Mitä perunan tilalle kun se ei olekaan terveellistä?
Porkkanaa , lanttua , kaalia?
Kommentit (50)
Voi olla että tulee aika jolloin syödään sitä mitä on ja mihin on varaa.
Amerikkalainen tutkimus, ei siellä keitettyä perunaa syödä ja muusiinkin laitetaan järjettömän paljon rasvaa.
Itse käytän wokkivihanneksia sekä keitettyjä parsa- tai kukkakaaleja.
Maistuvatkin omaan makuun paremmilta, kuin hiilariperunat.
Minä vaihdoin leivän perunaan ja laihduin.
Enemmän juureksia.
Pari perunaa päivässä ei ole paha asia.
Minulle ei sovi peruna, joten syön kaikenlaisia vihanneksia. En edes tiedä millä peruna pitäisi korvata, kun en laita ruokaa mihin tarvitsisi perunaa.
Laitoin eilen kukkakaalia se on sitte namia.
Mä syön tosi harvoin perunaa, kun se pierettää mua.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin eilen kukkakaalia se on sitte namia.
En pidä kukkakaalista.
Uudet perunat ovat niin hyviä että niitä voi syödä melkein pelkästään
Nyt juuri pitää syödä perunaa. Hyvää siikliä napakaksi jätettynä. Nam. Talvella voi vähentää , jos niin haluaa. Mutta nyt on peruna parhaimillaan ja herkkua.
Makkara perunat kaikilla mausteilla
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan kyllä, että tää tutkimus on tehty öljyssä ja rasvassa uppopaistetuista ranskanperunoista+suola. Toki riippuu keitätkö uusia perunoita ja meneekö ne alas kurkusta vain tuhdin voilisän kera.
40 vuotta syönyt perunaa, eikä mitään ongelmia. Pyh pah näitten höpöhöpö tutkimusten kanssa.
Viime työterveystarkastuksessa hoitaja ihaili veriarvojani, kaikki luvut olivat " täydelliset" ja syön mitä haluan. Jos tekee mieli vetää kokonainen kakku, niin sit hutkasen huiviin.
Uudet perunat syödään tosiaan voin kanssa. Eikä se voi pahenna perunaa, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Mä syön tosi harvoin perunaa, kun se pierettää mua.
Turhaa hiilaria, josta suolisto haluaa nopeasti eroon.
No niin, tutkimus koski lähinnä ranskalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Peruna on terveellistä.
Ei se nyt kovin ravintopitoista ole, mutta ei mikään huono kuitenkaan.
Veikkaan kyllä, että tää tutkimus on tehty öljyssä ja rasvassa uppopaistetuista ranskanperunoista+suola. Toki riippuu keitätkö uusia perunoita ja meneekö ne alas kurkusta vain tuhdin voilisän kera.
40 vuotta syönyt perunaa, eikä mitään ongelmia. Pyh pah näitten höpöhöpö tutkimusten kanssa.
Viime työterveystarkastuksessa hoitaja ihaili veriarvojani, kaikki luvut olivat " täydelliset" ja syön mitä haluan. Jos tekee mieli vetää kokonainen kakku, niin sit hutkasen huiviin.