Miksi yli 50 vuotiaat eivät aja sähköpotkulaudalla ja istu puistojen nurmikoilla niin kuin nuoret tekee?
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Järki alkaa monilla kasvaa jo 20 vuotiaana ;-)
Niin varmaan, mutta kestää ennen kuin se saavuttaa viisikymppinen tason.
Oo onnellinen että eivät aja. Eihän noin vanhoilla ole enää mitään koordinaatiota ja motoriikkakin on heikko. Itse en päästäisi yli 50-vuotiaita minkään yli 10 km tunnissa liikkuvan koneen ohjaimiin. Ajokorttia en antaisi ollenkaan.
Nurmikolla en istu, koska nuo kuhisevat punkkeja.
Potkulaudoilla en liiku koska mielestäni niissä on idioottimaisen korkea painopiste verrattuna polkupyörään tai ihan mihin tahansa muuhun kulkineeseen.
Vierailija kirjoitti:
Oo onnellinen että eivät aja. Eihän noin vanhoilla ole enää mitään koordinaatiota ja motoriikkakin on heikko. Itse en päästäisi yli 50-vuotiaita minkään yli 10 km tunnissa liikkuvan koneen ohjaimiin. Ajokorttia en antaisi ollenkaan.
Ja oma ikä oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oma ikä oli?
Eihän tässä sitä kysytty.
Olen 52-vuotias ja ajan skuutilla muutaman kerran kesässä. Se on kätevä väline paikasta toiseen siirtymiseen, jos perheen auto on puolisolla käytössä ja haluan pukeutua pitkään mekkoon/hameeseen, enkä hikoilla. Pitkä helma tarttuu pyörän ketjujen väliin, siksi skuutti on parempi. Bussikaan ei kulje suoraan lähimpään ostoskeskukseen.
Ruohikkopiknikkejä en punkkien vuoksi harrasta, mutta viimeksi juhannuksena istuin kalliolla piknikillä.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena ihminen luulee olevansa kuolematon. Sen takia nuoret miehet ovat hyviä sotilaita. Vanhempana tietää riskit ja on muutenkin viisas. Jos istuisin nurmikolle piknikille, joutuisin ylös päästäkseni ensin kääntymään mahalleni, siitä kontalleni ja konttaamaan lähimmän puun luo, jonka avulla saisin kammettua itseni pystyyn. Tätä operaatiota ei tarvita, kun käytän tuolia. Muuten, miksi skuutteja ei ole meille vanhuksille omaa mallia. Kahdella etupyörällä tai takapyörällä varustettu lauta olisi tukeva ja päästäisi näin vanhakin ajelemaan. Nuoremmat voisivat kävellä, että kunto pysyy hyvänä. Jaksatte sitten vanhana seisoa bussissa.
Oikeasti? Olen ylipainoinen kuusikymppinen ja pääsen kyllä edelleen maasta ylös ihan omin voimin. Ei ole monta päivää, kun viimeksi koiran kanssa viltillä istuskelin.
Skuutilla en uskaltaisi ajaa ja maassa en mielellään istu, koska huonossa asennossa niska-ja hartiakivut pahenevat. No, onneksi ei tarttekaan. N50
En käy muutenkaan kaupungin keskustoissa, joissa sähköpotkulauta varmaan olisi kätevä menopeli. Tykkään pyöräillä ja kävellä, ellen hurauta autolla matkoja.
En tiedä, miksi istuisin nurmikolla jossain puistossa, kun en jaksa katsella muita ihmisiä, ja on mukavampiakin paikkoja olla ja istua.
Me ajetaan mersulla tai seilataan jahdilla Savonlinnan oopperajuhlille ja istutaan mukavasti tuolissa. Osa menee myös Pori jazziin. Illalla sitten syödään ja juodaan kalliisti ravintolassa. Aina se pussikaljat nurtsilla voittaa rapujuhlia odotellessa.
En ole vielä viittäkymmentä, 47v mies, mutta en ole koskaan ajanut sähköpotkulaudalla minäkään, enkä istuskellut nuorenakaan puistojen nurmikolla.
Olen 52v nainen ja hurautin kotiin sähköpotkulaudalla kaupungilta. Olipa kiva vehje, mukava ajella näin kesäaikaan. Myös 50v siskoni ajelee välillä ja hänen rohkaisemana kokeilin. Täytyy kyllä olla järkyttävän huono tasapaino jos ei skuutilla pysy pystyssä.
Miksi ajaa sähköpotkulaudalla kun on auto, jolla voi ajaa mökille ja juoda siellä skumppaa?
No voe helevetti, vae pitäsj istua nurmikolle vuan sen tautta ku ee oo vielä viittäkymmentä ikkee! Minä mieluummin istusin kumminnii ihan penkillä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopas olet typerä, siitä yksinkertaisesta syystä että fysiikka ei kestä kun ikääntyy.
Miksi ei fysiikka kestäisi seisoa sähköpotkulaudan päällä? Ja nimittely on lapsellista.
Johan nyt on vaikeata, tasapaino heikkenee iän myötä, että horjahtelee herkemmin, eikä nivelet kestä istumista maassa suorin jaloin, suurin osa yli viisikymppisistä ei pysty extremeharrastamaan ollenkaan.
Tasapainon "pitäisi" alkaa heiketä vasta yli 60-vuotiaana. Silti tutkitusti nykyajan nelikymppisillä on huonompi tasapaino kuin 70-vuotiailla.
En ole viittäkymmentä mutta pussikaljat puistossa ja skuutit kuuluvat viisitoista vuotiaan elämään.
Tarttee olla Kone-Cranes nosturi päästäkseen ylös nurmikolta. Siksi.
Skuutilla ajaminen onnistuu. Ilman kypärää tottakai.
Perustele ap ensin, että miksi pitäisi tehdä noita juttuja.
Kyllä ne istuu siellä edellee, ne on vaa naamioitunu maastoon ettet huomaa.
Yli 50 vuotiaat eivät ole helposti höynäytettäviä kaikkeen, jonka joku keksii lasten leikkivälineeksi. Kun asiaa tarkastelee katutasolla, huomaa pian, että po. väkkärä on pelkkä leikkiväline ja usein jopa vaarallinen sellainen. Eli suomeksi, terveellä päävärkillä ei kukaan lähde kännissä kurvailemaan po. väkkärällä. Mitä ovat sitten he, jotka lähtevät ja löytävät itsensä ensiavusta, tai teholta, päätelköön jokainen itse?!