Miikalla, 31, on kavereita ja ystäviä, mutta kukaan ei halunnut viettää juhannusta hänen kanssaan
Koronapandemian aikana suomalaisten yksinäisyys on lisääntynyt. Sen on huomannut rovaniemeläinen Miikka Keränen, 31, joka vietti juhannuksen ensimmäistä kertaa itsekseen. Yksinäisyyttä voi entisestään lisätä eräs käyttäytymismalli, johon suomalaiset asiantuntijan mukaan syyllistyvät helposti. IS
ja mikä se käyttäytymismalli on?
Kommentit (262)
Mistä lähtien jotkut nobodyt on päässy iltapäivälehtien sivuille tilittämään elämäänsä ja samalla saaneet itsestään jutuksi naamioidun seuranhakuilmoituksen?
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppiä on sinkkumiehille yksinäistä aikaa. Kaverit leikkivät parisuhdeleikkejään ja osalla kavereista lapsia. Lapselliset eivät kaveeraa sinkkujen kanssa. Kolmissa kymmenissä varsinkin työttömät sinkut jääävät paitsioon. Rekryfirmoissakin kysellään kolmikymppisiltä sinkuilta miksi on yksin. Kokemuksesta.
Leikkivät? Ihan normaalia, että kolmekymppisellä on perhe, joka menee kavereiden edelle. Eri juttu parikymppiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiiän Miikan. En kyllä koskaan olisi arvannut, että on yksinäinen, minusta vaikutti että hänellä on paljonkin kavereita. Tosi kiva tyyppi kyllä, mielelläni olisin hänen kanssaan aikaa viettänyt.
Näyttää ainakin ulkonäöltään ihan ystävälliselle ihmiselle.
Mitä tekemistä ihmisen ulkonäöllä on ystävällisyyden tai epäystävällisyyden kanssa? Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää.
Oli yksin kun ei saanut lähdettyä kartsalle itse vaan jonkun olisi pitänyt viedä?
Kavereilla on jo perheet eikä ne enää vietä bilejuhannukdia. Aika aikuistua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiiän Miikan. En kyllä koskaan olisi arvannut, että on yksinäinen, minusta vaikutti että hänellä on paljonkin kavereita. Tosi kiva tyyppi kyllä, mielelläni olisin hänen kanssaan aikaa viettänyt.
Mitä tekemistä ihmisen ulkonäöllä on ystävällisyyden tai epäystävällisyyden kanssa? Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää.
Hänellä on ystävällisen oloinen katse.
No mitä tuota oottelemaan, että kutsu käy. Voi tuota itsekin aktiivisesti järkkäillä jotain.
Se vain, että itsellä lasten kanssa oli juhannus tai ei, niin nukkumaanmenoajat on lapsilla, unirauha on annettava ja tilanne kaukana nuoruuden bailujuhannuksista. Tänä vuonna mentiin mummolaan, grillattiin, paljuiltiin, pelattiin pihapelejä. Lapset puoli kymmenen aikaan jo niin väsyt, että menivät nukkumaan. Isommat esiteinit vähän valvoivat pitempään.
Seuraavalla kerralla tämä fiksun näköinen mies voi tulla vaikka minun ja mieheni väliin juhannusta viettää, kun saadaan lapset unille :D Taikka sitten jos ei kutsuja tule, niin alkaa huhuilemaan itse, että onko lähipiirissä muita joilla ei vielä suunnitelmia.
Haitallinen käyttäytymismalli on se, mitä Miikka itse toetuttaa. Hän odottaa tumput suorana, että joku muu kutsusu, eikä itse järjestä mitän. On todella paljon työläämpää olla se kutsuja, kuin kutusttu.
Mökin omistaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on totta. Kaikki ei näy aina ulospäin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien jotkut nobodyt on päässy iltapäivälehtien sivuille tilittämään elämäänsä ja samalla saaneet itsestään jutuksi naamioidun seuranhakuilmoituksen?
Käykö kateeksi?
Minun mielestä Breivik on ihan ystävällisen näköinen norjalainen poitsu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ajattele vaikka Tytti Tuppuraista.
miksi tämä mies ei mene Tinderiin ja ala kirjoittelemaan naisten kanssa, ja kutsu joku heistä hyvissä ajoin vaikka vuokramökille, jos ei ole omaa tai suvussa? Jos yksi sanoo ei, niin toista. Itsekin sain saunakutsun kunnolliselta mieheltä juuri ennen Juhannusta Tinderissä. Ja suomi24 oisin varmaan saanut useia (aiemmpina vuosina saanut).Yksinäisiä sinkkumiehiä ja naisia on pilvin pimein, Juhannuksena. TIetenkään naiset harvemmin kutsuu tuntematonta miestä saunaan treffeille tai mökille, mutta miehen pitäisi osata olla aktiivinen.
Ja tällä Miikkalla on kuitenkin äiti. Eikö seura kelvanut? Eikö äidillä ollut mökkiä tai äidin sukulaisilla? Miksei vuokraa mökkiä äidin kanssa jos ei naisseura kiinnosta?
Tuo mies näkee vain 2 mahdollisuutta: joko itse pyytää päästä MUIDEN mukaan, heidän suunnitelmiin, tai muiden on pyydettävä häntä. EI siis näe omaa mahdollisuuttaan...Ja, viimeinen keino, vuokraa itse yksinään oman mökin ja nauttii keskikesän luonnonrauhasta siellä. EI tarvii kotona istua. Vaikka kyllähän se yksinäisyys korostuu tuolleen...No hakee morsiamen Venäjältä. Tulijoita riittää nyt etenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu on oikeasti tosi mukava ja kiva kaveri. Ystävällinen, muut huomioiva, hauska ja kaikin puolib oikein mukava.
Vierailija kirjoitti:
Juhannus yksin - eihän se ole mikään paha asia. Tai en minä ainakaan sitä ottaisi pahana, vaan olisin tehnyt siitä itseni näköisen ja makuisen. Saatoin hyvinkin olla 16-23 vuotiaana, eli aikaa ennen miestäni, yksin juhannuksena, mutta en minä siitä huomannut kenellekään itkeä ja ei siitä ole jäänyt mitään traumoja. Saatoin viettää uudenvuoden, vapun ja vaikka mitä muitakin juhlapyhiä yksin, mutta en märissyt asiasta.
Minäkään en voi saada lapsia ja en käsitä miten niin monelle tahtomattaan lapsettomalle se on niin iso asia? Kun ei ole minullekaan, en oikeastaan edes olisi halunnut lapsia. Turhaa märinää.
Vai olisiko ihmiset sittenkin hieman erilaisia ja jotkut kaipaisivat sitä ihmiskontaktia? Mä olin lapsena koulukiusattu ja aina yksin. Aikuisiällä olen saanut haalittua pienen kaveripiirin kasaan mutta huomaan aina jäädessäni ulkopuoliseksi että jotkin vanhat traumat nousee pintaan. Juhannus yksin sattuisi varmasti ja en osaisi tehdä siitä "itseni näköistä ja makuista."
tälläkin miehellä olisi seuranhaku sovelluuksissa kysyntää vaikka miten paljon. EI ole ulkonäössä moitittavaa tai taustoissa. Mikähän on kun ei naiset kelpaa? Onko rima korkealla, vai odottaako hän että muut tässäkin tekee aloitteet? "Ei kukaan tule kotoa hakemaan" on oppi jota hänelle ei vanhemmat ole jostain syystä kertoneet?
Tuo kun ottais venäjältä naisen niin saisi suvun kaupan päälle, sedät, ukit, siskonpojat, morsiamen lapset, tunkis hänen kotiin niin ei olisi yksinäistä.
Kuinka moni täällä parjaavista oikeasti luki tuon artikkelin? Itse en siis lukenut, kun ei ole tunnuksia, mutta nuo otsikot on monesti niin huomiohakuisia, että sen perusteella en itse ainakaan lähde arvioimaan mitä siellä on sanottu.
se on tuo 30+ ikä kun kavereilla alkaa olla vaimot ja lapsia , ja heidän suku. Ei siihen perhejuhannukseen voi alkaa sinkkukavereita kustumaan. Tai ehkä voisi mutta tuntisi olonsa varmaan vielä ulkopuolisemmaksi toisten sukujuhannuksessa...Vielä pahemmaksi menee tulevat juhannukset, jos vanhemmat vanhenee ja kuolee pois. Nyt olisi se perhe hankittava. Itseäni ei aiemmin nuorempana yksinäiset juhannukset ahdistaneet, mutta 40+ alkaa tuntua jo pahalta, kun ei ole omaa perhettä.
Miikan iässä mennään naimisiin ja hankitaan lapsia. Ne pitää kiireisenä. Rima naisen suhteen ei saa olla liian korkealla.
En ikinä kuullut isovanhempien valittavan yksinäisyydestä nuoruudessa. Silloin oli toki sota ja muita ns oikeita ongelmia.
Kolmekymppisillä on usein perheet ja juuri niin sen pitääkin mennä. Jonkun juhannuksen pitäisi olla kolmekymppiselle ihan se ja sama, yksi viikonloppu muiden kesäisten viikonloppujen seassa.