Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri valitti tupakanpoltosta : vaikutat polttavan aika usein

Vierailija
11.07.2022 |

Sanoin että onko se sinun asiasi? Taloyhtiössä monta muutakin jotka polttavat parvekkeella, eipä valita heille, koska parvekkeensa eri kohdassa. Talossa ei ole kielletty tupakointia. Lisäksi naapuri ja muut naapurit tulevat pärisyttämään autojensa pakokaasuja minun parvekkeeni eteen joka päivä, eli en voi koskaan tuulettaa asuantoani autojen takia. Se valittaja olikin uusi asukas, jota taitaa ärsyttää kaikki. Ketään ei ole aiemmin ottanut päähän. Eli, jos valitset tupakasta, niin älkää saakeli melutko omilla parvekkeillanne puoleenyöhön älkääkä tuoko autojanne minun parvekkeeni eteen. Sieltä parkkipaikalla jaksaa sen 30 metriä kävellä, vai oletteko niin laiskoja, että niillä autoilla täytyy joka päivä käydä hakemassa tyttöystävä oven edestä, unohtunut lompakko yms.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista se, että naapurillasi ei ole muuta tekemistä kuin vahdata tupakointitiheyttäsi. Voisi muuttaa savuttomaan taloon, niitä rupeaa olemaan jo pilvinpimein💥

Sillä naapurilla on vamraankin oikeus päättää itse terveydestään ja siitä mitä terveysriskejä hän ottaa. Tupakoitsijalla ei ole minkäänlaista oikeutta päättää toisen puolesta moista asiaa. Itsensä saa kyllä poistaa päiviltä vapaasti - vaikka sitten tupakalla.  EIkä tupakointia tarvitse vahdata mitenkään erikseen: sen kyllä haistaa halusipa tai ei. Tupakoitsijalla on nykypäivänä velvollisuus varmistaa ettei altista muita sille. Tupaoitsijoiden mielestä tyhmien naapurien pitämä tupakointikyttäys on pakollista: kun sitä parveketupakointikieltoa ei voi tehdä ilman että seuraa tupakointia ja laittaa aikoja ylös. Tuskinpa kukaan vapaaehtoisesti tahtoisi tuhlata aikaansa moiseen.

Vierailija
42/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän naapuri yskii aina mielenosoituksellisesti omalla parvekkeellaan jo siinä vaiheessa, kun vasta sytyttelen tupakkaa. Sitten aina paiskoo oven kiinni. Hommasin parvekkeelle ison jalallisen tuulettimen ja se puhaltaa tupakansavut huitsin nevadaan meidän parvekkeelta. Sekös tuota ovenpaiskojaa kismittää entisestään.

Mun tupakoiva naapuri yski limaista tupakkayskäänsä (a la Jörn Donner) kunnes kunnes kuoli pudoten reporankana parvekkeen kaiteen päälle tupakoidessaan yhtenä yönä. Kyllä nauru kelpasi kun ambulanssimiehet tulivat karmit kaulassa herättelemään raatoa kun ilmeisesti toinen naapuri oli havainnut että röökiäijä oli vetänyt viimeisen spaddunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurissa tupakoidaan kahden ihmisen voimin ja tupakalla käydään kerran tunnissa. Kesällä useammin jos istuvat parvekkeellaan. Jos tupakka ei pala juuri sillä hetkellä, niin sitten selvitellään ja kröhitään nielun limoja.

Vierailija
44/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nykyisin parveketupakoitsijalla on velvollisuus huolehtia siitä ettei tupakansavunsa kulkeudu muille parvekkeille, joten naapurisi on oikeassa siinä, että tuli sanomaan sinulle asiasta. Sanominen on 1. vaihe prosessissa, jonka päätöspiste on pysyvä parveketupakointikielto, joten jos olet viisas, niin alat tupakoimaan ulkona jo nyt. Näin voit jatkaa tupakointiasi parvekkeella sitten, kun tuo naapurisi muuttaa pois (ellei sitten häntäkin seuraava naapuri halua savutonta hengitysilmaa)

Jos haluat vain jatkaa narsistista loukkaantumistasi, niin tietenkin jatkat tupakointia parvekkeella ja naapurisi saa siitä oikeuden viedä tupakointikieltoasiaa eteenpäin.

Taloyhtiön tupakkapaikka sijaitsee pääoven vieressä. Avoparvekkeeltani on matkaa siihen tasan yksi ( 1 ) metri. Savun kannalta ei mitään merkitystä kummassa poltan. Etpä muutes ottanut kantaa naapureideni autojen tyhjäkäynnille, pelastustien tukkimiselle ja minun häiritsemiseeni niillä perhanan autoilla.

Sittenpä se tupakkapaikka on laiton, katsos kun lain mukaan matkaa pitää olla vähintään 15 metriä seinästä.

Mistä tämän tiedon löytää, toimittaisin sen mielelläni taloyhtiöllemme, tupakkapaikka kun on n. 8 metrin päässä talosta ja kaikki savut tulevat sisään?

Vierailija
45/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita on. Mä jopa vaivaudun sinne tupakkapaikalle. Ja eikö sinnekin joku naapurin mummo tullut nalkuttamaan. Ensin valitti sen paikan sijainnista (not my problem, valittakoot isännöitsijälle joka sen voi siirtää).sitten siitä että poltan raskaana. En ole raskaana ja sanoinkin ko mummolle tämän totuuden.

Siitä mummo innostui läskieni kommentointiin, johon ei auttanut todeta enää muuta kuin että minulle painon pudotus on sentään mahdollista. Toisin kuin hänelle äo:n kasvatus.

Vierailija
46/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nykyisin parveketupakoitsijalla on velvollisuus huolehtia siitä ettei tupakansavunsa kulkeudu muille parvekkeille, joten naapurisi on oikeassa siinä, että tuli sanomaan sinulle asiasta. Sanominen on 1. vaihe prosessissa, jonka päätöspiste on pysyvä parveketupakointikielto, joten jos olet viisas, niin alat tupakoimaan ulkona jo nyt. Näin voit jatkaa tupakointiasi parvekkeella sitten, kun tuo naapurisi muuttaa pois (ellei sitten häntäkin seuraava naapuri halua savutonta hengitysilmaa)

Jos haluat vain jatkaa narsistista loukkaantumistasi, niin tietenkin jatkat tupakointia parvekkeella ja naapurisi saa siitä oikeuden viedä tupakointikieltoasiaa eteenpäin.

Taloyhtiön tupakkapaikka sijaitsee pääoven vieressä. Avoparvekkeeltani on matkaa siihen tasan yksi ( 1 ) metri. Savun kannalta ei mitään merkitystä kummassa poltan. Etpä muutes ottanut kantaa naapureideni autojen tyhjäkäynnille, pelastustien tukkimiselle ja minun häiritsemiseeni niillä perhanan autoilla.

Sittenpä se tupakkapaikka on laiton, katsos kun lain mukaan matkaa pitää olla vähintään 15 metriä seinästä.

Mistä tämän tiedon löytää, toimittaisin sen mielelläni taloyhtiöllemme, tupakkapaikka kun on n. 8 metrin päässä talosta ja kaikki savut tulevat sisään?

tupakkalaki sanoo ettei tupakansavua saa tulla sisään, joten pelkästään sillä perusteella tuo tupakointipaikka on ilmiselvästi liian lähellä.

eri

Vierailija
47/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita on. Mä jopa vaivaudun sinne tupakkapaikalle. Ja eikö sinnekin joku naapurin mummo tullut nalkuttamaan. Ensin valitti sen paikan sijainnista (not my problem, valittakoot isännöitsijälle joka sen voi siirtää).sitten siitä että poltan raskaana. En ole raskaana ja sanoinkin ko mummolle tämän totuuden.

Siitä mummo innostui läskieni kommentointiin, johon ei auttanut todeta enää muuta kuin että minulle painon pudotus on sentään mahdollista. Toisin kuin hänelle äo:n kasvatus.

tuollaiset kommentit tulevat usein traumatisoitumisen seurauksena. Varmasti tuo mummo oli traumatisoitunut vuosien vastentahtoisesta tupakalle altistumisesta ja nyt se trauma on lähtenyt purkautumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan