Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kallis mansikka jäi käsiin - nyt joutuvat halpuuttamaan

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku ei auta markkinoilla.

Vierailija
2/114 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse etsin eilen kauppojen pihoilta ja torilta, ei paljon näkynyt mansikanmyyjiä. Ei ihme, jos kauppa ei käy, kun kukaan ei myy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no markkinatalous toimii noin

Miten muuten pitäisi toimia? Pakottaa ostamaan verovaroilla vai mitä hä?

Vierailija
4/114 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole halpatyövoimaa poimimassa. tän tiesi jokainen kun venäjä hyökkäs ukrainaan.

Vierailija
5/114 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei alle 30 eurolla saa niin mun puolesta pitäköön mansikat

Vierailija
6/114 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 euroa laatikolta on kyllä paljon. Siinä syy, että myynti ei vedä. Asiakkaat vertaavat hintoja edellisiin vuosiin ja kun kaikki muukin kallistuu samalla, niin jotain jätetään ostamatta, eli ne mansikat.

Vierailija
7/114 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan hintojen laskua ennen kuin ostan. Sesonkituote, joten lopulta on pakko myydä oikeaan markkinahintaan.

Vierailija
8/114 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset nyt noin paljon maksa

Tai ostaa osan vaan aiotusta ja pakastaa vähemmän kuin ennen kun sai edullisemmin

Vierailija
9/114 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35 euroa laatikolta on kyllä paljon. Siinä syy, että myynti ei vedä. Asiakkaat vertaavat hintoja edellisiin vuosiin ja kun kaikki muukin kallistuu samalla, niin jotain jätetään ostamatta, eli ne mansikat.

eikös mansikoiden hinta ole noussut joka vuosi. syyksi on sanottu liian kuiva kesä, liian kostea kesä, liian iso sato, liian pieni sato.....

Vierailija
10/114 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

viljelijän kursimuksessa iso tekijä on kauppias, joka lohkaisee mansikan hinnasta ison siivun itselleen. olen itse yrittänyt etsiä lähiseudulta mansikkatilaa, johon voisi soittaa tilauksen ja toimittaisivat sen alaovelleni, mutta en löydä edes tietoja mansikan suoramyyntitiloista. kerrotaan vain missä automarketissa heidän mansikoitaan myydään. Niille taas sanon ei, koska olen saanut viime vuosina sellaista kuraa markettimansikoina ettei lakikaan sallisi. Päällä on hyvännäköistä marjaa, mutta pohjalla homeista ja marjoista näkee, että eivät ole samana päivänä poimittuja. Viljelijää en syytä, sillä uskon, että kauppias niitä on kylmiössään pitänyt, kun ei ole kalliimmalla hinnalla kaikki menneet kaupaksi.

Vierailija
11/114 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa oli 8e 500g rasia. Joo jäi ostamatta.

Vierailija
12/114 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin ulkolaisia mansikoita.Mansikka kiintiöni täysi. Inhoa pakaste mansikoita ja todella en osta kalista kotimaista mansikaa koskaan.

Vierailija
13/114 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole halpatyövoimaa poimimassa. tän tiesi jokainen kun venäjä hyökkäs ukrainaan.

Eikö niitä tullu pikahakuna bussilasteittain? Poimimaan vaan vai eikö geelikynnet taivu?

Vierailija
14/114 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota syynä kaikkeen, hah! Mansikan hintaankinko? Ukko petti, vaimo lähti, lapsi dorka, naapuri kyttää...jne. koska sota.

Vierailija
15/114 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häijysti liian kalliita ovat nyt. Odotan.

Vierailija
16/114 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisen mukaan poimijalle maksetaan yksi euro/kilo. Jokainen voi lähteä kokeilemaan ja poimia vaikkapa 50 kiloa mansikoita päivässä. Jää suurimmalta osalta tekemättä ja siitäkin päivän raatamisen jälkeen jää vain 50 euroa palkkaa, miinus verot ja muut kulut. Ja kun tätä pitäisi tehdä päivä toisensa jälkeen.

Vierailija
17/114 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneus

Vierailija
18/114 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisen mukaan poimijalle maksetaan yksi euro/kilo. Jokainen voi lähteä kokeilemaan ja poimia vaikkapa 50 kiloa mansikoita päivässä. Jää suurimmalta osalta tekemättä ja siitäkin päivän raatamisen jälkeen jää vain 50 euroa palkkaa, miinus verot ja muut kulut. Ja kun tätä pitäisi tehdä päivä toisensa jälkeen.

Oletko itse tehnyt poimimistyötä?

Poimin useamman kesän nuorena. Rankkaa oli urheilutaustaisellekin. Nyky suomiteineistä ei ole juuri mihinkään työhön.

Vierailija
19/114 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa oli 8e 500g rasia. Joo jäi ostamatta.

Tervetuloa tänne meidän tuppukylään, täällä maksaa 400 g rasia 8e. Eikä edes olla missään lapissa, vaan ihan eteläsuomessa jossa on mansikkatiloja vaikka muille jakaa.

Vierailija
20/114 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en syö mansikoita. Tökkii. Joskus tein muutaman hillopurkin lettujen kaveriksi. Syököön muut. Melkein ällötti päivällä Omenassa, kun ihmiset parveili kädet täristen mansikanmyyjän kimpussa parkkitasolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän