Miikalla, 31, on kavereita ja ystäviä, mutta kukaan ei halunnut viettää juhannusta hänen kanssaan
Koronapandemian aikana suomalaisten yksinäisyys on lisääntynyt. Sen on huomannut rovaniemeläinen Miikka Keränen, 31, joka vietti juhannuksen ensimmäistä kertaa itsekseen. Yksinäisyyttä voi entisestään lisätä eräs käyttäytymismalli, johon suomalaiset asiantuntijan mukaan syyllistyvät helposti. IS
ja mikä se käyttäytymismalli on?
Kommentit (262)
Minäkin olin koko juhannuksen yksin ja meni aivan rattoisasti. Kirjoitin tänne palstalle hulluviestejä aamusta iltaan joka päivä ja sain varmaan 20 kertaa bannit. Olisin voinut pyytää Miikankin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Juhannus yksin, buhuu.
Mulle on kaveri laittanut viestiä viimeksi joulukuussa 2019, sen jälkeen ollut hiljaisempaa...Ja olen kuitenkin sellainen tavallinen, työssäkäyvä, korkeakoulutettu, perheellinen 40v mies.
No olitko yksin juhannuksena?
Vierailija kirjoitti:
En nyt ymmärrä, jos hänellä on niitä ystäviä kuitenkin niin miksi puhutaan että olisi yksinäinen? Ei kai nyt YKSI yksin vietetty juhannus koko maailmaa kaada??
Ehkäpä tämä oli yksinäisiä kosiskeleva julkitulo. Ettei pääse poliitikon naama unohtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Juhannus yksin - eihän se ole mikään paha asia. Tai en minä ainakaan sitä ottaisi pahana, vaan olisin tehnyt siitä itseni näköisen ja makuisen. Saatoin hyvinkin olla 16-23 vuotiaana, eli aikaa ennen miestäni, yksin juhannuksena, mutta en minä siitä huomannut kenellekään itkeä ja ei siitä ole jäänyt mitään traumoja. Saatoin viettää uudenvuoden, vapun ja vaikka mitä muitakin juhlapyhiä yksin, mutta en märissyt asiasta.
Joo, ei toi mullekaan mikään ongelma ole, mutta ymmärrän hyvin, että kaikki eivät siitä nauti. Kato ku me ei kaikki ajatella ja tunneta samalla tavalla.
"Sateenkaariväen puolesta - ilmastokriisiä vastaan. Kaupunginvaltuutettu, vihreä feministi ja fede."
Näin Miikka kuvailee itseään. En sano, että hänen kohdalla asia olisi näin, mutta usein tällaiset ihmiset ovat kovin yksisilmäisiä ja fanaattisia oman ainoan "oikean" totuutensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiiän Miikan. En kyllä koskaan olisi arvannut, että on yksinäinen, minusta vaikutti että hänellä on paljonkin kavereita. Tosi kiva tyyppi kyllä, mielelläni olisin hänen kanssaan aikaa viettänyt.
Näyttää ainakin ulkonäöltään ihan ystävälliselle ihmiselle.
Juu on oikeasti tosi mukava ja kiva kaveri. Ystävällinen, muut huomioiva, hauska ja kaikin puolib oikein mukava.
Ok Miikka.
Eka juhannus yksin?
Huh, kyllä minulla on ollut niitä aika monta jo. Lähtökohtaisesti vietän yksin myös uudet vuodet, vaput , ystävänpäivät eikä synttäreitäni myös vietä kukaan.
Kun ihmisillä on oma perhe, he eivät halua olla enää muiden kanssa tekemisissä.
"miksi et vietä miehesi kanssa??" kun ei ole miestä, ei ole koskaan ollutkaan. Tinderistäkään ei saa edes juttuseuraa tai ketään näkemään.
N36
Vierailija kirjoitti:
"Sateenkaariväen puolesta - ilmastokriisiä vastaan. Kaupunginvaltuutettu, vihreä feministi ja fede."
Näin Miikka kuvailee itseään. En sano, että hänen kohdalla asia olisi näin, mutta usein tällaiset ihmiset ovat kovin yksisilmäisiä ja fanaattisia oman ainoan "oikean" totuutensa kanssa.
Jep. Ei tuota paasausta kukaan jaksa. Paitsi toki se, joka on kaikesta ihan samaa mieltä.
kännykkä vaan käteen, sillähän kaikki ongelmat nykyään ratkee
Vierailija kirjoitti:
Eka juhannus yksin?
Huh, kyllä minulla on ollut niitä aika monta jo. Lähtökohtaisesti vietän yksin myös uudet vuodet, vaput , ystävänpäivät eikä synttäreitäni myös vietä kukaan.
"miksi et vietä miehesi kanssa??" kun ei ole miestä, ei ole koskaan ollutkaan. Tinderistäkään ei saa edes juttuseuraa tai ketään näkemään.
N36
Oikeesti. Mitä väliä edes? Lapseni ovat aikuisia ja minä vietän nyt yksinäisiä juhlia, kun asuvat toisella paikkakunnalla.
Uuden vuoden aattona menen lenkille ja katselen raketteja. Joulun tienoilla syömme lasteni ja veljeni kanssa yhdessä, mutta aattona olen yksin.
Juhannuksenakin olen yksin. Teen vihtan, saunon pitkään ja nautin kesän kauneudesta.
Miikalle vinkkinä. Juhannuksena oli Rovaniemellä tapahtumia, joihin moni meni yksin.
Jos on kovin jyrkät mielipiteet, niin tuolla tavalla saattaa käydä.
Ei muuta kuin otetaan kaikki yhteyttä Miikaan. Veikkaan, että kalenteri on niin täynnä, ettei ehdikään tavata.
Vierailija kirjoitti:
Jaa no Miika ilmoittelee vaikka tänne ajoissa ennen seuraavaa juhannusta niin minä voin lähteä seuraksi. Koska mikään ei ole parempaa seuraa kuin 45v av-mamma.
Tjaah ennemmin vaikka av-mamman kanssa jussina yhdessä ollen kuin yksin neukkukuutiossa pleikan kanssa hitsaamassa hanskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka juhannus yksin?
N36
Oikeesti. Mitä väliä edes? Lapseni ovat aikuisia ja minä vietän nyt yksinäisiä juhlia, kun asuvat toisella paikkakunnalla.
Uuden vuoden aattona menen lenkille ja katselen raketteja. Joulun tienoilla syömme lasteni ja veljeni kanssa yhdessä, mutta aattona olen yksin.
Juhannuksenakin olen yksin. Teen vihtan, saunon pitkään ja nautin kesän kauneudesta.
Miikalle vinkkinä. Juhannuksena oli Rovaniemellä tapahtumia, joihin moni meni yksin.
Jep. Riehakkaampi Rollon Jussi Ounaspaviljongilla, koko perheen Juhannusjuhla Ounaskosken rannalla jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin otetaan kaikki yhteyttä Miikaan. Veikkaan, että kalenteri on niin täynnä, ettei ehdikään tavata.
Sorry nyt vaan palstalaiset, mutta ei Miikka naisista piittaa, mukavat miehet häntä kiinnostavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa no Miika ilmoittelee vaikka tänne ajoissa ennen seuraavaa juhannusta niin minä voin lähteä seuraksi. Koska mikään ei ole parempaa seuraa kuin 45v av-mamma.
Tjaah ennemmin vaikka av-mamman kanssa jussina yhdessä ollen kuin yksin neukkukuutiossa pleikan kanssa hitsaamassa hanskaan.
Et tiedä mistä puhut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry nyt vaan palstalaiset, mutta ei Miikka naisista piittaa, mukavat miehet häntä kiinnostavat.
Eikö hänelle siis kelpaa juhannusseuraksi naiset ja miehet, jotka eivät ole kiinnostuneita hänestä seksuaalisesti? Ei ihme, että on yksinäistä. :D
"Juhannus alkoi lähestyä ja kaikilla vaikutti olevan suunnitelmia.
Kaikilla paitsi 31-vuotiaalla Miikka Keräsellä. Kukaan ei ollut kutsunut häntä minnekään.
Keränen ei tiennyt, mitä ajatella."
Mies on 31-vuotias, kaupungin valtuutettu yms, mutta miettii moisia, että kaikilla muilla on suunnitelmia, eikä tiedä mitä ajatella?
Tämän pakko olla jokin tavallista julkisempi treffi-ilmoitus.
miksi te joulu"orvot" ette alaa keräämään ihmiskontakteja, jotka ovat kaltaisianne. Saisitte heistä uusia ystäviä ja joulunviettoseuraa. Jonkun vain täytyy olla se, joka lähtee puuhaamaan, primus motor. Jouluunkin on nyt alle 6 kk aikaa, joten kannattaa aloittaa nopeasti.