Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko silmien karsastus johtua lievästä kehitysvammaisuudesta?

Vierailija
10.07.2022 |

Minulla tämä on niin häpeällinen asia, että taistelen joka päivä katseiden kanssa.
Joudun vääntämään päätä sivulle tai katsoa eri näkökulmasta, jotta edes kuvitelmissani peittelisin karsastusta.
Tämä vaivaa lähinnä silloin kun joudun katsomaan ihmistä silmiin useiden metrien etäisyydellä tai jos olen väsynyt, niin silloin karsastaa tein mitä vain.
En jaksa tätä enää. Silmälääkäriin menossa ja kyselen onko leikkaus mahdollinen.

Haukun itseäni usein mielessäni vaivan vuoksi. Etenkin jos töpeksin muutenkin ja olen hajamielinen. Joskus kun olen väsynyt (voimat ehtyvät helposti työpäivän aikana) niin kognitiiviset taidot kärsivät ja looginen päätelmä ontuu.
Muuten vaikutan ihan normaalilta kai.

Olen aina saanut hyvät arvosanat ja todistukset jos olen siihen pyrkinyt, työt ovat onnistuneet ja saan aina vastuutehtäviä mihin sitten melkein menenkin. Olen ahkera ja tunnollinen.

Energian puute lähinnä vaivaa ja tämä silmien karsastus, hajataitto ja kognitiiviset puolet.
Minulla myös kilpirauhasen vajaatoiminta joka osittain selittää myös ainaisen väsymyksen, lääkkeillä ei ole ollut vastetta.

Miten muut jakselevat?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, rakenteellinen vika. Ovatko skoliaasista kärsivät kehitysvammaisia?

Vierailija
2/16 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy silmälääkärissä, luultavasti tuota voidaan hoitaa ihan sillä että saat oikeanlaiset lasit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella jotain.

Vierailija
4/16 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta kyllä aiheuttaa väsymystä. jodi, seleeni ja sinkki on erittäin tärkeitä vitamiineja ottaa lääkkeiden lisäksi.

Vierailija
5/16 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsastus hoidetaan leikkauksella.

Vierailija
6/16 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kehitysvammaisuuden piirre. Tosin joskus heillä on karsastusta, mutta on kehitysvammasta riippumaton ongelma. Joihinkin aivovammoihin sen sijaan taitaa liittyä karsastuskin, mutta on ihan oma juttunsa. Karsastus yleensä ei liity mihinkään vammaan muuten.

Vierailija
7/16 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Mulla todettiin alle nelikymppisenä lievä karsastus toisessa silmässä.

Vauvana tutkittiin lihassairauden takia ja siltä ajalta on sairaalan papereissa merkintä, että "ei ainakaan selkeästä cp-vammasta kyse" enkä siis diagnoosia saanut. Tilasin nuo paperit myöhemmin ja ihmettelin tuota, että voiko minulla siis silti olla joku lievä cp-vamma tai olenko joku ns. rajatapaus?

Vierailija
8/16 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

9/16 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyl se mulla ainakin on ihan sukuvika.

Vierailija
10/16 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, rakenteellinen vika. Ovatko skoliaasista kärsivät kehitysvammaisia?

Entä lattajalkaiset?

Vierailija
11/16 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini väitti, että karsastan, oikeasti mulla on hajataitto. Taas pitäis tilata aikaa optikolle/silmälääkärille.

Ja ihan hyvin arvosanoin olen opintoni suorittanut.

Vierailija
12/16 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasen vajaatoiminta kyllä aiheuttaa väsymystä. jodi, seleeni ja sinkki on erittäin tärkeitä vitamiineja ottaa lääkkeiden lisäksi.

Sinkki ainakin on yksi alkuaineista eli metalli. Ei mikään vitamiini!!!!

Vierailija
13/16 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jodi ja seleeni ovat alkuaineita. EI VITAMIINEJA.

Vierailija
14/16 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noista kolmesta mikään ole vitamiini.

Vierailija
15/16 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä metallia on myynnissä apteekin hyllyssä suun kautta annosteltavassa muodossa. Hivenaine, vitamiini, kivennäinen, miten se nyt puhekielessä sitten kulkeekin. Alkuaine ja metalli, kyllä. Ei kuitenkaan mitään rautakauppakamaa, vaan ihan tärkeä elimistön rakennusaine.

Vierailija
16/16 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.....