TE ja selvityspyyntö, kenellekään tullut?
Täytyykö jokainen työpaikka mitä olen hakenut, erikseen nyt selvittää heille juurta jaksaen? Vai riittääkö että olen hakenut?
Kommentit (108)
onko te-toimistossa pakko käydä myös vaikka on koronaa? vai voiko selvitykset+työnhaut ja profiilit yms. tehdä netin kautta?
Vierailija kirjoitti:
onko te-toimistossa pakko käydä myös vaikka on koronaa? vai voiko selvitykset+työnhaut ja profiilit yms. tehdä netin kautta?
Ei mun ainakaan ole tarvinnut käydä paikan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Eduskunta sääti lain, jossa oletusarvoisesti mennään henkilökohtaisesti käymään. Soveltaminen toimii niin, että mikään ei muutu, asiat hoidetaan pikapuheluilla ja verkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin sinuna yhteyttä TE-toimistoon ja kysyisin, että kuinka tulee toimia. Voi olla, että heille riittää pelkkä lyhyt kirjallinen selvitys haetuista paikoista, mutta voi olla, että sinun pitää lähettää TE-toimistoon kaikki lähettämäsi työhakemukset ja työnantajien yhteystiedot yms.
Kyllä riittää tiedot oma asioinnissa, mitään työhakemuksia ei tarvita, ellei siitä ole erikseen sovittu suunnitelmassa.
Ei riitä kirjalliset selvitykset vaan kuten edellä mainittu, kun aktiivimalli hlön kohdalla sovitaan, sinne oma asiointiin tulee tehtäviin kohdat, joihin haetut työpaikat ilmoitetaan, työnantaja ja hakupäivämäärä. Ja kyllä, ne tarkistetaan. t. työkkärintäti
Kuinka paljon resursseja teillä menee tuollaiseen tarkistus- ja kyttäämisruljanssiin? Resursseja, joita voisitte hyödyntää paljon paremmin esimerkiksi oikeasti yksilöllistettyjä palveluja tarjoamalla? Siis muita palveluja kuin niitä hyvää päivää kirvesvartta -keskusteluja tai puheluita.
Ei ole toki mikään yllätys, ei tämän mallin tarkoitus olekaan auttaa ketään työllistymään. Sen tarkoitus on jälleen kerran kiusata ja kyykyttää täyspäisiä aikuisia ihmisiä. Suomi tarvitsee edelleen kollektiivisia päähänpotkittavia ja työttömät ovat siihen oiva ryhmä, kun muiden ihmisryhmien epäasiallinen kohtelu ei ole enää sosiaalisesti hyväksyttävää.
Väittääkö työkkärintäti, että ihan oikeasti jokaisen hakemuksen todenperäisyys tarkistetaan? nekin että on soittanut x firmaan ja kysynyt oisko duunia?!
Ei jokaisen, mutta aika monen. Miksi luulet, että kysytään työnantajaa ja työtehtävää? Haen HR-tehtäviä Mynttisen konepajalta, jossa on 2 työntekijää?
Eli jos olen soittanut Mynttisen konepajalle kysyäkseni duunia, niin pitääkö minun sanoa Mynttiselle että laitatko nimeni ja päivämäärän muistiin milloin soitin, koska työkkäri?
Ei vaan katsotaan, että työpajalla a) ei ole ollut tuollaista työpaikkaa avoinna b) on vain 2 työntekijää, jolloin oletusarvoisesti HR-tehtävää ei ole tarjolla avoimella hakemuksella hakevalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin sinuna yhteyttä TE-toimistoon ja kysyisin, että kuinka tulee toimia. Voi olla, että heille riittää pelkkä lyhyt kirjallinen selvitys haetuista paikoista, mutta voi olla, että sinun pitää lähettää TE-toimistoon kaikki lähettämäsi työhakemukset ja työnantajien yhteystiedot yms.
Kyllä riittää tiedot oma asioinnissa, mitään työhakemuksia ei tarvita, ellei siitä ole erikseen sovittu suunnitelmassa.
Ei riitä kirjalliset selvitykset vaan kuten edellä mainittu, kun aktiivimalli hlön kohdalla sovitaan, sinne oma asiointiin tulee tehtäviin kohdat, joihin haetut työpaikat ilmoitetaan, työnantaja ja hakupäivämäärä. Ja kyllä, ne tarkistetaan. t. työkkärintäti
Työkkärin täti vois kertoa miksi tulee selvityspyyntö vaikka olen tehnyt työnhakuprofiilin määräaikaan mennessä ja olen kuitannut sen suunnitelmassa?
Vaihtoehdot: et ole kuitannut sitä Kyllä-merkinnällä, et ole lähettänyt kuittausta (vaikka luulit lähettäneesi - saithan vastaanottoilmoituksen?), sinulla oli enemmän kuin 1 tehtävä (eli jotain jäi tekemättä), et huomannut, että kuittausta ei tehdä suunnitelmassa vaan tehtävissä... Syitä on monia.
Olen kuitannut ja sain vastaanottoilmoituksen. Minulla oli vain 1 tehtävä.
Saitso selvityspyynnön tehtävistä vai sittenkin siitä, että et mennyt alkuhaastatteluun? Iso osa luulee, että se eka soitto ja työnhakuvelvollisuus riittävät, vaikka tosiasiassa sovitaan alkuhaastattelu. Jos sinne ei mene tai ei vastaa puheluun, niin saa selvarin.
Siitä tehtävästä, kirjeessä lukee että en ole toteuttanut työnhakuvelvollisuutta.
Haastattelu tehtiin puhelimessa.Mutta oliko se alkuhaastattelu vai vasta tietojen tarkistus?
Alkuhaastattelu. Siinä sovittiin että mulla on vain 1 hakuvelvoite kuukaudessa.
Sun juttu on nyt niin epätavallinen, että joko jätät jotain kertomatta tai sitten sitä sun yhtä velvoitetta ei ole hyväksytty. Sekin on mahdollista. Oletko jo hakenut seuraavan kuukauden työpaikkaa?
En ole hakenut koska se pitää tehdä 9.8 mennessä ja vielä ei ole sopivia paikkoja auki.
En jätä mitään kertomatta, mutta miksi työnhakuprofiilia ei hyväksytä vaikka sillä voi kuitata 1 työnhakuvelvollisuuden?
Jätin työkkäriin soittopyynnön, saa nähdä mitä sanovat.Siis sulla oli alkuhaastattelu 9.6. ja sun piti hakea yhtä paikkaa 9.7. mennessä? Ja sait siitä selvityspyynnön päiväyksellä 10.7.? Ja moitittava menettely on suunnitelman toteuttamattajättäminen / ilmoittamattajättäminen? Vastasit siihen Oma asioinnissa ja kerroit tehneesi työmarkkinatorille työnhakuprofiilin? Mitä siihen vastattiin?
Ei siihen ole vastattu vielä yhtään mitään.
Onko sulle soitettu 2 vko välein? Alkuhaastattelua kun pitäisi seurata 3 kk mittainen seurantajakso.
Ei ole soitettu 2 viikon välein. Soittavat syyskuussa seuraavan kerran.
Aina vain menee mystisemmäksi, kun alkuhaastattelun jälkeen pitäisi olla yhteydessä 2 vko välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin täti vois kertoa miksi tulee selvityspyyntö vaikka olen tehnyt työnhakuprofiilin määräaikaan mennessä ja olen kuitannut sen suunnitelmassa?
Vaihtoehdot: et ole kuitannut sitä Kyllä-merkinnällä, et ole lähettänyt kuittausta (vaikka luulit lähettäneesi - saithan vastaanottoilmoituksen?), sinulla oli enemmän kuin 1 tehtävä (eli jotain jäi tekemättä), et huomannut, että kuittausta ei tehdä suunnitelmassa vaan tehtävissä... Syitä on monia.
Saitso selvityspyynnön tehtävistä vai sittenkin siitä, että et mennyt alkuhaastatteluun? Iso osa luulee, että se eka soitto ja työnhakuvelvollisuus riittävät, vaikka tosiasiassa sovitaan alkuhaastattelu. Jos sinne ei mene tai ei vastaa puheluun, niin saa selvarin.
Siitä tehtävästä, kirjeessä lukee että en ole toteuttanut työnhakuvelvollisuutta.
Haastattelu tehtiin puhelimessa.Mutta oliko se alkuhaastattelu vai vasta tietojen tarkistus?
Sun juttu on nyt niin epätavallinen, että joko jätät jotain kertomatta tai sitten sitä sun yhtä velvoitetta ei ole hyväksytty. Sekin on mahdollista. Oletko jo hakenut seuraavan kuukauden työpaikkaa?
En ole hakenut koska se pitää tehdä 9.8 mennessä ja vielä ei ole sopivia paikkoja auki.
En jätä mitään kertomatta, mutta miksi työnhakuprofiilia ei hyväksytä vaikka sillä voi kuitata 1 työnhakuvelvollisuuden?
Jätin työkkäriin soittopyynnön, saa nähdä mitä sanovat.Siis sulla oli alkuhaastattelu 9.6. ja sun piti hakea yhtä paikkaa 9.7. mennessä? Ja sait siitä selvityspyynnön päiväyksellä 10.7.? Ja moitittava menettely on suunnitelman toteuttamattajättäminen / ilmoittamattajättäminen? Vastasit siihen Oma asioinnissa ja kerroit tehneesi työmarkkinatorille työnhakuprofiilin? Mitä siihen vastattiin?
Onko sulle soitettu 2 vko välein? Alkuhaastattelua kun pitäisi seurata 3 kk mittainen seurantajakso.
Aina vain menee mystisemmäksi, kun alkuhaastattelun jälkeen pitäisi olla yhteydessä 2 vko välein.
Olen eri, mutta mulla ei ainakaan ole noudatettu tuota 2 viikon välein yhteydenottoa. Eli ilmeisesti ne ei siellä työkkärissä aina toimi sillä tavalla kuin pitäisi toimia.
Jäin siis toukokuussa työttömäksi. Muhun oltiin ensimmäisen vähän reilu kuukauden ajan yhteydessä 2 viikon välein, eli siis kolme kertaa soittivat. Kuitenkin kolmannella kerralla virkailija sanoi, ettei halua tuhlata aikaani enempää eikä sovi seuraavaa puhelinaikaa, sillä vaikuttaa siltä, että kykenen etsimään töitä ihan itsenäisestikin. Eli eivät ole jatkaneet tuota 2 viikon välein soittelua juhannuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa kenellekään soitetaan 2 viikon välein.