Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ETTE vielä OLE SAIRASTANEET koronaa

Vierailija
11.07.2022 |

Siis ketju vain niille, jotka eivät ole sairastaneet vielä (kopkop).

1. Oletteko todistettavasti olleet tekemisissä koronapositiivisen kanssa?
2. Oletko vältellyt paikkoja, missä on ollut paljon ihmisiä?
3. Oletko käyttänyt maskia ja käsidesiä ahkerasti?
4. Onko sinut rokotettu ja monesti?
5. Mikä on sinun veriryhmäsi?
6. Kuinka herkästi noin muuten sairastat kausiflunssia?

Tässä vain esimerkkikysymyksiä, joista päätellä, että tartunnan mahdollisuus on voinut olla. Voit kertoa oman stoorisi omin sanoin.

Itse en ole vielä, vaikka varmoja kontakteja tiedän olleen ainakin 3. Lisäksi olen ollut huono pitämään maskia ja käyttämään käsidesiä. Ihan vain pakollisissa paikoissa, kuten terkkarit ja apteekki. Minut on rokotettu 3 kertaa, mutta 4. en enää ota. Sain pahoja jälkioireita. Kaiken järjen mukaan minun olisi pitänyt saada kontaktien ja hygieniatason perusteella. Ilman koronaa olen sairastanut kausiflunssan noin 3-5v. välein. Korkea 40c kuume 1 vrk ja se on ollut sitten käytännössä siinä. Nuhaa max viikko kuumeen jälkeen. Viimeksi sairastin influenssan 2018 kesällä, että edes jonkun flunssan olisin pitänyt saada.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään positiivista testiä en ole tehnyt, mutta sen verran erikoisia flunssia ollut tässä 2 v aikana, että kyllä joku niistä on varmasti ollut korona. Mutta tosiaan positiivista testiä en tehnyt, oma epäily.

- Kyllä. Puoliso eikä mitenkään super eristettyä elämää vietetty, toki läheistä kontaktia välteltiin. Useampi töissä, osa jopa kahdesti, kohtuu tiiviisti ollaan päivittäin tekemisissä ja saman kahvipöydän ääressä istuttu.

En

Maskia käytin suositusten mukaan, käsidesiä satunnaisesti.

Oisko 3

En tiedä

Normaalisti kerran tai pari vuodessa. Nyt tosin kahden viimeisen vuoden aikana 3-5 flunssaa vuodessa (jo ennen piikkien jakoa sama eli ei voi vetää niiden välille yhteyttä).

Vierailija
62/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. 

En ole vältellyt, mutta en mene mieluusti suoranaiseen tungokseen. Olen etätöissä.

Lopetin maskin käytön ehkä kuukausi sitten. Käytän käsidesiä, kun sitä on tarjolla. Pidän edelleen FFP2-maskia mukana siltä varalta, että esim. junassa alkaa joku räkimään.

3 rokotusta. Menen hakemaan neljännen heti kun saa.

A

Vuosittain joku räkätauti on ollut ennen koronaa. Nyt ei ole ollut mitään pariin vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Oletteko todistettavasti olleet tekemisissä koronapositiivisen kanssa? Kyllä

2. Oletko vältellyt paikkoja, missä on ollut paljon ihmisiä? Kyllä

3. Oletko käyttänyt maskia ja käsidesiä ahkerasti? Kyllä

4. Onko sinut rokotettu ja monesti? Kolme kertaa

5. Mikä on sinun veriryhmäsi? A-

6. Kuinka herkästi noin muuten sairastat kausiflunssia? En sairasta herkästi, koska huolehdin hyvästä käsihygieniasta ilman koronaakin, yksityisautoilen enkä osallistu usein massatapahtumiin. Perheessä ei ole päiväkoti-/alakouluikäisiä lapsia.

Vierailija
64/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 En.

2 En, julkisilla kulkenut koko ajan ilman maskia.

3 Vain töissä

4 Ei ole rokotettu

5 En tiedä

6 Kerran kahdessa vuodessa, ehkä

Vierailija
65/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mies ja poika sairastivat todistetusti koronan ja samassa taloudessa asutaan.

Rajoitusten purun jälkeen en ole vältellyt. Ja rajoituksien aikanakin normaalisti töissä asiakaspalveluammatissa.

Suositusten voimassa olessa kyllä. Maskisuosituksen purkamisen jälkeen en ole maskia ole käyttänyt, käsidesiä harvakseltaan välillä käytän edelleen.

Kolmesti

A+

Ennen lasten tekoa (3 kpl) en sairastanut juuri ollenkaan. Nykyisin ehkä kerran vuodessa joku lapsista onnistuu tartuttamaan, mutta silloinkin todella lievillä oireilla esim. lievällä kurkkukivulla ja sellaisella pienellä "veto pois ololla". Kuumetta flunssa ei ole nostanut minulla vuosiin, eikä kunnon nuhaakaan minulla ei ole muutamaan vuoteen ollut.

Vierailija
66/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Olen ollut illanistujaisissa ja kokouksissa, joissa kaikki muut saivat taudin.

En. Lisäksi harrastan ryhmäliikuntaa ja opetan ryhmiä, joissa ihmiset vaihtelevat.

En. Käytän maskia vain silloin, kun se on sosiaalisesti pakollista. Pesen kädet käsidesin sijaan.

Koronarokotteita nolla. Muita rokotteita toki lapsuudesta.

0

Flunssat tarttuvat kyllä herkästi ja yleensä sairastun heti oltuani kontaktissa sairaan henkilön kanssa. Viimeisen parin vuoden aikana ei tosin ole ollut flunssaakaan.

Vierailija
67/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Oletteko todistettavasti olleet tekemisissä koronapositiivisen kanssa? olen

2. Oletko vältellyt paikkoja, missä on ollut paljon ihmisiä? en

3. Oletko käyttänyt maskia ja käsidesiä ahkerasti? kohtalaisesti

4. Onko sinut rokotettu ja monesti? 2 rokotusta

5. Mikä on sinun veriryhmäsi? en tiedä

6. Kuinka herkästi noin muuten sairastat kausiflunssia? en muista, että koskaan olisi ollut sellaista

Vierailija
68/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko todistettavasti olleet tekemisissä koronapositiivisen kanssa? Kyllä yksi lapsista sairastanut tänä keväänä. Kerran liikuntaryhmässä altistuin ja jouduin karanteeniin.

2. Oletko vältellyt paikkoja, missä on ollut paljon ihmisiä? Aika lailla paitsi liikuntaryhmissä olen käynyt aina kun ne on saaneet toimia.

3. Oletko käyttänyt maskia ja käsidesiä ahkerasti? Joo suht. Sama maski roikkunut autossa jolla hoidin kauppakäynnit.

4. Onko sinut rokotettu ja monesti? 3

5. Mikä on sinun veriryhmäsi? B

6. Kuinka herkästi noin muuten sairastat kausiflunssia? Influenssan olen kai kerran sairastanut (ikää lähes 50). Sukulaisetkaan ei juuri koskaan. Voi mennä hyvin 5 v. ilman poissaoloja töistä. Jos flunssaa kuume ei nouse. Epäilen vähän että olen sairastanut koronan pari kertaa pelkkänä oireena viruspäänsärky. Samanlainen tuli 2. rokotteesta. Sukulaisetkaan ei ole tiettävästi sairastaneet koronaa.

Vierailija
69/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sairastanut koronaa, eikä kukaan 5hlö perheestämme. Mikä on ihmeellistä, koska vanhemmilla eri työpaikat, missä nähdään ihmisiä, asiakastyötä siis. Lapset on olleet eri kouluissa; yläkoulu, alakoulu, päikyn eskari.

Kaikki ollaan altistuttu ihan varmasti ja läheltä lukuisia kertoja. Töissä, koulussa, päikyssä, harrastuksissa, parhaan kaverin luona yökylässä..

Aikuisilla 3 rokotetta, koululaisilla 2, pienimmällä vain 1.

Maskia ja käsidesiä käytetty aikoinaan jotenkuten, ei tarkkaan. Nyt ei vähään aikaan lainkaan. Ja on matkusteltu ja oltu julkisilla paikoilla runsaasti.

Mulla veriryhmä B-, muiden en tiedä.

Vierailija
70/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

emt

emt

emt

emt

emt

emt

Vierailija
71/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietääkseni

Koronan alkuaikoina missään ei oikein ollut paljon ihmisiä, kun mitään tilaisuuksia ei järjestetty. Nyt tänä kesänä olen ollut yhdessä massatapahtumassa.

Käytin maskia koko pandemian ajan suositusten mukaan yleisillä paikoilla sisätiloissa kunnes keväällä maskisuositukset poistuivat. Käsihygienia minulla on ollut aina hyvä, ja olen ennen pandemiaakin kiinnittänyt huomiota siihen.

Olen ottanut kaikki kolme rokotetta

En tiedä

Syksyllä 2021 sairastin flunssan (kävin testissä, ei ollut korona) sitä ennen olen sairastanut kerran v. 2019 ja sitä ennen kerran v. 2017. 

Vierailija
72/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Useasti ja yritin tarkoituksella saada koronaa ja olen käynyt kylässäkin koronaa sairastavilla.

2. En ole vältellyt ja ole ollut koko ajan lähitöissä.

3. Maskia olen käyttänyt vuoden vaihteeseen asti ja käsidesin käytön kaupoissa lopetin hieman aiemmin.

4. Kaksi rokotetta, kohta tulee tulee vuosi viimeisestä rokotteesta ja en ota lisää.

5. A+

6. Influenssaa en mielestäni ole koskaan sairastanut, mutta viikonlopun kestäviä 39 asteen kuumeita on ollut, luultavasti bakteereja, koska kuume on vienyt taudin nopeasti pois?

Vierailija
73/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei yleensä juurikaan sairastella muutenkaan, ollaan harvinaisen terveenä pysyvä lapsiperhe. Oksutautikin ehkä kerran 10v, vaikka lapset on ollut päikyssä. Viimeksi oli, kun nuorin 1v. Ja nyt se on 7v. Aina ne vaan ohi viuhuu. Itsellä saikkupäiviä tai lastenhoidon saikkupäiviä pyöreä nolla 2v aikana nykyisessä työssä.

Ja ei tosiaan olla niitä, jotka pesee ja desinfioi itteensä joka välissä.

T. 69

Vierailija
74/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen

2. En koska olen töissä asiakaspalvelussa. Muutenkin tavannut ihmisiä normaalisti eikä lapsetkaan ole sitä koulusta tai päiväkodista tuoneet

3. Olen se joka on vapaa-ajalla ollut maskiton koko korona ajan

4. Ei ole yhtään koronarokotetta

5. A-

6. Silloin tällöin päiväkodista tulee lapsen mukana flunssa

Vierailija
75/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen työssä, jossa tapaan lähietäisyydeltä kymmeniä-satoja ihmisiä päivässä. Nämä edustavat useita eri kansallisuuksia, joilla eri käsitykset hygieniasta.

Olin myös samassa pienessä toimistossa ilman maskeja vajaan viikon oireisen koronasairaan kanssa. Jäi pois vasta kun oireet kaatoivat.

2. Työssä altistun niin paljon että jos koronan jostain saan niin sieltä. Ei enää muuten kannata niin varoa sitten.

3. Suositusten mukaan. Asiakkaani eivät käytä.

4. 3x modernalla

5. O-

6. Sairastan kaikki flunssat koska altistun ihan kaikelle. Korona aikana en ole sairastanut.

Vierailija
76/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole osannut oikein eläityä siihin että nyt olisi jotkin koronanpoispanijaiset kun siihin tarvittaisi ehkä rokote, joilta nuo piikit eivät millään tavalla mielestäni edes muistuta

Vierailija
77/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinänkuoressa: ylipainoa noin 50kg ja löytyy myös astma. Ei ole ollut koronaa tai muitakaan räkätauteja koko tällä vuosikymmenellä.

Vierailija
78/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rokotevastainen alapeukuttaa kaikki jotka on ottaneet rokotteita. Lol. Eikö sulla oo elämää 😂

Vierailija
79/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olleeni koronaan sairastuneen läheisyydessä.

Ennen rokotuksia välttelin yleisiä paikkoja. Maskia ja käsidesiä käytin ahkerasti kun oli suositus mutta maskia en enää.

Kolme rokotusta.

Veriryhmä O.

Ei ole koskaan tullut mulle influenssaa.

Vierailija
80/87 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku rokotevastainen alapeukuttaa kaikki jotka on ottaneet rokotteita. Lol. Eikö sulla oo elämää 😂

Hän ei ole rokote-vastainen, hän on mrna-vastainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän