Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jätti minut täysin pulaan vauvan kanssa

Vierailija
09.07.2022 |

Miehelle tuli viime viikolla kova flunssa, oli kolme päivää täysin sängyn pohjalla ja siitä vielä perjantain ja viikonlopun toipilaana. Minä perhevapaalaisena kotona vauvan kanssa. Vein miehelle teetä, keittoa ja parasetamolia sänkyyn. No, viime sunnuntaina sitten tauti alkoi jyllätä minullakin. Reilu 38 astetta kuumetta, nenä tukossa, heikotti. Siitä kaksi päivää niin myös vauva luonnollisesti sairastui. Mies ei suostunut jäämään töistä pois hoitaakseen vauvaa, että olisin saanut levätä (kuten hän sai ollessaan sairaana). Sanoi, ettei voi olla enää oman saikun jälkeen pois, Pomo ei tykkää. Tavallaan ymmärrän paineen, mutta ei kovin reilu tilanne minua kohtaan. Mies on siis ns ihan tavallisessa toimistotyössä, ei esim pelasta ihmisiä työkseen.

Olin ihan jaksamisen rajoilla itse sairaana ja hoidin tukkoisen vauvan siinä samalla. Vauva halusi olla sylissä koko ajan tietysti kipeänä.
Homma huipentui torstaina siihen, että minulla puhkesi kaiken huipuksi kauhea migreeni. En voi ottaa migreenilääkettä imetyksen takia eikä sitä olisi kotona ollutkaan kun en ole sitä raskauden aikanakaan voinut käyttää. Oksensin ja tärisin vessassa, aura siihen päälle. Vauva huutaa olohuoneessa. En ole koskaan tuntenut oloani yhtä avuttomaksi ja kamalaksi. Soitin tietysti miehelle, että tulee kotiin auttamaan. Ei meinannut millään uskoa, että tilanne on niin paha. Vasta kun sanoin erää soitan ambulanssin niin suostui lähtemään töistä ja tuli alkuiltapäivästä kotiin. Minä makasin loppupäivän sängyssä, Mies toi vauvan imetykselle ,mutta muuten hoisi hänet. Perjantaina eli eilen oloni oli vähän parempi, mutta flunssainen edelleen ja kuin jyrän alle jäänyt.

Kauheaksi tilanteen tekee se, että miehen lapsuuden ystävän häät ovat tänä viikonloppuna. Oli sovittu, että mies lähtee Perjantaina jo puolen päivän aikaan ajamaan juhlapaikkakunnalle ja tulee sunnuntaina kotiin. On odottanut juhlia tammikuusta lähtien. Minun ja vauvan oli tarkoituskin jäädä kotiin, koska en tunne tätä kaveriporukkaa hyvin eikä huvittanut lähteä pienen vauvan kanssa matkaamaan isoon tapahtumaan koronan takia. Oletin, että mies ymmärsi torstain tilanteesta, että osanotto täytyy perua ja hänen täytyy jäädä hoitamaan vauvaa ,jotta minä pystyn toipumaan. Eilen aamulla kuitenkin vähätteli asiaa ja sanoi lähtevänsä kun olihan minun migreeni hellittänyt jo. Vauva on edelleen kipeä, nukkuu max kahden tunnin pätkissä, minulla voimat aivan loppu ja flunssa edelleen.

No mies siis lähti eilen. Meidän ainoalla autolla. Kävi pikaisesti kaupassa, jääkaappi ammottu tyhjyyttä. Koti aivan sekaisin, pyykkivuori eteisessä ja minun olo aivan kauhea edelleen. Meillä oli kauhein riita tähän astisen suhteen aikana. Nyt mietin mitä teen, olo on petetty. Olisi ollut helpompi kuulla vaikka miehen pettäneen kuin että tahallaan jättää minut täysin pulaan tilanteessa, jossa olen ihan avuton ja poikki. Perusteli asiaa sillä että juhlat ovat hänelle tärkeät ja töistä ei voinut olla paineen takia pois kun juuri oli oma saikku alla. Joo uskon ja ymmärrän tämäkin puolen, mutta eihän tämä kaikki voi minun päälleni kaatua?

Emme ole mitään teinejä. Miehellä on vastuullinen työ, meillä on omistusasunto jne. Jotenki mies on elämässä siis tähän asti onnistut kantamaan vastuuta. Nyt tuntuu etten edes tunne koko ihmistä enää. Anteeksi avautuminen vauvapalstalla, en tiedä mitä pitäisi tehdä.

Kommentit (1874)

Vierailija
1/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä tosiaan ainoa kerta kun mies on suhteenne aikana toiminut noin? Vai onko ennenkin ollut yhtä itsekäs ja jättänyt sinut pulaan?

Vierailija
2/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdata lukot ja heitä äijän kamat pihalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi olisi ilman muuta pitänyt jäädä kotiin. Mutta jutelkaa kuitenkin rauhallisesti asiasta kun olette taas yhdessä.

Vierailija
4/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tiedä, kuinka kamalaa flunssa on miehille? :( Niille se on kymminkertasesti pahempi vaiva kuin naisille.

Tai tältä se tuntuu. Muututaan yhtäkkiä takaisin pikkupojaksi, joka tarvitsee "äidin" hoivaa. Jos se onkin se vaimo tai tyttöystävä joka sairastuu, eikö likka kumminkin pärjää kipeänäkin? Niin varmaan miehen oma äiti teki.

Vierailija
5/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet pakolliset, eli vauvan hoito. Itsellesi tilaat ruoan kotiin woltilla tms. Kun vauva nukkuu, nuku itsekin. Katsele telkkaria ja lepää.

Pyykit, tiskit ja siivoukset ehtii myöhemmin.

Jos tarviit ehdottomasti jotain kaupasta, niin pyydä jotakuta hakemaan (naapuri, ystävä, vanhemmat). Toki saa woltillakin tilattua kauppatavaraa.

Pikaista paranemista sinulle.

Vierailija
6/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään enää jää töistä lusmuilemaan jos kotona on toinen aikuinen sairaan lapsen kanssa? Nyt valoja päälle siellä!

Vierailija
7/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko korona testattu? Jos on koronaa niin ei kannattais miehen mennä

Vierailija
8/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ketään sukulaista tai kaveria joka voisi auttaa ? Ellei ole niin onhan niitä lastenhoitopalveluja. Miehen kanssa voitte tästä keskustella myöhemmin mutta akuutti tilanne pitää hoitaa nyt.

Vierailija
9/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuon töihinmenon paineen, mutta nuo häät mies olisi ihan hyvin voinut jättää väliin huolehtiakseen perheestään.

Vierailija
10/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva nyyhkytarina.

Vierailija
11/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miehesi työnantajan olisi maksettava miehesi palkka, miehen hoitaessa lasta, kun lapsenne sairastaa, vaikka sinä olet kotona? Ei se nyt ihan niin mene.

Vierailija
12/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako nykyään saikkua jos puoliso on kipeänä?

Vierailija
14/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa lapsiperhe-elämään. Noin se just menee. Äidin kaikki tarpeet voidaan unohtaa kokonaan. Se on tämän yhteiskunnan mielestä aivan sama, vaikka sulla olis pää kainalossa, vauva pitää hoitaa ja miestä pitää passata (pahimmat vinkuu vielä päälle, että seksiä tulee liian harvoin).

Mies ei ota mitään vastuuta, eikä miehen tarvi venyä missään asiassa mihinkään suuntaan. Ja ihan tosissani sanon, että älä vaan kerro missään neuvolassa tms., koska sitten saat vielä jonkun sossun kyttäämään sun sohvalle, että miten sä nyt pärjäät ja sulle tulee vaan lisää paineita.

Itse erosin vastaavassa tilanteessa (toki vasta vauvavuoden jälkeen, kun olin taas töissä). Mulla oli varaa ostaa mies ulos meidän asunnosta, olen hyvätuloinen itsekin. Siitä se helpottaa, kun miestä ei tarvi enää passata, ei miehelle ruokaa, ei miehen pyykkejä jne. Eikä mene sulta energiaa tuohon katkeruuteen ja noihin pettymyksiin. Se on se isoin juttu.

Nyt menee aika hyvin, elämä tasapainossa sinkkuäitinä. Viikolla jaksaa painaa, kun joka toinen viikonloppu lapset isällään ja silloin on mulla omaa aikaa.

Tuollaisesta miehestä ei ole kuin vaivaa ja tulee vaan vihaa, katkeruutta ja pettymyksiä. Tosiaan olet kuin yksinhuoltaja nytkin, kun sairaanakin hoidat lapsen jne. Lisäksi tulee paha mieli miehen tekemisistä/tekemättä jättämisistä.

Vierailija
15/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miehesi työnantajan olisi maksettava miehesi palkka, miehen hoitaessa lasta, kun lapsenne sairastaa, vaikka sinä olet kotona? Ei se nyt ihan niin mene.

Kyllä meillä ainakin oli, kun itse olin ihan petipotilaana.

Vierailija
16/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyypillinen tilanne. Miehet aina yliarvioi naisten jaksamisen. Esikoisen kanssa vielä jotenkin taivuin ja annoin miehen mennä ja yritin jaksaa. Nyt kolmannen lapsen kohdalla ei enää käy. Jos mies ei tajua, että on perheellinen ja lapsista huolehtiminen menee juhlien ym. edelle niin tietää, että kotiin ei ole tulemista ja avioeropaperit odottaa. Esikoisen kanssa lopulta väsyin niin pahasti, kun olin yrittänyt viimeisilleni jaksaa vastaavissa tilanteissa, että lopulta aloin ilmoittaa, että jos nyt menet, kun minä en ole lapsenhoitokuntoinen, lapsemme on heitteillä, hänellä ei ole lähettyvillä ketään huolehtimiseen kykyenevää aikuista ja ainoa, mitä sellaisessa tilanteessa voi tehdä, on soittaa lastensuojelu apuun. Ja näin olisin oikeasti tehnyt, koska oma väsymykseni erään flunssan yhteydessä meni jo yli. Sen jälkeen on yhteistyötoiminut ja tässä sitä nyt ollaan, kolmen lapsen kanssa ja pärjätään nykyään. Kumpikin hoitaa osuutensa ja mieskin hyväksynyt, että lasten ollessa pieniä elämä menee lasten mukaan eikä kivojen juhlien perässä. Kun lapset isompia, sitä ehtii taas eikä se sairastuminen aina satu niiden kivojen juttujen kanssa päällekäin. Toiset tarvitsee vähän enemmän herättelyä siihen vanhemman rooliin havahtumiseen. Tsemppiä! Ja sanoisin, että tiukka linja näissä asioissa mueluummin aiemmin kuin myöhemmin ennen kuin olet ihan rikki, se ei ole lapsenkaan ja oikeastaan varsinkaan lapsen etu.

Vierailija
17/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkin naiset hoiti vauvan vaikka mies oli missä ja oma olo mikä tahansa. Ihan outoa ulinaa.

Vierailija
18/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö toimistotyöläisellä ole mahdollisuutta etätyöhön?

Vierailija
19/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenkin naiset hoiti vauvan vaikka mies oli missä ja oma olo mikä tahansa. Ihan outoa ulinaa.

Niin niin. Kannattaa myös muistaa, ettei hoideta sitä miestä! Aikuinen pärjätköön itsekseen ja etenkin, jos on hoidettavana vain itsensä.

Vierailija
20/1874 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit pitänyt jalat ristissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän