Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein vaihdat autoon uuden akun?

Vierailija
10.07.2022 |

Onko normaalia että akku kestää hieman alle 2 vuotta ja alkaa tyhjenemään, on kaksi eri akkumerkkiä ollut ja kestävät tuon ajan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole normaalia.

Vierailija
2/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan n vuoden-puolentoista välein. Tai siis uuden auton mukana tulee myös uusi akku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton laturissa voi olla vikaa jos akut ei kestä.

Vierailija
4/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlaisessa käytössä käy noin. Lyhyessä ajossa akku ei ehdi latautua riittävästi, ja sulfatoituu. Jos edes kerran kuussa lataa akun täyteen (vuorokausi hyvällä laturilla) niin kestää paremmin.

Vierailija
5/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvinkin mahdollista varsinkin jo mainitussa pätkäajossa.

Akkujen laatu on myös havaintojeni mukaan heikentynyt.

Vierailija
6/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan n vuoden-puolentoista välein. Tai siis uuden auton mukana tulee myös uusi akku.

Minä jouduin vaihtamaan Teslani jo kuukauden jälkeen uuteen, kun tuli kiveniskemä konepeltiin ja hyönteisiä tarttui keulaan.

Vierailija
7/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sähköauto, vauvapalstan oppien mukaisesti vaihdan siihen akun pari kertaa vuodessa, kun eihän se kestä. Vähän kalliiksi tulee mutta ilmaston vuoksi se on kestettävä.

Edellisen auton 12V akku sanoi sopimuksen irti 4-5v välein.

Vierailija
8/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noin usein. Mulla oli edellinen auto 10 vuotta ja siihen vaihdettiin akku vain kerran. 

Vierailija
9/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 2 autoa ja kumpaankin on akku vaihdettu noin 14-15 vuoden käytön jälkeen. Itse vaihdoin Toyotaan, Relluun tarvitsi erikoistyökalut joita mulla ei ollut. Kasko maksoi vaihdon.

N 57

Vierailija
10/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla, auton mukana uutena tulleella akulla selvisin 19 v.  Tosi on!  

Vierailija
11/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäajoa paljon saa kyllä akun nopeasti tuhottua. On myös akut huonontunu. 10 vuotta ei kestä enää mikään. Kannattaa pikkusen kalliimpi valita niin jokusen vuoden kauemmin saattaa kestää.

Vierailija
12/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vikaa sähköpuolessa jos ei akku tuon kauempaa kestä. Se kuluttaa johonkin paljon virtaa seistessäänkin tai laturi ei toimi.

Vierailija
13/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noin usein. Mulla oli edellinen auto 10 vuotta ja siihen vaihdettiin akku vain kerran. 

Luepa uusiksi :D 

Vierailija
14/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jouduin vaihtamaan Teslani jo kuukauden jälkeen uuteen, kun tuli kiveniskemä konepeltiin ja hyönteisiä tarttui keulaan.

entä se vesisade, kun maali lähtee sateen mukaan...no, onhan nyt ollut pitkään satamatta.

Vierailija
15/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan akun ja auton 2v välein. Tosi rankkaa nykyään, kaikkia lisävarusteita ei saa ja toimitusajat ovat tosi pitkiä. Melkein joutuu tilaamaan uuden samantien kun käy vaihtamassa auton.

Vierailija
16/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan n vuoden-puolentoista välein.?

Vierailija
17/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain vikaa sähköpuolessa jos ei akku tuon kauempaa kestä. Se kuluttaa johonkin paljon virtaa seistessäänkin tai laturi ei toimi.

Laturi kyllä toimii mutta ajo on lyhyttä kaupunkiajoa.

Vierailija
18/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko sitä vanhaa akkua yrittää ladata vai eikö se ota enään virtaa vastaan?

Vierailija
19/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 23 vuoden aikana 4 omaa autoa ja ikinä en oo akkua joutunut vaihtamaan.

Vierailija
20/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan n vuoden-puolentoista välein.?

Jos ostatkin uuden auton, niin et sinä mitään aukkua silloin vaihda. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän