässä iässä luonnollisesti haluaisi odottaa lapsen yrittämisen kanssa. Tulen loistavasti toimeen mieheni lapsen kanssa ja alan pikkuhiljaa myös kiintyä häneen. Pelkään kuitenkin, että pidemmän päälle ilman omaa lasta minun saattaisi olla vaikea olla tässä suhteessa ja seurata ja tukea mieheni vanhemmuutta.

Onko kukaan ollut samanlaisessa tilanteessa? Millaiseen ratkaisuun olette päätyneet? Kaikki näkökulmat ovat tervetulleita.

Kommentit (171)

Vierailija
141/171 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelläkin on oikeus sanoa ei.

En minäkään olisi alkanut ENÄÄ 35 vuotiaana hankkimaan vauvaa.

Edelleenkään kukaan täällä provoilijoita lukuun ottamatta, ei ap eivätkä muut keskustelijat, ole kyseenalaistaneet miehen oikeutta sanoa ei.

Aika moni hankkii. Vuonna 2020 synnyttäjistä noin 25 prosenttia oli yli 35-vuotiaita.

Ei varmaan kukaan sano, ettei voisi sanoa ei lapsille. Mutta jotenkin traumaattinen tuollaisen ihmisen täytyy olla, jolle lastensaanti parisuhteessa on negatiivinen asia.

Toinen vaihtoehto traumoille on, että henkilö on itseään täynnä oleva m.lkku. Että näitä selityksiä pohtiessa, miettisin ap:na mikä sitä miestä vaivaa.

Vierailija
142/171 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi sivua kommentteja jossa naiset toteavat että älä välitä miehen mielipiteestä vaan teet juuri niin kuin itse haluat. Toivottavasti ette ole niitä samoja naisia jotka kitisevät kuinka mies ei väliä naisten mielipiteistä kun todistettavasti ette itsekään välitä miehen mielipiteestä varsinkin nöin kuin se ei ole sama kuin naisella

Kertoisitko miten sinusta aapeen kuuluisi tilanteessa toimia? Kumman tahto on tärkeämpi; aapeen vai miehen, ja miksi juuri miehen?

Aapee ei ole pakottamassa miestä mihinkään. Suhde perustuu aina vapaaehtoisuuteen. Kenenkään ei ole pakko haudata lapsihaaveitaan jonkun toisen ihmisen tahdon takia.

Jännästi sinäkin käänsit asian niin että jos mies ei halua enempää lapsia on hänen haudattava haaveensa kun nainen haaveilee lapsesta. Miksi juuri naisen haave pitää toteutua?

Kaikilla on oikeus perheeseen. Miehellä se on jo. Ei tässä ole kyse lomakohteessa tai sohvan väristä.

Jos kaikilla on oikeus perheeseen miks miehille on kielletty lailla kohdunvuokrausta, vaikka se ei lisää vastentahoista lapsettomuutta miehissä toisin kuin itselliset naiset ( ei pahalla, sory). Suomessa on yllättävän vähän syntymäikäisia naisia verrattuna miehiin. Syntyvyys keskusteluissa naiset leikkii tai esittää tyhmää vaikka huomataan mikä mättää.

T: 36M 2 lapsen isä

Kohdunvuokraus on kielletty yhtä lailla naisiltakin, perusteet siihen voit etsiä vaikka googlen avulla. Mutta tietysti ilmaus "kaikilla on oikeus perheeseen" on siinä mielessä harhaanjohtava, että eihän sellaista oikeutta oikeasti ole - jos olisi voisi kuka tahansa vaatia itselleen perheen ja se järjestettäisiin hänelle. Oikeampi ilmaus olisi ehkä se, että kaikilla on oikeus yrittää saada perhe olemassa olevien realiteettien puitteissa.

Mitähän luulet ketkä kieltää tätä ? Naiset voivat asettaa miehille mitkä tahansa kriteerit koska tietävät että voivat yksin ryhtyä itselliseksi mutta mies ei voi olla yhtä ronkeli koska tarvii naista siihen mikä lisää miesten lapsettomuutta epätoivoa jne. tätä tietää jokainen nainen suomessa mut tästä näkökulmasta ollaan hiljaa. Itse oon onnellinen että lisäännyin ajat sitten mut silti käy sääliksi miehiä. 3 poikalapsen äitinä oon todella huolestunut miten asiat ovat tulevaisuudessa.

Olisiko sinusta parempi että naiset eivät asettaisi kriteerejä siihen, kenen kanssa hankkivat lapsia? Mitenköhän paljon kelvottomien ja perheensä hylkäävien isien määrä lisääntyisi entisestään jos niin toimittaisiin.

Ja aika harva nainen uskoakseni pitää itsellistä äitiyttä niin näppäränä ratkaisuna ettei kelpuuta ketään lapsensa isäksi.

Kyllä pitää näppäränä (ei ole tarkotus ilkeillä) jos ei halua myöntää/uskoa ettei itsekkään ole täydellinen. Miksi me naiset vaadimme miehiltä mihin emme itse kykene, miehen pituus, asema ja tulot jne ?? Asenteestasi huomaa et on vaan huonoja miehiä ja erittäin hyviä naisia. Naiset kaltoinkohtelevat lapsia enemmän kun miehet kuten viimeiset 2 vuotta on uutisoitu lapsisurmista naisten tekeminä mikä sydäntäni särkee, enkä ajo pysyä hiljaa. Rohkeana naisena uskallan sanoa tätä ääneen en yhtään ihmettele miksi kaveriporukassani on enemmän akateemisa miehiä jotka puhuvat tästä.

Tämäharva, todella harva nainen ajattelee tällä tavalla. Tuskin monella riittää kykyä vastata.

N37

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/171 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheelliset miehet ON riski. Tinderissä on lapsettomia ja perhettä haluavia miehiä.

Tähän asti palstalla väitetty että Tinderissä haetaan vain seksiä.

Vierailija
144/171 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on järkevä. Ei kukaan täysjärkinen hanki lasta vuoden seurustelun jälkeen.

Mun mies olisi kyllä halunnut jo puolen vuoden seurustelun jälkeen. Itse en ehkä vielä silloin.

Puolitoista sitten meni, että meille syntyi esikoinen. Olin silloin 35.

Joo, jos sinä haluat lapsen, niin sinun on sitten toimittava sen mukaan. Kerro miehelle, että haluat olla hänen kanssaan ja toivot lasta hänen kanssaan. Et kuitenkaan halua elämässäsi katkeroitua ja luopua noin isosta asiasta.

Eihän se ole mitenkään varmaa, että lapsi edes tulee.

Kyllä sun on hyvä pitää puolesi tuossa sinun omaa elämääsi koskevassa isossa asiassa.

Et voi elää miehen elämää. Hänellä se lapsi jo on.

Eteenpäin tai sitten tämän kanssa yrittämään.

Älä roiku. Ole ryhdikäs. Toimi niin, että voit itse arvostaa itseäsi.

Adoptiokin on mahdollinen, jossei biologista tule.

Sinun elämäsi. Sinun arvosi ja asenteesi.

Nyt on se lapsen aika. Elämä on nyt.

Vierailija
145/171 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi sivua kommentteja jossa naiset toteavat että älä välitä miehen mielipiteestä vaan teet juuri niin kuin itse haluat. Toivottavasti ette ole niitä samoja naisia jotka kitisevät kuinka mies ei väliä naisten mielipiteistä kun todistettavasti ette itsekään välitä miehen mielipiteestä varsinkin nöin kuin se ei ole sama kuin naisella

Kertoisitko miten sinusta aapeen kuuluisi tilanteessa toimia? Kumman tahto on tärkeämpi; aapeen vai miehen, ja miksi juuri miehen?

Aapee ei ole pakottamassa miestä mihinkään. Suhde perustuu aina vapaaehtoisuuteen. Kenenkään ei ole pakko haudata lapsihaaveitaan jonkun toisen ihmisen tahdon takia.

Jännästi sinäkin käänsit asian niin että jos mies ei halua enempää lapsia on hänen haudattava haaveensa kun nainen haaveilee lapsesta. Miksi juuri naisen haave pitää toteutua?

Kaikilla on oikeus perheeseen. Miehellä se on jo. Ei tässä ole kyse lomakohteessa tai sohvan väristä.

Jos kaikilla on oikeus perheeseen miks miehille on kielletty lailla kohdunvuokrausta, vaikka se ei lisää vastentahoista lapsettomuutta miehissä toisin kuin itselliset naiset ( ei pahalla, sory). Suomessa on yllättävän vähän syntymäikäisia naisia verrattuna miehiin. Syntyvyys keskusteluissa naiset leikkii tai esittää tyhmää vaikka huomataan mikä mättää.

Kohdunvuokraus on kielletty yhtä lailla naisiltakin, perusteet siihen voit etsiä vaikka googlen avulla. Mutta tietysti ilmaus "kaikilla on oikeus perheeseen" on siinä mielessä harhaanjohtava, että eihän sellaista oikeutta oikeasti ole - jos olisi voisi kuka tahansa vaatia itselleen perheen ja se järjestettäisiin hänelle. Oikeampi ilmaus olisi ehkä se, että kaikilla on oikeus yrittää saada perhe olemassa olevien realiteettien puitteissa.

Mitähän luulet ketkä kieltää tätä ? Naiset voivat asettaa miehille mitkä tahansa kriteerit koska tietävät että voivat yksin ryhtyä itselliseksi mutta mies ei voi olla yhtä ronkeli koska tarvii naista siihen mikä lisää miesten lapsettomuutta epätoivoa jne. tätä tietää jokainen nainen suomessa mut tästä näkökulmasta ollaan hiljaa. Itse oon onnellinen että lisäännyin ajat sitten mut silti käy sääliksi miehiä. 3 poikalapsen äitinä oon todella huolestunut miten asiat ovat tulevaisuudessa.

Olisiko sinusta parempi että naiset eivät asettaisi kriteerejä siihen, kenen kanssa hankkivat lapsia? Mitenköhän paljon kelvottomien ja perheensä hylkäävien isien määrä lisääntyisi entisestään jos niin toimittaisiin.

Ja aika harva nainen uskoakseni pitää itsellistä äitiyttä niin näppäränä ratkaisuna ettei kelpuuta ketään lapsensa isäksi.

Noinhan sitä toimitaan. Kovasti suosittuja nämä hulttiomiehet tuntuu olevan ja lapsia on vähän siellä sun täällä.

No eihän sellaista ongelmaa sitten olekaan, että naiset ovat liian ronkeleita kun voivat tehdä lapsen itsekseenkin.

Vierailija
146/171 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille vastaajille ap:n mies on pelkästään siittäjä, jotta ap saisi kakaran itselleen.

Toivottavasti ap:n mies on salaa käynyt laittamassa johtimet poikki, eikä kerro tästä ap:lle.

Lisäksi ap alkaa olla jo vanha. Onko pakko synnyttää downeja tähän maailmaan?

Vierailija
147/171 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies olisi ehkä tehnyt lapsen edellisen naisen kanssa, mutta minun kanssani ei. Miehellä 2 lasta, tällä exällä 0, ja minulla 1. Tosin aikuinen jo.

Oman kokemukseni mukaan miehet tekevät kyllä aika helposti lisää lapsia uusiin suhteisiin, jos nainen nin haluaa.

Vierailija
148/171 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää näppäränä (ei ole tarkotus ilkeillä) jos ei halua myöntää/uskoa ettei itsekkään ole täydellinen. Miksi me naiset vaadimme miehiltä mihin emme itse kykene, miehen pituus, asema ja tulot jne ?? Asenteestasi huomaa et on vaan huonoja miehiä ja erittäin hyviä naisia. Naiset kaltoinkohtelevat lapsia enemmän kun miehet kuten viimeiset 2 vuotta on uutisoitu lapsisurmista naisten tekeminä mikä sydäntäni särkee, enkä ajo pysyä hiljaa. Rohkeana naisena uskallan sanoa tätä ääneen en yhtään ihmettele miksi kaveriporukassani on enemmän akateemisa miehiä jotka puhuvat tästä.

Mitä ihmettä sekoilet? Minun asenteeni on että miehet on huonoja ja naiset hyviä? En ole sanonut mitään tuon suuntaistakaan, se oli ihan oma ajatuksesi.

Ihan jokaisella ihmisellä, niin miehillä kuin naisillakin, on oikeus omiin kriteereihinsä parinvalinnassa ja lisääntymisessä. Jos tämä ajatus häiritsee, kannattaa muuttaa johonkin konservatiiviseen kehittyvään maahan, jossa naiselta ei näistä asioista kysytä. Ei kyllä usein mieheltäkään.

Vierailija
149/171 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia lapsettoman naisen piti alkaa suhteeseen miehen kanssa jolla on jo lapsi kun sinkkuina on lapsettomia miehiä vaikka kuinka paljon?

Vierailija
150/171 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän takia lapsettoman naisen piti alkaa suhteeseen miehen kanssa jolla on jo lapsi kun sinkkuina on lapsettomia miehiä vaikka kuinka paljon?

Luultavasti siksi, että tämä mies sattui olemaan sopivampi ja parempi kuin yksikään lapseton.

Vierailija
151/171 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies ei tee lapsia

Vierailija
152/171 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sanoo että rakastaa ja haluaa olla naisen kanssa aina niin valehtelee. Ei sitä etukäteen voi tietää haluaako olla saman kumppanin kanssa ikuisesti.

Mieli muuttuu kuulkaa yllättävän nopeasti kun alkaa suhteen vaikeudet. Lapsi tuo suhteelle epävakautta ja silloin yleensä mies ja nainen eroaakin.

Vierailija
153/171 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni erosi samanlaisessa tilanteessa.

Hän halusi ehdottomasti lapsen.

Nyt osti itselleen omakotitalon, jossa asuu muutaman koiran kanssa. Sopivaa miestä ei ole edelleenkään tullut vastaan.

Hän ei halua lasta ilman miestä. Perinteiset arvot.

Siinä taloudellisessa tilanteessa ja kun ikä tulee vastaan minä olisin tehnyt sen lapsen lainasoluilla.

Vierailija
154/171 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti siksi, että tämä mies sattui olemaan sopivampi ja parempi kuin yksikään lapseton.

Jos joku pitää parempana miestä, joka estää naista perustamasta perhettä, mutta kelpuuttaa naisen hoitamaan omaa rakkauden hedelmäänsä. Mikä kenenkin mielestä on parasta.

Vierailija
155/171 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku pitää parempana miestä, joka estää naista perustamasta perhettä, mutta kelpuuttaa naisen hoitamaan omaa rakkauden hedelmäänsä. Mikä kenenkin mielestä on parasta.

Eiköhän tuossakin tapauksessa ole kyse miehen ulkonäöstä, nainen saanut komean miehen jolla jo lapsi mutta ei kelpuuta tavallisen näköistä lapsetonta miestä. Nainen on valmis tekemään mitä tahansa kunhan mies on komea.

Vierailija
156/171 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mies haluaa lapsen sinunkin kanssasi.

Mies on rakennettu niin, että haluaa mahdollisimman paljon jälkeläisiä.

Eri asia kokonaan sitte se, miten niistä huolehtii ja välittää.

Vierailija
157/171 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheelliset miehet ON riski. Tinderissä on lapsettomia ja perhettä haluavia miehiä.

Mutta kun ne ei on jänniä. Joku vikahan niissä on, kun ovat lapsettomia ja perhettä haluavia nössöjä. Joku alfapanomies se pitäisi saada kesyttää.

Vierailija
158/171 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on järkevä. Hänellä on jo yksi erolapsi ja yhteishuoltajuus. Toinen mahdollinen erolapsi toisi vain mutkia matkaan. Toki, jos olisi satavaramaa, että olette ikuisesti yhdessä, niin yhteinen lapsi menisi siinä samalla, mutta niin hän luuli jo tuon lapsensa äidinkin kohdalla. Sano, että hankit oman lapsen spermapankista, tällöin erotessane hänelle ei jää elatusvelvollisuutta.

- Keskustele nyt vakavasti miehesi kanssa vielä siitä, että onko hän valmis yhteiseen lapseen esim. vuoden päästä. Jos on, kannattaa jäädä suhteeseen. Koska eroamalla sinulla menisi kuitenkin taas se vuosi tutustuessa uuteen mieheen, ennen lapsen yrittämistä. 

-Mutta jokatapauksessa, tee heti selväksi, että haluat oman biologisen lapsen ja mies voi valita, haluaako hän olla sen lapsen biologinen isä vai ei.

Vierailija
159/171 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kerrot miehelle ettänyt haluata omanlapsen. Joko hänen tai jonkun muun.Menet sinne  klinikalle ja kerrot tilanteen. Luulisin sinun pärjäävän yksin  lapsen   kanssa. Mies ajatteee myös itseään eikä sinua. Niin se on yeensä. Lapsen kanssa aikuisella  naisella voi  ilman miestä joka vaatii  sitä ja tätä jatkuvasti. Minä en odottaisi yhtään.  Vedätystä koko ajan.

Vierailija
160/171 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin voi  olla  helpompaa,,,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan