n. 200 eurolla saisi kotiin pienoisen aurinkovoimalan
Jos ostaa osat erikseen ja rustaa kasaan. Sallittuahan tämä ei tietenkään ole etenkään rivi/kerrostalossa mutta kukapa niitä valvoo. Alkaako muitakin jo houkuttamaan tällainen nikkarointi nykyisillä sähkönhinnoilla? Aurinkopaneeli vaan ikkunaan ja akkua lataamaan.
Kommentit (292)
Kesäisen sähkökatkon aikana tuollainen olis kätevä.
Vierailija kirjoitti:
Kesäisen sähkökatkon aikana tuollainen olis kätevä.
Toki, mitä sillä ladatulla kännykällä tekee ilman yhteyksiä?
Pelkkä ohjain maksaa jo 170 €. Onnea budjetissa pysymiseen
Onko sulla kompassi? Koska sun suunta on vähän hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Hah!
Mökkimme paikassa jossa joki laskee isompaan vesistöön. Joen virta hyvin rauhaisa, vastavirtaan uidessa virtauksen hädintuskin huomaa.
Tilasimme Kanadasta hitaaseen virtaukseen suunnitellun pienvesivoimalan. Nyt joessa jääkaapin kokoinen vesivoimala ja kaikki sähkömme sanoimme irti!
Asumme käytännössä täällä mökillä, nyt sähkö ilmaista, koko ajan saunomme ja lataamme sähkölaitteitamme!
Olemme ajatelleet että alamme myydä sähköämme latausta kaipaaville, olen jo suunnitellut kyltinkin, voimme polkumyydä halvoilla hinnoilla!
Koko lysti tilauksesta voimalan upotukseen maksoi noin 5000 euroa, voimala on käytetty mutta uudehko.
Tuotto meidän virtausnopeudella 40 000 kW/h vuodessa, voimme tässä käyttää vain pienen osan- jos veisimme voimalan hieman ylävirtaan missä virtaus tuntuu niin tuotto nousisi 60 000 kW/h vuosi- tasolle.
Suomessa ihmeen vähän mainostetaan pienvesivoimaloita, meille idea tuli dokument
Hah! Tuollainen tuotto vaatii jo patorakennelmia.
Oma sähköntuotanto on hienoa, jos pääsee eroon ostosähköliittymästä kokonaan. Se olisi tavoitteena, mutta on tällä hetkellä turhan rajoittava.
Miksi palsta on niin outo paikka? Koska kaikki kirjoittajat ovat anonyymejä ja he eivät ole vastuussa sanomisistaan.
Tuota minäkin ihmettelin. Niitähän olisi kaikkialla tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/yingli-solar-400w-full-black-mo…
400w 59eur
ihan ok hinta?
Toimituskulut alk. 89,00€
Lisäksi tarvitset noin 200 eur maksavan lataussäätimen ja akkuja, kaapelia ja kiinnitystarvikkeita.
MyymäläSaatavuusHyllypaikka
Ylivieska
7 kplMV
Oulu
0 kpl Tilaa ilmoitus
Jyväskylä
yli 20 kplI TISKI
Lahti
13 kplVARASTO
Ii
yli 20 kplVARASTO
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikkuna imee jo yli puolet siitä spektristä mitä kennot tarvitsevat.
No sitten kenno partsille ulos.
Rivi- ja kerrostaloissa tuohon tarvitaan lupa eikä sitä kaikissa taloyhtiöissä heltiä.
Eihän hommassa ole mitään järkeä ellei sillä voimalalla sitten pyöritä niitä suurimpia sähkösyöppöjä kerros/rivarikämpässä eli uunia, pesukonetta ja jääkaappia.
ap tilaa ihmeessä toimimaton paneeli. ostat sitten kaapelit ja akut joita ei kt asunnossa saa säilyttää. jos ja kun varsinkin kun itse minä minä itse asensin syttyy tulipalo vakuutus ei korvaa maksat itse kaikki aiheuttamasi vahinkot.
meidän as,oyssä yksi kesseli viritteli paneeleita ja akkuja isännöitsijä tilasi sähkö tarkistuksen laittoi heti kieltoon ja akut vietävä pois HETI. nyt suree kun kun 585e meni hukkaan. ei ole saanut romujaan kaupaksi. hältä ap saisi halvalla puoliksi palaneita kojeita.
Paneeli tai pari ei ole voimala.