Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yli 50 vuotiaat eivät aja sähköpotkulaudalla ja istu puistojen nurmikoilla niin kuin nuoret tekee?

Vierailija
09.07.2022 |

Perustelkaa vanhukset miksi ette tee?

Kommentit (146)

Vierailija
61/146 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30 vuotias mutta vastaan silti. nurmikolla on punkkeja ja en ole hyväksynyt tietosuojaselosteita jotta voin hyväksyä sovelluksia millä maksaa potkulaudan käytön. jos se toimis käteisellä niin silloin käyttäisin.

Vierailija
62/146 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitakin vuosikymmeniä sitten oli tavallista että 50-vuotislahjaksi annettiin kävelykeppi. 

Ei vaan keinutuoli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/146 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopas olet typerä, siitä yksinkertaisesta syystä että fysiikka ei kestä kun ikääntyy. 

Miksi ei fysiikka kestäisi seisoa sähköpotkulaudan päällä? Ja nimittely on lapsellista.

Johan nyt on vaikeata, tasapaino heikkenee iän myötä, että horjahtelee herkemmin, eikä nivelet kestä istumista maassa suorin jaloin, suurin osa yli viisikymppisistä ei pysty extremeharrastamaan ollenkaan. 

Tasapainon "pitäisi" alkaa heiketä vasta yli 60-vuotiaana. Silti tutkitusti nykyajan nelikymppisillä on huonompi tasapaino kuin 70-vuotiailla.

Missä tällainen on tutkittu, vai onko tämä vain "70-luvun äidin" väite xD

Vierailija
64/146 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi pitäisi? Ajan paljon mieluummin autolla. Yleensä mukana on paljon kantamuksia, joita en todellakaan mihinkään skuuttiin mukaan saisi. Skuutti näyttää just siltä mitä onkin eli teinien heppoiselta kulkuvälineeltä. Skootteria kuten Vespaa voisin ajaa, mutta se onkin eri juttu.

Puistossa en istuskele, koska sille ei ole mitään syytä. En harrasta piknikkejä. Rannalla kyllä istuskelen lukemassa kirjaa.

Vierailija
65/146 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kesän päätös on opetella sähköpotkulautailu. Nyt ei pysty, kun olen flunssassa, enkä kyllä usko, että uskallan hgin keskustassa ajella. Mutta pääasiallinen vastaus kysymykseesi tosiaan on, että meillä on autot ja omat pihat.

Vierailija
66/146 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa leikkiä tenavien leluilla, kun on muutakin tekemistä.

Sähköpotkulauta on vain merkki laiskistumisesta kun ei jakseta tai haluta kävellä tai pyöräillä paikasta toiseen omalla lihasvoimalla. Sähköpotkulaudalla liikkuessa olisi myös hyvin hankala kuljettaa mukana vaikka paria kauppakassia tai muuta kannettavaa.

Vierailija
67/146 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäiset istuvat kavereidensa kanssa omalla pihalla/parvekkeella/terassilla tai kaupungilla. Miksi pitäisi istua epämukavasti sotkuisella nurmikolla?

Vierailija
68/146 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi istua nurtsilla tai ajaa jollain sähköpotkulaudalla. Mieluummin istun mukavasti puistonpenkillä tai terassilla, liikun autolla tai kävelen. Mökillä joskus fillarilla, talvisin jopa hiihdän.  Ulkomaille laivalla tai lentäen.

Vierailija
69/146 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan mieluummin pyörällä tai liikun luonnossa omin jaloin. Pidemmät matkat kuljen bussilla tai omalla autolla. Nurmikoilla ei ehdi istua, puutarhassa sen sijaan tulee kyykittyä ja huhkittua ja maalla raivattua metsääkin. Tykkään liikkua ja käyttää kroppaani monipuolisesti. Syväkyykkäys ei tuota minulle mitään ongelmia.

N52

Vierailija
70/146 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ajetaan mersulla ja istutaan kahviloissa.

Suomalaisista +30 vuotiasta on liki 70% ylipainoisia niin kannattaisi mieluummin mennä nurmikolle istumaan kuin kahvilaan pullaa mussuttamaan.

Vierailija
71/146 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50 v ajaa Teslalla ja istuu ravintolassa juomassa konjakkia 🙂

Vierailija
72/146 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä istun joskus nurtsilla. En välitä potkulaudasta.

52v.

Vierailija
73/146 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odota kunnes olet yli 50 v. ja kerro sitten itse vastaus tähän samaan ketjuun.

Tiedän paljon aktiivisia +70v vanhuksia.

Mikä tekosyy tuo 50 vuoden ikä on?

Vierailija
74/146 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäiset istuvat kavereidensa kanssa omalla pihalla/parvekkeella/terassilla tai kaupungilla. Miksi pitäisi istua epämukavasti sotkuisella nurmikolla?

Ei ole epämukavaa. Mulla on pyyhe perseen alla.

Vierailija
75/146 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun maaseudulla,ei näillä hiekkateillä oikein skuuteilla ajella,skootteri on parempi.

Senioripyöriä myydään sähköisenä. Ovat samoja kuin skobat.

Vierailija
76/146 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja lukematta: mistä sinä sen tiedät? Jos et vaan minut nähdessäni ymmärrä, että olen yli 50-vuotias?

Vierailija
77/146 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä nuorten teininaisten seuraan monesti sinne nurmikolle menen istumaan, mutta lähtevät yleensä pois aika äkkiä enkä tykkää yksinään sitten istuskella. M55.

Vierailija
78/146 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ajetaan mersulla ja istutaan kahviloissa.

Suomalaisista +30 vuotiasta on liki 70% ylipainoisia niin kannattaisi mieluummin mennä nurmikolle istumaan kuin kahvilaan pullaa mussuttamaan.

Ei nurmikolla istuminenkaan kuluta kaloreita, korkeintaan joutuu pesemään  vaatteita sen jälkeen. Jos kävelee tai pyöräilee sinne kahvilaan,  niin samalla tulee liikuntaa verrattuna siihen että ajaisi saman matkan sähköpotkulaudalla.  Miksi vanhempien ikäluokkien pitäisi yläpäätään seurata joitakin "pentujen tempauksia" kuten pilata ihoa tatuoinneilla?

Vierailija
79/146 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odota kunnes olet yli 50 v. ja kerro sitten itse vastaus tähän samaan ketjuun.

Tiedän paljon aktiivisia +70v vanhuksia.

Mikä tekosyy tuo 50 vuoden ikä on?

Niin mäkin tunnen, mutta ei ne silti tee noita kahta mainittua asiaa.

Vierailija
80/146 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla on fillari. Nurtsilla toki istun, miksen istuisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan