Te jotka ETTE vielä OLE SAIRASTANEET koronaa
Siis ketju vain niille, jotka eivät ole sairastaneet vielä (kopkop).
1. Oletteko todistettavasti olleet tekemisissä koronapositiivisen kanssa?
2. Oletko vältellyt paikkoja, missä on ollut paljon ihmisiä?
3. Oletko käyttänyt maskia ja käsidesiä ahkerasti?
4. Onko sinut rokotettu ja monesti?
5. Mikä on sinun veriryhmäsi?
6. Kuinka herkästi noin muuten sairastat kausiflunssia?
Tässä vain esimerkkikysymyksiä, joista päätellä, että tartunnan mahdollisuus on voinut olla. Voit kertoa oman stoorisi omin sanoin.
Itse en ole vielä, vaikka varmoja kontakteja tiedän olleen ainakin 3. Lisäksi olen ollut huono pitämään maskia ja käyttämään käsidesiä. Ihan vain pakollisissa paikoissa, kuten terkkarit ja apteekki. Minut on rokotettu 3 kertaa, mutta 4. en enää ota. Sain pahoja jälkioireita. Kaiken järjen mukaan minun olisi pitänyt saada kontaktien ja hygieniatason perusteella. Ilman koronaa olen sairastanut kausiflunssan noin 3-5v. välein. Korkea 40c kuume 1 vrk ja se on ollut sitten käytännössä siinä. Nuhaa max viikko kuumeen jälkeen. Viimeksi sairastin influenssan 2018 kesällä, että edes jonkun flunssan olisin pitänyt saada.
Kommentit (87)
Mikä pointti tälläisilla kyselyillä on? Korona riehuu niinkauan kun riehuu ja me emme voi sille mitään.
1. Oletteko todistettavasti olleet tekemisissä koronapositiivisen kanssa?
- Kerran tai pari, henkilö ei vielä silloin tiennyt olevansa positiivinen.
2. Oletko vältellyt paikkoja, missä on ollut paljon ihmisiä?
- Olen.
3. Oletko käyttänyt maskia ja käsidesiä ahkerasti?
- Maskia kyllä, käsihygienia on ollut mielestäni normaalilla tasolla.
4. Onko sinut rokotettu ja monesti?
- Joo, Kolmesti.
5. Mikä on sinun veriryhmäsi?
- En muista.
6. Kuinka herkästi noin muuten sairastat kausiflunssia?
- Kerran tai pari vuodessa.
1. En tietääkseni mutta vastikään sairastaneiden seurassa oon ollu, mutta he ei kaiketi oo enää ollu tartuttavia.
2. En oo aktiivisesti vältelly mitään mutta oon sellanen kotona viihtyvä erakkoluonne, eli kovin paljoo en missään tapahtumissa ravaa oli koronaa tai ei. Julkisia liikennevälineitä käytän kyllä jatkuvasti.
3. Maskia käytin vaan sen verran mitä oli "pakko" mutta olin aika leväperänen sen suhteen koska koin sen tosi tukalana ja ällöttävänä. Käsidesiä oon käyttäny jonkun verran.
4. Kolme rokotetta otettuna, neljännestä enn tiiä kun mulla kipeytyy rokotuskäden kainalosta joku imusolmuke tosi pahasti joka kerta ja käsi on sen takia pitkään pirun kipeä.
5. A+
6. Harvoin oon kipeenä ylipäätään, 2018 sairastin mahataudin, sen jälkeen en oo tainnu olla kunnolla kipeenä. 2016 sairastin lievän influessan.
Vaikka olisihi kiva tuudittautua jonkin koronan miettimiseen niin ei se nyt auta. Turha peljätä semmosia, ei kandea tärvätä vähiä nörtsejä semmossii, kö energiapula, nato, digi-id ja ties mitä, ihan oikeaakin uhkaa nyt ilmassa on. Eihän tässä olla edes missään taudinvoittamistalkoissa vaan isossa tahallisessa vmj:n alasajossa
Oon noudattanu ohjeita. 3 rokotusta.