Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaanko me 55-vuotiaat siis virallisesti ikääntyneitä???

Vierailija
10.07.2022 |

Niin, tämän päivän IS:n mukaan hallituksemme virallinen linja on, että yli 55-vuotiaat määritellään ikääntyneiksi. Lue artikkeli ja ota kantaa, mikä on mielipiteesi. Olen itse jo 59-v parin kuukauden päästä ja työnhaku on "takunnut" jo vuosia. Pitäisikö nyt työelämässä olevien ihan vapaaehtoisesti ymmärtää jättää työnsä ja antaa tilaa nuoremmille? Viime viikolla kuulin te-henkilöstä, joka oli jäämässä eläkkeelle vasta 68-vuotiaana, mitä ihmettä siellä niin kaun pitää työpaikkaa varata itselleen ja estää nuoria pääsemästä kiinni vakkaripaikkoihin. Kyllä joatin pitäsi tehdä. Asia on törkeä. Lain mukaan ikääntynyt on 65-vuotiaasta eteenpäin oleva henkilö.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan rokkitytön mielestä.

Vierailija
2/79 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteeni on, että kansalaispalkka yli 55-vuotiaille ja eläkkeelle jos ovat työssä. Työttömille samat edut ja vaikka vapaaehtoistyötä parina päivänä kuukaudessa. Miettikää pitäisikö ottaa mallia tosiaan Ruotsista. Siellä ikä ei ole este työssä oloon tai uran vaihtoon, onko meillä menty liian pitkälle tässäkin??? Paljonkos on ikää itsellään työministerillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinoiden näkökulmasta olette. 

Vierailija
4/79 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tähän on tultu, maassahan on työvoimapula???

Vierailija
5/79 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita aikuisia ???

Vierailija
6/79 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään muuta ei saa enää nykyisin syrjiä, paitsi työtöntä ja nyt vielä saa virallisesti pitää yli 55-vuotiasta ikääntyneenä. Miten tähän on tultu???

Vierailija
7/79 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta sitten olitte vielä suht nuoria

Vierailija
8/79 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

37v on nuori ja 55v vanhus. Aika erikoiseksi mennyt.

Vierailija
9/79 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään muuta ei saa enää nykyisin syrjiä, paitsi työtöntä ja nyt vielä saa virallisesti pitää yli 55-vuotiasta ikääntyneenä. Miten tähän on tultu???

Miten 55- vuotias voi olla ikääntynyt, jos eläkkeellekin jäädään vasta 65 vuotiaana ?

Vierailija
10/79 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt vähän vaikeasti ymmärrettävä yhtälö, kun 55-vuotias on aivan liian vanha töihin, mutta eläkeläisiä haalitaan työhön vielä 75-vuotiaina. Katsokaas kun täällä on sellainen työvoimapula, että eläkeikää pitää nostaa ja nykyisten eläkeläisten pitäisi tehdä palkkatyötä.

Vierailija
11/79 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ovat 0–12v, nuoria 13-29 v, aikuisia 30-54v ja ja ikääntyneitä 55-120v.

Vierailija
12/79 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo haluaisi antaa keppiä yli 50-vuotiaille työttömille koska eivät työllisty riittävän nopeasti. Hirveä, epäreilu mies.

Vierailija
13/79 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten 55- vuotias voi olla ikääntynyt, jos eläkkeellekin jäädään vasta 65 vuotiaana ?

" Hallituksemme virallisen kannan mukaan yli 55-vuotiaat määritellään työelämässä ja työnhaussa ikääntyneiksi. ". Teksti on tämän päivän IS:sta. ap

Vierailija
14/79 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa jos 55v on muka ikääntynyt.

N31

Vierailija
15/79 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan rokkitytön mielestä.

Myös surusilmän mielestä.

Vierailija
16/79 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet bailaa yötä myöten pintahomojen kanssa olet ikäloppu kalkkis.

Vierailija
17/79 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinoilla 55-vuotiaat ovat ikääntyneitä, 40 vuotta täyttäneet naiset ovat jo tätä työnantajien mielestä.

Vierailija
18/79 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 55 - vuotias on monessa ammatissa rautainen ammattilainen. Alansa huippua.

Ei lapset valvota, ei tarvitse neuvoa ei. Kymmenen vuotta vähintään eläkkeeseen - ehtii neuvoa nuorempiaan, jos apua otetaan vastaan.

Itse olen 23. Juuri työelämään saapunut ihminen, joka on saanut korvaamatonta apua vanhemmilta kollegoiltaan.

Vierailija
19/79 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyslaitos on määritellyt jo vuosia sitten yli 45-vuotiaat ikääntyviksi ja yli 55-vuotiaat ikääntyneiksi, ei se mikään uusi keksintö ole. Liittyy tilastolliseen sairastavuuden lisääntymiseen.

Olen itse 59 ja suunnittelen olevani vielä noin yhdeksän vuotta työelämässä. Ei puhettakaan, että nykyisellä eläkekertymällä vielä jäisin kansalaispalkalle tai eläkkeelle.

Vierailija
20/79 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 66-vuotias eikä ole aikomustakaan jäädä eläkkeelle, höperöksihän siinä tulee kun seiniä tuijottelee kotona kaiket päivät.