Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3v. potkaisi isältään huulen pahasti halki (vahingossa), mies läpsäisi lasta päähän ja oon järkyttynyt nyt kyllä

Vierailija
10.07.2022 |

Lähinnä järkytyin siitä että mies läppäsi lasta päähän,siis öö sehän oli kyllä vahinko että huuli meni halki mieheltä kun lapsi siinä riehui. En tiedä mutta järkytyin että voi ylipäätään läpsiä omaa ihanaa pientä tyttöään päähän...

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kysymyshän oli vahingosta. Esim noin vuoden ikäistä taaperoa viereen nukuttaessa hän nousi sängyssä ja takaisin maate mennessään vauhdilla löi päänsä huuliini ja hampaisiin. Kipeää kävi ja vertakin tuli, mutta eipä tullut mieleenkään läpsäistä. Päinvastoin. Silittelin päätä ja kokeilin tuliko kuhmua.

Harrastuksissakin on esim käynyt tauolla niin, että kaverin vesipullo putosi ohimoon, kun venyttelin makuulla. Ei ollut siinäkään ensimmäinen reaktio lyödä, vaikka haava vaati tikkejäkin.

Se että sä reagoit kipuun noin ei tarkoita että kaikki toimisi samalla tavalla.

Vierailija
22/44 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirjoitat tälläistä roskaa???

Että tädit saa vahvistusta KaikKi mIeHeT on toLLasIa -opilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap katosi johonkin.

Vierailija
24/44 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex oli väkivaltainen, saattoi tarrata lasten hiuksiin, jos rannalla lapset roiskutti kylmää vettä hänen päälleen vahingossa.

Jos loukkasi itseään löi nyrkillä johonkin. Esim auton kattoon, seinään, sohvan selkänojan takapuolelta nyrkillä läpi jne.

Juu. Ei mennyt kauan kun huomasi, että minuakin voi lyödä. Siitä tykkäsi eniten.

Vierailija
25/44 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kysymyshän oli vahingosta. Esim noin vuoden ikäistä taaperoa viereen nukuttaessa hän nousi sängyssä ja takaisin maate mennessään vauhdilla löi päänsä huuliini ja hampaisiin. Kipeää kävi ja vertakin tuli, mutta eipä tullut mieleenkään läpsäistä. Päinvastoin. Silittelin päätä ja kokeilin tuliko kuhmua.

Harrastuksissakin on esim käynyt tauolla niin, että kaverin vesipullo putosi ohimoon, kun venyttelin makuulla. Ei ollut siinäkään ensimmäinen reaktio lyödä, vaikka haava vaati tikkejäkin.

Eli sinun mielestäsi on normaalia reagoida kipuun lyömällä?

Vierailija
26/44 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ex oli väkivaltainen, saattoi tarrata lasten hiuksiin, jos rannalla lapset roiskutti kylmää vettä hänen päälleen vahingossa.

Jos loukkasi itseään löi nyrkillä johonkin. Esim auton kattoon, seinään, sohvan selkänojan takapuolelta nyrkillä läpi jne.

Juu. Ei mennyt kauan kun huomasi, että minuakin voi lyödä. Siitä tykkäsi eniten.

No niin. Nyt tätä paskaa alkaa tädeiltä tulla. 🤦🏻

Vierailija
27/44 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita riitapukarit jäähylle.

Vierailija
28/44 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyseessä rankaisuksi tarkoitettu läpsäisy (ei hyvä) vai hätääntynyt kivun aiheuttama huitaisu ( ikävää, mutta ymmärrettävää)?

Vierailija
29/44 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lelut pois tollaselta lapselta ja johonkin pimeään kaappiin tms jäähylle että oppii olemaan.

Vierailija
30/44 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin. Nyt tätä paskaa alkaa tädeiltä tulla. 🤦🏻

Kaikenlaista lapsien kanssa sattuu, mutta eipä ole tullut mielenkään, että on ihan ok lyödä.

Mikähän tässä on paskaa?

Vierailija
31/44 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinun mielestäsi on normaalia reagoida kipuun lyömällä?

Missä sanottiin että löi? Läpsäisy voi olla ihan pienikin ja nopea. Ap:lta puuttuu kaikki se oleellinen tieto joka olisi pitänyt mainita että millainen läpsäisy ja mitä sen jälkeen ja miten nyt siellä asiat on.

Ja kyllä, joillakin ihmisillä nyt vaan sattuu olemaan alkukantaisena reaktiona että saattaa tulla läppäisy yhtäkkisestä kivusta. Olen itsekin ihan täysin vahingossa läpsäissyt mm. lääkäriä. Häpesin sen jälkeen silmät päästäni ja pyytelin vuolaasti anteeksi.

Vierailija
32/44 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henna, ota lääkkeet ja mene nukkumaan.

Vierailija
33/44 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain tilanteessa pitää kyllä osata antaa puolisolle armoa ja mielestäni tuo tilanne on sellainen. Kun joku satuttaa todella kovasti niin silloin aivojen alkukantainen puoli aktivoituu salamannopeasti ja siinä ei hirveän tietoisesti tekoja tee. Vaikka kyseessä olisi lapsi.

Kerran ystävääni puri hänen lapsensa niin, että hampaat menivät ihosta läpi. Kaveri todella nopeasti vetäisi lasta tukasta ja itki kovin paljon, kun tajusi mitä oli tehnyt. Olin itse vieressä ja ymmärsin täysin ystäväni reaktion. Jälki hänen kädessään oli todella paha ja varmasti sellainen kipu saa tekemään mitä tahansa, jotta tilanteen saisi loppumaan. Toki itse olen lapseton, joten näkökulma saattaa olla erilainen kuin vanhemmilla.

Vierailija
34/44 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se lapsi kerran on tyttö, niin mitä pahaa siinä on vaikka se mies löikin sitä?

Vierailija
35/44 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lapsi mukaan ja lähde turvakotiin. Siellä auttavat tekemään rikosilmoituksen. Aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää olla hermostumatta lapselle. Seuraavalla kerralla läpsäisy muuttuu jo lyönniksi ja kohteena voit olla myös sinä.

Vierailija
36/44 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lelut pois tollaselta lapselta ja johonkin pimeään kaappiin tms jäähylle että oppii olemaan.

Minä laittaisin miehen pimeään kaappiin.

Vierailija
37/44 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain tilanteessa pitää kyllä osata antaa puolisolle armoa ja mielestäni tuo tilanne on sellainen. Kun joku satuttaa todella kovasti niin silloin aivojen alkukantainen puoli aktivoituu salamannopeasti ja siinä ei hirveän tietoisesti tekoja tee. Vaikka kyseessä olisi lapsi.

Kerran ystävääni puri hänen lapsensa niin, että hampaat menivät ihosta läpi. Kaveri todella nopeasti vetäisi lasta tukasta ja itki kovin paljon, kun tajusi mitä oli tehnyt. Olin itse vieressä ja ymmärsin täysin ystäväni reaktion. Jälki hänen kädessään oli todella paha ja varmasti sellainen kipu saa tekemään mitä tahansa, jotta tilanteen saisi loppumaan. Toki itse olen lapseton, joten näkökulma saattaa olla erilainen kuin vanhemmilla.

Tuo varmaan liittyy johonkin hyvin varhaisiin kokemuksiin. Ei minulla ole tullut mieleenkään lyödä omia lapsia, vaikka itseen sattuu.

Vierailija
38/44 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota lapsi mukaan ja lähde turvakotiin. Siellä auttavat tekemään rikosilmoituksen. Aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää olla hermostumatta lapselle. Seuraavalla kerralla läpsäisy muuttuu jo lyönniksi ja kohteena voit olla myös sinä.

Tämä reaktio on kyllä ylimitoitettu tähän tilanteeseen. Aloituksesta voi hyvin päätellä että tilanne on ollut kaikin puolin epätavallinen eli ei ole mieheltäkään tavallinen reaktio lapsen kanssa sattuneisiin. Asia täytyy keskustella läpi kun tilanne on rauhoittunut. Ja jatkossa miettiä lapsen riehumisen varalle kuinka hänet saa rauhoitettua ennen kuin jotakin sattuu 🙂

Vierailija
39/44 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisen primitiivisiä ihmisiä. No, jotkut eivät sitten kai näille "mitään voi". Raivopäisiä menkkahirviöitä, lapsia ja lääkäreitä refleksinomaisesti lyöviä, vauvansa säikähdyksestä pudottavia. Ihmettelen.

Vierailija
40/44 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, lisää paskaa tulee 🤦🏻