Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE ja selvityspyyntö, kenellekään tullut?

Vierailija
09.07.2022 |

Täytyykö jokainen työpaikka mitä olen hakenut, erikseen nyt selvittää heille juurta jaksaen? Vai riittääkö että olen hakenut?

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma asioinnista löytyy kyllä paikka mihin haetut työpaikat merkitään. Olikohan Oma suunnitelma ja siitä "seuraava" namiskaa kun klikkasi.Itsellä 4 paikkaa per kuukauden jakso pitää hakea.

Työmarkkinatorille tehty profiili vastaa yhtä työpaikan hakua,ainakin itsellä,mutta vain kerran.

Vierailija
22/108 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli selvityspyyntö että en ole noudattanut työnhakuvelvollisuutta vaikka tein määräaikaan mennessä työnhakuprofiilin.

Johtuisko siitä, että niitä töitä pitäisi HAKEA?

Pelkkä profiilin teko riitä.

Mulla hyväksyttäis profiilinteko työmarkkinatorille työllistämistä edistäväksi toimeksi, eli yhden työnhaun saisi kuitattua sillä. En tosin halua, että tuntemattomat pääsee näkemään tietojani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä muuten on työkkärin e-kirje? Mistä se löytyy?

Se löytyy oma asioinnista aiheensa mukaisesti eli esim. selvityspyynnöt tulee etusivulle tehtävinä ja ne saa siitä auki. E-kirje on pelkkä nimitys postin printtaamille kirjeille, ja jos olet sopinut viranomaispostin tulemisesta sähköisesti Omapostiin, niin kirjeet näkyvät siellä. Muuten ne tulee paperina kotiin.

Vierailija
24/108 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli selvityspyyntö että en ole noudattanut työnhakuvelvollisuutta vaikka tein määräaikaan mennessä työnhakuprofiilin.

Mulla hyväksyttäis profiilinteko työmarkkinatorille työllistämistä edistäväksi toimeksi, eli yhden työnhaun saisi kuitattua sillä. En tosin halua, että tuntemattomat pääsee näkemään tietojani.

Se hyväksytään kaikilla, mutta vain kerran. Päivittäminen ei ole sama asia kuin julkaiseminen. Jos teet sen profiilin, niin kuka tahansa työnantaja näkee tietosi.

Vierailija
25/108 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hyväksytään kaikilla, mutta vain kerran. Päivittäminen ei ole sama asia kuin julkaiseminen. Jos teet sen profiilin, niin kuka tahansa työnantaja näkee tietosi.

Joo, siksi en sitä teekään. Enen oli se CV_neti, joka kaatui siihen, ettei kukaan työnantaja käyttänyt sitä ja nyt yritetään samaa eri nimellä. Hullua touhua.

Vierailija
26/108 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittää, näin sanoi aiempi virkailija.

Vierailija
27/108 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olen koko ajan hoitanut asiat kirjoittaalla virkailijalle sähköpostia tilanteeni muutoksista yksityiskohtia myöten, mutta en ollut tajunnut käydä laittamassa jotain rastia ruutuun nettisivulla, niin heti tuli postikirjeenä huomautus. Menin itse työkkäriin kysymään, että mitä ihmettä ja pahoittelivat että se oli vain joku automaattisesti lähtenyt viesti, jota ei olisi oikeasti pitänyt lähettää minulle.

Jos pystyt käyttämään sähköpostia, niin miksi et pysty käyttämään Oma asiointia? Jos siellä tiedoissa ei ole rastia, että tehtävä suoritettu, niin kyllä siitä pitääkin muistutus tulla.

Vierailija
28/108 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnainen vierailija kirjoitti:

Oma asioinnista löytyy kyllä paikka mihin haetut työpaikat merkitään. Olikohan Oma suunnitelma ja siitä "seuraava" namiskaa kun klikkasi.Itsellä 4 paikkaa per kuukauden jakso pitää hakea.

Työmarkkinatorille tehty profiili vastaa yhtä työpaikan hakua,ainakin itsellä,mutta vain kerran.

Mua virkailija varoitti, että se systeemi on siitä huono, että ne tiedot voi päivittää vain kerran. Eli ei kannata ilmoittaa yhtä tai kahta paikkaa vaan kaikki 4 sitten kerralla. Eli niitä suoritettuja tehtäviä ei voi täyttää kuin kerran kuukaudessa.

Vierailija
29/108 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se virkailija ei osaa omaa työtään? Ei hän näe mistään, että olet tehnyt profiilin, sinun pitää itse kuitata se tehtävä tehdyksi.

Vierailija
30/108 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-palvelun sivulla pitää ilmoittaa mihin paikkoihin on hakenut ja työtehtävä. Liitteeksi voi laittaa kuvan hakemuksista.

Vierailija
31/108 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo pitää kertoa mitä haki

Piti myös kertoa, miten haki, soittiko, kävikö, lähettiko hakemuksen, hakemisen tulos (=0). Piti näyttää nyös, millaisia hakemuksia lähetin. Nekin kelpasivat virkailijalle, mutta töitä en vaan saanut. Siinä meni siten muutama vuosi ja satoja hekemuksia, vanhuuseläke toi vapautuksen.

Tuntuu riippuvan ihan siitä mikä työkkäri ja kuka virkailija ja millainen oma pärstäkerroin, ne asiat ratkaisevat simputuksen määrän.

Vierailija
32/108 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ilmoititko sen tehdyksi (TE-toimisto ei näe tietojasi Työmarkkinatorilta eikä sieltä ole mitään muuta yhteyttä työkkärin palveluihin kuin oma asiointiin kirjautuminen)? Ja ilmoititko ne 3 muutakin paikkaa?

Ilmoitin sen tehdyksi suunnitelmassa. Minulla on vain 1 hakuvelvoite.

Vierailija
33/108 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkuvioni ei ole kaikista selkein (useita työnantajia, keikkatyötä, epätyypillisiä työsuhteita) ja kun olen myös työnhakijana välillä huonon työtilanteen vuoksi, olen saanut vuosien mittaan useita selvityspyyntöjä. Selvitysten laatiminen ei kummoistakaan vaadi, mutta kannattaa pohtia mitä kirjoittaa.

1. Selvityspyynnössä on kysymyksiä, joihin tahdotaan vastaus. Vastaa niihin samassa järjestyksessä kuin kysymyksetkin ovat. Käytä lyhyitä, täsmällisiä virkkeitä ja kappaleita.

2. Älä kirjoita mistään, mitä ei kysytä. Jos kirjoitat ns. ylimääräistä tai olet ilmaisuissasi yhtään suurpiirteinen, tulee paluupostina taatusti lisäselvityspyyntö.

(3. Varaudu siihen, että te-viranomainen pyytää saman selvityksen samoine liitteineen ainakin kolme kertaa. Siksi tallenna tekemäsi selvitys koneellesi ja copy-pastea sieltä aina tarpeen tullen.)

Vierailija
34/108 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, mullapa on kolmas virkailija hiukan yli 6 kk sisällä :D

Ilmeisesti niiden päät ei kestä.

Vierailija
35/108 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se virkailija ei osaa omaa työtään? Ei hän näe mistään, että olet tehnyt profiilin, sinun pitää itse kuitata se tehtävä tehdyksi.

Olen kuitannut.

Vierailija
36/108 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua virkailija varoitti, että se systeemi on siitä huono, että ne tiedot voi päivittää vain kerran. Eli ei kannata ilmoittaa yhtä tai kahta paikkaa vaan kaikki 4 sitten kerralla. Eli niitä suoritettuja tehtäviä ei voi täyttää kuin kerran kuukaudessa.

Sun virkailija ei näköjään osaa työtään. Siinä sivun ylälaidassa sanotaan, että jos ilmoitat nyt vain osan tehtävistä tehdyiksi, niin paina Jatka-painiketta ja sen jälkeen voit tarkistaa tekemäsi ilmoituksen, jonka voit lähettää edelleen Lähetä-painikkeella. Voit laittaa Kyllä-rastin vasta sitten, kun olet tehnyt kaikki sen jakson työnhakutehtävät.

Eli voit ilmoittaa vaikka jokaisen tehtävän eri päivänä! Mutta koko tehtävän voit ilmoittaa tehdyksi vasta sitten, kun jokainen työnhakuvelvollisuus on täytetty. Tai toki voit ilmoittaa, että Ei - en tee näitä ja siitä lähtee seuraavana yönä selvityspyyntö.

Vierailija
37/108 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Voit ilmoittaa paikka kerrallaan, mutta älä merkkaa jäljelle jääviä kohtia ei-tehdyiksi, silloin järjestelmä tulkkaa ettet haekaan kuin sitä yhtä.

Vierailija
38/108 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te-palvelun sivulla pitää ilmoittaa mihin paikkoihin on hakenut ja työtehtävä. Liitteeksi voi laittaa kuvan hakemuksista.

Mutta liitteitä ei tarvita ellei niitä ole erikseen pyydetty.

Vierailija
39/108 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle on määrätty se tietty määrä, paljonko töitä tms aktiivisuutta täytyy kuukaudessa olla. Ja kyllä tarkistetaan oletko hakenut mainitsemasi työpaikat. Ilmoitat siellä omilla sivuilla mihin olet hakenut ja koska. Riippuen velvoitemäärästä siellä on 1. 2. jne kohta joihin ne merkkaat.

Vierailija
40/108 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on työnhakuprofiili? Minulla lukee Ei avoimia asioita tai tehtäviä. Työnhakusuunnitelmaani ei ole päivitetty uuteen malliin siirtymiseen jälkeen eikä se sisällä mainintaa haettavien työpaikkojen määrästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme