Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ETTE vielä OLE SAIRASTANEET koronaa

Vierailija
11.07.2022 |

Siis ketju vain niille, jotka eivät ole sairastaneet vielä (kopkop).

1. Oletteko todistettavasti olleet tekemisissä koronapositiivisen kanssa?
2. Oletko vältellyt paikkoja, missä on ollut paljon ihmisiä?
3. Oletko käyttänyt maskia ja käsidesiä ahkerasti?
4. Onko sinut rokotettu ja monesti?
5. Mikä on sinun veriryhmäsi?
6. Kuinka herkästi noin muuten sairastat kausiflunssia?

Tässä vain esimerkkikysymyksiä, joista päätellä, että tartunnan mahdollisuus on voinut olla. Voit kertoa oman stoorisi omin sanoin.

Itse en ole vielä, vaikka varmoja kontakteja tiedän olleen ainakin 3. Lisäksi olen ollut huono pitämään maskia ja käyttämään käsidesiä. Ihan vain pakollisissa paikoissa, kuten terkkarit ja apteekki. Minut on rokotettu 3 kertaa, mutta 4. en enää ota. Sain pahoja jälkioireita. Kaiken järjen mukaan minun olisi pitänyt saada kontaktien ja hygieniatason perusteella. Ilman koronaa olen sairastanut kausiflunssan noin 3-5v. välein. Korkea 40c kuume 1 vrk ja se on ollut sitten käytännössä siinä. Nuhaa max viikko kuumeen jälkeen. Viimeksi sairastin influenssan 2018 kesällä, että edes jonkun flunssan olisin pitänyt saada.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, asun poikaystäväni kanssa, jolla oli korona. Nukuin hänen vieressään ja pantiin jopa kun hänellä oli se.... Lisäksi altistuin myös kerran siskolleni (rokotettu), jolla oli korona.

En, olen elänyt normaalia elämää

Maskeja silloinkin muutkin. Käsidesiä muistan tosi harvoin käyttää.

Ei kertaakaan koronaa vastaan

A (en muista olenko + vai -)

En melkein koskaan, minulla, äidillä ja siskollani on tosi hyvät vastustuskyvyt olleet aina, emmekä sairastu melkein koskaan. Varmaan kun äitini on päiväkodissa töissä, joten kun asuimme siskon kanssa vielä kotona altistuimme joka vuosi kaikille mahdollisille päiväkoti pöpöille.

Vierailija
2/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En tiedä

2. En ole vältellyt, muuta kuin rajoitusten mukaan. Työssä opettajana peruskiulussa

3. Maskia käytin suositusten mukaan. Käsidesiä kun sitä oli tarjolla. Esim. töissä lähiopetusaikana.

4. Kolme rokotusta

5. AB

6. Erittäin harvoin sairaana, ikäni 52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En tietääkseni ole ollut

2. Olen vältellyt. Tosin muutaman kerran olen käynyt leffassa.

3. Lopetin maskin käytön toukokuussa. Käsidesiä käytän satunnaisesti, mutta pesen käteni aina, kun tulen kotiin.

4. Olen ottanut kolme rokotusta.

5. O

6. Ennen koronaa sairastin flunssan noin kaksi kertaa vuodessa. Koronan alettua en ole ollut kertaakaan flunssassa tai ylipäätään kipeänä.

Vierailija
4/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tekemisissä karanteenin (silloin 10 vrk) viimeisinä päivinä koronan sairastaneen kanssa (testit puhtaat jo pari päivää). Välttelin väkijoukkoja ekan vuoden, mutta viimeiseen puoleen vuoteen ei ole enää kiinnostanut pätkääkään. Maskia käytin viime kevättalveen asti tunnollisesti ja käsidesiä melko tunnollisesti vieläkin mutta alkaa sekin unohtua eikä kauheasti enää kiinnosta. Palaan maskiin taas syystalvella kun räkätaudit muutenkin alkaa taas levitä. Olen kahdesti rokotettu, viime annos marraskuussa. Jäin kuulostelemaan johtuiko kuukautiskierron muutokset siitä vai alkaako esivaihdevuodet jo. Varmaan otan talven koittaessa taas rokotteen, saa nähdä. Veriryhmä O, en sairasta flunssia kovin herkästi (olen myös yksin asuva työtön lapseton sinkku että sikälikin vähän pienemmässä sairastumisvaarassa). En ole ollut flunssassa kai kolmeen tai neljään vuoteen nyt tai oikein muutenkaan sairas.

Vierailija
5/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa töissä. En ole sairastanut, mistään en ole kuullut, että olisin altistunutkaan. Vapaalla taikka töissä. Olen ollut samassa tilassa positiivisen kanssa useasti.

Korona- aikana vapaalla olen käynyt vain sukuloimassa, muutaman kerran ravintolassa syömässä ja ruokakaupoissa. Käsidesiä olen käyttänyt ahkerasti, aina esim. tankkauksenkin jälkeen, kun ties millainen räkäsormi siihen pistooliin on viimeksi koskenut.

Maski mulla kulkee naamalle, taskuun, penkille, leualle, lattialle välillä, käsilaukkuun yms vapaa-ajalla. Samaa käytän kunnes siltä tuntuu, et vois vaihtaa uuteen.

En tiedä olenko influenssaakaan sairastanut ikinä, ainakaan oireiden perusteella.

Vierailija
6/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voittaa palkinnoksi vastanneiden kesken?

Vierailija
7/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä voittaa palkinnoksi vastanneiden kesken?

Foliohatun

Vierailija
8/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen

En koskaan, kuljen mm julkisilla

3. Oletko käyttänyt maskia ja käsidesiä ahkerasti

Joo ja ei

On 3

O

Kerran kymmenessä vuodessa

Oli mulla flunssa tai joku pöpö vasta mutta mistä tietää oliko korona vai ei? Kun ei enää testata

Vierailija
9/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kyllä, monesti

- en viimeiseen vuoteen

- maskia en talven jälkeen, käsidesiä satunnaisesti

- kyllä, 3 rokotusta

-AB+

- en herkästi

Vierailija
10/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minkälaisten kanssa olen tekemisissä ollut.

En oo apnnu merkille olenko hirveissy ryysikisissä ollut, en ainakaan festareilla enkä paareissa enkä urheilutapahtumissa

Maskia ehkä 3 tuntia olen pitänyt, muutaman lorauksen desiä käsiin ottannut

Ei ole kertaakaan rokotettu

En muista veriryhmääni, olen sen kyllä vuosia sitten kuullut.

Hyvin harvoin olen viime vuosia flunssaillut, ja lievästi, jos olenkin

Vierailija
11/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, miehellä on ollut tartunta jo kaksi kertaa, minulla ei kertaakaan. Teen terveydenhoitoalalla työtä, joten olen rampannut ahkerasti testeissäkin.

Käytän käsidesiä ja maskia, käsidesiä käytin usein ennen koronaakin. Minulla on 3 rokotusta.

Vierailija
12/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Samassa asunnossa koronasairaan kanssa 2.Ei rokotuksia

3.en oo käyttäny maskia, käsidesiä kyllä

4. Normaalisti liikkunut, paitsi jos on ollut rajoitiksua

5.En yleensä sairasta kausi influenssia

6. A+

Ei menny oikesee järjestykseen, mut koita kestää

Vierailija
13/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni en ole sairastanut koronaa, ja

1. En ole tietääkseni ollut tekemisissä koronapositiivisen kanssa, ja mutta yhden kerran olen saanut ilmoituksen altistumisesta (samassa tilaisuudessa ollut ja kanssani samassa pöydässä ollut ystävä sai tartunnan, minä en) ja molempien lapsen luokilla on ollut koronaa, mutta kotiin asti ei ole tartuntaa sieltä tullut.

2. Välttelin ihmisjoukkoja oikeastaan vain keväällä 2020 ja joskus kun korona-aalto taas alkoi nousta, tai jos olin aikeissa mennä tapaamaan iäkkäitä sukulaisia (niin en sitä ennen käynyt missään massatapahtumissa)

3. Olen pessyt käsiä ja käyttänyt käsidesiä, maskia en ole käyttänyt.

4. Olen saanut kolme rokotusta.

5. En muista veriryhmää, mutta sen muistan että ainakaan ei ollut O

6. Saan joskus kausiflunssia, mutta kaikkia en. Lasten kautta tulee koulusta välillä flunssia, melkein kaikki kyllä niistä tulevat minullekin. Vuodessa saatan sairastaa 2-5 flunssaa, vähän riippuen vuodesta, useimmiten varmaan jotain 3. Influenssaa vastaan otan rokotteet.

Vierailija
14/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- En. Lähipiirissä on ollut tapauksia, mutta tiettävästi en ole ollut tekemisissä koronaa sairastavan kanssa. Altistuneita olen tavannut.

- Alkuun jäi pois harrastukset, joissa tapaa paljon muita ihmisiä. Kevään jälkeen en ole rajoittanut liikkumistani millään lailla.

- Maskia käytin tunnollisesti viime kevääseen saakka. Käsidesiä olen käyttänyt ja muutoinkin hyvää käsihygieniaa olen noudattanut aina - jo ennen koronaa.

- Koronarokotusta en ole ottanut.

- B

- Normaalisti kerran vuodessa flunssa, joka muutaman vuoden välein vakavampi. Influenssa on ollut viimeksi liki 25 vuotta sitten

Vierailija
15/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kyllä, ennen rokotuksia kahdesti (työpari päivän ajan ja mökkiviikonloppu kavereiden kanssa) sekä rokotusten jälkeen kotona kun perheenjäsen sairastui.

- Ennen rokotuksia välttelin, sen jälkeen en erityisesti mutta eipä sellaisia nyt ole juuri ollut.

- Käytin viime kevääseen asti, sitten lopetin kun en perheenjäsenen sairastaessakaan saanut tautia.

- Kolmesti

- O

- En herkästi.

Vierailija
16/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen ollut

2. En ole vältellyt. Olen myös koko ajan ollut ihan normaalisti töissä

3. En. Kaupassa pidin silloin kun oli pakko. Käsidesiä en ole käyttänyt ollenkaan

4. Kerran rokotettu. Maaliskuussa 2022 hain ensimmäisen.

5. O+

6. En herkästi.

Vierailija
17/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, hoidin mm. tuttavapariskunnan eläimet heidän ollessa koronassa.

Välttelen oikeastaan aina, en pidä ihmisjoukoista (pl. festarit ja keikat, joissa se musiikki voittaa mun ihmisjoukkoällötykseni)

En neuroottisesti, mutta maski oli käytössä esim. kauppareissuilla ruuhka-aikana ja käsidesiä löytyi autosta

Kolmesti

0-

En juurikaan sairasta, viimeksi taisi olla flunssa (keuhkoputkentulehdus) vuonna 2019, jouduin tuolloin olemaan pari päivää sairauslomalla. Sen jälkeen ei muistaakseni ole ollut mitään.

Vierailija
18/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä muutin käytöksessäni oli, että pesin käsiäni saippualla useammin ja pidin väliä muihin, mutta senkin tein vain, jotta maskilliset eivät saisi hepulia. En ole ottanut rokotuksia, käyttänyt maskia tai käsidesiä kertaakaan. En ole ollut kenenkään sairastuneen kanssa tekemisissä. Veriryhmää en tiedä mutta sairastan normiflunssia harvakseltaan, ehkä kolmen vuoden välein.

Vierailija
19/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Sairaanhoitajana osastollani kymmenkunta asukasta ja lähes kaikki työkaverit sairastaneet koronan. Olen ottanut näytteitä koronapositiivisilta vain kirurgisen maskin suojassa. Olen lääkinnyt, hoitanut ja syöttänyt korona-potilaita tarvittavien suojainten kanssa

2. Kyllä, vapaa-ajalla olen pitkään vältellyt yleisötilaisuuksia, vasta kesäkuussa jätin maskin pois mm kauppareissuilla

3. Kirurginen maski töissä aina päässä, käsidesiä käytän myös jatkuvasti, vapaa-ajalla vähemmän. Kun osastolla tartuntoja, käytettiin parempia maskeja.

4. Kolme rokotusta

5. O-

6. Vuoden sisään olen ollut pari päivää flunssassa, lapsettomuus on selkeästi yksi tekijä siinä, miksen ole tartuntaa saanut. Useimmat kollegoista saaneet nimenomaan päiväkodista tai koulusta lapsilleen tulleen tartunnan kautta.

Vierailija
20/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En tiedä olenko ollut tekemisissä koronapositiivisten kanssa, mutta tiedän että lähelläni olleita ihmisiä on sairastunut ja samoin heidän läheisiään.

2. Olen elänyt melko normaalia elämää. En ole aiemminkaan käynyt jatkuvasti vaikkapa kaupungilla, joten jatkoin samaa silloin tällöin -tahtia. Työpaikalla, kaupassa jne kävin edelleen normaalisti.

3. Käytin maskia sen ajan kun täytyi. Pesen käsiä melko ahkerasti ja jos pesu ei ole mahdollista, käytän käsidesiä.

4. Rokotettu kahdesti.

5. Kausiflunssia ei nyt ole ollut vuosiin, mutta aiemmin olin kunnolla sairaana noin kerran vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan